Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

MÅ man spise så mye fett?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-05-07, 09:07   #1
villebill
Juniormedlem
 
villebill sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Nord-Norge
Innlegg: 27
villebill er på en erverdig vei

MÅ man spise så mye fett?

Er så kvalm og lei av mat som drypper av fett. Må man virkelig bruke så mye fett? Kan man gå ned om man spiser en skive brød for dagen, og er forsiktig med karbene resten av dagen? Og i tillegg spiser kjøtt, fisk og salat UTEN alt det ekle fettet? En slags lavkarbo-grete roede

__________________
Jeg er i form. Rund er en form.

villebill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 10:05   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: MÅ man spise så mye fett?

Opprinnelig lagt inn av villebill, her.

Er så kvalm og lei av mat som drypper av fett. Må man virkelig bruke så mye fett? Kan man gå ned om man spiser en skive brød for dagen, og er forsiktig med karbene resten av dagen? Og i tillegg spiser kjøtt, fisk og salat UTEN alt det ekle fettet? En slags lavkarbo-grete roede

Torkil skrive noe i boka om dette. (Har ikke boka med på jobb) Der står det bla at viss man prøver å "modernisere" kuren med mager mat, kan man regne med å gå opp i vekt. Så les i boka, tror det er unde begynnerfeil...
Når jeg bruker magert kjøtt uten fett, så passer jeg på å bruke fete sauser...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 11:17   #3
Tussa
Seniormedlem
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 4.169
Tussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastiskTussa er bare helt fantastisk

Sv: MÅ man spise så mye fett?

Opprinnelig lagt inn av villebill, her.

Er så kvalm og lei av mat som drypper av fett. Må man virkelig bruke så mye fett? Kan man gå ned om man spiser en skive brød for dagen, og er forsiktig med karbene resten av dagen? Og i tillegg spiser kjøtt, fisk og salat UTEN alt det ekle fettet? En slags lavkarbo-grete roede

Ketolyse kan jeg ingenting om, men jeg ser Gerd har svart deg, og er det noe hun kan, så er det ketolyse

Jeg vil bare nevne at, for eksempel, Fedons filosofi handler ikke bare om masse fett. Man kan fint gå ned i vekt på lavkarbo uten masse fett også.

__________________


Tussa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tussas eget valg Svar med sitat
Gammel 15-05-07, 18:50   #4
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: MÅ man spise så mye fett?

Nå vet jeg ikke hvor lenge du har holdt på, men jeg for min del vente meg til det.
Mye av det var mer psykisk enn fysisk. Jeg trodde jo liksom ikke at jeg fikk "lov" til å spise så feit mat, jeg som var feit sjøl. Dette må man bare riste av seg.
Nå er jeg glad i den gode og feite maten. Håper det løser seg for deg også!

Ellers er det anbefalt Fedon her også.
Om jeg ikke husker feil, så har du skrevet et sted her inne at du vurderer Gastric bypass, og da er det vel kanskje bedre å venne seg til mat du også kan nyte etter inngrepet

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 18-05-07, 15:43   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: MÅ man spise så mye fett?

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Jeg trodde jo liksom ikke at jeg fikk "lov" til å spise så feit mat, jeg som var feit sjøl. Dette må man bare riste av seg.
Nå er jeg glad i den gode og feite maten.

Sambo tror jeg driver og lurer han når jeg spiser smør, rømme og majones til alle måltider Tror han føler seg litt snytt...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kan man spise FOR MYE mat...? (atkins) bride2be Atkins kosthold 13 11-10-05 19:27
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 14:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no