Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 22-07-10, 11:53   #2651
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg har ny pc med windows 7. Kjenner ikke at jeg blir vant til dette altså. Jeg greide å få oppgavene mine liggende på linje på oppgavelinja istede for sånne teite vinduer. Men hva i all verden er det som skjer når jeg plutselig under skriving får opp "favoritter" eller "logg" eller ett eller noe annet? Finner ikke ut hva jeg trykker på. Plutselig kan det komme grå bokser eller strek under det jeg skriver og bruker jeg backspace da, så forsvinner alt i boksen eller under streken.

Også irriterer det meg at det blir egen boks på oppgavelinja for msn sine aktiviteter, som tidligere i andre versjoner lå på oppgavelinja i msn-vinduet!

Oh what to do, what to do...

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 22-07-10, 14:18   #2652
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er daikon det samme som rettich, og er dette igjen det samme som "japansk nepe"?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 22-07-10, 16:15   #2653
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Er daikon det samme som rettich, og er dette igjen det samme som "japansk nepe"?

Hei,
Dette har ikke veldig mye greie på men fant dette på forumet:

Sitat:

Daikon=japansk reddik
daikon - japansk nepe
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=406

…og dette på Wikipedia:
Daikon på Wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Daikon

Som du ser av artikkelen finnes det flere typer Daikon en har gulrot fasong og en annen har nepefasong.

Rettich fant jeg ikke noe om, kan jo være Daikon reddikvarianten.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 22-07-10, 20:56   #2654
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg lurte på om smoothies kan regnes som et måltid, som f.eks til frokost? Og, kjenner man eggsmaken mye? Jeg er overhodet ikke glad i egg, men føler jeg må ha det med i ketolysedietten.

Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 22-07-10, 21:03   #2655
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Tropika, her.

Jeg lurte på om smoothies kan regnes som et måltid, som f.eks til frokost? Og, kjenner man eggsmaken mye? Jeg er overhodet ikke glad i egg, men føler jeg må ha det med i ketolysedietten.

Ja, det er et måltid. Jeg blir mettere av det enn mange andre frokoster. Egget kjenner man ikke, jeg brukte lang tid på å tørre å prøve Jeg syns forøvrig noen dråper sitron oppi dekker smaken enda mer.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-07-10, 21:06   #2656
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ja, det er et måltid. Jeg blir mettere av det enn mange andre frokoster. Egget kjenner man ikke, jeg brukte lang tid på å tørre å prøve Jeg syns forøvrig noen dråper sitron oppi dekker smaken enda mer.

PUH! Da er det jo enklere å variere frokosten noe..

Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 22-07-10, 22:40   #2657
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

På mandag skal jeg til Sverige for litt "harryhandel". Hva burde jeg kjøpe av lavkarbomat? Som er billigere der, altså. Jeg har ikke altfor mye penger, så vil helst få mest mulig for pengene, derfor går jeg til dere, O' vise lavkarbere

PS. Det tar ca to timer å kjøre hver vei, frysevarer er utelukka

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 22-07-10, 22:41   #2658
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

PS. Det tar ca to timer å kjøre hver vei, frysevarer er utelukka

Frysevarer holder et par timer i sånne poser, men enda bedre er det å låne en kjøleboks. Da holder de 4-5t hvertfall.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-07-10, 22:54   #2659
kennygirl
Seniormedlem
 
kennygirl sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Nordmøre
Alder: 37
Innlegg: 946
kennygirl er ny på veien

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Mill, her.

Standard er visst et par døgn, som et minimum...
Du kan se og kjenne på det om det er tørt.

Så sier i alle fall min kjære bedre halvdel, som har tapetsert noen meter i sitt liv. MANGE meter.

JEG derimot, aner ingenting om temaet.

Takk for svar Klarte ikke vente et par døgn, så mala dagen etterpå... Virka tørr og det ser ut som det gikk bra. *Endelig ferdig å pusse opp soverommet*

__________________


kennygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mellom 100-150 kh uten mel, melk og egg
Gammel 22-07-10, 22:54   #2660
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

På mandag skal jeg til Sverige for litt "harryhandel". Hva burde jeg kjøpe av lavkarbomat? Som er billigere der, altså. Jeg har ikke altfor mye penger, så vil helst få mest mulig for pengene, derfor går jeg til dere, O' vise lavkarbere

PS. Det tar ca to timer å kjøre hver vei, frysevarer er utelukka

Denne tråden gir mange gode tips:
Hva handler lavkarbere på harrytur i Sverige

Jeg har også over to timer fra grensa og hjem og jeg kjøper frysevarer, det går kjempefint med kjølebag.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 22-07-10, 23:47   #2661
Mill
Medlem
 
Mill sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 40
Innlegg: 201
Mill er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av kennygirl, her.

Takk for svar Klarte ikke vente et par døgn, så mala dagen etterpå... Virka tørr og det ser ut som det gikk bra. *Endelig ferdig å pusse opp soverommet*

Bare hyggelig
Og gratulerer med nytt soverom!

__________________
Livsstilsendring in the making! Fortsettelse følger
Mill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo uten kaloritelling. Og vin. Vin er viktig.
Gammel 23-07-10, 00:47   #2662
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Om man skal søke om økonomisk sosialhjelp, har de på NAV da lov til å be om å få se transaksjonene på kontoen til vedkommende? Altså, Jeg vet mange ofte får beskjed om å ta med "bevis" på bankkontoen(e)s saldo, men kan de kreve å se kontoutskrift hvor det står detaljer om de forskjellige transaksjonene? Og, kan de evt spørre en ut om de transaksjonene for å få vite "hvorfor" man har brukt penger på det man har? Sånne ting?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 23-07-10, 01:00   #2663
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Om man skal søke om økonomisk sosialhjelp, har de på NAV da lov til å be om å få se transaksjonene på kontoen til vedkommende? Altså, Jeg vet mange ofte får beskjed om å ta med "bevis" på bankkontoen(e)s saldo, men kan de kreve å se kontoutskrift hvor det står detaljer om de forskjellige transaksjonene? Og, kan de evt spørre en ut om de transaksjonene for å få vite "hvorfor" man har brukt penger på det man har? Sånne ting?

Jepp! De skal ha kontoutskrift for de siste tre måneder fra alle kontoer du har, samt at en hver krone som kommer inn regnes som inntekt, uansett, og dette går inn i et totalt regnestykke som angir om du skulle ha hatt penger i dag i forhold til satsene deres, som f.eks er 5600 (om jeg ikke husker feil) i livsopphold, det vil si etter at utgifter for bolig (leie og gjennomsnittlig strøm) er dekket. Jeg vet, det er et overvåkingssystem uten like.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-07-10, 01:03   #2664
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Jepp! De skal ha kontoutskrift for de siste tre måneder fra alle kontoer du har, samt at en hver krone som kommer inn regnes som inntekt, uansett, og dette går inn i et totalt regnestykke som angir om du skulle ha hatt penger i dag i forhold til satsene deres, som f.eks er 5600 (om jeg ikke husker feil) i livsopphold, det vil si etter at utgifter for bolig (leie og gjennomsnittlig strøm) er dekket. Jeg vet, det er et overvåkingssystem uten like.

så jeg må rett og slett sitte der og forsvare transaksjonene mine? fy faen jeg gruer meg nå.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 23-07-10, 01:07   #2665
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

så jeg må rett og slett sitte der og forsvare transaksjonene mine? fy faen jeg gruer meg nå.

Det hjelper nok ikke å forsvare dem, gitt. Jeg har prøvd, tro meg. Det har gått i alt fra strikkesokker jeg har solgt, til penger mamma har sendt til meg når jeg har vært blakk, og det festligste var da jeg solgte trekkspillet mitt til pappa (som han i et øyeblikk av galskap syntes var en god idé å gi meg i julegave for tjue år siden). Jeg måtte jo bare spørre saksbehandleren om hun seriøst anså det å selge trekkspill som fast inntekt. Hun trakk litt på smilebåndet, og sa at, jo, dessverre. Det er sånn de gjør det. Det er nesten uansett hvor hyggelige de er, paragrafryttere fra h****e der, mulig de ikke tør annet. Jeg mistenker at politikken deres er å unngå i størst mulig grad å få nye brukere.
Jeg håper jeg ikke tar fra deg motet nå, for det kan være du er heldig, og at det er mulig du får hjelp i Trondheim (det fikk jeg for ti år siden, men kunne jo vise til NULL og NADA inntekt siste tre måneder), men dette er nok dessverre helt vanlig praksis. I tillegg skal de ha leiekontrakt, ligning (ikke bare den vanlige, men en spesiell du må be om fra ligningskontoret), og bevis på at du har tatt ut goder som feriepenger, at du ikke har bil eller andre ting du kan selge først. Og mulig enda mer papirere jeg ikke husker i farten.
Nå vet jeg ikke hvilken situasjon du er i nå, men det er mulig du har bedre sjanse til å få bostøtte f.eks?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-07-10, 01:10   #2666
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det hjelper nok ikke å forsvare dem, gitt. Jeg har prøvd, tro meg. Det har gått i alt fra sokker jeg har solgt, til penger mamma har sendt til meg når jeg har vært blakk, og det festligste var da jeg solgte trekkspillet mitt til pappa (som han i et øyeblikk av galskap syntes var en god idé å gi meg i julegave for tjue år siden). Jeg måtte jo bare spørre saksbehandleren om hun seriøst anså det å selge trekkspill som fast inntekt. Hun trakk litt på smilebåndet, og sa at, jo, dessverre. Det er sånn de gjør det. Det er nesten uansett hvor hyggelige de er, paragrafryttere fra h****e der, mulig de ikke tør annet. Jeg mistenker at politikken deres er å unngå i størst mulig grad å få nye brukere.
Jeg håper jeg ikke tar fra deg motet nå, for det kan være du er heldig, men dette er nok dessverre helt vanlig praksis.
Nå vet jeg ikke hvilken situasjon du er i nå, men det er mulig du har bedre sjanse til å få bostøtte f.eks?

Vel, helt ærlig så forsvant vel siste rest av mot. Jeg aner ikke hva jeg har krav på, det eneste jeg vet er at jeg ikke har penger snart, sannsynligvis ikke får studielån til høsten, og at jeg ikke kan jobbe på en stund (får heller ikke sykepenger, fordi jeg ikke har skikkelig dokumentasjon. vikarbyrå og jævlig lang historie) på grunn av tennisalbue. Hu-føkkings-rra.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 23-07-10, 01:14   #2667
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Vel, helt ærlig så forsvant vel siste rest av mot. Jeg aner ikke hva jeg har krav på, det eneste jeg vet er at jeg ikke har penger snart, sannsynligvis ikke får studielån til høsten, og at jeg ikke kan jobbe på en stund (får heller ikke sykepenger, fordi jeg ikke har skikkelig dokumentasjon. vikarbyrå og jævlig lang historie) på grunn av tennisalbue. Hu-føkkings-rra.

Åh, nei! Beklager, altså. Merker jeg blir litt overivrig, nettopp fordi jeg har så dårlige erfaringer, så det rykker litt i sinnamuskelen. Men dette er ikke den verste historien forsåvidt. Men du, jeg anbefaler deg på det varmeste å prøve å snakke med Nav. Du kan få dagpenger, med en mulig karenstid på åtte uker, med mindre du får legen din til å skrive en erklæring om at skaden din er arbeidsrelatert. Jeg fikk årna det sånn en gang i tiden. Og dersom hun/han gjør det, så slipper du å tape noe mer enn tre dagers egenandel med inntekt. Behandlingstida på dagpenger er heller ikke mer enn ca fire uker. Når du først får dagpenger har du faktisk også rett på sykemelde deg, da fra Nav som "arbeidsgiver". (Jada, jeg har vært uten en vinternatt med Nav før ... ).

PS: Oh no! Nå har katta dratt inn enda en småfugl!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-07-10, 01:16   #2668
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

PS: Dagpenger er ca 63% av inntekta, om du da blir sittende igjen med veldig lite penger kan du søke om bostøtte (så lenge du ikke deler bolig med noen som har høy nok inntekt, det gjelder like mye samboere som folk du bor i kollektiv med).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-07-10, 01:18   #2669
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Åh, nei! Beklager, altså. Merker jeg blir litt overivrig, nettopp fordi jeg har så dårlige erfaringer, så det rykker litt i sinnamuskelen. Men dette er ikke den verste historien forsåvidt. Men du, jeg anbefaler deg på det varmeste å prøve å snakke med Nav. Du kan få dagpenger, med en mulig karenstid på åtte uker, med mindre du får legen din til å skrive en erklæring om at skaden din er arbeidsrelatert. Jeg fikk årna det sånn en gang i tiden. Og dersom hun/han gjør det, så slipper du å tape noe mer enn tre dagers egenandel med inntekt. Behandlingstida på dagpenger er heller ikke mer enn ca fire uker. Når du først får dagpenger har du faktisk også rett på sykemelde deg, da fra Nav som "arbeidsgiver". (Jada, jeg har vært uten en vinternatt med Nav før ... ).

PS: Oh no! Nå har katta dratt inn enda en småfugl!

HEhe, det går bra. Sist jeg var der fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde krav på dagpenger, fordi jeg hadde tjent for lite i fjor.. (hvem faen med vettet i behold klarer å studere fulltid OG jobbe så man tjener dritmye? ikke jeg, kudos til de som klarer det!) Jeg skal dit i morra tenker jeg, og heldigvis skal ikke jeg til det kontoret som er verst i byen. Får høre hva de sier, men håper nå virkelig ikke de mener at studielånet som ble utbetalt i mai skal rekke hele sommeren pluss litt til.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 23-07-10, 01:19   #2670
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

PS: Dagpenger er ca 63% av inntekta, om du da blir sittende igjen med veldig lite penger kan du søke om bostøtte (så lenge du ikke deler bolig med noen som har høy nok inntekt, det gjelder like mye samboere som folk du bor i kollektiv med).

Hahaha, seriøst?! Mener de at roomiene mine skal betale husleia mi i så tilfelle?! Erremulig. Aldri i verden om de kommer til å gjøre det :S

(ufint med den fuglen og katta, forresten!)

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 23-07-10, 01:22   #2671
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

HEhe, det går bra. Sist jeg var der fikk jeg beskjed om at jeg ikke hadde krav på dagpenger, fordi jeg hadde tjent for lite i fjor.. (hvem faen med vettet i behold klarer å studere fulltid OG jobbe så man tjener dritmye? ikke jeg, kudos til de som klarer det!) Jeg skal dit i morra tenker jeg, og heldigvis skal ikke jeg til det kontoret som er verst i byen. Får høre hva de sier, men håper nå virkelig ikke de mener at studielånet som ble utbetalt i mai skal rekke hele sommeren pluss litt til.

Åh, sånn å fortså! Har du studert i mer enn tre år? For jeg vet de kan ta gjennomsnittet, men det blir vel fortsatt ikke så mye. Hmmm ... Kinkig. Men ja, ta en prat med dem i morgen, og om de mener de ikke kan hjelpe deg, så krev å få snakke med noen andre, f.eks Nav Trygd. Du har krav på hjelp, det er bare ikke alltid like lett å vite hvilken instans man skal henvende seg til i den enorme jungelen ...! Men jeg vil også anbefale deg å ta en prat med legen mtp skaden din.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-07-10, 01:26   #2672
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hahaha, seriøst?! Mener de at roomiene mine skal betale husleia mi i så tilfelle?! Erremulig. Aldri i verden om de kommer til å gjøre det :S

(ufint med den fuglen og katta, forresten!)

Ja, man kan jammen lure. Jeg bodde i en leilighet med ei venninne, og da hun flytta fikk jeg i hurten og sturten inn en fyr som tjente sykt mye penger. Hva skjedde? Jo, jeg mista bostøtten min. Haha. Jeg hadde aldri møtt fyren før han kom på visning en gang. Byråkrati er veldig underlig, og veldig lite menneskelig til tider.
Og når jeg tenker på det, så er det mulig man ikke får bostøtte eller dagpenger i det hele tatt så lenge man er student. Åh. Vanskelig altså.
Jeg klarer ikke å huske på stående fot, men det skal finnes noen som har laga en bok som kalles (eller heter) Jungelboka, som forteller deg alt det Nav ikke forteller deg. Skal poste her omgående når jeg finner den. Jeg har selv tenkt å søke penger for fordyret kosthold. Om det er fordyret, tja, men jeg kan jo ikke spise makaroni med ketsjup selv om jeg lever under fattigdomsgrensa, for da blir jeg syk. Så jeg skal gi det et forsøk!

Puh, de var visst ikke en fugl, men en møll, faktisk!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-07-10, 01:27   #2673
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Åh, sånn å fortså! Har du studert i mer enn tre år? For jeg vet de kan ta gjennomsnittet, men det blir vel fortsatt ikke så mye. Hmmm ... Kinkig. Men ja, ta en prat med dem i morgen, og om de mener de ikke kan hjelpe deg, så krev å få snakke med noen andre, f.eks Nav Trygd. Du har krav på hjelp, det er bare ikke alltid like lett å vite hvilken instans man skal henvende seg til i den enorme jungelen ...! Men jeg vil også anbefale deg å ta en prat med legen mtp skaden din.

Jeg har studert i mer enn tre år ja.. Bruker litt lengre tid enn normalt på bacheloren min av diverse grunner. Pluss at jeg skifta studie. Hm. Om vedkommende ikke sier at "jada, du skal få hjelp", men heller det omvendte, skal jeg da bare be om å få prate med noen andre? Jeg regner med jeg blir sendt til trygd med en gang, det var iallefall det jeg ble sist, da jeg snakka med damen i resepsjonen... Ja, jeg får ringe og bestille meg en time (som jeg må bruke penger på! argh.) Uæh.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 23-07-10, 01:28   #2674
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Jeg har studert i mer enn tre år ja.. Bruker litt lengre tid enn normalt på bacheloren min av diverse grunner. Pluss at jeg skifta studie. Hm. Om vedkommende ikke sier at "jada, du skal få hjelp", men heller det omvendte, skal jeg da bare be om å få prate med noen andre? Jeg regner med jeg blir sendt til trygd med en gang, det var iallefall det jeg ble sist, da jeg snakka med damen i resepsjonen... Ja, jeg får ringe og bestille meg en time (som jeg må bruke penger på! argh.) Uæh.

Ja, det er vel sikkert trygd du blir sendt til. Men du skal da ikke behøve å bestille time? Det som er praksis her i byen er at du tar med deg id og husleiekontrakt og går på sosialen, de tar en kopi og så setter de opp en time for deg.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 23-07-10, 01:29   #2675
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, man kan jammen lure. Jeg bodde i en leilighet med ei venninne, og da hun flytta fikk jeg i hurten og sturten inn en fyr som tjente sykt mye penger. Hva skjedde? Jo, jeg mista bostøtten min. Haha. Jeg hadde aldri møtt fyren før han kom på visning en gang. Byråkrati er veldig underlig, og veldig lite menneskelig til tider.
Og når jeg tenker på det, så er det mulig man ikke får bostøtte eller dagpenger i det hele tatt så lenge man er student. Åh. Vanskelig altså.
Jeg klarer ikke å huske på stående fot, men det skal finnes noen som har laga en bok som kalles (eller heter) Jungelboka, som forteller deg alt det Nav ikke forteller deg. Skal poste her omgående når jeg finner den. Jeg har selv tenkt å søke penger for fordyret kosthold. Om det er fordyret, tja, men jeg kan jo ikke spise makaroni med ketsjup selv om jeg lever under fattigdomsgrensa, for da blir jeg syk. Så jeg skal gi det et forsøk!

Puh, de var visst ikke en fugl, men en møll, faktisk!

Hjelpes!! Jeg bor sammen ei som tjener grovt mye. :S Ja, jeg har jo og fordyret kosthold, men jeg har ikke snakka med legen om det, fordi jeg vet hu ikke er begeistra for lavkarbo (hun og), men jeg vil egentlig ikke skifte, fordi hu er så ålreit ellers liksom.. Si fra om åssen det går med den søknaden da, jeg er spent!

Møll? Det må ha vært en dævla svær møll.... :S

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 6 (0 medlemmer 6 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no