Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 11-08-10, 22:39   #2826
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Karoline123, her.

Hei alle sammen!

Kan noen fortelle meg hvilke te jeg burde kjøpe? Har sett at det finnest såkalte "snik karbohydrater" i noen sorter te, er det rikitg?

Klem fra meg

Hei,
Te som er smakstillsatt med frukt og bær inneholder selvfølgelig kh, men så lenge du ikke har tenkt å spise teposen så er det bare å fortsette å drikke den te’en man liker best.

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 11-08-10, 23:09   #2827
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Karoline123, her.

Hei alle sammen!

Kan noen fortelle meg hvilke te jeg burde kjøpe? Har sett at det finnest såkalte "snik karbohydrater" i noen sorter te, er det rikitg?

Klem fra meg

Det er sånn type 6-7-8 kalorier i en tekopp uten søtning så mye KH blir det ikke.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that
Gammel 11-08-10, 23:25   #2828
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Karoline123, her.

Hei alle sammen!

Kan noen fortelle meg hvilke te jeg burde kjøpe? Har sett at det finnest såkalte "snik karbohydrater" i noen sorter te, er det rikitg?

Klem fra meg

Vil bare tilføye at Lipton som regel tilsetter litt sukker. Det er ganske lite, men unødvendig.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 12-08-10, 00:17   #2829
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Karoline123, her.

Hei alle sammen!

Kan noen fortelle meg hvilke te jeg burde kjøpe? Har sett at det finnest såkalte "snik karbohydrater" i noen sorter te, er det rikitg?

Klem fra meg

Jeg bruker å kjøpe te i løsvekt fra te&kaffehuset i Trondheim, evt te på helsekostbutikker. Gjerne urtete! Yogi-te er fint, synes jeg . iherb.com har et fantastisk utvalg Jeg har slutta å kjøpe te på matbutikk, da den ofte har som Aeryth nevner, tilsatt sukker. Noe jeg er fullstendig enig i at er unødvendig. Stikk gjerne innom en plass der de selger te i løsvekt eller urtete og spør hva teen inneholder, om det er noe annet enn de "vanlige" ingrediensene som er te og smak.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 12-08-10, 07:51   #2830
Vettel
Seniormedlem
 
Vettel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Fra Oslo, men bor i Gøteborg for tiden.
Innlegg: 1.333
Vettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snillVettel er virkelig snill

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Lurer på om flere har fått "tilbake på jobb etter ferie-sjokk"... Er jo ikke en eneste fridag i sikte før 23. desember! *sukk*
Får trøste meg med at jeg ikke behøver å jobbe natt eller helg, som i en del yrker.

__________________
FAILURE IS NOT AN OPTION!



Vettel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Less carbs, better carbs.
Gammel 12-08-10, 08:30   #2831
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Yogi-te er bra! Ellers er jeg veldig glad i et merke som heter celesteal seasoning. Begge disse teene har nok smak til at søtning er helt unødvendig .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 12-08-10, 11:11   #2832
Hevingen
Seniormedlem
 
Hevingen sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 695
Hevingen har en fantastisk aura rundt segHevingen har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Jeg bestiller nydelige teer fra Adagio.com. Det er løsvekt. Drikker flere kopper med grønn te derfra hver dag. Har ikke lest om det er karber i det, bør kanskje sjekke det...

__________________
Bloggen min



Hevingen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lchf - Ketolyse-ish
Gammel 12-08-10, 16:27   #2833
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Er det noen her som er flinke på excel 2007? Jeg har laget et diagram der jeg fyller inn vekta mi, men ettersom tiden har gått og det har blitt mange veiinger, vises nå nesten hele greia som en lang strek man såvidt kan se litt variasjon på. Diagrammet starter på 0 kg og går til 120, selv om jeg starta på under 100 når jeg begynnte, og nå ligger på litt under 80. Ser for meg at det hadde blitt tydeligere hvis det hadde gått fra f.eks. 60 til 100, men jeg får ikke til å redigere det. Har gått gjennom alt jeg kan se av muligheter, men det eneste jeg får til er å endre fra linjediagram til stolpediagram, og å endre på fargene. Akkurat det er jo ikke så viktig, og ikke det jeg ville ... Noen som vet hvordan jeg kan endre dette?

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat!
Gammel 12-08-10, 20:40   #2834
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Alle vet jo at kroppen forbrenner alkohol FØR noe annet i kroppen.. Og man kan ikke påskynne forbrenningen av alkohol; det tar den tiden det tar utifra hvor mye man har drukket...

Så det jeg lurer på. Har kroppen TO forbrenningsovner da???

For i går, så drakk jeg to glass vin.. Normal sett så ville jeg sitte ute på verandaen og ikke gjøre noe mer fysisk enn å heve glasset..
MEN jeg trimma i går! 90 min på sykkel! Sykla gørrlangt! Brukte mange kcal også ifølge sykkelen.. Så disse kcal som jeg brukte, hvis de IKKE gikk til ekstra forbrenning av de to glass vina jeg drakk, for det er vi jo blitt fortalt at det går ikke..alkoholen bruker sin tid uansett.. hva forbrente jeg da??? Hvis alkoholen hadde tatt all plassen i forbrenningsovnen?

Eller lagra jeg energi?? Altså motsatt av leggepåsegenergi.. ?? dvs har kroppen blir skyldig meg kcal...
Eller har kroppen flere ovner??

Pusher på denne og håper at noen vet....

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 13-08-10, 03:42   #2835
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Er det noen her som er flinke på excel 2007? Jeg har laget et diagram der jeg fyller inn vekta mi, men ettersom tiden har gått og det har blitt mange veiinger, vises nå nesten hele greia som en lang strek man såvidt kan se litt variasjon på. Diagrammet starter på 0 kg og går til 120, selv om jeg starta på under 100 når jeg begynnte, og nå ligger på litt under 80. Ser for meg at det hadde blitt tydeligere hvis det hadde gått fra f.eks. 60 til 100, men jeg får ikke til å redigere det. Har gått gjennom alt jeg kan se av muligheter, men det eneste jeg får til er å endre fra linjediagram til stolpediagram, og å endre på fargene. Akkurat det er jo ikke så viktig, og ikke det jeg ville ... Noen som vet hvordan jeg kan endre dette?

Ikke det at jeg kan excel så godt, men måtte sjekke her nå. Hos meg (har også 2007) går ikke skalaen fra null, men litt under minste verdi. Hvilken type linje har du valgt? Og så må du ha dato først og så vekt, men det visste du kanskje?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 13-08-10, 03:48   #2836
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Alle vet jo at kroppen forbrenner alkohol FØR noe annet i kroppen.. Og man kan ikke påskynne forbrenningen av alkohol; det tar den tiden det tar utifra hvor mye man har drukket...

Så det jeg lurer på. Har kroppen TO forbrenningsovner da???

For i går, så drakk jeg to glass vin.. Normal sett så ville jeg sitte ute på verandaen og ikke gjøre noe mer fysisk enn å heve glasset..
MEN jeg trimma i går! 90 min på sykkel! Sykla gørrlangt! Brukte mange kcal også ifølge sykkelen.. Så disse kcal som jeg brukte, hvis de IKKE gikk til ekstra forbrenning av de to glass vina jeg drakk, for det er vi jo blitt fortalt at det går ikke..alkoholen bruker sin tid uansett.. hva forbrente jeg da??? Hvis alkoholen hadde tatt all plassen i forbrenningsovnen?

Eller lagra jeg energi?? Altså motsatt av leggepåsegenergi.. ?? dvs har kroppen blir skyldig meg kcal...
Eller har kroppen flere ovner??

Man kan sannsynligvis påskynde forbrenningen av alkohol ifølge MythBusters. Episode 616 - Alcohol Myths.

Sitat:

Exercising vigorously will help a drunk person sober up = plausible

After running for five minutes on a treadmill, Adam’s test had a remarkable improvement over the control test.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 13-08-10, 08:12   #2837
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av blåbær, her.

Er det noen her som er flinke på excel 2007? Jeg har laget et diagram der jeg fyller inn vekta mi, men ettersom tiden har gått og det har blitt mange veiinger, vises nå nesten hele greia som en lang strek man såvidt kan se litt variasjon på. Diagrammet starter på 0 kg og går til 120, selv om jeg starta på under 100 når jeg begynnte, og nå ligger på litt under 80. Ser for meg at det hadde blitt tydeligere hvis det hadde gått fra f.eks. 60 til 100, men jeg får ikke til å redigere det. Har gått gjennom alt jeg kan se av muligheter, men det eneste jeg får til er å endre fra linjediagram til stolpediagram, og å endre på fargene. Akkurat det er jo ikke så viktig, og ikke det jeg ville ... Noen som vet hvordan jeg kan endre dette?

Du høyreklikker på aksen som går fra 0-120, altså på en av tallene. Fra menyen som dukker opp velger du format axis (eller noe tilsvarende om du har norsk versjon) i boksen som da dukker opp kan du sette manuelt hvor den skal begynne og slutte.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo
Gammel 13-08-10, 08:14   #2838
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har noen gode råd til hvordan jeg skal bli kvitt senebetennelse i armen bortsettfra å slutte å bruke den?

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo
Gammel 13-08-10, 08:35   #2839
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av christine76, her.

Noen som har noen gode råd til hvordan jeg skal bli kvitt senebetennelse i armen bortsettfra å slutte å bruke den?

Jeg får småbetennelser i skuldrene nå og da, og da hjelper det MYE med en pose frosne erter f.eks. Ikke legg varme omslag. Det gjør jo ikke at du blir direkte kvitt det, men for min del har det lindret i den grad at jeg fint kunne bruke armen etterpå. På sikt bør du nok søke hjelp.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 13-08-10, 08:59   #2840
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Skal til legen på mandag, men er redd for at han vil foreslå sykemelding, og det vil jeg helst ikke. Men vil jo bli bra da.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo
Gammel 13-08-10, 09:07   #2841
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av christine76, her.

Skal til legen på mandag, men er redd for at han vil foreslå sykemelding, og det vil jeg helst ikke. Men vil jo bli bra da.

Du kan jo be om aktiv sykemelding, sånn at du har mulighet til å kunne gå til en behandler om det blir verre .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 13-08-10, 09:48   #2842
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Man kan sannsynligvis påskynde forbrenningen av alkohol ifølge MythBusters. Episode 616 - Alcohol Myths.

Hørtes bra ut!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 13-08-10, 09:49   #2843
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Du kan jo be om aktiv sykemelding, sånn at du har mulighet til å kunne gå til en behandler om det blir verre .

Det jeg egentlig tror er at det blir gradert sykemelding. Det er nemlig en del møter jeg skal på fremover, og det kan jeg jo fint gjøre. Men resten av jobben gjøres jo med PCen og det tror jeg ikke jeg kan. Holder på å bruke musen med venstre hånd og taste mest mulig med venstre hånd nå, men merker at det ikke er heldig heller, for det belaster kroppen annerledes enn den er vant til.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo
Gammel 13-08-10, 11:06   #2844
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Christine: Du kan sjekke om du kan få sånn brett under tastaturet? Ser ut omtrent som det som er på bærbare. Ei jeg jobber med fikk det pga vonde skuldre, og var veldig fornøyd. Da bytter hun på det og vanlig mus for å ikke stivne i en posisjon.

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 13-08-10 kl 11:52.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 13-08-10, 14:44   #2845
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av christine76, her.

Skal til legen på mandag, men er redd for at han vil foreslå sykemelding, og det vil jeg helst ikke. Men vil jo bli bra da.

Riktig trening som styrker musklene! Be om rekvisisjon til en fysioterapeut eller manuellterapeut. Og som photo foreslo, aktiv sykemelding. Det eneste som hjelper på sikt på betennelser og overbelastninger er riktig opptrening og forebygging. -Tro meg, jeg vet hva jeg snakker om mtp betennelser og overbelastninger Å holde armen i ro, kortisonsprøyter eller betennelsesdempende tabletter virker på kort sikt -ja, helt klart. Men hovedproblemet sitter i musklene og senene dine, de må få litt hjelp til å takle de ensformige bevegelsene du bruker armen til. Om ikke kan du risikere å fortsette å få betennelser innimellom.

-Ja, og så tilpasning på arbeidsplassen er kjempesmart om du har mulighet til det! Lykke til!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 13-08-10, 16:05   #2846
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Pakningsvedlegget til paralgin forte sier: "Ved redusert tilgang på karbohydrat og høyverdig protein er sikkerhetsmarginen for toksiske leverreaksjoner mindre enn ved normal ernæringstilstand." Jeg regner med at jeg glatt kan overse det, egentlig, men sånn for å være på den sikre siden - noen med erfaring/kunnskap om paralgin forte og å ligge godt under 15g kh om dagen?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 13-08-10, 16:40   #2847
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Poenget er vel at selv om du spiser lite karber, er det ikke så farlig om du spiser nok mat!

Du skal vel uansett ta mye PF over tid for å få leverskader, så jeg ville ikke tenkt så mye på det var jeg deg!

Hvor mye tar du pr dag, da?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 13-08-10, 17:24   #2848
Anarko
Seniormedlem
 
Anarko sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 38
Innlegg: 2.981
Anarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt liktAnarko er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Paralgin forte er ikke særs mer skadelig for leveren enn paracet. Jeg har hatt leverproblem tidligere, men kunne ta paralgin forte uten problem. Jeg gikk en periode på en uke. Det er nok mer langtidsbruk det er myntet på, og da vil eventuelle leverproblem kunne skje alle.

Anarko er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veganer og smartkarbo
Gammel 13-08-10, 18:48   #2849
blåbær
Seniormedlem
 
blåbær sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Alder: 41
Innlegg: 2.213
blåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt liktblåbær er veldig godt likt

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Ikke det at jeg kan excel så godt, men måtte sjekke her nå. Hos meg (har også 2007) går ikke skalaen fra null, men litt under minste verdi. Hvilken type linje har du valgt? Og så må du ha dato først og så vekt, men det visste du kanskje?

Hadde det linjediagrammet som kom opp først på lista ... Har dato før vekt, ja Aksen var jo automatisk formatert, så den var ikke sånn før.

Opprinnelig lagt inn av christine76, her.

Du høyreklikker på aksen som går fra 0-120, altså på en av tallene. Fra menyen som dukker opp velger du format axis (eller noe tilsvarende om du har norsk versjon) i boksen som da dukker opp kan du sette manuelt hvor den skal begynne og slutte.

Ah, fikk det til! Hadde høyreklikka i diagrammet mange ganger, men aldri med pekeren på riktig sted Tusen takk!

__________________


blåbær er avlogget   Min kostholdsfilosofi: God mat!
Gammel 13-08-10, 22:32   #2850
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av christine76, her.

Noen som har noen gode råd til hvordan jeg skal bli kvitt senebetennelse i armen bortsettfra å slutte å bruke den?

I redsel for å bli anklaget for "reklame"... Det finnes en smertegel som heter portosantogel - som inneholder kun strontium - dette stoffet har vist å ha svært god effekt på betennelser Det er mamman min som selger den - jeg bruker den selv - samboeren min også mot alle småbetennelser feks musesyke, menskramper, overtråkk, nakkesmerter og hodepine (spesielt framme i panna).
Den koster ca 200 kroner og er verdt å prøve - da den ikke har samme virkestoffer som de andre som finnes på markedet i dag.
Samboeren min bruker den hver dag på nakken og sliter mye mindre med nakkesmerter og hodepine (prolaps i nakken) når han bruker den. Jeg har også en datajobb - og får ofte snev av senebetennelse i håndleddet. Da pleier jeg å smøre meg aktivt mange ganger en dag eller to og plagene forsvinner. (noen må smøre seg over flere dager før virkning setter inn - men stoffet "magasineres" under huden - slik at etterhvert holder deg å smøre seg nå og da )

Er du interessert finner du den på http://www.behandlingsreiser.com/bes...osantogel.html

ps - aktiv sykemelding brukes i svært liten grad lengre - den innebærer nemlig at du ikke kan gjøre dine vanlige arbeidsoppgaver... derav gradert sykmelding istedet

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 2 (0 medlemmer 2 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no