Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Juni 2012

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-06-12, 11:24   #126
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Oj! Så bra!!!! Da er det bare å kjøre på!

Jeg har akkurat laget gerds ostekake til et selskap i kveld, og den står i kjøleskapet å stivner blir så deilig lukt i huset av å lage geleen

Vi holder på å skal pusse opp 1 etg, og har revet av nesten all den gamle fæle glassfiberstria. Det ser ikke ut her! Har fått ryddet å støvsuget her da... Vi må nok skrape en god del etterpå, mye løse papirrester igjen på veggen... Tenkte jeg skulle prøve å male med grunning før jeg begynner å sparkle og pusse. For et griseriet dette kommer til å bli fremover! Vi er nettop ferdig å pusse opp badet, så det skal bli godt når vi blir ferdig

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 12:01   #127
Melodi
Juniormedlem
 
Melodi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Sørlandet
Alder: 31
Innlegg: 32
Melodi er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av IKJ, her.

Oj! Så bra!!!! Da er det bare å kjøre på!

Jeg har akkurat laget gerds ostekake til et selskap i kveld, og den står i kjøleskapet å stivner blir så deilig lukt i huset av å lage geleen

Vi holder på å skal pusse opp 1 etg, og har revet av nesten all den gamle fæle glassfiberstria. Det ser ikke ut her! Har fått ryddet å støvsuget her da... Vi må nok skrape en god del etterpå, mye løse papirrester igjen på veggen... Tenkte jeg skulle prøve å male med grunning før jeg begynner å sparkle og pusse. For et griseriet dette kommer til å bli fremover! Vi er nettop ferdig å pusse opp badet, så det skal bli godt når vi blir ferdig

åååååå. får vann i munnen bare av å tenke på den kaka!

Er selv midt inni ett oppussingsprosjekt. ikke noe kjøkken, ikke noe stue, ikke gang, ikke hage... Jeg blir GAL! Heldigvis har mannen endelig fattet at sånn her kan vi ikke holde på, å leid inn snekkere, så nå blir det nok snart ferdig! : D
Slik går det når man har en mann som elsker å leke snekker, elektriker, rørlegger og skal gjøre alt selv. *sukk*

__________________


Melodi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Avslappet Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 12:03   #128
Melodi
Juniormedlem
 
Melodi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Sørlandet
Alder: 31
Innlegg: 32
Melodi er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Idag skal jeg forresten hente ny-vekta mi! Er veldig spent, for på onsdag fant jeg ut at den vekta jeg har mest sannsynlig viser veldig feil siden ei veninne av meg veide 76 hos oss, og på vekta hjemme veier hun 72, så er bare å krysse fingrene her ja!
Er og litt nysgjerrig på om det funker med den måleren for fettprosent, hadde jo vært morro å sett hvertfall :P

__________________


Melodi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Avslappet Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 19:36   #129
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Juni 2012

Ønsker alle juni startere en god helg.

Jeg har planen klar,denne helgen skal jeg ganske enkelt si "nei takk"med et smil og late som jeg er blitt akutt døv når folk spør om hvorfor ol.

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-06-12, 20:42   #130
IKJ
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bodø
Alder: 42
Innlegg: 390
IKJ er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Hjemme fra selskap, ongene ser på film på rommet, gubben sover på sofaen, og jeg sitter ute på altan med knallblå himmel, musikk på ørene og et glass rødt! Sooool "smilefjæs"!!!

__________________


IKJ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-06-12, 23:05   #131
Kiro
Medlem
 
Kiro sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sogndal
Alder: 32
Innlegg: 372
Kiro er ny på veien

Sv: Juni 2012

Da var det på tide å komme i gang IGJEN. Herregud jeg håper virkelig dette er siste gangen jeg sier det. Har i løpet av det siste halvåret slurvet så utrolig mye med kosten at det er skummelt. Det ble plutselig helt vanlig å bestille mat fra pzzabakeren flere ganger i uken. Hvor dum går det an å bli? blir helt oppgitt over meg selv.

Startet opp forrige mandag med en vekt på 92 kg. Det vil si at mitt forsøk på å gå ned julekiloene feilet stort, og jeg har nå enda mer å gå ned enn jeg startet med. Har faktisk gått opp 14 kg siden oktober. Og den vekten har jeg nå tenkt å gå ned igjen!!!

Er faktisk veldig fornøyd med resultatet etter den første uken. Er allerede nede i 89 kg. Så det er jo en fin start yay ^_^. Håper det går (nesten) like fort fremover også. Målet mitt er vertfall å komme ned til 85 innen 15. juli, og 80 kg før skolestart, slik at jeg kan gå med yndlingsjakken min igjen, hehe. Håper ivertfall å kunne klare å komme inn i bunaden innen min kusine skal konfirmere seg i mai, og da må jeg ned i ca 72 kg...

Så har med andre ord mye jobb foran meg, og håper derfor at det er greit at jeg joiner dere, slik at jeg ikke trenger å gjøre det helt alene.

__________________

Kiro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 09:14   #132
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Juni 2012

God mandag morgen! Her er en liten oppdatering fra innlandet:

Helgen gikk sånn passe greit, med et par, små utfordringer. Hadde en episode med jordbær på fredag, min kjære hadde kjøpt en kurv og jeg spiste noen bær, og fikk en gigantisk hodepine. Note to self: ikke spis jordbær!

Lørdag var vi på sankthansfeiring hos venner, og ble tilbudt et glass kjempesøt musserende. Klarte sånn halveis å styre unna, helte alt i vasken i små porsjoner . Fikk et glass knusktørr vin etter hvert, men kjenner at ketose og alkohol ikke er en god kombinasjon, så det ble bare smånipping på meg.

Ellers merker jeg at jeg er utålmodig, skulle så gjerne ikke vært så gira på å få av disse hersens kiloene. Det er derfor jeg ikke veier meg, for å si det slik! Målebånd er jammen kjekt å ha

Maten går greit, stort sett. Har en mann som ikke er så strikt lavkarbo som meg, og det kan jo by på utfordringer, men stort sett går det greit. Og jeg dør ikke hvis han bruker en halv gulrot i en saus...

Ha en fin uke videre!

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 10:08   #133
mailen
Medlem
 
mailen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 61
mailen er ny på veien

Sv: Juni 2012

Jeg har hatt en kontrollert sprekk i helgen, først med vin/øl/tyrker på lørdagskvelden - deretter med vanlig pizza, cola og litt potetgull i går. Nå er pizzaen i fryseboksen og resten av potetgullet ligger øverst i skapet i påvente av å bli lørdagsgodt til ungene. Jeg har kommet inn i tre nye bukser og er fast bestemt på at en sprekk skal være en sprekk, og ikke begynnelsen på karbofråtsing igjen. Føler meg ganske flink, som klarer å snu tankegangen sånn. Tidligere har en sprekk vart fra flere dager til flere uker.

Ha en flotters uke alle sammen.

__________________

mailen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 10:10   #134
mailen
Medlem
 
mailen sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 61
mailen er ny på veien

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av ElisaT, her.

Og jeg dør ikke hvis han bruker en halv gulrot i en saus...

Hva slags saus bruker han gulrot i?

__________________

mailen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-06-12, 11:15   #135
Walle
Medlem
 
Walle sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Alder: 32
Innlegg: 125
Walle er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Jeg bare lurer. Hvordan reagerer kroppen deres på en såkalt karbodag? Altså, en planlagt dag, hvor dere unner dere kanskje litt potetgull, cola og whatnot. Jeg har i løpet av mine fem uker ikke hatt en eneste utskeielse, og har heller ikke følt noe særlig sug etter karbohydratene. Men jeg har planer om å omstille kostholdet mitt litt, til lavkarbo, eller en litt vanlig kost, bare betydelig sunnere enn den var før. I juli skal jeg danse og sykle rundt MYE, og jeg føler ikke at fett er en like ideell energikilde som den burde være for meg i en sånn prosess. Trening blir det jo likevel, og jeg kommer kanskje til å gå tilbake til ketolyse så fort vi er ferdig med forestillingene.

Jeg bare føler det hadde vært koselig å kunne å unne seg litt godt igjen sammen med kompisene. Men er fryktelig redd for å skli tilbake. Jeg har jobbet hardt for mine 10 kg! Jeg veier nå 100.0 kg blank etter dagens måling. Skulle ønske det var 100 gram ekstra, men sånn er det. Kommer til å veie meg hver morgen til jeg ser det tosifrete tallet! :P Og etter det kanskje begynne opptrappingen min. Unne meg litt melk i første omgang, kanskje? Det har jeg savnet. Har ikke boka, men har lest en del i den på biblioteket. Kanskje jeg skal sykle meg ned å låne den i dag!

__________________
(Mål 1 nådd 15.06.13 - under 100) ---- ---- 0.4 kg til mål 2
9. april 2013 = 115.3 kg (startvekt)
28. juli 2013 = 95.3 kg
Mål 2: Under 95.0 kg.
Total vektnedgang siden start: -20.0 kg <-- JOURNAL (trykk)
Walle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 08:21   #136
Melodi
Juniormedlem
 
Melodi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Sørlandet
Alder: 31
Innlegg: 32
Melodi er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

åååå... ALT gikk skeis i helga! Stavmikseren ble ødelagt så da kunne jeg ikke lage middagene jeg planla, og deretter gikk alt helt vest.. Har spist endel fyfy, men søndag og igår var værst. Igår var jeg på tur til sykehuset ( to timer unna), og med storshopping til oppussingen av huset og alt så ble det ikke tid til annet enn drittmat. Et måltid på mc. donalds og et måltid på subway. Er så skuffet over meg selv! Det skal ikke være så lett å ty til feil mat!

__________________


Melodi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Avslappet Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 08:24   #137
Melodi
Juniormedlem
 
Melodi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Sørlandet
Alder: 31
Innlegg: 32
Melodi er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av Walle, her.

Jeg bare lurer. Hvordan reagerer kroppen deres på en såkalt karbodag? Altså, en planlagt dag, hvor dere unner dere kanskje litt potetgull, cola og whatnot. Jeg har i løpet av mine fem uker ikke hatt en eneste utskeielse, og har heller ikke følt noe særlig sug etter karbohydratene. Men jeg har planer om å omstille kostholdet mitt litt, til lavkarbo, eller en litt vanlig kost, bare betydelig sunnere enn den var før. I juli skal jeg danse og sykle rundt MYE, og jeg føler ikke at fett er en like ideell energikilde som den burde være for meg i en sånn prosess. Trening blir det jo likevel, og jeg kommer kanskje til å gå tilbake til ketolyse så fort vi er ferdig med forestillingene.

Jeg bare føler det hadde vært koselig å kunne å unne seg litt godt igjen sammen med kompisene. Men er fryktelig redd for å skli tilbake. Jeg har jobbet hardt for mine 10 kg! Jeg veier nå 100.0 kg blank etter dagens måling. Skulle ønske det var 100 gram ekstra, men sånn er det. Kommer til å veie meg hver morgen til jeg ser det tosifrete tallet! :P Og etter det kanskje begynne opptrappingen min. Unne meg litt melk i første omgang, kanskje? Det har jeg savnet. Har ikke boka, men har lest en del i den på biblioteket. Kanskje jeg skal sykle meg ned å låne den i dag!

Jeg reagerer faktisk så godt som ingenting.. Veldig dumt! Misunner dem som blir veldig uvel av karbodager, da man da kanskje ikke har like lett for å falle tilbake! Ja, stikk ned å lån boka!

__________________


Melodi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Avslappet Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 08:46   #138
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av Walle, her.

Jeg bare lurer. Hvordan reagerer kroppen deres på en såkalt karbodag? Altså, en planlagt dag, hvor dere unner dere kanskje litt potetgull, cola og whatnot. Jeg har i løpet av mine fem uker ikke hatt en eneste utskeielse, og har heller ikke følt noe særlig sug etter karbohydratene. Men jeg har planer om å omstille kostholdet mitt litt, til lavkarbo, eller en litt vanlig kost, bare betydelig sunnere enn den var før. I juli skal jeg danse og sykle rundt MYE, og jeg føler ikke at fett er en like ideell energikilde som den burde være for meg i en sånn prosess. Trening blir det jo likevel, og jeg kommer kanskje til å gå tilbake til ketolyse så fort vi er ferdig med forestillingene.

Jeg bare føler det hadde vært koselig å kunne å unne seg litt godt igjen sammen med kompisene. Men er fryktelig redd for å skli tilbake. Jeg har jobbet hardt for mine 10 kg! Jeg veier nå 100.0 kg blank etter dagens måling. Skulle ønske det var 100 gram ekstra, men sånn er det. Kommer til å veie meg hver morgen til jeg ser det tosifrete tallet! :P Og etter det kanskje begynne opptrappingen min. Unne meg litt melk i første omgang, kanskje? Det har jeg savnet. Har ikke boka, men har lest en del i den på biblioteket. Kanskje jeg skal sykle meg ned å låne den i dag!

Hei walle

Så fint å høre at det går så bra med deg.
Jeg synes det er et veldig inntresant spørsmål du stiller.Går det ann å Skeie ut av og til?Jeg vet ikke hva svaret er.Personlig føler jeg at jeg har et vilt "sukker dyr "bastet og bundet i kjelleren og hvis jeg vekker det så er helvete løs,så jeg tør ikke.Jeg tror ikke nok på meg selv og mine nye spise vaner ennå.Det tar flere måneder å endre en vane ,det er veldig lett å falle tilbake.

Nå har vi forstått hvordan vi går ned i vekt,men hvordan bli der?Det vet vi vel ikke helt ennå?Ser så mange her som er tilbake andre og tredje gang,like tunge.Hvordan unngå det?

Løper å henter boka ,mulig det står noe klokt der!Lykke til Walle.

Helgen min gikk bra,noe alkohol men ...

Ha en god dag alle flotte juni startere.

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 14:50   #139
Melodi
Juniormedlem
 
Melodi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Sørlandet
Alder: 31
Innlegg: 32
Melodi er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012


Sjekk denne herligheten som ligger hjemme og venter på meg idag!!!
Endelig en blender som er SKAPT for å knuse is! Muntra meg opp dette på en ellers kjedelig dag ja
Hvilke kjøkkenmaskiner har dere i hjemmet?

__________________


Melodi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Avslappet Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-06-12, 18:42   #140
aragorn
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 81
aragorn er ny på veien

Sv: Juni 2012

Hei

Jeg vet at man ikke skal bry seg veldig mye om kaloriinntaket til å begynne med, men jeg har i to dager nå registrert alt jeg har spist på diett.no.
Jeg havner begge dager mellom 1600-1650 kcal. I følge diett.no så bør jeg ha 2250kcal for å opprettholde vekten.

Jeg er alltid god og mett, og føler ikke for å spise mer. Fordelingen mellom fett, protein og karbo er nesten "spot-on" på energifordeling.

Vekten går jo ned, men er litt bekymret for om jeg spiser for lite.

Hvor mye bruker dere å ligge på i dagsinntak?

__________________


aragorn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 10:31   #141
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av aragorn, her.

Hei

Jeg vet at man ikke skal bry seg veldig mye om kaloriinntaket til å begynne med, men jeg har i to dager nå registrert alt jeg har spist på diett.no.
Jeg havner begge dager mellom 1600-1650 kcal. I følge diett.no så bør jeg ha 2250kcal for å opprettholde vekten.

Jeg er alltid god og mett, og føler ikke for å spise mer. Fordelingen mellom fett, protein og karbo er nesten "spot-on" på energifordeling.

Vekten går jo ned, men er litt bekymret for om jeg spiser for lite.

Hvor mye bruker dere å ligge på i dagsinntak?

Jeg ligger på det samme, sånn cirka, men noen dager er jeg ned mot 1100 og noen dager opp mot 2000. Jeg tror det beste er å kjenne på metthetsfølelsen, er du tilfreds og går ned hadde jeg ikke økt matmengden. Det som er viktig å huske på at vi er så innmari forskjellige, 1600 kalorier kan være altfor lite for en person, mens en annen trenger endel mindre. Høyde, vekt, forbrenning, osv spiller inn. Og jo nærmere målvekten du kommer jo mindre mat trenger du, har i hvert fall jeg erfart.

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 12:51   #142
aragorn
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 81
aragorn er ny på veien

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av ElisaT, her.

Jeg ligger på det samme, sånn cirka, men noen dager er jeg ned mot 1100 og noen dager opp mot 2000. Jeg tror det beste er å kjenne på metthetsfølelsen, er du tilfreds og går ned hadde jeg ikke økt matmengden. Det som er viktig å huske på at vi er så innmari forskjellige, 1600 kalorier kan være altfor lite for en person, mens en annen trenger endel mindre. Høyde, vekt, forbrenning, osv spiller inn. Og jo nærmere målvekten du kommer jo mindre mat trenger du, har i hvert fall jeg erfart.


Hei og takk for svar!

Jeg er jo godt fornøyd med det som skjer. Vekten går ned, mindre omfang rundt mage og andre steder. Så det er jo ingen grunn til å gjøre endringer.

Jeg tenker ganske mye på hva som skjer etter at jeg har nådd målet. Det var derfor jeg i utgangspunktet ønsket å se hvor mye jeg egentlig spiser i forhold til det jeg trenger. Hvor mye kan jeg f.eks. spise før vekten øker.
Når man minsker i vekt så vil jo også basalforbrenningen minke, slik at man i utgangspunktet da trenger mindre energi inn. Trening vil jo også virke inn på dette selvsagt.

Man får jo seg en overraskelse når man ser hvor lite det skal til for å komme i energioverskudd. Jeg må nok venne meg til å spise mindre og trene mer i framtiden. De 4 M'er: Mindre mat, mer mosjon.

Det er jo godt å høre at du ligger i samme området som meg.

Kunne godt ha tenkt meg å bygge opp litt mer musker også for å hjelpe litt på forbrenningen når målet er nådd. Det er jo ikke store tall vi snakker om i ekstra forbrenning pr. dag, men i året utgjør det jo litt om man økte muskelvekten med f.eks. 3-4kg.

Aragorn

__________________


aragorn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 15:29   #143
Melodi
Juniormedlem
 
Melodi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Sørlandet
Alder: 31
Innlegg: 32
Melodi er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Idag har vekta mi ankommet, så nå skal jeg hjem å veie meg, haha :P
Vet man skal veie seg på morgenen osv osv, men jeg er så nysgjerrig på hva jeg egentlig veier! Om den gamle vekta vår viser rett eller ikke! Håper på at jeg veier mye mindre, det er kjapp vektnedgang det !

__________________


Melodi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Avslappet Ketolyse Svar med sitat
Gammel 27-06-12, 16:47   #144
Walle
Medlem
 
Walle sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Alder: 32
Innlegg: 125
Walle er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Vekta traff 99.5 kg i dag, TRODDE jeg. Faktisk var det 99.2 kg! Overlykkelig. Spent på hvordan det blir med litt opptrapping nå!

Uansett om jeg legger på meg litt, og det blir vel hovedsaklig vannkilo, regner jeg med, så skal det veldig mye til for å gå opp 10.8 kg på én måned skulle jeg tro, om man trener jevnt og ofte, samt spiser SUNNE karbohydratmåltider? :S Jeg tror da jeg hopper tilbake på ketolysekuren igjen i slutten av juli, når forestillingene er over. Må se hvordan dette går først.

__________________
(Mål 1 nådd 15.06.13 - under 100) ---- ---- 0.4 kg til mål 2
9. april 2013 = 115.3 kg (startvekt)
28. juli 2013 = 95.3 kg
Mål 2: Under 95.0 kg.
Total vektnedgang siden start: -20.0 kg <-- JOURNAL (trykk)
Walle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 20:23   #145
Kiro
Medlem
 
Kiro sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sogndal
Alder: 32
Innlegg: 372
Kiro er ny på veien

Sv: Juni 2012

Klarte å snuble i kakefatet på jobb i dag, og er så skuffet over meg selv. Jeg som har klart med så fint i det siste, og vært standhaftig gjennom hele to kakebesøk i heimen den siste uken. For å trøste meg selv har jeg googlet, og funnet ut at det ikke kan ha vært mer enn 30 kh i det oreokakestykket, men likevel. Det er 30 kh med sukker og annet dritt. SÅ syyykt skuffet over meg selv akkurat nå...

__________________

Kiro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 22:02   #146
Bedazzeled
Medlem
 
Bedazzeled sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Bergen
Alder: 46
Innlegg: 55
Bedazzeled er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Kjedelig det der, men det er bare å legge det bak seg og fortsette der du slapp. Ikke la en liten sprekk ødelegge for deg. Det er det som er kunsten

__________________
Bedazzeled

Sommerutfordring, ned 10 kg til 25/8-12

Bedazzeled er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-06-12, 22:53   #147
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Juni 2012

Opprinnelig lagt inn av Walle, her.

så skal det veldig mye til for å gå opp 10.8 kg på én måned skulle jeg tro, om man trener jevnt og ofte, samt spiser SUNNE karbohydratmåltider?

Hvorfor vil du på død og liv over på høykarbo når du fungerer fint på lavkarbo? Du får ikke mer energi av karbohydrater, bare tarmgass og vektøkning! Og i mitt hode er ingen av disse noe særlig å trakte etter...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 30-06-12, 04:09   #148
Walle
Medlem
 
Walle sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Alder: 32
Innlegg: 125
Walle er på en erverdig vei

Sv: Juni 2012

Vil ikke kalle det høykarbo, men ser hva du mener. Men det blir en slags prøvefase, hvis jeg merker at det ikke fungerer noe særlig, vil jeg hoppe tilbake. Det skjer bare utrolig mye i juli, som gjør det veldig vanskelig å spise ketogent. Spesielt fra 13.-15. når jeg er på LAN/spillturnering.

Spiser veldig lite av de verste raske karbohydratene uansett, boikotter potet, ris, det meste av pasta - og spiser bare grove knekkebrød til frokost. Brød er noe jeg kuttet ut for godt over et halvt år siden. Og jeg skal jobbe hardt med meg selv for å unngå mest mulig sukker. Planen er å gå tilbake til ketolysen i slutten av juli/julitider. Har hatt stålfokus helt til nå, og nekter å gi inn til unødvendige søtsaker og lignende. Liker å tro at jeg har såpass viljestyrke.

Og hvis noen lurer på hvorfor jeg er våken nå, så er det fordi jeg sovnet tidlig i går kveld, og har en litt lei forkjølelse som sliter på nattesøvnen.

__________________
(Mål 1 nådd 15.06.13 - under 100) ---- ---- 0.4 kg til mål 2
9. april 2013 = 115.3 kg (startvekt)
28. juli 2013 = 95.3 kg
Mål 2: Under 95.0 kg.
Total vektnedgang siden start: -20.0 kg <-- JOURNAL (trykk)

Sist redigert av Walle : 30-06-12 kl 05:07.
Walle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-06-12, 19:36   #149
aragorn
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 81
aragorn er ny på veien

Sv: Juni 2012

Hei

I dag har jeg vært utfordret på karbofronten.
Vi har hatt barnebursdag med 15 små barn på besøk. For et støynivå.

Jeg har stått på i hele dag, og bakt boller med glasur og sjokoladekake. Ikke en gang har jeg tenkt på å bryte kuren. Ikke har jeg smakt på, og ikke har jeg slikket på fingrer heller.

Smågodt og potetgull overalt fikk meg heller ikke til å sprekke.

Jeg er litt bekymret for alle restene, men satser på at det og går greit.

Stolt Aragorn

__________________


aragorn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-07-12, 11:31   #150
ElisaT
Medlem
 
ElisaT sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Telemark
Alder: 53
Innlegg: 383
ElisaT er en juvelElisaT er en juvelElisaT er en juvel

Sv: Juni 2012

Jeg har akkurat oppdatert måletråden, og da kan jeg oppdatere her og

Her har det ikke skjedd mye, jeg har knapt krympet en mm siden sist uke. Får se hva som skjer til neste uke, det er litt kjedelig! Jeg vet av erfaring at rompe/hofte er det som krymper aller sist på meg, av en eller annen grunn tror kroppen min det snart blir krig, og den sparer og sparer. Det er min teori ! Jeg får ikke panikk, men jeg vet at jeg har levd som vanlig, og skjønner ikke helt dette her. Jeg spiser når jeg er sulten, og ligger på rundt 15 karbohydrater om dagen.

Ellers går jeg fortsatt og venter på sommeren, er det noen som har sett den ? Jeg tar på meg singlet og kortbukse hver morgen på trass, og sitter nå med terrassedøren på vidt gap og fryser på beina. Der er sommer, det sier i hvert fall kalenderen! Jeg bør kanskje nevne at jeg sitter og strikker et stort ullskjerf, og bruker det som varmekilde

__________________
Best som gjest!
ElisaT er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar

Emneord
juni 2012 start


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Giftermål i juni 2012 <insert_scary_name_here> Generell diskusjon 66 23-04-12 10:03
6. juni thomas71 Generell diskusjon 6 06-06-11 20:57
Konferanse 19. juni Sprudle Generell diskusjon 20 07-06-07 15:11


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no