Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

Gerds ostekake

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-02-10, 19:33   #226
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Gerds ostekake

Det er farlig å ha denne kaka i kjøleskapet

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 19:53   #227
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av Solvory, her.

Hei. Står ikke noe om steking her. Skal ikke bunnet stekes noe?

Nei.....

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-02-10, 19:57   #228
Gus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 31
Gus er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av SuperMamma, her.

WOW livet på lavkarbo er hardt.... hahahah

Laget kaken nå med en liten variant.
Jeg laget porsjonskaker i muffinsformer. Har to brett med aluminiums former fra ikea. satte oppi små muffins papirformer.
Jeg pisket stive eggehvitter og blandet med grovhakkede mandler. Stekte dette i 15 min. Avkjølte og hadde oppi ostekakemassen. Pyntet med 2-3 bringebær.

jeg fikk alt formye bunn og ostekake-røre. laget en flat kakebunn som jeg stekte på bakebpair og hadde resten av røren over (lot den stivne litt først). Så hadde jeg over resten av bringebærene fra pakken. Nå står 24 småkaker og en litt større i kjøleskapet. jeg har bare smakt på skrapet i bollen, men dette var digg!!!

Gleder meg til å servere disse i selskap på søndag

Jeg lurer veldig p om dette var noe godt for jeg syns ikke bunnen på den orginale kaken var så veldig god

Gus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 09:29   #229
Viclin
Seniormedlem
 
Viclin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1.407
Viclin er en juvelViclin er en juvelViclin er en juvel

Sv: Gerds ostekake

jeg dropper bunn. Syns også mandler blir litt feil smak til ostekake. Og det blir for mye smørsmak.

Jeg lager kun fyllet i en stor bolle, og putter oppi bringebær før det stivner. Blir god fromasj.

Viclin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-02-10, 23:08   #230
Maja
Medlem
 
Maja sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 211
Maja er ny på veien

Sv: Gerds ostekake

Jeg hadde heller ikke sansen for bunnen. Jeg brukte i overkant 100 g meierismør. Og det ble alt for mye smørsmak. Jeg tror jeg skal prøve med eggehviter/nøtter og steke bunnen. Evt lager jeg vanlig kjeksbunn og dropper å spise bunnen (sånn at gjester som ikke er på lavkarbo kan spise hele kaken).

Selve kaken smakte veldig godt og den ble ikke så kompakt som jeg hadde trodd. Konsistensen var helt passe. Jeg laget et lokk med bringebærgele og hadde "ferske" (utenlandske) bringebær oppi geleèn før den stivnet. Kaken ser skikkelig lekker ut og den smakte godt med unntak av bunnen.

__________________
Klem fra Maja

88 87 86 85 84 83 82 81 80 79 78 77 76 75 74 73 72 71 70 69 68 67 66 65 64 63 62 61 60 59 58
Maja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tiden generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-02-10, 01:43   #231
SuperMamma
Medlem
 
SuperMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 59
SuperMamma er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av Gus, her.

Jeg lurer veldig p om dette var noe godt for jeg syns ikke bunnen på den orginale kaken var så veldig god

Jepp, dette fungerte veldig bra og smakte godt. Jeg brukte ikke noe søtstoff i men det kan kanskje anbefales.. men jeg synes de var helt ok uten jeg altså.

Jeg brukte 250 g mandler og 4 eggehvitter og det ble altformye masse. (holdt til 24 muffins og en kake ca 12 cm diameter)
Kan helt sikkert halveres eller reduseres enda mer.

__________________



Sist redigert av SuperMamma : 18-02-10 kl 01:50.
SuperMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Startet med Ketolyse, nå generelt vedlikehold og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-03-10, 12:06   #232
SFA
Juniormedlem
 
SFA sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Strömstad
Innlegg: 33
SFA er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Jeg går på induksjon nå, og jeg skal vel ikke spise noe nøtter.
Så kan jeg evt lage en bunn av stivpiskede, stekte eggehvitter med litt splenda i ?
Eller bare som fromasj?
Eller et annet alternativ til bunn?

Har tenkt til å lage den som originaloppskriften, minus bunnen da, som jeg er usikker på

__________________
Min Motivasjonsdagbok



SFA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-03-10, 17:51   #233
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Er du på induksjon skal du vel i grunnen ikke spise dette i det hele tatt, skal du vel?

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 13-03-10, 09:27   #234
SFA
Juniormedlem
 
SFA sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Strömstad
Innlegg: 33
SFA er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Så vidt jeg har sett kan jeg spise både rømme,fløte og ost. Og Splenda. Og bare jeg får meg et lite kakestyke på bursdagen min når alle andre spiser, så vet jeg t det er mindre sjangs å sprekkke. Skal vel sikkert strengt tatt bare ha 2 spiseskjeer av det, men bedre å spise en lavkarbo kake enn noe annet,.
Men jeg har fortsatt lyst å unngå mandlene siden det ikke står på lovlig listen.

__________________
Min Motivasjonsdagbok



SFA er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-03-10, 02:15   #235
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Ok. Trodde ikke du skulle ha søtningsmidler på induksjon, og tenkte på Heistad-produktene bare. Men du har nok oversikten du

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 16-03-10, 22:20   #236
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: Gerds ostekake

Hva med å lage bunnen av nøtter, smør, egg og en passe dæsj kokosmel? Stekes, selvfølgelig. Det blir litt som en enkel kjeksoppskrift, kan jo søtes med sukrin...

Evt følge originaloppskriften og bytte smøret ut med cocosa, blir noe dyrere kake, men cocosa har jo en tropisk smak, noe som kan hjelpe for de som synes bunnen ble for lite søt. I så fall må bunnen oppbevares kjølig, cocosa har jo en tendens til å bli flytende ved ca 24grader

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat
Gammel 24-03-10, 12:12   #237
Ana
Medlem
 
Ana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 394
Ana er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Denne skal jeg ha med i selskap til helgen, da kan jeg spise kake med god samvittighet uten spørsmål fra de andre gjestene

__________________
Julemålet



Ana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 21:38   #238
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gerds ostekake

Hmm..

Bakte denne i går og serverte i bursdagen min i dag. Har ikke smakt på den selv, for jeg får ikke lov til å spise sånt nå. Men den ble ikke spesielt godt tatt imot. Var bare en som likte bunnen, og noen som ikke likte kaken i det hele tatt og syntes den smakte kunstig og for lite søtt. Jeg har nå fryst mesteparten av det som var igjen i porsjonsstykker, så får jeg prøve den selv når jeg kan spise sånt etter hvert. Er sikkert bedre enn ingen kake om ikke annet. Men er i alle fall skuffet.

Jeg lagde forresten med lemon og lime fun-light saft til geleen, men ellers helt som originaloppskrift.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 23:08   #239
wollafruen
Medlem
 
wollafruen sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 39
Innlegg: 382
wollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snillwollafruen er virkelig snill

Sv: Gerds ostekake

Ææææh...NEI! jeg klarte å lage denne med full mengde vann i geleen! Hva skjer da??

__________________
2018: Ned 5-10 kg etter sykdomsperiode. (Tidligere vekttap: 21 kg i perioden 2007-2010)
wollafruen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 70-5-25 Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 23:10   #240
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av christine76, her.

Hmm..

Bakte denne i går og serverte i bursdagen min i dag. Har ikke smakt på den selv, for jeg får ikke lov til å spise sånt nå. Men den ble ikke spesielt godt tatt imot. Var bare en som likte bunnen, og noen som ikke likte kaken i det hele tatt og syntes den smakte kunstig og for lite søtt. Jeg har nå fryst mesteparten av det som var igjen i porsjonsstykker, så får jeg prøve den selv når jeg kan spise sånt etter hvert. Er sikkert bedre enn ingen kake om ikke annet. Men er i alle fall skuffet.

Jeg lagde forresten med lemon og lime fun-light saft til geleen, men ellers helt som originaloppskrift.

Orginaloppskriften er ikke for lite søt i vertfall.
Hvordan den er med den fun- saften som gele, vet jeg ikke. For det er ikke i orginaloppskrifta. Kanskje det ikke passer viss fyllet blir for lite søtt, siden bunnen ikke er søt.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 23:12   #241
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av wollafruen, her.

Ææææh...NEI! jeg klarte å lage denne med full mengde vann i geleen! Hva skjer da??

Den vil nok stivne. Men det blir kanskje mye fyll .... Pass på at forma er godt tettet viss fyllet blir veldig tynt

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 19:06   #242
SuperMamma
Medlem
 
SuperMamma sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 59
SuperMamma er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Nå har jeg prøvd begge variantene, enmed gele og en med funsaft og gelatin, Og det kan ikke samenlignes!!! Den med gele smaker så utrolig mye bedre!

__________________


SuperMamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Startet med Ketolyse, nå generelt vedlikehold og lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 19:39   #243
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av christine76, her.

den ble ikke spesielt godt tatt imot. Var bare en som likte bunnen, og noen som ikke likte kaken i det hele tatt og syntes den smakte kunstig og for lite søtt.

Hmm, det syns jeg var utrolig kjipt av de! Greit at ikke alle liker slike ting, men man forteller det vel ikke til vertinnen!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 19:55   #244
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Hmm, det syns jeg var utrolig kjipt av de! Greit at ikke alle liker slike ting, men man forteller det vel ikke til vertinnen!

Ba du kanskje om tilbakemeldinger?

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-03-10, 21:19   #245
christine76
Medlem
 
christine76 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 48
Innlegg: 426
christine76 har en fantastisk aura rundt segchristine76 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Gerds ostekake

Opprinnelig lagt inn av Jabba, her.

Ba du kanskje om tilbakemeldinger?

Ja, ba selvfølgelig om tilbakemelding, siden jeg ikke spiste av den selv. Men jeg får prøve å lage med gele neste gang. Ellers så kan det jo være at jeg liker den. Har noen stykker som ligger i frysen og venter på meg.

__________________

Har gått ned ca 40 kg og driver og vedlikeholder
christine76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Xtravaganza/generel lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-03-10, 19:29   #246
arsamatoria
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 1
arsamatoria er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Heisann Gerd! Lagde denne kaken før helgen og tok den med i barnedåp palmesøndag, jeg lagde et gelelokk på toppen av Heistad gele.... Rosa kake med rødt lokk til en liten pike, den var så populær at jeg nesten ikke fikk noe selv.... :-)

arsamatoria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 13:21   #247
Elizabeth
Medlem
 
Elizabeth sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 39
Innlegg: 262
Elizabeth er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Skal i bursdag til mamma på mandag så skal lage denne i mufinsformer og ta med meg. prøver meg på orginal oppskriften. Gleder meg!!!

__________________
Jeg SKAL klare dette!
Elizabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My style Svar med sitat
Gammel 30-04-10, 23:12   #248
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Så smart å putte i muffinsformer, siden den kan fryses! For da kan man jo ta med seg porsjoner til selskaper

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 16:54   #249
Elizabeth
Medlem
 
Elizabeth sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 39
Innlegg: 262
Elizabeth er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Da står en del av de i kjøleskapet og noen i frysen.. Pluss at jeg fikk en bolle med fromage i tillegg. nam nam Gleder meg!!

__________________
Jeg SKAL klare dette!
Elizabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My style Svar med sitat
Gammel 02-05-10, 17:12   #250
Seba-stina
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 42
Innlegg: 205
Seba-stina er på en erverdig vei

Sv: Gerds ostekake

Åååh, tror jeg må lage denne snart og stappe i muffinsformer jeg og :nam: Sånn at jeg har tilgjengelig i frysen hvis nøden melder seg.

Men forresten, ingen som har hørt noe om at Heistad geleen skal forsvinne? Har hørt syltetøyet har forsvunnet.

__________________
DElmål 1 - 7kg til 1.juli 2013.
Delmål 2 - totalt 17kg til 1.januar 2014.
Delmål 3 - totalt 30kg til 1.januar 2015.
Seba-stina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, er ikke på tellingen for tiden. Svar med sitat
Svar

Emneord
kake, ostekake


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gerds Wok Gerd Middag 5 20-08-10 19:33
Gerds tunfisksalat Gerd Lunsj 4 11-05-10 21:07
Hjelp, ang. gelè i Gerds ostekake StegforSteg Spørsmål om matvarer og oppskrifter 8 13-02-10 11:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no