Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Spise selv om man ikke er sulten..

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-04-10, 23:50   #1
Elizabeth
Medlem
 
Elizabeth sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 39
Innlegg: 262
Elizabeth er på en erverdig vei

Spise selv om man ikke er sulten..

Jeg har lest flere steder her inne at mann ikke skal spise om mann ikke er sulten.. Men nå er det snart 8 timer siden jeg spiste sist og kan ikke si jeg er sulten what so ever... Kjenner jeg ikke orker tanken på å spise noe heller så legger meg nok uten, og spiser en god frokost i morgen. Men burde jeg spise selv om jeg ikke er sulten?? Jeg har bare spist 2 måltider i dag. Frokost: 1 egg som egghakk, en kvart avokado, 50gr stangseleri med baconost og en kyllingfilet. Middag: Blandet salat med egg, ost og skinke og godt med dressing. Har ikke noe matlyst...

__________________
Jeg SKAL klare dette!
Elizabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My style Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 00:04   #2
Superteddy
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Lillehammer
Alder: 42
Innlegg: 239
Superteddy er på en erverdig vei

Sv: spise selv om mann ikke er sulten..

Da ville jeg prøvd å presse ned noe altså... Du kan da umulig ha fått i deg 150 gram fett i dag?? Var sinnsykt lite mat synes jeg altså...

__________________


Superteddy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 09:08   #3
Elizabeth
Medlem
 
Elizabeth sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 39
Innlegg: 262
Elizabeth er på en erverdig vei

Sv: spise selv om mann ikke er sulten..

Nå har jeg akuratt "tvinget" i meg frokost. Lagde eggerøre av 2 egg med en del skinke i og blandet grøn salat med ost. Klarte bare halvparten! Det er helt nytt for meg å bli mett så fort... Jeg vet jo at jeg har spist for mye før.. er det dette som er "rett" mengde mat? Jeg kunne ikke kjenne antydning til at jeg var sulten i morges heller men da måtte jeg bare få i meg noe..
Kjenner jeg er litt usikker...

__________________
Jeg SKAL klare dette!
Elizabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My style Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 10:02   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: spise selv om mann ikke er sulten..

Dette med matlyst varierer, uansett kosthold.
Jeg sjøl har perioder hvor jeg spiser lite, og så perioder hvor jeg nesten har "ulvehunger"

Så lenge formen er fin og vektnedgangen er der (viss du skal ned i vekt), du får i deg vitaminer og spiser mat når du er sulten, syns jeg ikke du skal stresse.
Noen spiser faktisk aldri mer enn 2 måltider dagen...

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 10:07   #5
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Spise selv om mann ikke er sulten..

Jeg spiser som regel 2 måltider om dagen, av varierende størrelse. Når jeg er redd for at jeg får i meg altfor lite og kan risikere å gå på en smell (jeg går gjerne plutselig rett i dørken, jeg) prøver jeg å lappe på det med en håndfull nøtter eller i alle fall en teskje cocosa i te/kaffe. Nå har jeg dog vent meg til og begynt å sette pris på frokost bestående av to egg pluss bacon/fetaost/majones, og da går som regel resten av dagens måltider greit.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 10:26   #6
Elizabeth
Medlem
 
Elizabeth sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 39
Innlegg: 262
Elizabeth er på en erverdig vei

Sv: Spise selv om mann ikke er sulten..

Men da lurer jeg på hvordan jeg gjør det med vitamin tabelettene..
Skal jeg ta med uten mat eller flere samtidig? Lunsj pillene MÅ jeg ta med mat for de går jeg å gulper på i timesvis om ikke. Og de er passe grusom!

__________________
Jeg SKAL klare dette!
Elizabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My style Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 10:34   #7
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Spise selv om mann ikke er sulten..

Ta et par skinkeskiver/osteskiver til kanskje

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 10:53   #8
crystall
Seniormedlem
 
crystall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 35
Innlegg: 672
crystall er ny på veien

Sv: Spise selv om mann ikke er sulten..

Hvis du ikke klarer å spise mer mat enn det ville jeg ikke presset kroppen til noe mer heller. Har ikke så voldsom matlyst alltid jeg heller, og det er ikke uvanlig at det bare blir to måltider
Men i det siste har jeg begynt å ta noen t-skjeer olivenolje før maten. En grei måte å få i seg nokk fett på, uten å spise seg trykkmett Det er jo ikke akkuratt godt, men bare etter å ha prøvd det en uke merker jeg forskjell både på formen og vekta.

__________________
Delmål 1: 90 kg - Delmål 2: 85 kg- Delmål 3: 80 kg - Delmål 4: 75 kg - Det ultimate målet: 70 kg


Min Journal
crystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 16-04-10, 11:01   #9
Elizabeth
Medlem
 
Elizabeth sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Moss <3
Alder: 39
Innlegg: 262
Elizabeth er på en erverdig vei

Sv: Spise selv om mann ikke er sulten..

Men da prøver jeg dette! Tusen takk for svar folkens.

__________________
Jeg SKAL klare dette!
Elizabeth er avlogget   Min kostholdsfilosofi: My style Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 11:25   #10
GKS
Medlem
 
GKS sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I det kalde nord...
Alder: 46
Innlegg: 197
GKS er på en erverdig vei

Sv: Spise selv om mann ikke er sulten..

Jeg sliter med akkurat det samme! I går spiste jeg 2 måltider og thats it. Blir så sinnsykt fort mett og det varer og varer.
Jeg kommer ikke til å presse i meg mat selv om jeg ikke er sulten. Jeg spiser når jeg er sulten. Tenker at det er bare en periode og at sulten kommer til å øke etterhvert...

__________________



GKS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 30-50 pr dag. Svar med sitat
Gammel 17-04-10, 11:31   #11
Arka
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Jeg bor i Østfold langt ut i skogen den grønne.
Innlegg: 65
Arka er på en erverdig vei

Sv: Spise selv om mann ikke er sulten..

Kanskje du kan prøve å spise mindre til hvert måltid og heller spise litt oftere enn 2 ggr pr dag. Da vil forbrenningen din holdes i gang + at fordøyelsen har godt av et jevnt tilsig av mat. En skinkeskive med majones og litt papirka i en osteskive holder. Eller en halv avocado med noen reker og masjones.
Lykke til!

Arka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Sugen på mat, men ikke sulten Licota Lavkarbo generelt 3 01-03-10 19:38
Hvorfor spise fett når jeg har nok til forbrenning selv? hege66 Ketolysekuren 28 20-02-09 22:19
1-åring vil spise selv. Hva kan jeg gi? quinoa Barns kosthold 12 16-01-09 19:46
Ikke sulten ... isabella Lavkarbo generelt 14 10-10-08 14:55
Sliter med at jeg er mye sulten, selv om jeg er i ketose (legger ut ukesmenyen min) h.e.l.e.n.e Ketolysekuren 17 25-08-08 22:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no