Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Shirataki-pasta!

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-05-07, 15:13   #1
eriksen
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Alder: 38
Innlegg: 120
eriksen er på en erverdig vei

Shirataki-pasta!

Etter mye frem og tilbake og forsinkelser i forbindelse med tollklarering osv fikk jeg endelig mine pakker med House Food Tofu Shirataki Noodles i posten her om dagen!
Dette er altså "spaghetti" laget av tofu og noe som heter glukomannan (en slags fibertype tror jeg).
I forhold til vanlig spaghetti, har dette nesten ingen kalorier, og 1 netto karbohydrat pr 100 gram. I en pakke (à ca ~200 g) er et bare 40 kcal, 2 g protein, 6 g karbohydrat (hvorav 4 g er kostfiber) og 1 g fett!



Disse kan fås i forskjellige former, som spaghetti, tagliatelle, m.m. Jeg likte spaghetti-typen best!


"Spaghettien" er pakket inn i en form for væske som må siles og skylles godt av.
Men så er det bare å varme dette opp, trenger ikke å kokes eller noe, men kan f.eks stekes i panna sammen med wokgrønnsaker...




Jeg vet ikke om jeg vil anbefale noen å bestille det fra USA, det blir endel fraktkostnader selv for en ganske liten mengde, men kanskje noen har noen smarte import-tips?
Evt. hadde jo dette kanskje vært noe for de som selger lavkarbo-produkter, de i "Alternativ Mat" som selger bl.a. sukrin. Smaker godt (men man må bli litt vant til konsistensen) ihvertfall!

eriksen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vitenskapen Svar med sitat
Gammel 11-08-09, 06:47   #2
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Shirataki-pasta!

eg vil også bestille slike!

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 09:23   #3
LailaBjerkhaug
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 6
LailaBjerkhaug er på en erverdig vei

Sv: Shirataki-pasta!

Hej!
Jag handlar Shiratakinudlar i en svensk butik som skickar till Norge. Mest valuta för pengarna får man om man köper storpack (då frakten annars blir dyr). http://shiratakishop.shop.textalk.se/

LailaBjerkhaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 01-09-11, 09:39   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Shirataki-pasta!

Jeg prøvde noen slike fettuccini-greier (bestilt fra iherb, faktisk) for et par måneder siden.

Min konklusjon var at maten min er bedre uten gummitråder som smaker papp. Så jeg er nok ferdig med pasta-savnet mitt for godt - men om det faller i smak hos andre så har de altså slike "miracle noodle"-greier på iherb også!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Grov Hjemmelaget Pasta ElenaS Annen mat 1 20-03-07 16:19
kylling og pasta i wok enit Middag 4 09-09-06 17:10
Erstatter for poteter, pasta og ris?????? Flippa Spørsmål og svar 4 28-05-06 20:09
Tofu middager Marianne Middag 1 01-03-06 16:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no