Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Annen mat

Vanlig Hvit Saus?

Annen mat Her kan dere poste alt det som ikke passer under de andre kategoriene. Feks. lavkarbosauser, dressinger, og gode erstatninger for ting en savner når en spiser lavkarbomat.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 25-03-09, 13:25   #1
Thalen
Juniormedlem
 
Thalen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 32
Thalen er på en erverdig vei
Question

Vanlig Hvit Saus?

Er det noen som har oppskrift på helt vanlig hvit saus??

Skal ha røykt blåkveite i dag og en del familie på besøk som krever standard hvit saus, tenkte jeg skulle modifisere den etter min diett men det må være så lik som mulig.

Jeg pleier og smelte smør, lager jevning med smøret og mel, så spe med vann fisken er trekt i og melk eller fløte. Evt litt persille siden det er til fisk.

Er det noen som vet om jeg kan gjøre akkuratt det samme og bare bytte ut melet med Johhanesbrød kjernmel? Og må jeg da ha mere eller mindre for og få omtrent samme resultatet?

Håper noen kan hjelpe Jeg er noe håpløs når det kommer til sauser..

Thalen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-03-09, 13:36   #2
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Vanlig Hvit Saus??

Jeg tror jeg ville laget en egen saus til meg selv.. Men fløte og fiskekraft.. Eller kan du kanskje lage sandefjordsmør istede for hvit saus?

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 25-03-09, 14:03   #3
Levita
Medlem
 
Levita sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 422
Levita er en juvelLevita er en juvelLevita er en juvel

Sv: Vanlig Hvit Saus??

Har laget hvit saus et par ganger, men da til ting som tåler muskat eller annet krydder... Koker opp fløte og jevner med johannesbrødkjernemel. Smaker til med salt og muskat. Men spørs om det er like spennede til fisk. Det er tross alt mindre smak i en slik hvit saus, så mulig jeg ville laget vanlig til gjestene i alle fall :-) Men til f.eks. kålstuing eller som basis for ostesaus til lasagne mm. er fløte med JBKM helt ok!

Levita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 25-03-09, 14:05   #4
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Vanlig Hvit Saus??

Opprinnelig lagt inn av Thalen, her.

Er det noen som har oppskrift på helt vanlig hvit saus??

Skal ha røykt blåkveite i dag og en del familie på besøk som krever standard hvit saus, tenkte jeg skulle modifisere den etter min diett men det må være så lik som mulig.

Jeg pleier og smelte smør, lager jevning med smøret og mel, så spe med vann fisken er trekt i og melk eller fløte. Evt litt persille siden det er til fisk.

Er det noen som vet om jeg kan gjøre akkuratt det samme og bare bytte ut melet med Johhanesbrød kjernmel? Og må jeg da ha mere eller mindre for og få omtrent samme resultatet?

Håper noen kan hjelpe Jeg er noe håpløs når det kommer til sauser..



Er jo ikke akkurat det du spør etter, men; en boks med Philadelphia-ost + en putt med fløte (+ litt fiskekraft hvis du vil) er nok saus til 2-3 personer. Passer utrolig godt til fisk med litt kraftig smak.



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-03-09, 14:06   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vanlig Hvit Saus??

Naturell smøreost spedd ut med litt fløte blir en deilig hvitsaus! Har brukt den mange ganger. Bare å krydre med ønsket krydder! Og kanskje en snei løk oppi.

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-03-09, 14:28   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Vanlig Hvit Saus??

Bruk johannesbrødkjernemel som jevning (kjøpes på helsekost)
Bruk 50/50 fløte og vann + fiskekraft

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 25-03-09, 14:30   #7
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vanlig Hvit Saus??

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Bruk johannesbrødkjernemel som jevning (kjøpes på helsekost)
Bruk 50/50 fløte og vann + fiskekraft

Er det BAARE meg som ikke klarer JBK?? Synes sauser etc blir så glatte på en sleip måte og smaker så rart? Kanskje jeg ikke gjør det rett??? Kanskje jeg må gi JBK en ny sjanse??

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 25-03-09, 15:43   #8
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Vanlig Hvit Saus??

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Er det BAARE meg som ikke klarer JBK?? Synes sauser etc blir så glatte på en sleip måte og smaker så rart? Kanskje jeg ikke gjør det rett??? Kanskje jeg må gi JBK en ny sjanse??

Hele familien min er helt enige med meg i at JBKM i saus IKKE er noe godt!
Den blir seig, "glatt" og kleber til tennene!

Nei, takke meg til å koke opp fløte med Philadelphia- ost! Eller annen ost med smak. Rekeost må jo være glimrende til fisk!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar

Emneord
saus


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan lage hvit saus? Joika Spørsmål om matvarer og oppskrifter 20 05-01-12 20:18
Fisk i hvit saus Fjonken Middag 9 22-02-09 11:12
Rød/hvit vin på Ketolyse nita58 Ketolysekuren 18 28-10-08 20:59
Rød og hvit te? mofe Fysisk og mental helse 22 29-06-07 05:59
Soyamel i hvit saus? lilletrine Middag 2 12-04-07 16:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no