Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Skal ned 7 kilo

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-01-09, 21:31   #1
Yaya
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 2
Yaya er på en erverdig vei
Smile

Skal ned 7 kilo

Hei!

Er helt ny her og har akkurat lest boka til Torkil Andersen. Har veldig tro på ketolyse og har hørt flere som er veldig fornøyd med denne slankeformen. Jeg skal "bare" ned 7 kilo, kan jeg ikke bruke denne kuren da? Gidder ikke kjøpe stix og vitaminer dersom dette ikke er noe for meg.
Jeg har tidligere gått på Grete R. med greit resultat, men vil kvitte meg med fettet en gang for alle.
Yaya

Yaya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-01-09, 22:12   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Skal ned 7 kilo

Les gjennom denne tråden, du
http://forum.lavkarbo.no/showthread....10+kg+ketolyse

Særlig det "sjefen selv", Torkil, sier.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 10:45   #3
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Skal ned 7 kilo

Kjenner noen som gikk på ketosekuren som "støttemedlem" til ektefellen - uten å trenge å ta av. Gikk faktisk ned noen kilo (sikker endel vann da) men merket ENORM forskjell i form og livskvalitet. Så går jo an å prøve, jeg kan ikke tenke meg at det skader?
Med fare for å tråkke noen på tærne her - man trenger strengt tatt ikke kjøpe boka og alle produktene på ketolyse.no for å gå igang med ketolysekuren, jeg har ikke det men har vel ikke lidd under det - selv om jeg vurderer å kjøpe vedlikeholdsboka til dr.Torkil...

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 10:54   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Skal ned 7 kilo

Jeg synes absolutt alle kan prøve ut ketogene dietter, passer det ikke så merker man vel det fort. Levde ikke menneskene så og si ketogent i urtiden? Og var mye mer aktive enn vi stort sett er i dag? Ketosedietter er jo ikke bare for slankingens skyld, mange føler seg friskere og mer årvåkne i ketose. Så jeg skjønner virkelig ikke helt greia med at ketolysekuren kun er for folk som skal ned 15 kg eller mer. Jeg skal ikke ned NOEN kilo men har lyst å begynne på ketolysekuren nå for å føle meg friskere og i bedre form. Og det kommer jeg til å gjøre også, siden jeg trives med slik mat.

Edit: åja, leste den andre tråden nå der Torkil sier at den 10-kilosgrensen ikke er absolutt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 14:02   #5
Yaya
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Fredrikstad
Innlegg: 2
Yaya er på en erverdig vei

Sv: Skal ned 7 kilo

Tusen takk for tipsene har lest tråden og tror jeg skal prøve meg på dette. Bare det at man skal føle seg så mye bedre i kroppen og humøret virker jo veldig bra.
Yaya

Yaya er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 14:22   #6
Megvel
Seniormedlem
 
Megvel sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
Innlegg: 2.547
Megvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt avMegvel har veldig mye å være stolt av

Sv: Skal ned 7 kilo

Sitat:

alle kan prøve ut ketogene dietter

Alle som ikke er gravide eller ammer, ikke sant Iset?
Fedon er fabelaktig for denne gruppen.

__________________
Nyttårsforsett: Å spise kun god mat som er bra for meg. Nå konvertert Atkins-spiser!!! Min journal-velkommen inn! Jeg er bestandig frisk, sånn er det! Ammehjelpen

Megvel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: AIBTB Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 15:39   #7
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: Skal ned 7 kilo

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Alle som ikke er gravide eller ammer, ikke sant Iset?
Fedon er fabelaktig for denne gruppen.

Fedon bra for ammende? Hmmm - noe for fruen altså?

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 06-01-09, 23:16   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Skal ned 7 kilo

Opprinnelig lagt inn av Megvel, her.

Alle som ikke er gravide eller ammer, ikke sant Iset?
Fedon er fabelaktig for denne gruppen.

Ja, selvsagt. Selv om ketose sikkert er bra for den gruppen også siden urbefolkningen sikkert ikke akkurat gikk vekk fra sitt kosthold når de ble gravide eller ammet. Men siden det ikke er forsket nok på det anbefales det jo ikke. Jeg er helt 100 % overbevist om at et kosthold ala Fedon/Lutz er KNALLBRA for gravide og ammende ja. Eller altså rett og slett et lavkarbo-kosthold med litt mer karbohydrater (60-70 gram+). Det reduserer bla. sterkt risikoen for svangerskapsforgiftning og -diabetes.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketolyse når det er fem kilo som skal vekk nattinatt Ketolysekuren 4 14-08-08 23:33
Hvilken kur passer best for en som skal ned 6-8 kosmetiske kilo, og som ikke trener? SkinnyToBe Ketolysekuren 8 23-10-07 22:32
Skal ned mange kilo, wish me luck! Bobbo Ketolysekuren 28 26-06-07 12:04
Når jeg skal ned 5-7 kilo.... Borealis Lavkarbo generelt 9 25-09-06 14:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no