Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Velkommen til Karbojunkie > Informasjon

Alle de lange trådene

Informasjon Informasjon fra administrasjonen.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-03-15, 21:23   #1
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk
Arrow

Alle de lange trådene

Lavkarbo.no er et forum som handler om lavkarbokosthold, og temaer relatert til det. Som forum vil her naturligvis også være tråder som omhandler tema som ikke er relatert til kosthold, men disse trådene er utenfor tema og vil bli moderert der etter.

Sett utenfra så er lavkarbo.no er forum med svært lite aktivitet. På forsiden er det en oversikt over "Aktive forumdiskusjoner", denne viser tråder startet siste 7 dager med 4 eller fler innlegg; jeg kan ikke huske sist den var like lang som "Siste oppskrifter".

Utover at mye av aktiviteten foregår i områder som ikke er åpne for lesere som ikke er pålogget, så har vi en god del aktivitet i en håndfull lange tråder.

Det blir uoversiktlig med lange tråder som skifter tema underveis. Trådene inneholder gjerne mye nyttig informasjon, men denne er ikke tilgjengelig for medlemmer som ikke har deltatt underveis.

Lange tråder fører gjerne også til krangler og dårlig steming i forumet, da det er gjerne en begrenset gruppe som deltar i de lange trådene og tema har en tendens til å bli personlig. Når noen da vil debattere, siden "vi tross alt er på et diskusjonsforum", så er ikke det bare taktløst, det leder også fort til dårlig stemning i hele forumet.

Personlige innlegg passer best inn i egen journaltråd eller i blogg; frustrasjonsinnlegg man ikke ønsker konstruktive tilbakemeldinger på passer alltid best i egen journal/blogg.

Moderatorer vil stenge tråder når de passerer 1000 innlegg, neste bruker som skal rapportere i tråden starter en ny; feks "Den store håndarbeidstråden 2", 3, osv. Noen tråder er ferdig når de stenges.

Det er ønskelig at tråder deles når det faller seg naturlig, ikke bare når de passerer 1000 innlegg, feks. "Bøker lest sommeren 2015". Når det er år siden første innlegg er skrevet så er det også en grei tid å starte ny tråd, første innlegg i "Hva har du spist til frokost i dag?" er fra 2004.

Det er greit med rapporteringstråder, men om du også vil anbefale en bok eller dele en ny oppskrift, lag en ny tråd. Det er ikke så farlig om du legger den i feil forum, moderator eller admin kan flytte den.

For Journaltråder er journal-eier tema for tråden og vi kommer ikke til å dele opp disse, men om journal-eier finner det naturlig å starte en ny så vil jeg oppfordre til det (da gjerne med lenke til den gamle i første innlegg).

- Admin

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".

Sist redigert av HP : 17-03-15 kl 21:28.
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 17-03-15, 21:28   #2
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Alle de lange trådene

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Lavkarbo.no er et forum som handler om lavkarbokosthold, og temaer relatert til det. Som forum vil her naturligvis også være tråder som omhandler tema som ikke er relatert til kosthold, men disse trådene er utenfor tema og vil bli moderert der etter.

Sett utenfra så er lavkarbo.no er forum med svært liten aktivitet. På forsiden er det en oversikt over "Aktive forumdiskusjoner", denne viser tråder startet siste 7 dager med 4 eller fler innlegg; jeg kan ikke huske sist den var like lang som "Siste oppskrifter".

Utover at mye av aktiviteten foregår i områder som ikke er åpne for lesere som ikke er pålogget, så har vi en god del aktivitet i en håndfull lange tråder.

Det blir uoversiktlig med lange tråder som skifter tema underveis. Trådene inneholder gjerne mye nyttig informasjon, men denne er ikke tilgjengelig for medlemmer som ikke har deltatt underveis.

Lange tråder fører gjerne også til krangler og dårlig steming i forumet, da det er gjerne en begrenset gruppe som deltar i de lange trådene og tema har en tendens til å bli personlig. Når noen da vil debattere, siden "vi tross alt er på et diskusjonsforum", så er ikke det bare taktløst, det leder også fort til dårlig stemning i hele forumet.

Personlige innlegg passer best inn i egen journaltråd eller i blogg; frustrasjonsinnlegg man ikke ønsker konstruktive tilbakemeldinger på passer alltid best i egen journal/blogg.

Moderatorer vil stenge tråder når de passerer 1000 innlegg, neste bruker som skal rapportere i tråden starter en ny; feks "Den store håndarbeidstråden 2", 3, osv. Noen tråder er ferdig når de stenges.

Det er ønskelig at tråder deles når det faller seg naturlig, ikke bare når de passerer 1000 innlegg, feks. "Bøker lest sommeren 2015". Når det er år siden første innlegg er skrevet så er det også en grei tid å starte ny tråd, første innlegg i "Hva har du spist til frokost i dag?" er fra 2004.

Det er greit med rapporteringstråder, men om du også vil anbefale en bok eller dele en ny oppskrift, lag en ny tråd. Det er ikke så farlig om du legger den i feil forum, moderator eller admin kan flytte den.

For Journaltråder er journal-eier tema for tråden og vi kommer ikke til å dele opp disse, men om journal-eier finner det naturlig å starte en ny så vil jeg oppfordre til det (da gjerne med lenke til den gamle i første innlegg).

- Admin

Bra! Men akkurat det med å lage ny tråd når det finnes en omtrent lik fra før av har jeg fått inntrykk av at det ikke er ønskelig.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 00:40   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Alle de lange trådene

Jeg er ikke enig i at det er et problem at middags-, lunsj- og frokosttips tråden går over flere år. Tvert i mot. Noe av poenget med dem er jo å slippe tusenvis av tråder over temaet frokost F.eks.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 09:41   #4
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Alle de lange trådene

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg er ikke enig i at det er et problem at middags-, lunsj- og frokosttips tråden går over flere år. Tvert i mot. Noe av poenget med dem er jo å slippe tusenvis av tråder over temaet frokost F.eks.

Men de er ikke spesielt inviterende å bla gjennom for folk som søker inspirasjon til frokost/lunsj/middag, og det er vel det som burde være de trådenes "funksjon". Heller månedstråder - januarmiddager, februarlunsjer, osv? Avgrenser lengde og holder innholdet noenlunde oppdatert.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 10:28   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Alle de lange trådene

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Men de er ikke spesielt inviterende å bla gjennom for folk som søker inspirasjon til frokost/lunsj/middag, og det er vel det som burde være de trådenes "funksjon". Heller månedstråder - januarmiddager, februarlunsjer, osv? Avgrenser lengde og holder innholdet noenlunde oppdatert.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 10:55   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Alle de lange trådene

Det argumentet forstår jeg ikke? Det er da enklere å lese seg gjennom en lang tråd etter inspirasjon (med mindre man leter etter en spesiell ting) enn å hoppe mellom flere tråder? Og gamle tips og oppskrifter har da bare godt av å bli trukket frem i lyset gjen? F.eks er det mange klassikere som ble mye brukt før som er glemt her inne nå, som man kommer på igjen via slike tråder.

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 18-03-15 kl 14:05.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 13:48   #7
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: Alle de lange trådene

At denne tråden nå har potensiale til å nå 1000 innlegg med krangling på noe en administrator (endret fra moderator). informererer om viser vel hvorfor dette er nødvendig, det er ikke i oppskriftstrådene og "hva har du spist til middag i dag" det er dårlig stemning. De lange trådene som ikke er bare krangling er dog helt uhåndterlige, både vi som har vært her en stund og nye kan da vel dra frem gamle oppskrifter lettere uten å lese 3000 poster.

Og hvis vi har voksne mennesker her som ikke skjønner forskjellen på å at man ikke ønsker at det blir startet mange nye, "hvor mange kh skal jeg spise hver dag" eller "hva skal jeg spise til frokost" når det finnes mange sånne tråder,og å holde tråder under russisk roman-lengde, det nekter jeg å tro. Ingen her tar vel dette seriøst som at hvert enkelt medlem nå skal lage ny tråd om hva de har spist til middag, enkeltvis, daglig.

Rins forslag er kjempegodt, og sev om man bare holder antallet poster til under 1000, så er det ikke akkurat mindre oversiktlig hvis en tråd har maks 1000 innlegg i stedet for 3000. Sånn utover krangletrådene, så er det vel ikke bare jeg som ikke har orket å lese hele tråder som den om hva man kjøper på iherb.

Men hvis et tiltak som dette må bli kverulert over, så har vi kanskje et problem her som ikke bare har med at tråder bir uoversiktlige. Hvis dette ikke lar seg løse av denne ordningen, så, vel. Jeg lar være å gå inn i en god del diskusjoner på forumet i tillegg til de "krangletrådene" fordi det har vist seg å ikke være verdt det, og gamle medlemmer vurderer å melde seg ut, men dette blir et temmelig kjedelig forum hvis det ikke er diskusjon fordi en del av oss ikke orker mer debatt som går over i nasty fort.


Sist redigert av Ethereal : 18-03-15 kl 14:37.
Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 14:03   #8
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Alle de lange trådene

Kverulert over?
Alle den tid dettte er et brukerstyrt forum må man vel som bruker kunne komme med tilbakemelding på endringer man finner meningsløse eller tungvinte, eller som på annen måte forringer kvaliteten på forumet. Jeg linker daglig til disse måltidstips trådene andre steder forlk spør etter inspirasjon, og jeg har enda ikke fått en negativ tilbakemelding på lengden, heller tvert i mot. Og å linke til en haug med månedlige målitdstråder blir bare tungvint og gir begrenset nytte for dem som har hatt glede av dem så langt.

Og det er jo ikke så lenge siden vi hadde motsatt diskusjon, hvor temaet var at folk skulle legge inlegg i gamle tråder om emnet for å unngå at det ble alt for mange tråder om det samme.

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 18-03-15 kl 14:36.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 14:03   #9
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Alle de lange trådene

Opprinnelig lagt inn av Ethereal, her.

At denne tråden nå har potensiale til å nå 1000 innlegg med krangling på noe en moderator informererer om viser vel hvorfor dette er nødvendig

Krangling? Vel, autoriteter har ikke alltid rett. Det er vel sunt med en diskusjon med "folket"?

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 14:18   #10
Ethereal
Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Alder: 40
Innlegg: 306
Ethereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt avEthereal har veldig mye å være stolt av

Sv: Alle de lange trådene

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Krangling? Vel, autoriteter har ikke alltid rett. Det er vel sunt med en diskusjon med "folket"?

Ut i fra det jeg har fått med meg så har "autoritetene" fått inn såpass mange rapporteringer på ting her at hvis de gjør tiltak nå, så hører visst HP på "folket".

Og med "brukerstyrt forum" mener man nok inntil en viss grense, og nå har ikke brukere kunnet styre forumet særlig godt alene, og en rekke har meldt i fra til moderatore. Det må uansett gå an at personen som har opprettet og eier forumet tar tak i problematikk uten at folk lager issues ut av noe som ikke er det.

Hvis man er lei av å bli motsagt og bestemt over av adminstratore, så kan man melde seg ut og starte sitt eget forum hvis dette er et problem. Eller vente til vi som nå har fått nok og avventer, evnt.melder oss ut.

Og siden jeg kun har kommentert i en diskusjon av denne typen nå fordi det ut i fra hva folk sier utenfor denne tråden, virker som om at det nå må ordnes opp eller en del av oss bare melde oss ut, så tar ikke jeg denne videre. Jeg føler ikke behov for å si mer.


Sist redigert av Ethereal : 18-03-15 kl 14:39.
Ethereal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Liberalt, men disiplinert lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 14:39   #11
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Alle de lange trådene

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Kverulert over?
Alle den tid dettte er et brukerstyrt forum må man vel som bruker kunne komme med tilbakemelding på endringer man finner meningsløse eller tungvinte, eller som på annen måte forringer kvaliteten på forumet. Jeg linker daglig til disse måltidstips trådene andre steder forlk spør etter inspirasjon, og jeg har enda ikke fått en negativ tilbakemelding på lengden, heller tvert i mot. Og å linke til en haug med månedlige målitdstråder blir bare tungvint og gir begrenset nytte for dem som har hatt glede av dem så langt.

Og det er jo ikek så lenge siden vi hadde motsatt diskusjon, hvor temaet var at folk skulle legge inlegg i gamle tråder om emnet for å unngå at det ble alt for mange tråder om det samme.


Av og til så kan det være en ide å bare akseptere. Vi er mange som har etterlyst at de som driver forumet kommer og rydder opp en god del, nettopp på grunn av den dårlige stemningen og alle krangletråder.
Nå gjør HP det, sikkert i samråd med moderatorer. Så får vi prøve dette ut og se om det blir bedre. Jeg håper det. Men det kommer nok til å ta litt tid.

Jeg tror nok at disse folkene du daglig linker til vil finne nytte i andre typer linker, og jeg synes også at Rins ide er god. Så kan du glede dine venner men januarlunsjer

Poenget med opprydningen er å få en bedre stemning, få til et forum som fungerer bedre for flere. Da må alle sammen forsøke det, og ikke starte en ny diskusjon her. Det er jo helt greit å si at man er uenig, men når du ikke får gehør for det, så bare stopp? Det går faktisk helt greit

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 14:49   #12
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Alle de lange trådene

Altså, jeg skjønner at det må ryddes i endel tråder, og jeg ser at noen har utartet (Men jeg nekter å ta hele ansvaret for det, all den tid jeg ikke har mottat en eneste PM fra admins her).
Poenget mitt er at dette er jo helt andre typer tråder til annen type bruk? Er jeg virkelig den enste som ser nytten i slike, eller tør ikke folk si seg enig annet enn på pm/prikker fordi de ikke vil få samme skyllebøtte?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 14:55   #13
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Alle de lange trådene

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Poenget mitt er at dette er jo helt andre typer tråder til annen type bruk? Er jeg virkelig den enste som ser nytten i slike, eller tør ikke folk si seg enig annet enn på pm/prikker fordi de ikke vil få samme skyllebøtte?

Jeg er enig i at jeg synes det blir rotete med en haug med tråder om "hva spiste du til middag i dag". Det er jo ikke noe stort problem, men jeg synes at det vil gjøre kvaliteten på forumet verre. En løsning ville være å lage et underforum for samletråder, så kan man heller linke til det underforumet. Men det er vel ikke lov til å foreslå slikt her nå siden alle bare skal godta slik det er nå. :P

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 14:56   #14
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Alle de lange trådene

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Altså, jeg skjønner at det må ryddes i endel tråder, og jeg ser at noen har utartet (Men jeg nekter å ta hele ansvaret for det, all den tid jeg ikke har mottat en eneste PM fra admins her).
Poenget mitt er at dette er jo helt andre typer tråder til annen type bruk? Er jeg virkelig den enste som ser nytten i slike, eller tør ikke folk si seg enig annet enn på pm/prikker fordi de ikke vil få samme skyllebøtte?

Jeg vet ikke argumentet for å gjøre dette, det er vel et forsøk på å gjøre ting mer oversiktlig og enklere å bruke. Men kanskje andre tenker at joa, det er greit det. La oss prøve dette, det kan bli bra. Tror ikke så mange er redde for å si seg uenig her.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 15:20   #15
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Alle de lange trådene

Poenget er vel at det har utartet i det siste i mange tråder, og at for å kunne moderere skikkelig trenger man litt mer håndfaste retningslinjer. Dette er vel et forsøk på det, å få et levelig og ok forum igjen. Skulle tro dette var i alles interesse, så hva med å, for en gangs skyld, bare godta det uten å kverulere og se hvordan det blir?


Sist redigert av Cyan : 18-03-15 kl 16:05. Årsak: Skrivefeil
Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 17:30   #16
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Alle de lange trådene

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Poenget er vel at det har utartet i det siste i mange tråder, og at for å kunne moderere skikkelig trenger man litt mer håndfaste retningslinjer.

Mest av alt at det blir mer oversiktlig. Blir mye armer og bein når alt foregår i 2-3 tråder.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 18:52   #17
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Alle de lange trådene

Jeg er 100 % overbevist om at det er ikke lange tråder etc som skaper problemer. Det er relasjonen mellom brukerne her som lager trøbbel. Jeg merker jo selv det at jeg var enig med Bib og Ziggy ørten år tilbake fremdeles "beskriver" meg. Hele forumet er veldig "klikkete". Man aksepterer det en person i "klikken" sier, men hvis en annen utenfor "klikken" sier det samme blir det feil. Og hvis man har feilet er det jaggu ikke noen grei sak å komme inn igjen. Alle burde restarte relasjoner og oppfatninger av hverandre så kan kanskje ting gå bra. Tråder har lite med stemningen å gjøre. Det beror på å kunne legge ting bak seg og se på hverandre med nye øyne.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 18-03-15, 19:23   #18
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Alle de lange trådene

for opprydding og moderering av Forumet.

Og ikke minst for nytt liv i et bra forumkonsept.
Det er viktig at det også blir greit for moderatorene å gjøre jobben sin.

Jeg synes forslagene til HP er toppers.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn

Sist redigert av Anne : 19-03-15 kl 20:24.
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trådene med oppskrifter Bobbas Spørsmål og svar 2 17-02-11 20:35
-25 kg Min lange vei til liv og helse :) Biggie Small Livets lyse side 27 15-07-10 23:38
Hva med å få abonnement på alle trådene vi svarer på?? Iset Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 14 18-04-04 00:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no