Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Trøtt og sliten

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-08-08, 13:49   #1
antikarb
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 22
antikarb er ny på veien

Trøtt og sliten

Nå er vi nedi enda mindre karbohydrater, men jeg har noen spørsmål, om noen kunne tatt seg tid til å svare?

-Blir man trøtt og sliten når man går ned i karbo, i overgangen? Er det noe man kan gjøre med det?

-Havregrøten, med cottage cheese, er det ikke mye karbo i den?

-Bør man drikke mer vann ved lavkarbo diett enn vanlig kost? Isåfall, hvorfor?

-Er makrell i tomat ok??

-Hva med fiskepinner?

antikarb er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lowGI Svar med sitat
Gammel 03-08-08, 15:47   #2
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Trøtt og sliten

Du burde bestemme deg for en filosofi, synes jeg, så slipper du å være så forvirra . Egenkomponert er gjerne noe man går over til etterhvert, når man vet hva man tåler, og hva man liker. Skal likevel prøve å svare på spørsmålene dine så godt jeg kan:

Nå er vi nedi enda mindre karbohydrater, men jeg har noen spørsmål, om noen kunne tatt seg tid til å svare?

-Blir man trøtt og sliten når man går ned i karbo, i overgangen? Er det noe man kan gjøre med det?
Ja, det blir man gjerne. Man kan ta vitaminer, drikke masse vann, få nok søvn etc. Ellers så er det ikke så mye å gjøre, kroppen går gjennom en renseprosess, samtidig som den skifter forbrenning. Det kjennes naturligvis. Det gir seg etterhvert, individuelt når. Noen dager, en uke, to uker, det er ikke likt hos noen.

-Havregrøten, med cottage cheese, er det ikke mye karbo i den?
Jeg aner ikke hva du snakker om , men havre er det jo en del karbo i, men om det er FOR mye karbo i den, avhenger av hvilken filosofi du følger, om det er lav GI, kanskje Fedon, så går det nok bra. Det er heller ikke så mye karbo i CC at det gjør noe.

-Bør man drikke mer vann ved lavkarbo diett enn vanlig kost? Isåfall, hvorfor?
Ja, det bør man. I særdeleshet når det er snakk om en ketogen diett, men det vet jo ikke jeg om du følger. Men kroppen trenger mer vann i ketose, fordi det er en kostbar og tildels vanndrivende diett. Men om man lytter til kroppen, så gir den signaler om når og hvor mye vann.

-Er makrell i tomat ok??
Forsåvidt, men det er noe sukker i tomatsausen, så du kan skrape bort mesteparten av det.

-Hva med fiskepinner?
Nix! Fiskepinner er panert, og paneringen er laget av brødsmuler, brød er ikke lavkarbo. Er du usikker på noe, så les på forpakningen. Fokuser fortrinnsvis på karboinhold, men også på hvor karbene kommer fra. Ferdigprodukter som dette, har som regel mel, potetmel, maisstivelse etc i seg, og det er ikke bra for noe.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Svimmel og sliten? bibi Induksjonen 8 17-02-08 19:45
Sliten av rømme? Eilan Vedvarende vekttap 5 18-12-07 20:31
Slapp og trøtt Ratata Lavkarbo generelt 5 23-11-07 16:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no