Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Tapas? - og osteboller ...

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-07-11, 00:32   #1
FrkMarge
Seniormedlem
 
FrkMarge sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 920
FrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlysFrkMarge er et fyrlys

Tapas? - og osteboller ...

Vi ELSKER tapas
Og vi ELSKER friterte osteboller.....
Vel... fettet er geitt, osten er grei, egget er greitt... men ikke hvetemelet - IGJEN!!!

Er det noe annet jeg kan ha i istedenfor hvetemel?? Jeg kan ikke ha tapas uten sånne osteboller... og nei... jeg spiser ikke én....

__________________



FrkMarge er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/LCHF Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 03:48   #2
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: tapas? og osteboller....

Jeg antar du trenger bindemiddel og noe panering? Om du har oppskriften så er jeg ikke så verst på å modifisere...

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 16:25   #3
Josefa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Norge
Innlegg: 14
Josefa er på en erverdig vei

Sv: tapas? og osteboller....

Bytt ut hvetemel med kvernede mandler (eller andre nøtter) og tilsett litt bindemiddel, for eksempel JBK. Det gjør jeg i mine panerings-oppskrifter og det fungerer fantastisk! Også steker jeg i kokosolje..

Lykke til!

Josefa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert / Paleo Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 16:35   #4
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: tapas? og osteboller....

Kan også panere med knust baconsvor

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 17:06   #5
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: tapas? og osteboller....

Opprinnelig lagt inn av Josefa, her.

Bytt ut hvetemel med kvernede mandler (eller andre nøtter) og tilsett litt bindemiddel, for eksempel JBK. Det gjør jeg i mine panerings-oppskrifter og det fungerer fantastisk! Også steker jeg i kokosolje..

Lykke til!

Jeg tenker at vanligvis bruker man "pannekakerøre" til å fritere feks fish i fish and chips. Må da gå an og bruke lavkarbo-pannekakerøre til sånt også? Må testes ...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 17:17   #6
Alynna
Seniormedlem
 
Alynna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sandvika
Innlegg: 524
Alynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt liktAlynna er veldig godt likt

Sv: tapas? og osteboller....

Tenkte meg en miks av knust bacongull, mandelmel og kokosmel selv, og en knøttliten mengde fiberhusk+jbk, det burde holde osten på plass, selve osterøra kan man nok lage med revet ost + egg + jbk som Josefa så fint foreslår

Hmm, dette fikk jeg lyst på!

Alynna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest smak igjen for hver karbohydrat :) Ketolyse om jeg ønsker å gå ned i vekt. Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 22:15   #7
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Tapas? - og osteboller...

Hei,
Da sniker jeg meg innom for å minne om samletråden Tapas og Meze

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 00:19   #8
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tapas? - og osteboller ...

Vet ikke hva osteboller er, men her er oppskrift på ostekuler: http://minlavkarbomat.blogspot.com/2...ostekuler.html

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 03:38   #9
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Tapas? - og osteboller ...

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Vet ikke hva osteboller er, men her er oppskrift på ostekuler: http://minlavkarbomat.blogspot.com/2...ostekuler.html

Disse er fantastiske, og absolutt å anbefale! Bare så dere vet det Skulle til å legge inn den sammen lenken da jeg så forespørsel om osteboller. Yummy

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 00:02   #10
Josefa
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Norge
Innlegg: 14
Josefa er på en erverdig vei

Sv: Tapas? - og osteboller ...

Frk Marge, la oss høre hvordan det gikk - ble ostetapaskulene vellykket?! =)

Josefa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert / Paleo Svar med sitat
Gammel 08-07-11, 17:40   #11
Cheyla
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 96
Cheyla er på en erverdig vei

Sv: Tapas? - og osteboller ...

Takk for oppskriftstips skal lage disse i kveld tenkte jeg. Men, hvilken olje bruker jeg til friteringen?

Cheyla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tapas? snusken Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 27-01-11 19:45
Tapas ?? aktivjente Ketolysekuren 7 23-11-10 20:07
Kremete osteboller cillesnuppa Annen mat 0 17-11-10 17:00
Osteboller - tapiokastivelse msb Spørsmål og svar 6 18-01-10 09:28
Tapas - hva er dine beste lavkarbo-tapas? NinaPina Middag 3 13-01-10 18:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no