Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Antall proteiner, mengde fett og vitaminer ila. en dag?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-01-16, 21:57   #1
silje2nd
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2015
Hvor: Ås
Innlegg: 9
silje2nd er på en erverdig vei

Antall proteiner, mengde fett og vitaminer ila. en dag?

Hva er dagsmålet for proteiner og fett pr dag? Hva bør man ha eller bør ikke understige?
Hvilke vitaminer spiser dere??

Man blir tørst av ketolyse, men mye vann ( eller te) er vel bare bra?
Øker vekten når man drikker masse? Kan jeg regne med at noen hundre gram er vann ? ( håpefull som plutselig fikk lyst til å lure seg selv til å tro at hun veier mindre enn hun egentlig gjør....)

silje2nd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-01-16, 08:21   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Antall proteiner, mengde fett og vitaminer Ila en dag?

Husk å få i deg rikelig med havsalt sammen med vannet. Da unngår du en del av ubehaget som det er vanlig å få når man er i ketose. Salt blir med vannet når det går i do.

Ketolyse-boken har vitamin og mineral-anbefalinger.

Når jeg er i ketose (>15-20g karbo/dag) tar jeg D-vitaminer, utover det passer jeg på å spise grønnsaker og mest mulig naturlig mat. Og havsalt, rikelig med havsalt (hvis ikke får jeg kløe i beina og etterhvert muskelkramper).

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 11:24   #3
silje2nd
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2015
Hvor: Ås
Innlegg: 9
silje2nd er på en erverdig vei

Sv: Antall proteiner, mengde fett og vitaminer Ila en dag?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Husk å få i deg rikelig med havsalt sammen med vannet. Da unngår du en del av ubehaget som det er vanlig å få når man er i ketose. Salt blir med vannet når det går i do.

Ketolyse-boken har vitamin og mineral-anbefalinger.

Når jeg er i ketose (>15-20g karbo/dag) tar jeg D-vitaminer, utover det passer jeg på å spise grønnsaker og mest mulig naturlig mat. Og havsalt, rikelig med havsalt (hvis ikke får jeg kløe i beina og etterhvert muskelkramper).


Men jeg trodde at salt binder fett? Trodde ikke salt var lov på atkins/ ketolyse..

silje2nd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 11:43   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Antall proteiner, mengde fett og vitaminer Ila en dag?

Opprinnelig lagt inn av silje2nd, her.

Men jeg trodde at salt binder fett? Trodde ikke salt var lov på atkins/ ketolyse..

Ekstra salt trengs på ketolyse, det står om det i boka.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 15-01-16, 12:45   #5
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: Antall proteiner, mengde fett og vitaminer Ila en dag?

Opprinnelig lagt inn av silje2nd, her.

Men jeg trodde at salt binder fett? Trodde ikke salt var lov på atkins/ ketolyse..

Salt binder seg til vann. Når man spiser naturlig mat så trenger en å tilsette mer salt enn man gjør når man spiser ferdigmat og halvfabrikata (der saltet er kamuflert). Men ikke spis mer salt enn det som smaker godt.

Jeg har en pose flak-salt som jeg spiser en liten klype av som snacks før et glass vann gjennom dagen. Er og så en god ide å ha en klype salt i vannet, men jeg klarer ikke svelge det ned.

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 17-01-16, 21:47   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Antall proteiner, mengde fett og vitaminer Ila en dag?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Er og så en god ide å ha en klype salt i vannet, men jeg klarer ikke svelge det ned.

Om man har sodastream eller lignende er det godt med litt salt oppi, sammen med f.eks sitron. Jeg klarer det heller ikke i rent vann.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-02-16, 13:17   #7
Descision
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2016
Innlegg: 330
Descision er på en erverdig vei

Sv: Antall proteiner, mengde fett og vitaminer ila. en dag?

På forrige runde brukte jeg vitaminboksene som tilhører ketolysekuren, men denne gangen har jeg måttet kjøpe andre merker. Jeg får ikke ta kaliumtilskudd grunnet hjerterytmeforstyrrelse, men blir tett fulgt opp med blodprøver hos fastlegen slik at jeg ikke havner på "minussiden" og at saltene er i balanse.
Jeg tar multivitamin (sammensatt av vitaminer og mineraler) og ekstra magnesium. Totalt sett er jeg tilnærmet lik inntaket som om jeg hadde brukt boksene fra ketolyse, men altså med unntak av kalium.

Descision er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Mengde fett i maten Kodenavn 11 Ketolysekuren 59 31-01-11 20:06
Sliter med å få i meg riktig mengde med fett og proteiner ... Minusnoenkg Lavkarbo generelt 1 05-08-10 23:59
Mengde fett, karbo og protein? Skallesei Ketolysekuren 19 27-07-10 08:53
Fett og proteiner ga ikke vektøkning, men det gjorde fett og sukker LenaBeatrice Lavkarbo generelt 13 11-12-09 20:10
Sukker + fett = fett, proteiner + fett = lett! grotingeling Generell ernæringsdebatt 1 11-12-09 09:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no