Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Yogi choco te - byggmalt og sukett = karbo?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-06-11, 21:59   #1
Pus_1808
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 13
Pus_1808 er på en erverdig vei

Yogi choco te - byggmalt og sukett = karbo?

Jeg prøvde en ny te som jeg syntes smakte utsøkt! Men når ting smaker godt så blir jeg skeptisk:P

Ingredienser: Kakaoskall* (60%), kanel*, lakrisrot*, johannesbrød*, byggmalt*, kardemomme*, ingefær*, kryddernellik*, kanelekstrakt, vaniljeekstrakt, sort pepper*, ingefær olje*, vaniljebønner*. *= Fra Debiogodkjent økologisk landbruk.

Jeg ble litt skeptisk til byggmalt, da jeg forbinder det med korn. Er det farlig? Det er vel sikkert ikke farlig da, for da hadde de ikke solgt den. Men jeg lurer på hvordan det er med karbohydrater i en te.

Og er suketter tillatt?

Pus_1808 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner/utforsker - skal legge på meg muskler og stramme opp den slappe lille kroppen! Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 22:03   #2
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Yogi choco te - byggmalt og sukett = karbo?

Det har vel blitt sagt at med mindre du har tenkt å spise teposen, så er det meste av te greit. Men pass deg for instant-teer, de er som oftest fulle i sukker.

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 23:04   #3
Pus_1808
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 13
Pus_1808 er på en erverdig vei

Sv: Yogi choco te - byggmalt og sukett = karbo?

Så kan jeg regne 0 karbo?

Hehe, jeg sugde faktisk litt på posen, men det var ikke så godt:P

Pus_1808 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner/utforsker - skal legge på meg muskler og stramme opp den slappe lille kroppen! Svar med sitat
Gammel 18-06-11, 23:12   #4
Kitsu
Seniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.466
Kitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlysKitsu er et fyrlys

Sv: Yogi choco te - byggmalt og sukett = karbo?

Jeg teller hverken te eller kaffe og jeg får i meg MENGDER. Er aldri lysten på bare vann, det går stort sett i varm drikke her. Har da gått ned likevel, så vil tro man kan drikke det man vil av te - i alle fall i pose eller løsvektform. Er nok noen teer, fruktteer kanskje, som inneholder noe karbo, men det er da vel ikke mange grammene i en pose?

__________________
~*~

Vårmål: Trene mer, spise rett, ikke fokusere så mye på vekten.

~*~
Kitsu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 13:05   #5
Pus_1808
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 13
Pus_1808 er på en erverdig vei

Sv: Yogi choco te - byggmalt og sukett = karbo?

Den teen jeg drikker, så veier hver pose 2 g. Men suketter, er de ok?

Pus_1808 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner/utforsker - skal legge på meg muskler og stramme opp den slappe lille kroppen! Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 13:09   #6
Pus_1808
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 13
Pus_1808 er på en erverdig vei

Sv: Yogi choco te - byggmalt og sukett = karbo?

Oppdatering nå på morgenkvisten:

- Jeg drakk en kopp te (liten kopp, ca 1-1,5 dl) med 4 dråper stevia (fant ut at de ikke gav riktig søtning, og måtte ha suketter) og 2 suketter.

Før: 4,4
Etter: 4,6

Spørsmålet er, hvor er karboene?

Pus_1808 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner/utforsker - skal legge på meg muskler og stramme opp den slappe lille kroppen! Svar med sitat
Gammel 19-06-11, 13:26   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Yogi choco te - byggmalt og sukett = karbo?

Opprinnelig lagt inn av Pus_1808, her.

Oppdatering nå på morgenkvisten:

- Jeg drakk en kopp te (liten kopp, ca 1-1,5 dl) med 4 dråper stevia (fant ut at de ikke gav riktig søtning, og måtte ha suketter) og 2 suketter.

Før: 4,4
Etter: 4,6

Spørsmålet er, hvor er karboene?

4.6 hva?
4.6 hva?

Dersom du snakker om blodsukker,er forskjellen så liten at den kan komme av hva som helst. Hadde du målt i en annen finger føste gange, kunne tallene ha vært omvendt, liksom!

Dog er det noen som får litt blodsukkerstigning av suketter/noen typer kunstig søtstoff, men til forskjell fra det mange her inn syns å tro, er dette ikke vanlig i følge min dia- sykepleier!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Svar

Emneord
sukett, suketter, te


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Yogi Tea! Victory Lavkarbo generelt 28 24-09-10 21:33
Yogi-te Maja Spørsmål om matvarer og oppskrifter 11 01-09-10 20:56
Regnes ikke all karbo som karbo?? Fofa Generell ernæringsdebatt 5 07-07-10 20:06
15 lavkarbo barer : noka choco crisp barer til salgs! rumbero Lavkarbo generelt 3 17-04-10 18:12
Oopsie choco berry roll Bee Kake/dessert og snacks 5 19-02-09 14:46


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no