Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende

Skravletråd for gravide

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-07-11, 10:22   #126
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Skravletråd for gravide

Cherry! Dette er ikkje noko du skal gå å bekymra deg for i det heiletatt! Det er mogleg ein revnar litt ja, men å tenkja at ein vert ein del av den lille prosenten som revnar herifrå til helvete, er berre unødig bekymring og bruk av energi. Dessutan har du jo no lest artikkelen og veit at får du problemer i ettertid så tek du heller ein kikk for mykje enn for lite hjå legen/gynekologen :-)
Eg vart klipt ved fyrste, men har ikkje opplevd noko problematisk i etterkant. Ikkje kjenner eg noko til arret, ikkje slitt med musklatur eller noko.

Så, ikkje sluk all den negative vinklinga som er ute og går kring fødsel. Skal ein tru media i dag, er det livsfarleg å føda! Rart me i det heiletatt tør verta gravide spør du meg, om me berre skal ha det fokus allmuens mediadekning har....

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 10:27   #127
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for gravide

Enig med Konkelimonke. Det er jo tross alt skrekkhistoriene som har nyhetens interresse. Alle de som det går helt fint for er det jo ikke noe vits å snakke om

Men et lite råd fra min kant dersom du har tenkt å både amme og ha et sexliv: Kjøp glidemiddel! Det kan bli tørrere enn en ørken down there når man ammer

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 11:49   #128
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.


Men et lite råd fra min kant dersom du har tenkt å både amme og ha et sexliv: Kjøp glidemiddel! Det kan bli tørrere enn en ørken down there når man ammer

Skriv under på denne

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 11:54   #129
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av Cindrella, her.

Da har vi vært hos jordmor, og en fantastisk opplevelse for en gang skyld:=) hadde "bare" gått opp en kg, og hun ble helt i hundre når vi fortalte at vi var begynt på lavkarbo. Det mente hun var såååå bra :=) fikk masse skryt for det, å det er jo alltids gøy. Ellers var alt som det skulle å det er jo digg i seg selv:=)

Ha en fantastisk sommer dag alle sammen :=))))

Heisann hoppsann!
Er du bebimamma enno? Eg sit no her med magen, og er litt i sjokk av at i morgon kan me skriva 37 veker på magen når me tek bilete... kjenner nervene kjem snikande... hehe! men eg må sei at eg gler meg veldig òg Skal verta herleg med ein liten baby att, følest som om alt er nytt sia det er 6 år sia sist

Supert at du fekk skryt av jordmor då du fortalde at du svergar til lavkarbo! Jippi!
Eg må krypa til korset og innrømma at eg starta dagen med havregryn og cultura i dag... ikkje akkurat lavkarbo, men akk så godt! Hehe!

Elles er alt heilt greit her. Kjenner det er (fram)tungt no, og nedpresset har satt i. Har funne meg nokre akupressurpunkt på nettet eg tenkte eg skulle prøva (altså, punkt på meg sjølv! Haha!) for å kanskje få modninga igang skikkelig. Vanskeleg å sei om det er noko modning på gang sia eg går her med desse kynnerane mine dag ut og dag inn. Kan jo godt henda det er noko på gang, men skader no ikkje å trykka litt på div punkt på kroppen

Håpar du har det bra og at bekkenet ikkje skranglar for mykje!
Klemmar!

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 11:36   #130
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Skravletråd for gravide

Hey! Har skrive dette i tråden min men legg det ut her òg i håp om litt respons
Litt info- termin 29.juli, 37fullgåtte i dag, og nervene snik seg på... Eg veit fødsel ikkje kan planleggast altså! Hehe!

Eg kjenner på eit lite dilemma når det kjem til fødsel... Eg håpar han kjem kring den 23-24. fordi då kjem jentungen attende frå ferie hjå far sin. Ho reiser no sundag. Eg er nemlig veldig redd for at ho skal føla seg uttafor eller erstatta om han kjem i ferien hennar, og "alle" har sett han før ho... Eg har lyst at ho skal få visa han fram, og få det eigarforholdet frå starten av! Kva tenkjer de? Om han skal koma før ho reiser, bør han komma på fredag eller laurdag, men då er eg redd ho ikkje vil reisa til far sin... Det skal seiast at ho er veldig avhengig av meg... Ho vert snart 6år.

Har de nokre tankar kring dette de kan dela med meg vert eg glad for det

Ha ein fin dag!

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 19:15   #131
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Skravletråd for gravide

Svarte i den egne tråden din!

Nå er jeg stinn som en badeball hele dagene. Og helt sikker på at vannansamling, det er hvetemel det! Nå får jeg drikke Farris til det tyter og motsette meg impulsen om å barbere hele hodet for å få litt vind til

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 19:33   #132
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

Svarte i den egne tråden din!

Nå er jeg stinn som en badeball hele dagene. Og helt sikker på at vannansamling, det er hvetemel det! Nå får jeg drikke Farris til det tyter og motsette meg impulsen om å barbere hele hodet for å få litt vind til

Kjenner GODT eg vert superstinn når eg skeiar ut eg òg, heilt grusomt...
Følte meg eit tonn lettare etter lavkarbofrukosten i dag men akk så godt det er med skive med brunost på... Eller syltetøy... Eller bolle.... Haha! :P

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 14:51   #133
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Skravletråd for gravide

KORLEIS få permisjonstida fram til bebissn kjem, til å gå?
No har eg liksom gått litt tom for ting å gjera... alt er klart, i går hadde me husevask på gang, alt er ryddig.....
hmm....

nokon tips, anyone?

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 18:10   #134
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av Konkelimonke, her.

nokon tips, anyone?

Ja, sov ut!!! Og IKKE ønsk den skal gå så fort!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 18:53   #135
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Skravletråd for gravide

Lag og spis mat som krever to hender.

Les ting som interesserer deg helt i fred.

Gå på besøk og prat med andre voksne.

Se film på kino og gå på teater om mulig.

Gjør ferdig håndarbeid.

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 18:57   #136
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Skravletråd for gravide

Sist fredag fikk jeg det uunngåelige spørsmålet om jeg skulle ha tvillinger. Teiting.

Og jeg er da vitterlig ikke så stor!! Som legen min sier "du har virkelig ikke lagt på deg særlig mye!" nå har jeg ikke vekt hjemme så han har bare fulgt med de siste månedene. Og mammas er ødelagt og prøvde å påstå at vekta mi var 56 kg sist jeg prøvde, som var hyggelig, men ikke sant med minst 20 kilo...

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 20:35   #137
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av KarMa40, her.

prøvde å påstå at vekta mi var 56 kg sist jeg prøvde,

Kanjeg låne den vekta noen uker?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 20:45   #138
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Skravletråd for gravide

Hehe! Eg finn nok på noko, og eg nyt igrunnen tida fram til dey brakar laus! Gubben er meir utålmodig enn meg, og dreg meg med ut på gåtur i tide og utide

Kjekk vekt mor di har, KarMa40! slik vekt ynskjer eg meg òg

Carisma: ikkje så lett å sova ut når ein ikkje får til å sova, desverre...... :/

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 08:44   #139
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Skravletråd for gravide

Selvsagt måtte akkurat denne sommeren bli varm i nordnorge. Som regel pleier sommeren å være 10 grader og regn. Men ikke i år. Nope. 20 grader nesten konstant. Føles som 100. Full av vann, irritabel og generelt frøken hormonell.

Alt for den her greia i magen som jeg begynner å grue meg som faen til skal komme ut.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 14:32   #140
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Selvsagt måtte akkurat denne sommeren bli varm i nordnorge. Som regel pleier sommeren å være 10 grader og regn. Men ikke i år. Nope. 20 grader nesten konstant. Føles som 100. Full av vann, irritabel og generelt frøken hormonell.

Alt for den her greia i magen som jeg begynner å grue meg som faen til skal komme ut.

Er deilig å ha unnskyldning til å sitta inne i skuggen då

Kvir du deg til fødsel? Kva er det du kvir deg til? Smerten/trykking/rier/det faktum at ein baby skal ut der nede?

Kom med det, så skal me hjelpa

Klem!

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 14:36   #141
Konkelimonke
Seniormedlem
 
Konkelimonke sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: hordaland
Innlegg: 503
Konkelimonke er ny på veien

Sv: Skravletråd for gravide

Hmm... Har sett to chickflicks (??) i dag, vaska sengetøy og hengt ut, lagt på sengklede til mor mi, rydda og lagt saman alle kleda som var reine, lakka neglene mine både på hender og føter (føtne var utfordrandre jah!) the french way, rydda på kjøkenet, henta posten, og vaskar no teppa i sofaen (sånne pledd veit de)...! Dagen må då vera godkjend! Hehe!




(.......... Og ete for mykje............)

__________________
Mamma, og livsnytar!
Startvekt 2006: 90 kg Minstevekt (motivasjon og mål): 64,2kg, 26/8-10 BMI: 24,16
Startvekt 25.12.13 79,7kg
Jobbar med somarkroppen 2014!!!
Konkelimonke er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eigendefinert lavkarbo ved amming! Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 23:34   #142
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av Konkelimonke, her.


Kvir du deg til fødsel? Kva er det du kvir deg til? Smerten/trykking/rier/det faktum at ein baby skal ut der nede?

Kom med det, så skal me hjelpa

Klem!

Jo nå skal du høre: Det skal komme en sånn svær sak ut av meg. Ut av den lille greia der nede! Jeg har jo hørt at dette gjør vondt, og dessuten revner man eller må klippes. Jeg har sydd kroppen min en gang før og stinga klødde som f***. Om de skal sy der nede så kommer det til å klø, på en plass som hele tiden er i bevegelse. Dessuten så tåler jeg ikke kondomer så jeg vet hvordan det er å klø i hufselufsa altså! Det vil svi når jeg tisser.

Det som skremmer meg er at jeg har no freaking idea over hva som kommer til å skje. Verken under fødsel eller etterpå. Jeg kan lese til øyet blir tørt og jeg kan spørre om alt her og der, det hjelper gudframmelig så lite når man er på jomfrutur og må oppleve alt selv!

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 13-07-11, 23:45   #143
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for gravide

Det er for sent å tenke på nå Cherry, ut må den uansett Men jeg syns det var veldig greit med keisersnitt altså!


MEN, hvorfor er det ingen som har fortalt at det er MYE vondere når hoftene og bekkenet skal på plass igjen enn da de utvidet seg!! Jeg skrangler som et gammelt rakleverk bare jeg prøver å lee på meg!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 00:52   #144
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

ER DET HER SANT??? http://www.dagbladet.no/2011/06/26/t...else/17072680/

Jeg nekter. Not gonna do it. Nei! Aldri!

Jeg revna. Jeg visste jeg kom til å gjøre det fordi jeg er så trang i åpningen. Det var det vondeste med hele fødselen, men det ble straks sydd og det var bare litt ubehagelig, og det grodde raskt og syntes ikke at det var sydd etterpå. Ikke noe å bekymre seg for. Keisersnitt er skumlere. Der kan magemusklene ødelegges. Det er ikke bare hud men mye tykkere lag som gjennomskjæres. Ha tro på at det går bra.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 01:44   #145
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Keisersnitt er skumlere. Der kan magemusklene ødelegges. Det er ikke bare hud men mye tykkere lag som gjennomskjæres. Ha tro på at det går bra.

Jeg har hatt 3 keisersnitt, og har ingen ødelagte muskler, lite arr og ellers ingen plager what so ever!
Første var haste snitt, men arr derfra ble fikset på neste keisersnitt. Måtte ha K-snitt ved de andre siden jeg var i nesten full fødsel og jeg revna litt i livmorhalsen da de skulle ha jenta ut. Man er selvsagt litt mer fortumlet og vond etter en operasjon, men ikke noe å grue seg for!

Og, noen sier man kun får 2 eller 3 unger med K-snitt, men jeg spurte mens de holdt på med siste mann, og de sa der var ingenting i veien for å få en til. greit å vite om man blir gravid uten å ville det


(nå er jeg for gammel til slikt da, jeg bare tørrtrener)

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 14-07-11, 14:07   #146
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Keisersnitt er skumlere. Der kan magemusklene ødelegges.

Mitt keisersnitt er bare et lite arr helt nederst på magen i overgangen mellom mage og skambein. Ikke mange muskler som ødelegges der nede. Hvertfall ikke sammenlignet med det 20 cm lange blindtarmarret jeg har på skrå over hele høyresiden

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Og, noen sier man kun får 2 eller 3 unger med K-snitt, men jeg spurte mens de holdt på med siste mann, og de sa der var ingenting i veien for å få en til. greit å vite om man blir gravid uten å ville det

Mulig de har blitt mer slepphendte på det. Mamma fikk ikke lov til å få flere etter tredje keisersnittet. Da hadde de kuttet livmora en gang på høyre side, en på venstre og en nederst og da var det ikke flere plasser man trygt kunne skjære i livmora fikk hun beskjed om.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 16-07-11, 00:51   #147
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Skravletråd for gravide

Jeg er fri for løk og vil grine. Weiiiiirdooo.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 03:56   #148
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Skravletråd for gravide

Jeg er lei. Jeg vil ha den ut, uuuuuuuuuuuuuuuuut. UT MED DEG! HØR PÅ MORA DI!

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 08:34   #149
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for gravide

Får håpe han holder seg inne litt til vel

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 18-08-11, 10:13   #150
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for gravide

Opprinnelig lagt inn av Cherry, her.

Jeg er lei. Jeg vil ha den ut, uuuuuuuuuuuuuuuuut. UT MED DEG! HØR PÅ MORA DI!

Nei det vil du IKKE Du har mye mer frihet ved å vagge hvor du vil med stor mage enn å sitte de neste to mnd ved en kuvøse på barneintensiven....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kven er med som er gravide lavkarbofolk? Konkelimonke Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 26 07-09-11 11:24
Treningstråden for gravide Carisma Lavkarbokosthold for prøvere, gravide og ammende 23 20-07-11 13:34
Reviderte kostholdsråd for gravide Bæret Nyheter / media 1 09-05-10 13:26
Krom, ikke for gravide? 4711 Kosttilskudd 1 02-02-10 14:23
hva med gravide?? syl Lavkarbo generelt 5 10-09-04 17:36


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no