Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Folk er så rare

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-05-09, 19:46   #26
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Folk er så rare ...

Opprinnelig lagt inn av Liv:), her.

En dame jeg kjenner har gått ned mye på Eurodietten, og nå fylte hun nettopp 60. Jeg fikk høre av datteren hennes at veldig mange av de som holdt tale til henne på dagen hennes, fokuserte veldig på dette med slankingen. Hvor flink hun hadde vært og hvor fin hun var blitt. Den eneste som ikke nevnte det med et eneste ord var mannen hennes.

Jeg kjenner at jeg synes tanken på det er litt trist. Man fyller 60 år, folk skal holde tale med en god dose skryt i - og det de kommer med er hvor flink hun er som har slanket seg.

Jeg kjenner damen godt selv; hun er omsorgsfull, utrolig dyktig i jobben sin, tar vare på alle rundt seg, lager god mat, har støttet den ene datteren gjennom mye psykisk sykdom osv osv - men det man fokuserer på er vekta.

Helt enig i at i en sånn sammenheng hører det ikke noe steds hjemme å fokusere på slankingen.

Jeg håper at jeg veier 35-40 kilo mindre på 60-årsdagen enn jeg gjorde på 50-årsdagen min, men jeg vil bli skikkelig lei meg hvis noen talere begynner å trekke frem størrelsen på kroppen min ved festbordet!

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 22:56   #27
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Folk er så rare

Opprinnelig lagt inn av nonta, her.

Da jeg gikk ned satt jeg pris på kommentarer fra venner og kjære, men vekttapet mitt føltes som en privat kamp og da andre overdrev skrytet føltes det som å bli invadert i et personlig rom. Jeg ble sint,provosert og lei meg! Kanskje fordi vektproblemet var personlig og jeg likte ikke å bli påpekt at andre skal ha rett til å mene noe om det.

Veldig bra sagt, og veldig enig! Kjempekjekt med kommentarer av nære, men med en gang bekjente sier noe, kjenner jeg lett kan føle meg personlig angripet. Jeg ønsker ikke nødvendigvis andre sine meninger om MI vekt, med mindre jeg oppfordrer til en samtale om det selv. Spesielt ikke i offentlighet! Da vil jeg bare synke ned i jorda..

Men samtidig, alltid litt kos å bli sett av andre. Men det er absolutt mer behagelige måter å si det på, enn den der "så fiiin du har blitt!!"

Når jeg ser at andre har tatt av, som jeg gjerne vet har slitt veldig med vekta, så har jeg veldig lyst til å si noen oppmuntrende ord.. Men det er vanskelig å vite når man er for pågående, så jeg sier som regel ikke noe.. Det kan også være dumt.. Ei venninne av meg sa det at ingen kommenterte vektnedgangen hennes før hun hadde tatt av 17 kg. Noe hun fant deprimerende, da hun ønsket litt oppmerksomhet og skryt.

Så forskjellige er vi

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 19-05-09, 23:09   #28
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Folk er så rare

Jeg er helt annerledes enn de fleste, ser jeg. Jeg har aldri noensinne tenkt noe negativt om alle kommentarene jeg har fått. Jeg har faktisk vært enig i dem, sikkert pga. det enormt negative selvbildet jeg hadde tidligere som er helt forandret nå. Jeg skjønner at andre reagerer negativt på sånt, men jeg gjør det ikke. For jeg HAR blitt mye finere nå enn da jeg var ekstremt overvektig. Men jeg synes selvsagt det er for mye fokus på vekt i dagens samfunn, og det er ikke bra.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 00:26   #29
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Folk er så rare

litt off topic men fikk lyst til å fortelle denne historien:

Jeg hadde besøk av en "venninne" hun er veldig liten og slank, aldri hatt ett kilo for mye. Hun begynte å snakke om ei jente hun kjente som hadde lagt så mye på seg. Og hun syntes sånn synd på henne: "Tenk, hvor tynn å fin hun var, og nå har hun lagt på seg sikkert 20 kilo" Kjente jeg ble litt provosert, men orket ikke å komentere det, men sa heller at ja, jeg kunne kjenne meg igjen i den situasjonen. Da fikk jeg til svar; "jammen, du har da vel aldri vært sånn.. pen....og tynn... , har du? "

For å si sånn så er det ikke første gang denne damen har servert meg sånne meldinger. Så jeg tar meg rett og slett ikke nær av dem lengre. Som dere ser beskriver jeg henne som "venninne" i anførselstegn.

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 00:36   #30
Lava
Seniormedlem
 
Lava sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Filleby
Innlegg: 19.762
Lava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastiskLava er bare helt fantastisk

Sv: Folk er så rare

Huff, Nomma da

Lava er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver noe annet... Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 07:49   #31
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Folk er så rare

Nomma: sånne folk forstår jeg meg ikke på. Det vrenger seg i hele meg av tanken på å si sånne ting, så hva får folk til å buse ut med sånt? Jeg skjønner det ikke.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 08:49   #32
scartz
Seniormedlem
 
scartz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 37
Innlegg: 1.293
scartz er ny på veien

Sv: Folk er så rare

Sånne kommentarer får jeg også slengt i ny og ne av mine gutte"venner". Mens venninnene mine er mye bedre på det, sier at uansett vekt så er jeg en veldig pen jente..

Kompisene mine er så sykt teite på dette, akkuratt som om at de er sure på meg som har lagt på meg og ikke er pen for DEM lengre liksom! Gud forby at MIN vekt skal påvirke DERES hverdag..

__________________


scartz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 09:11   #33
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Folk er så rare

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Kompisene mine er så sykt teite på dette, akkuratt som om at de er sure på meg som har lagt på meg og ikke er pen for DEM lengre liksom! Gud forby at MIN vekt skal påvirke DERES hverdag..

Jeg hadde et par veldig gode guttevenner før, de var heoldigsvis stikk motsatt på det. Når jeg hadde en dårlig dag var det bare å henge med en av de for å føle seg på topp igjen

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 09:40   #34
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Folk er så rare

Opprinnelig lagt inn av scartz, her.

Sånne kommentarer får jeg også slengt i ny og ne av mine gutte"venner". Mens venninnene mine er mye bedre på det, sier at uansett vekt så er jeg en veldig pen jente..

Kompisene mine er så sykt teite på dette, akkuratt som om at de er sure på meg som har lagt på meg og ikke er pen for DEM lengre liksom! Gud forby at MIN vekt skal påvirke DERES hverdag..


Hvis disse guttevennene dine er på samme alder som du, kan det forklare mye. Mange - kanskje de fleste - gutter på omtrent tyve år er bare barn. Det er forferdelig mange løse deler inni hodet som skrangler rundt. Innen vi gutter fyller tretti har ofte disse delene festet seg ordentlig.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 09:57   #35
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Folk er så rare

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Hvis disse guttevennene dine er på samme alder som du, kan det forklare mye. Mange - kanskje de fleste - gutter på omtrent tyve år er bare barn. Det er forferdelig mange løse deler inni hodet som skrangler rundt. Innen vi gutter fyller tretti har ofte disse delene festet seg ordentlig.
-

Jeg trodde aldri menn ble eldre enn 14 mentalt?

Men seriøst, jeg tror det blir verre og verre takket være silikondoiene på f.eks Paradise hotell....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 10:05   #36
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Folk er så rare

Paradise Hotel ja, makan til smakløst program. Fatter ikke at folk ser på det der frivillig.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 10:54   #37
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Folk er så rare

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg trodde aldri menn ble eldre enn 14 mentalt?

Men seriøst, jeg tror det blir verre og verre takket være silikondoiene på f.eks Paradise hotell....

Takk og pris kjenner jeg ingen menn, eller tror heller jeg noen gang kommer til å pleie omgang med noen menn som bruker et eneste sekund på sånt søppel (min subjektive mening -no pun intended ... tror jeg ).
Jeg deita en fyr som fulgte med på Jakten på kjærligheten, men der går jaggu grensa! (Eller kanskje før det, da det viste seg at fyren fortsatt hadde mange løse deler som skrangla godt oppi skallen, tross fylte førti )

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 11:12   #38
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Folk er så rare

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

fyren fortsatt hadde mange løse deler som skrangla godt oppi skallen, tross fylte førti )

Men bedre med løse deler enn bare tomrom...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 11:52   #39
Fishi2009
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Norges beste vestkant
Innlegg: 107
Fishi2009 er på en erverdig vei

Sv: Folk er så rare

Jeg ser at dette innlegget har engasjert mange, og det synes jeg er flott. Men jeg blir også litt trist...

Jeg synes det er urettferdig at overvektige må være gjenstand for kommentarer til stadighet, og ikke bare av positiv art. Men når det først er "positivt", så er det utelukkende om at man har gått ned i vekt... Gutter er som regel litt mer "tankeløse", i den forstand at de gjerne snakker før de tenker, jenter pleier å være bedre her, men ikke alltid, dessverre for både Nomma, Scartz og sikkert flere også

Ikke misforstå meg, det er hyggelig når man får fine kommentarer fra de som er nærmest, det synes jeg virkelig, for de bryr seg om deg. Men de menneskene som er ute i periferien i mitt liv trenger ikke å kommentere dette. De kan bare registrere at jeg er i samme samfunn som dem, og that's it! Jeg er ikke fan av såkalt "bygdesladder", og mener at det MÅ jo kanskje være andre ting å snakke om enn hvem som er slank eller tjukk? I min verden er det iallefall sånn.

Vi er dem vi er, uansett. Håper alle får en fin dag videre

Fishi2009 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 12:03   #40
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Folk er så rare

Opprinnelig lagt inn av Fishi2009, her.

Vi er dem vi er, uansett.

Ja, ikke sant? Tenk om noen kunne fortelle deg (og få deg til å tro på) det når du er 14.....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 12:39   #41
Fishi2009
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Norges beste vestkant
Innlegg: 107
Fishi2009 er på en erverdig vei

Sv: Folk er så rare

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ja, ikke sant? Tenk om noen kunne fortelle deg (og få deg til å tro på) det når du er 14.....

Da hadde verden vært en fin plass å leve, Carisma Det er jeg sikker på!

Fishi2009 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 13:04   #42
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Folk er så rare

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Men bedre med løse deler enn bare tomrom...

Tja, det spørs hva man skal bruke dem til

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 14:00   #43
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Folk er så rare

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Jeg trodde aldri menn ble eldre enn 14 mentalt?

Men seriøst, jeg tror det blir verre og verre takket være silikondoiene på f.eks Paradise hotell....


Nå aner ikke jeg hva Paradise hotell er, men mulig at det har stor påvirkningskraft? Mener du eventuelt at et slikt tv-program påvirker menn/gutter mer enn kvinner/jenter?

Historien har vel vist at menn neppe ender opp noe særlig mentalt tilbakestående i forhold til kvinner. Selv om unntakene er mange, kan man vel si at vi har våre sterke og svake sider på hver vår kant?



-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 14:09   #44
Faille
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Stavanger
Innlegg: 3
Faille er på en erverdig vei

Sv: Folk er så rare

Jeg er ganske ny her inne i forumet, men jeg kjenner igjen mange av kommentarene dere skriver om.

Har nå endelig klart å redusere vekten min og er utrolig stolt av meg selv, men jeg vet at jeg har noen kilo igjen før jeg er der jeg vil være.

I det siste har jeg også fått kommentarer om at nå må jeg ikke bli for tynn og det sårer litt for jeg vet selv at jeg ikke trives med vekta enda.

Ellers så kan jeg fortelle at det ikke bare er meg i min familie som går ned i vekt med Ketolyse. Min mor 65 og lillesøster har begge gått ned menge kilo og de er utrolig flinke til å gi hverandre og meg skryt for det vi har fått til.

Stå på alle sammen, vi er kjempeflinke, disiplinerte og utrolig dyktige i det vi gjør.

__________________



Lykkelig på vei mot et lettere liv
Faille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 14:25   #45
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Folk er så rare

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Nå aner ikke jeg hva Paradise hotell er, men mulig at det har stor påvirkningskraft? Mener du eventuelt at et slikt tv-program påvirker menn/gutter mer enn kvinner/jenter?

Nei, men jeg tror det påvirker på forskjellig måte. Jentene sitter og ser på gutter som sikler på og kommenterer kroppen til en haug med jenter i bikini, og måler segt sjøl utfra kommentarene.
Gutta ser at det er greit å sikle på en haug med jenter i bikini (og enda snakke dritt om de!), og sammenligner folk rundt seg med de damene. ja, de har sammenligna med pornostjerner før, men det er liksom mer legitimt når det går på vanlig tv...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 14:54   #46
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Folk er så rare

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Nå aner ikke jeg hva Paradise hotell er, men mulig at det har stor påvirkningskraft? Mener du eventuelt at et slikt tv-program påvirker menn/gutter mer enn kvinner/jenter?

Historien har vel vist at menn neppe ender opp noe særlig mentalt tilbakestående i forhold til kvinner. Selv om unntakene er mange, kan man vel si at vi har våre sterke og svake sider på hver vår kant?



-

Ekskjæresten min pleide å si til meg at det spilte ingen rolle hvor stor kroppen min var, men hvordan jeg bærte den, og jeg tror det ligger mye i det.
Nå er jeg ikke mann (do'h), men jeg tror at menn som kvinner finner glede i å se på pene ting, en fantasi eller glede over noe vakkert og tiltrekkende er ikke det samme som en virkelig vurdering av en partner, hadde det vært det ville skillsmissestatistikken vært langt høyere enn den er i dag

Og faktisk - jeg tror motebildet og eksponering av silikondojer eller tilsvarende setter mer press på kvinners selvfølelse enn menns idealer.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 16:11   #47
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Folk er så rare

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Nomma: sånne folk forstår jeg meg ikke på. Det vrenger seg i hele meg av tanken på å si sånne ting, så hva får folk til å buse ut med sånt? Jeg skjønner det ikke.

Sannheten er vel at denne dama har en sosial-intelligens lik null. Hun har desverre aldri lært seg folke-skikk. Jeg har lite lyst til å ta på meg oppdrager-rollen. Hun er da 27 år.

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Hvis disse guttevennene dine er på samme alder som du, kan det forklare mye. Mange - kanskje de fleste - gutter på omtrent tyve år er bare barn. Det er forferdelig mange løse deler inni hodet som skrangler rundt. Innen vi gutter fyller tretti har ofte disse delene festet seg ordentlig.


-

Godt sagt

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 16:13   #48
Stellamor
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 197
Stellamor er på en erverdig vei

Sv: Folk er så rare

Skjønner så godt at dere som har hørt "så fin du er blitt" blir forundret, såret og overrasket. Det er ikke så lett for alle å kommentere og/ eller rose noen har gått ned mange kilo, men skulle ønske flere hadde veid sine ord først.

Selv har jeg mest positive opplevelser med tilbakemeldinger.
Flere har sagt " såå flink du er/ har vært"!
Slike kommentarer hjelper veldig på min motivasjon.
De fleste av mine nærmeste vet vel at jeg gjør dette for helsas skyld og ikke for at jeg drømmer om å bli en lekker sylfide. ( satt litt på spissen da..hehe).

__________________


Stellamor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-05-09, 16:23   #49
nomma
Seniormedlem
 
nomma sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Trøndelag
Alder: 51
Innlegg: 1.942
nomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt liktnomma er veldig godt likt

Sv: Folk er så rare

Opprinnelig lagt inn av Stellamor, her.

Skjønner så godt at dere som har hørt "så fin du er blitt" blir forundret, såret og overrasket. Det er ikke så lett for alle å kommentere og/ eller rose noen har gått ned mange kilo, men skulle ønske flere hadde veid sine ord først.
.

Ja hva skal man egentlig si?
Jeg vil så gjerne kommentere når jeg ser noen som har gått ned.
Jeg selv vil jo like å høre at folk legger merke til det.

__________________
Ho Nomma



"her we go again"
nomma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-05-09, 18:56   #50
Mercudia
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 63
Mercudia er på en erverdig vei

Sv: Folk er så rare

Jupp. Folk er rare. Jeg er rar. Ikke lett det der med "vekttap og sånt"...
Kommenterer folk det for mye blir jeg litt smålei meg, kommenterer folk det for lite lurer jeg på om vekttapet har stoppet og kommenterer ingen det lurer jeg på om jeg har lagt på meg igjen?

Jeg er en av dem som ikke hadde en vekt når jeg startet og som fortsatt ikke har noen vekt. Jeg anslår mitt vekttap til å være en plass mellom 20 og 30 kilo (utifra gamle klær). Jeg har holdt på siden slutten av november i fjor. Jeg har bevisst valgt å ikke eie en vekt siden jeg alt for lett blir opphengt i tallenes tale. Jeg vil heller la speilbilde og en følelse av velvære bestemme når jeg har kommet ned i trivselsvekt. Andre som har valgt den vektløse varianten?

Mercudia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Den rare kroppen, altså ... savannah Ketolysekuren 6 08-05-08 19:13
Litt rare koteletter terry Generell diskusjon 7 11-04-08 22:32
Rare ting som hindrer vektnedgang Nicpins Lavkarbo generelt 18 09-03-08 21:21


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no