Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Hvilken er din beste ketogene middagsoppskrift?

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-01-08, 20:30   #51
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken er din beste ketogene middagsoppskrift?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Mmm sånne (men da vanlige) har jeg laget i mange år. Jeg har alltid tacosaus over lefsene når de ligger i langpannen, før jeg strør over osten. Blir knakende godt! Og så har jeg røde bønner, mais, løk, hvitløk og paprika og jalapenos i kjøttrøra, men jeg teller jo ikke karbo da.

Hehe, har også laget dem i årevis, på vanlig vis Men den tanken ble borte for emg da jeg begynte på lavkarbo, men NÅ kom den tilbake

Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-01-08, 15:17   #52
nordlandsjenta
Medlem
 
nordlandsjenta sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 44
Innlegg: 303
nordlandsjenta er ny på veien

Sv: Hvilken er din beste ketogene middagsoppskrift?

hei hei! har en kjempegod fiskerett jeg bruker innimellom!
valgfri fisk.. jeg bruker enten torsk eller sei fileter...
4-5fileter
1boks seterrømme
1tube rekeost
1 rød pakrika
1purreløk.

blander rømmen og osten, hakker opp paprikaen og purren, og har d oppi. legger filetene i en ildfast form, heller "sausen" over fisken...
i ovn på 180-200 grader til fisken er ferdig! dette er veldig veldig godt! har litt kinakål på siden til meg selv, og potet og gulrøtter til barna!

nordlandsjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 13:05   #53
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av

Sv: Hvilken er din beste ketogene middagsoppskrift?

Ribbe, med eller uten lavkarbo tilbehør.

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 13:57   #54
Lindabtn
Seniormedlem
 
Lindabtn sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Aust Agder
Alder: 38
Innlegg: 1.595
Lindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt liktLindabtn er veldig godt likt

Sv: Hvilken er din beste ketogene middagsoppskrift?

Min himmelske gryterett


1 pk kjøttdeig
1 pk bacon
1 løk
1\5 paprika
1 boks hakka tomater med hvitløk
2 ts tomatpure (trengs ikke)
1\5 boks seterrømme
1 dl fløte
1 ts hakka chili på glass
1 dæsj flytende kjøttbuljong eller 1 buljongterning
1 ts cayennepepper

Kjøttdeig stekes sammen med løk. Tilsett de øvrige ingrediensene (pluss den stekte baconen) og la dette småputre i en ca 10 min tid.

Serveres med en god salat og\eller Lindabrød (som Gerd kaller det )

Og nyyyyyyt!!!!!!!!

Tips:
- Bytt ut bacon med kyllingpølse eller ketolysepølse

__________________
Mamma til verdens hærligste William

Lindabtn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mamma til William. Ny start med sunn mat! Svar med sitat
Gammel 21-01-08, 23:58   #55
tulleruska
Nytt Medlem
 
tulleruska sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: en tredjedel inn i landet på langs - sørfra
Alder: 62
Innlegg: 9
tulleruska er på en erverdig vei

Sv: Hvilken er din beste ketogene middagsoppskrift?

Min beste oppskrift akkurat nå:
Kyllingfilet med pesto

Skjær en "lomme" i kyllingfilèet og fyll ca en teskje med pesto i den lommen. Legg filèene i en ildfast form, og bruk fetaost i krydderolje - legg osten på toppen av filèene og dryss litt av krydderoljen over også. Litt salt og pepper over før de stekes i ovnen i 25 -30 min til osten er gyllen. Serveres med salat, fetaost og bernaise saus. (ris til resten av familien - da blir det kylling og salat igjen til meg til matpakken neste dag!!!!) Kjempegodt

100 g pesto gir ca 7 g carbo. Her brukes ca 15 g pesto pr filè som igjen er en porsjon.
Nam,nam

tulleruska er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse fersking Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 00:12   #56
Annemora
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 57
Innlegg: 38
Annemora er ny på veien

Sv: Hvilken er din beste ketogene middagsoppskrift?

Høres unektelig deilig ut, Iset. Men jeg skjønner du ikke teller karber; det er jo en måneds forbruk av dem bare i de siste ingrediensene ift til hva jeg tillemper i min kostplan.

Mat SKAL smake godt. Men være snål på karbo. I det er det ingen motsetning.

__________________


Annemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtype-diett + lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-08, 00:28   #57
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hvilken er din beste ketogene middagsoppskrift?

Opprinnelig lagt inn av Annemora, her.

Høres unektelig deilig ut, Iset. Men jeg skjønner du ikke teller karber; det er jo en måneds forbruk av dem bare i de siste ingrediensene ift til hva jeg tillemper i min kostplan.

Mat SKAL smake godt. Men være snål på karbo. I det er det ingen motsetning.

Mener du tacolefsene mine? Jeg bare nevnte dem siden det ble snakket om Mama Lupe's sine lefser. I lavkarbosammenheng må man selvsagt bruke Mama Lupes eller andre LAVKARBO-tortillas.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva er din aller beste induksjonssnack? mofe Induksjonen 29 08-08-07 21:31
Hva er din beste motivasjon? Fjonken Generell diskusjon 18 26-09-06 22:33
Hvordan følge fase 2 - vedvarende vekttap HP Vedvarende vekttap 0 29-02-04 21:31


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no