Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold > Vedvarende vekttap

Knekkebrød?

Vedvarende vekttap Det er her kiloene forsvinner!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 14-02-04, 11:15   #1
rsy
Medlem
 
rsy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 44
Innlegg: 170
rsy har en fantastisk aura rundt segrsy har en fantastisk aura rundt seg

Knekkebrød?

Hvilket knekkebrød er best med tanke på lite karbo?
Jeg MÅ ha noe under pålegget....

RSy

rsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: RSy @ AtKiNs Svar med sitat
Gammel 14-02-04, 12:21   #2
ayliah
Medlem
 
ayliah sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: norway
Alder: 49
Innlegg: 224
ayliah er ny på veien

heisann;O)

Jeg har nå spist ryvita rugknekkebrød hele tiden jeg har vært forsiktig(altså...under 20 karbo om dagen)jeg prøver ut "livsstilen før jeg begynner..på introen(22 )jeg har spist ca.2-3 av disse hver dag,og jeg er nå i ketose..har ikke vært p ådet mørkeste,men nest mørkeste!Vet man ikke skal spise knekkebrød på introen..så jeg skal iallefall forsøke å se om ketosen blir sterkere om jeg kutter det ut!Nå har jeg jo noe å gå etter;O)Jeg fant i hyllen forleden dag ryvita knekkebrød sesam..med annå mindre karbo;O)*s*

__________________
32.0 kilo mindre nå enn da jeg jeg ble medlem her på denne flotte websiden
ayliah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen lavkarbodiett!;O) Svar med sitat
Gammel 14-02-04, 12:30   #3
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av rsy

Hvilket knekkebrød er best med tanke på lite karbo?
Jeg MÅ ha noe under pålegget....

RSy

GG Helseklibrød er beste alternativ. Kun 2g netkarb pr.skive
Ellers har du jo fiberrik,med 2.7 netkarb pr skive(tror jeg det var)

Ryvita rug er vel en av de bedre knekkebrødene,men tror det er 4 gram eller noe.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 14-02-04, 15:01   #4
rsy
Medlem
 
rsy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 44
Innlegg: 170
rsy har en fantastisk aura rundt segrsy har en fantastisk aura rundt seg

Takk for "mat-nyttige" svar!


RSy

rsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: RSy @ AtKiNs Svar med sitat
Gammel 16-02-04, 12:25   #5
rsy
Medlem
 
rsy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 44
Innlegg: 170
rsy har en fantastisk aura rundt segrsy har en fantastisk aura rundt seg

To spørsmål.


Hvorfor skal man ikke spise knekkebrød på introen hvis man holder seg innenfor 20 g karbo per dag?

Sæthers Fiberrik. Jeg sitter med en slik pakke her. Det står at den inneholder 43 g karbo / 100 gram, hvorav kun 3,2 g er sukkerarter. Betyr det at denne inneholder 3,2 net karb per 100 gram? Det står også at den inneholder 37 g kostfiber per 100 g. 43 - 37 = 6.

Inneholder denne da 3,2 eller 6,0 net karb per 100 gram?

RSy

rsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: RSy @ AtKiNs Svar med sitat
Gammel 16-02-04, 12:47   #6
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av rsy

To spørsmål.


Hvorfor skal man ikke spise knekkebrød på introen hvis man holder seg innenfor 20 g karbo per dag?

Sæthers Fiberrik. Jeg sitter med en slik pakke her. Det står at den inneholder 43 g karbo / 100 gram, hvorav kun 3,2 g er sukkerarter. Betyr det at denne inneholder 3,2 net karb per 100 gram? Det står også at den inneholder 37 g kostfiber per 100 g. 43 - 37 = 6.

Inneholder denne da 3,2 eller 6,0 net karb per 100 gram?

RSy

Jeg kan svare deg på 1 av spørsmålene,og det gjelder Atkins strenge meny om å holde seg borte fra alt mel de første 14 dager, det kan være effektivt for noen å se om det er matvarer du ikke tåler.
Hvetemel ligger høyt på den lista,sammen med sukker så klart.
Ikke vet jeg,men all den tid jeg holder meg unna hvetemel blir jeg bedre av allergien(kløe). Du er nødt for å lese listen over hva du kan spise,jeg har lånt bort boka mi så jeg kan ikke si det her på stående fot.
Det jeg husker er:Gulerøtter,mais,mel og andre stivelsesholdige produkter som bla.er poteter og ris,belgfrukter. Og selvsagt sukker.Derfor skal du også holde deg unna frukt de første 14 dager.

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 16-02-04, 12:56   #7
rsy
Medlem
 
rsy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 44
Innlegg: 170
rsy har en fantastisk aura rundt segrsy har en fantastisk aura rundt seg

Jeg kjenner reglene og hva som er lov. Jeg er bare nyskjerrig på den biologiske begrunnelsen for å ikke gjøre det. Prøver bare litt å lære litt om ketose og hvordan dette fungerer. Spennende. Men takk for svar Skorpia!

http://karbojunkie.wilhelmsen.biz/fo...read.php?t=270

http://atkins.com/Archive/2001/12/15-464579.html

RSy

rsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: RSy @ AtKiNs Svar med sitat
Gammel 16-02-04, 14:18   #8
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av rsy

To spørsmål.


Hvorfor skal man ikke spise knekkebrød på introen hvis man holder seg innenfor 20 g karbo per dag?

Sæthers Fiberrik. Jeg sitter med en slik pakke her. Det står at den inneholder 43 g karbo / 100 gram, hvorav kun 3,2 g er sukkerarter. Betyr det at denne inneholder 3,2 net karb per 100 gram? Det står også at den inneholder 37 g kostfiber per 100 g. 43 - 37 = 6.

Inneholder denne da 3,2 eller 6,0 net karb per 100 gram?

RSy

Står det 43g karbohydrat så er det det. Fiber kommer i tillegg hvis ikke teksten viser noe annet, 3g sukkerarter betyr da at 40g er stivelse som også er karbohydrater og er nesten like ille som sukkerarter. Jeg har regnet ut dette en gang og kom frem til at fiberrik inneholder 3,5g karboh. per enhet og den med solsikke bare 3g per skive. Den med solsikke smaker også best.
Da jeg er storspist ble også dette for mye karbohydrater og derfor så spiser jeg nå Skorpiabrød og kiloene forsvinner igjen.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 16-02-04, 15:01   #9
rsy
Medlem
 
rsy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 44
Innlegg: 170
rsy har en fantastisk aura rundt segrsy har en fantastisk aura rundt seg

OK, så Sæthre Fiberrik inneholder 43 gram karbohydrater i tillegg til 37 gram kostfiber?

RSy

rsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: RSy @ AtKiNs Svar med sitat
Gammel 22-02-04, 13:25   #10
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk
Talking

Melder meg på diskusjonen her, selv om det er litt vel seint !!
Sætre Fiberrik med solsikkefrø inneholder 37 gram karbohydrat pr 100 gram - minus 20 gram fiber = 7 gram står det på pakka.....MEN, det er noe som ikke stemmer fordi summen av innholdet ikke blir 100 gram. Jeg har sjekket med Sætre og kjørt hele innholdet gjennom Fitday (der får du ikke igjennom produktet og tallene ikke stemmer). Det korrekte pr stykke (som veier 10 gram) skal da være:

Total: 22
Fat:1 13 57%
Sat:0 0 0%
Poly:0 0 0%
Mono:0 0 0%
Carbs:4 3 13%
Fiber:3 0 0%
Protein:2 7 31%
Alcohol:0 0 0%

Altså 1 net karb pr skive. Har sendt hele greia til Atkins Support og fikk svar tilbake at 1-3 skiver pr dag var OK på introduksjon. Det har jeg gått etter og spiser med god samvittighet 2 til frokost hver dag....med Tines kremost på !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 22-02-04, 13:32   #11
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Nille

Melder meg på diskusjonen her, selv om det er litt vel seint !!
Sætre Fiberrik med solsikkefrø inneholder 37 gram karbohydrat pr 100 gram - minus 20 gram fiber = 7 gram står det på pakka.....MEN, det er noe som ikke stemmer fordi summen av innholdet ikke blir 100 gram. Jeg har sjekket med Sætre og kjørt hele innholdet gjennom Fitday (der får du ikke igjennom produktet og tallene ikke stemmer). Det korrekte pr stykke (som veier 10 gram) skal da være:

Total: 22
Fat:1 13 57%
Sat:0 0 0%
Poly:0 0 0%
Mono:0 0 0%
Carbs:4 3 13%
Fiber:3 0 0%
Protein:2 7 31%
Alcohol:0 0 0%

Altså 1 net karb pr skive. Har sendt hele greia til Atkins Support og fikk svar tilbake at 1-3 skiver pr dag var OK på introduksjon. Det har jeg gått etter og spiser med god samvittighet 2 til frokost hver dag....med Tines kremost på !

1 net karb pr.skive. Det stemmer i hvert fall ikke,jeg har også stussa over dette og vær klar over at karbo er karbo på disse, fiberinnholdet er regnet med på forhånd.
Men at denne skal inneholde 15 % vann er også tvilsomt ,da gg.helseklibrød da inneholder ca 2-3 % og det samme gjør vanlig fiberrik.
Se stykket klipappens mysterium over generell diskusjon

Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 17-09-04, 13:16   #12
tip
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Alder: 54
Innlegg: 6
tip er på en erverdig vei
Question

Hva med vanlig WASA Fiber Plus?

Jeg er veldig usikker på om det er ok å spise vanlige sunne WASA-knekkebrød?

På Wasa-pakken står det:

Pr skive: 4.8 g Karbohydrater, hvorav 0.3 g av sukkerarter.

I og med at det er bare sukkerartene av karbohydrater som påvirker blodsukkeret, skulle man tro at man kan regne 1 skive knekkebrød som kun 0.3 g karbo?

Stemmer dette? Og evt hvorfor ikke?

tip er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-09-04, 13:45   #13
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Infoen jeg fant i posten i februar viste seg å være feil - FORDI fiber allerede er trukket fra på europeiske innholdsfortegnelser. Det var derfor tallene ikke passet overrens. Så en skive fiberrrik har 3,7 gram karber som skal telles.

WASA FIBER PLUS har 7,2 karber pr skive - kostfiber 2.5 g = 4.7 g net karber, som det står på pakken. AV karbene er det 0.3 g sukkerarter, det betyr at 0.3 gr av karbene er sukker. Det betyr IKKE at resten av karbene ikke påvirker blodsukkeret. Det er kun fiberet som ikke påvirker blodsukkeret og det er derfor vi trekker kun det i fra.

1 skive Wasa Fiber Plus har alså 4.7 net karber som skal telles.

Vet ikke hvor god forklaring dette er altså...

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 20-09-04, 19:50   #14
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 57
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av tip

Jeg er veldig usikker på om det er ok å spise vanlige sunne WASA-knekkebrød?

På Wasa-pakken står det:

Pr skive: 4.8 g Karbohydrater, hvorav 0.3 g av sukkerarter.

I og med at det er bare sukkerartene av karbohydrater som påvirker blodsukkeret, skulle man tro at man kan regne 1 skive knekkebrød som kun 0.3 g karbo?

Stemmer dette? Og evt hvorfor ikke?

4,8g karbohydrater -0,3g sukkerarter = 4,5g stivelse. Og stivelse påvirker blodsukkeret like mye som sukkerarter gjør men kanskje ikke like fort

Knekkebrød har generelt høy GI så ikke spis så mye av det.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 21-09-04, 07:30   #15
Kanel
Medlem
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: I landet vårt
Alder: 51
Innlegg: 119
Kanel har en fantastisk aura rundt segKanel har en fantastisk aura rundt seg

Jeg har hele veien spist ni grove knekkebrød hver dag.
Veksler mellom de forskjellige typene.
Dette har fungert helt greit for min del, og vekten har gått ned jevnt og trutt.

__________________
Hilsen Kanel


Vel i mål - minus 55 kg

Startvekt 120 kg

Kanel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 21-09-04, 08:17   #16
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Hva man kan spise avhenger av hvilken filosofi man følger.

Hvis man følger Atkins er det klare regler for hva som kan spises og når (induksjon/vedvarende etc) og på Atkins induksjon skal man IKKE spise masse knekkebrød hver dag. Om det funker for noen som IKKE følger Atkins induksjon er det helt greitt det (det funker jo for de som spiser etter GR også det). Men for Atkins induksjon er det altfor mange karbohydrater !!!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 21-09-04, 11:21   #17
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Jeg spiser rug sprø etter råd fra Kanel. Med masse meierismør og graddost. Det er sååå godt. :slafse:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 21:46   #18
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Jeg bringer denne opp igjen, for jeg er forvirret nå! Kan noen fortelle meg hva som er riktig i forhold til EU/EØS-merking på pakkene?

Hvis det står 6 gram karbo pr 100 gram, er det 6 gram karbo per 100 gram da eller?

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 23:08   #19
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Sitat:


Jeg bringer denne opp igjen, for jeg er forvirret nå! Kan noen fortelle meg hva som er riktig i forhold til EU/EØS-merking på pakkene?

Hvis det står 6 gram karbo pr 100 gram, er det 6 gram karbo per 100 gram da eller?

Jeg mener Nille flere ganger har nevnt at det er i statene en må trekke fra kostfiber for å få netto kh. Her hos oss så er antall kh allerede fratrukket fiber... regner med at det er EU/EØS standard .... tror jeg da.

Åssen i allverden kan alle "guruene" reise fra oss på en gang da og la oss uvitende sitte igjen her å lure på sånne viktige ting en hel helg uten å få ordentlig svar

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 23:16   #20
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Musti


Åssen i allverden kan alle "guruene" reise fra oss på en gang da og la oss uvitende sitte igjen her å lure på sånne viktige ting en hel helg uten å få ordentlig svar

ja, ikke sant? Det er helt forferdelig

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 21-01-05, 23:20   #21
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Hjerteløst spør du meg ..
De kunne i all fall tatt med en laptop sånn at vi kunne få litt kontakt med dem da .... og webcam .. sånn at vi kunne fått sett hva de drev med også
(ååå som jeg kjeder meg - skal vi finne på noe gøy? )

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-05, 08:25   #22
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av smosje

Jeg bringer denne opp igjen, for jeg er forvirret nå! Kan noen fortelle meg hva som er riktig i forhold til EU/EØS-merking på pakkene?

Hvis det står 6 gram karbo pr 100 gram, er det 6 gram karbo per 100 gram da eller?

Hvis teksten er på norsk så kan du være sikker på at fiber er trukket ifra og tallet som står der da er netto karbohydrater. Men dette gjelder også for mange andre land i Europa. Riktig som Musti sier.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-01-05, 22:09   #23
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av smosje

Jeg bringer denne opp igjen, for jeg er forvirret nå! Kan noen fortelle meg hva som er riktig i forhold til EU/EØS-merking på pakkene?

Hvis det står 6 gram karbo pr 100 gram, er det 6 gram karbo per 100 gram da eller?

Bare bekrefter det som er skrevet her: Hvis produkter er produsert i Europa /EØS og det står på pakka at det er 6 gram karbo pr 100 gram, så er det netto karber. Fiber er allerede trukket fra ! Er produktet importert fra USA med amerikansk "Nutritional facts" er det IKKE trukket fra.

....men hm.... hvilket knekkebrød inneholder så lite karber da ?? Fiberrik har 37 netto karber pr 100 gram og er det laveste jeg har funnet.....

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-01-05, 22:22   #24
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Flott!

Jeg ble litt forvirret av denne diskusjonen hvor alle hadde forskjellig mening om hvor mange karber det var i samme knekkebrødet. Men det kan da ikke være så vanskelig å finne ut når det som står på pakken er det som er riktig?
Vel, nå har jeg i allefall fått det bekreftet.
jeg vet om et knekkebrød som bare har 6 gram karber pr 100 gram, det er Smosjes superhemmelige knekkebrødoppskrift!
(neida bare tulla. Jeg spiser ikke knekkebrød. fant bare på et eksempel i farta, men nå ser jeg jo at det var litt øh... virkelighetsfjernt )

Takk for svar!

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 24-01-05, 22:28   #25
Roy82
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Østfold
Alder: 41
Innlegg: 67
Roy82 er ny på veien

har litt lyst til å spise knekkebrød til frokost, men jeg er i uke 4 nå, har ikke begynt å innføre mat enda i den rekkefølgen som står , må man det eller kan man bare prøve å spise feks 2 sånne fiberrik bare man teller det inn i "dagsdosen" ?

Roy82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no