Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

spiser dere så lite?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 12-04-05, 13:20   #1
nøtte
Medlem
 
nøtte sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 45
Innlegg: 63
nøtte er på en erverdig vei

spiser dere så lite?

Har kikket gjennom frokost og lunch trådene og jeg syntes det ser ut til at dere spiser så lite? særlig til frokost.. Selv spiser jeg omlett av to-tre egg hver dag eller egg og bacon.. Trodde det var lov jeg? Her ser det jo mer ut som om det spises det jeg regnet som "slankemat" før.. grapefrukt, yoghurt osv..

Er jeg helt på bærtur med dietten min eller? Går jo ikke ned i forrykende fart akkurat selv om jeg bare spiser lovlige ting på induksjonen...

nøtte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Gammel 12-04-05, 13:42   #2
Muskat
Seniormedlem
 
Muskat sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Uren Luren Himmelturen
Innlegg: 1.338
Muskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastiskMuskat er bare helt fantastisk

hei hei

Neida, tror ikke du er på bærtur. Men mange av oss har erfart noe som er litt interessant: Når kroppen har vent seg til dette kostholdet blir vi ikke sulten på samme måten som tidligere, og vi trenger ikke spise så veldig store porsjoner for å bli mett.

Poenget med dette kostholdet er at det er riktigere sammensatt for oss, og derfor mer mettende. Mengden regulerer gjerne seg selv når kroppen får alt den trenger. Dessuten er proteiner mer mettende enn karbohydrater og fett i lengden.

Og så er det jo selvsagt spørsmål om hvordan du spiser resten av dagen. Jeg har en tendens til å spise mest til middag. Det er ikke så fornuftig, det er bedre å starte med en stor frokost, slik du gjør, og så avslutte med en lett middag, eventuelt en enkel middag og en spartansk kveldsmat, slik at fordøyelsen får hvile sammen med resten av kroppen om natta.

Muskat

__________________
'I don't see this being settled with logic.' - Buffy, Earshot

Muskat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Montignac Svar med sitat
Gammel 12-04-05, 13:48   #3
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Jeg spiser nesten mest til frokost. Og det tror jeg ikke er så dumt! Det setter i gang forbrenning for dagen. Spis og kos deg med frokosten din!

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 12-04-05, 14:24   #4
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Jeg spiser veldig lite til frokost, dessverre. Mange grunner til det, men tiden gjør mest. Må dra så tidlig hjemmefra.

Så da har jeg vendt meg til å spise lite til frokost.....men i helgene spiser jeg mer. Eggeomelett, egg og bacon eller et par kokte egg og røkelaks osv....og litt grønt.

Du spiser en flott frokost! Fortsett med det.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 12-04-05, 15:18   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Du SKAL spise god frokost. Det er alle enige om at er dagens viktigste måltid (vel, ikke alle da. De på ketolysekuren kan visst godt hoppe over den sier Torkil).

Når jeg er hjemme spiser jeg enten omelett av 2 egg med fløte/salami/vårløk og tomat (eller annet godt i) eller 2 egg og 2 skiver bacon, - eller bringebær smoothie med 3 egg, 100 gram bær, 1 ss MCT olje og 1 ts søtstoff. Eller pannekake av 2 egg, philadelphia ost, protein pulver, kanel og søtstoff...... (jeg er på Atkisn vedlikehold - er du på induksjon skal du ikke spise bær enda).

Men dessverre begynner jeg mange morninger på jobb så tidlig at kroppen min ikke vil ha frokost (06.45 skift) - da spiser jeg 1-2 fiberrik med ost/paprika + cherrytomater eller en middels tomat. Har også funnet ut at dagsformen blir mye bedre om jeg tar meg en proteinshake på morningen. Det gjør jeg kun om jeg ikke får tid til egg etc.

Det er helt greitt å spise 2-3 egg til frokost/lunch. Men sammensetningen av maten er minst like viktig - et fullverdig måltid skal bestå av proteiner (egg etc). fett (f.eks. bacon eller 1-2 ss olje), og grønnsaker/fiber.

Som Atkins'er spiser jeg ikke hverken grapefrukt eller yoghurt til frokost. Altfor mye karber !!

Du er ikke på bærtur med dietten din, men du må se på hvilken filosofi folk følger og ta det i betraktning når du leser hva de spiser. Atkins'ere, Ketolyse're og Lindberg'ere spiser forskjellige typer frokost/mat ser du !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 12-04-05, 15:34   #6
boble
Seniormedlem
 
boble sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: buskerud
Alder: 50
Innlegg: 872
boble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt avboble har veldig mye å være stolt av

Syns jeg spiser et tonn,jeg. Omelett på 2-3 egg med fløte og revet ost og skinke + en tomat.
Og jammen har jeg ikke gått ned 7,5 kg siden midten av februar!

Så stapp i deg frokost,du.
Beste du kan gjøre for deg selv.

__________________
Bare de sinnsyke tar seg selv helt alvorlig!
boble er avlogget   Min kostholdsfilosofi: bobles lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 12-04-05, 16:24   #7
nøtte
Medlem
 
nøtte sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 45
Innlegg: 63
nøtte er på en erverdig vei

tusen takk for svar

alle sammen, har litt lett for å bli stressa over at jeg gjør det her feil.. Men da fortsetter jeg bare i den trenden jeg er, trives veldig godt med det!!

nøtte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkins Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye frukt spiser dere? Kanel Lavkarbo generelt 7 09-03-05 22:54
Spiser dere sunt? Danel Lavkarbo generelt 27 19-02-05 11:57
spiser for lite?? dingpot Induksjonen 7 20-12-04 04:30
Hva spiser dere før og etter trening? Tidligere bruker Trening 1 11-12-04 16:00
hva spiser dere? Iset Induksjonen 14 29-01-04 19:17


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no