Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 07-03-12, 21:45   #12976
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Originalt ubehandlet tregulv som desperat trenger en overhaling... Hva bør jeg bruke for å få vekk all dritten? Salmiakk? Kraftvask?

Det beste er tresåpe (fåes på fargehandel) og skurekost. Da behandler du gulvet samtidig Er det veeeeldig stygt, hør på fargehandelen, de har middel som er egnet til det uten at det ødelegger treverket

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1
Gammel 07-03-12, 21:58   #12977
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Originalt ubehandlet tregulv som desperat trenger en overhaling... Hva bør jeg bruke for å få vekk all dritten? Salmiakk? Kraftvask?

Grønnsåpevann på sprayboks og en skurekost! Har gjort det der selv. Tar tid, men veldig verdt det!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 07-03-12, 22:15   #12978
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Og så lukter det så godt av grønnsåpe på ubehandla tre.

Et annet spørsmål: driver og surrer rundt inne på Strawberrynet.com og ser etter ansiktskremen min. Den koster alt for mye å kjøpe i butikk..... Er det noen som har handla der? Ros eller pepper?

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet
Gammel 07-03-12, 22:24   #12979
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Grønnsåpevann på sprayboks og en skurekost! Har gjort det der selv. Tar tid, men veldig verdt det!

Må nok noe annen behandling til før grønnsåpevann tar noe på dette. Det er et sånn fettlag oppå treverket som må tas først (som jeg mistenker kommer av grønnsåpa, og derfor vil den ikke klare det).

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 07-03-12, 22:33   #12980
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Må nok noe annen behandling til før grønnsåpevann tar noe på dette. Det er et sånn fettlag oppå treverket som må tas først (som jeg mistenker kommer av grønnsåpa, og derfor vil den ikke klare det).

Vet det finnes noe som heter møbelrens som kan brukes til å fjerne olje fra møbler som har vært oljet og nå skal males........

Kan være lurt å spørre i en fargehandel og så prøve seg frem der det syns minst, kanskje?

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 07-03-12, 23:15   #12981
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Må nok noe annen behandling til før grønnsåpevann tar noe på dette. Det er et sånn fettlag oppå treverket som må tas først (som jeg mistenker kommer av grønnsåpa, og derfor vil den ikke klare det).

Det var det hos meg også, jeg brukte bare grønnsåpevann så vidt jeg kan huske, og kanskje litt salmiakk i vannet?!

Her kan du se den enååårme forskjellen:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg user1734_pic95_1214900996.jpg (27,6 KB, 25 visninger)
Filtype: jpg user1734_pic94_1214900996.jpg (23,8 KB, 27 visninger)
__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 08-03-12, 00:37   #12982
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det var det hos meg også, jeg brukte bare grønnsåpevann så vidt jeg kan huske, og kanskje litt salmiakk i vannet?!

Her kan du se den enååårme forskjellen:

Wow! Sikker på at du ikke har slipt det og lakket det på nytt?

Opprinnelig lagt inn av LineJM, her.

Et annet spørsmål: driver og surrer rundt inne på Strawberrynet.com og ser etter ansiktskremen min. Den koster alt for mye å kjøpe i butikk..... Er det noen som har handla der? Ros eller pepper?

Nei, men jeg har handlet en del på feelunique.com. De tilbakebetaler moms, så man kan fint kjøpe ting som koster mer enn 200 kr der (men ikke mer enn 1000 kr). Man bare scanner kvitteringen, og sender dem en e-mail med kvitteringen og ordrenummeret og noen timer senere (den ene gangen tok det bare 30 min!) får man svar at pengene er på vei til kontoen du betalte med. Send meg en PM med e-mailadressen din, så kan du få 10% avslag på første bestilling (og så får jeg 5£ rabatt på neste bestilling).

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 08-03-12, 00:56   #12983
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Wow! Sikker på at du ikke har slipt det og lakket det på nytt?

Nope! Bare igjengrodd møkk alt sammen (gud vet hvor gammelt, gården var fra 1860). Bare synd at jeg ikke bor der lenger, for det gulvet ble bare vidunderlig! Og det tok mange timer å skrubbe det ned. Og ettersom jeg brukte så mye grønnsåpe så ble det nærmest mykt å gå på etterpå, og ikke en flis til overs!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 08-03-12, 01:05   #12984
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Åååkei, mitt gulv er visst ikke særlig slitt ser jeg... . Men det er billige granplank som er lagt, ikke furu. Også spriker det som pokker ved veggen, men det er en annen historie.... Ikke akkurat handy manny han som bodde her før!
Kan prøve å sjekke malingsbutikken, og evt gå over med mer grønnsåpe. Er bare litt redd for å gjøre det verre siden jeg syns den hinna har blitt mer merkbar etter jeg begynte å bruke grønnsåpespray og ikke ajax.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 08-03-12, 01:18   #12985
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det er en viss fare for at det som må til er hardt arbeid. Sånne ubehandla tregulv trenger å skrubbes ordentlig av og til med kost og såpevann. Vet du om gulvet er satt inn med noe fra før av? Er det et "flytende" gulv? Hvis det er limt og ikke spikra så kan det trekke seg sammen og utvide seg ganske mye etter som fuktigheten og temperaturen variere.
På mamma sitt stuegulv, som er "flytende" ubehandla gran, kan det være så mye som 5 cm "sprekk" mot veggen om vinteren når det fyres på det hardeste.


Wow sier jeg og photo!

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet
Gammel 08-03-12, 07:18   #12986
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av LineJM, her.

Et annet spørsmål: driver og surrer rundt inne på Strawberrynet.com og ser etter ansiktskremen min. Den koster alt for mye å kjøpe i butikk..... Er det noen som har handla der? Ros eller pepper?

Jeg handler alle hårproduktene mine der + +.
Handle under 200,- hverken frakt eller toll. Kan også bestille to pakker i slengen. Opparbeider deg gradvis litt rabatt, og har aldri hatt problemer. Er veldig fornøyd.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag
Gammel 08-03-12, 07:52   #12987
j88
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Alder: 35
Innlegg: 512
j88 er en juvelj88 er en juvelj88 er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av LineJM, her.

Et annet spørsmål: driver og surrer rundt inne på Strawberrynet.com og ser etter ansiktskremen min. Den koster alt for mye å kjøpe i butikk..... Er det noen som har handla der? Ros eller pepper?

Jeg har handlet der et par ganger, men det var før jeg fant feeluniqe og jeg må si jeg er mye mere fornøyd der, også fordi at de betaler tilbake moms.

j88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen
Gammel 08-03-12, 08:44   #12988
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Finnes det et sted man kan kjøpe a-krem på glass billigere enn på shopping4net.com? de har økt fraktkostnaden nå så prisen blir ca 140 kr.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 08-03-12, 08:57   #12989
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av LineJM, her.

Det er en viss fare for at det som må til er hardt arbeid. Sånne ubehandla tregulv trenger å skrubbes ordentlig av og til med kost og såpevann. Vet du om gulvet er satt inn med noe fra før av? Er det et "flytende" gulv? Hvis det er limt og ikke spikra så kan det trekke seg sammen og utvide seg ganske mye etter som fuktigheten og temperaturen variere.
På mamma sitt stuegulv, som er "flytende" ubehandla gran, kan det være så mye som 5 cm "sprekk" mot veggen om vinteren når det fyres på det hardeste.

Det er nok ikke flytende, har ikke opplevd at det har flytta på seg. Sprekken er på ca 8-10cm ved lista på den ene veggen, og han vi kjøpte leilighta av innrømmet at han ikke hadde giddet å fikse det. Ikke noe problem, det er kjapt gjort tenkte vi, men plutselig har vi bodd her i 6,5år uten å få gjort det gitt. (hadde satt av en helg i sommer, men siden lillegutt kom for tidlig var vi på sykehuset i stedet den helga.) men nå skal vi selge, så vi må få ordnet gulvet på et eller annet vis...

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 08-03-12, 09:28   #12990
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ble bare inspirert av alle uniform-innleggene her:

da ungene mine gikk i barnehagen var den ene pappan der politimann og - for å si det rett ut - innmari kjekk! Vi skulle arrangere bruktmarked i barnehagen og noen lurte på hvordan vi skulle ordne med vakthold og da utbrøt den ene med svært dårlig skjult uniform-fetisj: "Kan ikke du be mannen din ta på seg uniformen... og holde vakt... da..." Vi lo så vi grein alle mann!

Jeg innrømmer glatt at jeg er ekstremt svak for menn i uniform! Ikke i kamuflasjeuniform da, men gi meg en mann med sånn offiseruniform med blanke knapper og sånt! *kadååån*

Og menn i sånt blått arbeidstøy, gjerne litt skitne og ferskt svette! Mmmm... Og leger i hvit frakk...! Primitiv - og stolt av det!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 08-03-12, 09:57   #12991
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Nope! Bare igjengrodd møkk alt sammen (gud vet hvor gammelt, gården var fra 1860). Bare synd at jeg ikke bor der lenger, for det gulvet ble bare vidunderlig! Og det tok mange timer å skrubbe det ned. Og ettersom jeg brukte så mye grønnsåpe så ble det nærmest mykt å gå på etterpå, og ikke en flis til overs!

Jeg har bodd i kollektiv på et småbruk på Finnskogen, det småbruket var i allefall fra 1860, om ikke eldre. Stilig med så mye historie i "veggene"!

Der var det også ubehandlet tregulv, vi brukte masse grønnsåpe (med litt vann i ) og lå på alle fire og SKRUBBET.

Du verden så flott det ble etterpå! Og så godt det luktet! *mimremimre*

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 08-03-12, 11:03   #12992
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Charlott, her.

Jeg har bodd i kollektiv på et småbruk på Finnskogen, det småbruket var i allefall fra 1860, om ikke eldre. Stilig med så mye historie i "veggene"!

Der var det også ubehandlet tregulv, vi brukte masse grønnsåpe (med litt vann i ) og lå på alle fire og SKRUBBET.

Du verden så flott det ble etterpå! Og så godt det luktet! *mimremimre*

Alle bygårdene jeg har bodd i (hvor mange aner jeg ikke) har vært fra 1800-tallet, det eldste fra 1820 i Vika. Her jeg bor nå fra 1890. Det er noe spesielt med energien, ja. Å tenke på hvor mange generasjoner som har bodd her og hatt sin daglige gjøren og laden mellom de samme veggene som meg.
Savner det gulvet, lukta, følelsen av å gå barbeint på det. Her er det bare laminat.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 08-03-12, 11:04   #12993
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av j88, her.

Jeg har handlet der et par ganger, men det var før jeg fant feeluniqe og jeg må si jeg er mye mere fornøyd der, også fordi at de betaler tilbake moms.

Ble nyskjerrighet nå, og har vært inne å sjekket.
Vil det si at en ikke betaler frakt hvis en velger European standard?
Hva med toll når en handler for over 200,-
Og kommer det klart frem når en har sendt en ordre hva en skal gjøre få igjen mosen?

Takker for svar. Har noen produkter over 200,- jeg gjerne skulle bestilt, så her er det kanskje en god mulighet.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag
Gammel 08-03-12, 14:22   #12994
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Tiki, her.

Ble nyskjerrighet nå, og har vært inne å sjekket.
Vil det si at en ikke betaler frakt hvis en velger European standard?
Hva med toll når en handler for over 200,-
Og kommer det klart frem når en har sendt en ordre hva en skal gjøre få igjen mosen?

Takker for svar. Har noen produkter over 200,- jeg gjerne skulle bestilt, så her er det kanskje en god mulighet.

Alt er fraktfritt på feelunique når man velger treigeste leveringmåte. Handler du under 1000 kr og må betale toll, så scanner du bare kvitteringen og sender den på e-mail til feelunique. De tilbakebetaler kjemperaskt. Det tok bare 30 minutter før jeg fikk svar på e-mailen min den ene gangen. Jeg var litt bekymret for at kvitteringen stod på norsk, men det var ikke noe problem. Jeg har spurt om å få engelsk kvittering, men det kunne ikke Byggmix (post-i-butikk).

Infoen står her:

Sitat:

What about VAT?
Prices are shown inclusive of UK VAT at 20% where applicable. feelunique.com pay all VAT directly to UK customs.
For deliveries outside of the UK, in the rare event that you are charged import duty, feelunique.com will provide a refund provided we are notified within 30 days of despatch. Should you wish to claim a refund, please email care@feelunique.com including a scanned copy of any tax invoice paid.

Og hvis du får en av oss som allerede handler der til å sende deg en invitasjon, så får du 10% rabatt på første bestilling.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 08-03-12, 14:46   #12995
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Re: Sv: Re: Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Supera, her.

Alt er fraktfritt på feelunique når man velger treigeste leveringmåte. Handler du under 1000 kr og må betale toll, så scanner du bare kvitteringen og sender den på e-mail til feelunique. De tilbakebetaler kjemperaskt. Det tok bare 30 minutter før jeg fikk svar på e-mailen min den ene gangen. Jeg var litt bekymret for at kvitteringen stod på norsk, men det var ikke noe problem. Jeg har spurt om å få engelsk kvittering, men det kunne ikke Byggmix (post-i-butikk).

Infoen står her:
Og hvis du får en av oss som allerede handler der til å sende deg en invitasjon, så får du 10% rabatt på første bestilling.

Tusen hjertelig takk, sender deg antagelig en mail til uka da, når jeg får lønn.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag
Gammel 08-03-12, 14:48   #12996
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

noen som har funnet ren luo han guo søtningsstoff noe sted?http://www.nuliv.com/pd_luohanguo.html

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 08-03-12, 16:01   #12997
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Kan jeg lage isbitterninger av kokosmelk?

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 08-03-12, 16:03   #12998
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

noen som har funnet ren luo han guo søtningsstoff noe sted?http://www.nuliv.com/pd_luohanguo.html

Tror det er vanligere å kalle det lo han. Fant noen ganske rene på iherb.

Jarrow Formulas, Lo Han Sweet, 2.8 oz (80 g)
Active Ingredients: Inulin-FOS (FructoOligoSaccharide), Xylitol and MogroPure (Momordica grosvenorii, Lo Han fruit juice concentrate).
Other Ingredients: Silicon dioxide.

NuNaturals, Lo Han Supreme, 2 oz (59 ml)
Lo Han Guo Fruit Extract (Momordica grosvenori) 60 mg
Other Ingredients: Vegetable glycerine, 20% pure grain alcohol and water.

Og denne her, tror jeg. Selv om det ikke står noe om søtning:
Dragon Herbs, Sweetfruit Drops, Super Potency Extract, 2 fl oz (60 ml)
Proprietary Extract Formula Luo han guo fruit 0.75 ml
Other Ingredients: Water, vegetable glycerine

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 08-03-12, 16:21   #12999
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Kan jeg lage isbitterninger av kokosmelk?

Ja, det kan du!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 08-03-12, 16:25   #13000
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Ja, det kan du!

ÅH! Takk!

Hva heter sånn derre treningsstrikk på engelsk? sånn som man står og tøyer og drar i vet dere...

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:00.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no