Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Tyrkisk yoghurt

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-09-09, 12:23   #1
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Tyrkisk yoghurt

Har prøvd å søke litt rundt på forumet etter hva jeg kan lage utav en boks tyrkisk yoghurt som bare blir stående og stående i kjøleskapet... Og nå går den snart ut på dato. Kan den brukes istedenfor creme fraiche feks? Som salat-dressing? Som yoghurt, med nøtter og bær?

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 12:27   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tyrkisk yoghurt

Tzatziki, smoothie, som youghurt blandet med bær eller heistad syltetøy, dressing, dip... Og en masse mer

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 12:44   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Tyrkisk yoghurt

Tzatziki er jo kjempegodt da!

Eller som dessert, med friske bær, litt kanel og revet mørk sjokolade på, eller bare med hakka nøtter på. Ungene her i huset elsker å spise den med litt s*ltetø* ( sånn med mindre sukker i, og bare 1/2 ts) og evt müsli i.
Det aller beste er å spise den med honning og nøtter... Men den honningen er jo ikke helt lovlig da..

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 12:46   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Tyrkisk yoghurt

Eller frys den i mindre porsjoner og bruk til sauser senere

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 13:48   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Tyrkisk yoghurt

Lag den avokado/lime smoothien som står på lokket og du har aldri lyst til å spise (drikke) noe annet i hele ditt liv, he, he.
I stedet for sukker har du splenda eller noe annet søtningsmiddel - og jeg bruker lime juice fra flaske (tar litt mer enn det står i oppskriften...)

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 15:30   #6
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Sv: Tyrkisk yoghurt

Takk Takk Takk for alle innspill, kreative sjeler!

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 21:43   #7
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Tyrkisk yoghurt

Sjekke denne siden: http://lindahlsmejeri.se/recept.aspx

Her finner du maaaange oppskrifter med tyrkisk yoghurt.
Det er hjemmesiden til produsenten av denne:

Vedlagte bilder
Filtype: jpg yoghurtlykke.jpg (81,7 KB, 123 visninger)
__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 28-09-09, 21:50   #8
Lil G
Juniormedlem
 
Lil G sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 20
Lil G er på en erverdig vei

Sv: Tyrkisk yoghurt

Jeg spiser den med frosne bringebær varmet i micro, og kokos på toppen.
Veldig godt om man har lyst på noe søtt ..

__________________


Lil G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fett og protein Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 01:20   #9
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Tyrkisk yoghurt

Hvor får man kjøpt denne?
Jeg bor i stavanger

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 09:42   #10
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Tyrkisk yoghurt

Opprinnelig lagt inn av Happiness, her.

Hvor får man kjøpt denne?
Jeg bor i stavanger

Jeg har sett den på Coop Mega der jeg bor. Mener at Ica-butikkene skal ha den, men ikke "min".
På Coop var den forresten "gjemt" ved siden av Creme fraichen, den stod ikke sammen med annen yoghurt .
Jeg tror ikke jeg hadde sett den hvis jeg ikke hadde hørt om den her inne og deretter lett etter den.

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 09:58   #11
Cornelia
Medlem
 
Cornelia sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 298
Cornelia er ny på veien

Sv: Tyrkisk yoghurt

Kebabsaus - det får man helt dilla på!!!
Også er det helt perfekt til tzatziki som noen andre også nevnte.

__________________


Cornelia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 29-09-09, 21:26   #12
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Sv: Tyrkisk yoghurt

Jeg kjøpte min på Rema 1000 i Oslo. Takk igjen for alle gode tips! Skal prøve det med litt frosne bringebær og Fedon-musli imorgen.

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 10:25   #13
Happiness
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Ski
Innlegg: 155
Happiness er på en erverdig vei

Sv: Tyrkisk yoghurt

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Jeg har sett den på Coop Mega der jeg bor. Mener at Ica-butikkene skal ha den, men ikke "min".
På Coop var den forresten "gjemt" ved siden av Creme fraichen, den stod ikke sammen med annen yoghurt .
Jeg tror ikke jeg hadde sett den hvis jeg ikke hadde hørt om den her inne og deretter lett etter den.

Sto sammen rømme, CF, CC etc her og, ikke sammen yoghurt. Fant den på coop mega

Happiness er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ? Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 12:37   #14
Abbe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 245
Abbe er på en erverdig vei

Sv: Tyrkisk yoghurt

Opprinnelig lagt inn av Happiness, her.

Sto sammen rømme, CF, CC etc her og, ikke sammen yoghurt. Fant den på coop mega

På "min" coop obs finner jeg tyrkisk youghurt sammen med Litago og sjokolademilshake Logisk?

__________________
2002-2003: Ned over 20 kg ved å spise lite kalorier...
Målet var å komme ned i matchvekt, men stoppa 5kg fra...
2003-2009: Opp 8 kg, lavt kaloriinntak fungerer dårlig
2009- : Prøver lavkarbo
Abbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo (15-50g karbo) Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 13:08   #15
pici
Nytt Medlem
 
pici sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Strand
Alder: 47
Innlegg: 7
pici er på en erverdig vei

Sv: Tyrkisk yoghurt

Jeg bor i Stavanger området, og har fått kjøpt tyrkisk yoghurt på Helgø matsenter!!

__________________
Meningen med livet mitt, er den meningen jeg vil gi det!!

http://www.tickerfactory.com/weight-loss/wuucqyU/

pici er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 13:39   #16
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Tyrkisk yoghurt

Hvor får man kjøpt denne i oslo sentrum/løkka, egentlig? Trålet ICA og Rema1000 og Meny uten hell så langt

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 13:41   #17
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Tyrkisk yoghurt

Merkelig!
Alle tre skal ha den!!!
Har du sett i riktig kjøleskap/ spurt personalet?
Min lokale Rema har ført den i evigheter!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 13:45   #18
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tyrkisk yoghurt

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Hvor får man kjøpt denne i oslo sentrum/løkka, egentlig? Trålet ICA og Rema1000 og Meny uten hell så langt

Prøv f.eks Sultan på løkka, eller på en av sjappenen i brugata. Butikken i enden av smalgangen på grønland har hvertfall, den enden mot Plaza. Det er billigere å kjøpe på innvandrerbutikker. Min lokale på Tøyen har fått den i lyseblå bøtter nå, 1l. Før var den i knall blå og grønn bøtte.

__________________
Persistance pays!

Sist redigert av Carisma : 02-10-09 kl 13:55.
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 19:37   #19
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Tyrkisk yoghurt

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Prøv f.eks Sultan på løkka, eller på en av sjappenen i brugata. Butikken i enden av smalgangen på grønland har hvertfall, den enden mot Plaza. Det er billigere å kjøpe på innvandrerbutikker. Min lokale på Tøyen har fått den i lyseblå bøtter nå, 1l. Før var den i knall blå og grønn bøtte.

Takk, jeg skal se om jeg får kikka innom Sultan en dag jeg kommer meg ut litt tidlig... blir dønn sliten bare av å se på mengden folk der når jeg går forbi på søndager

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 02-10-09, 19:40   #20
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Tyrkisk yoghurt

Opprinnelig lagt inn av 157cm, her.

Takk, jeg skal se om jeg får kikka innom Sultan en dag jeg kommer meg ut litt tidlig... blir dønn sliten bare av å se på mengden folk der når jeg går forbi på søndager

Ja, jeg får klaus av Sultan på løkka... Liker den på sagene/lilleborg bedre

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 12:26   #21
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Sv: Tyrkisk yoghurt

Nå har jeg akkurat fortært mitt første måltid med tyrkisk yoghurt; det var godt!!! men som alltid hver gang jeg prøver noe nytt, blir jeg redd for å ha spist for mye o.l, så det skal bli for mange karber tilsammen. nå følger jo ikke jeg en slavisk karbe-gram-plan, men prøver jo å spise minst mulig

Jeg tok en skål med ca 4-5 SS tyrkisk yoghurt, med 2 SS Fedonmusli og 3-4 SS bringebær. Det er vel en ok mengde for et måltid det? Ble fin og mett, på en behagelig måte

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 15:37   #22
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Tyrkisk yoghurt

ja det er jo poenget; spis deg passemett du. ser helt greit ut. jeg hadde nok spist enda litt mer youghurt

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 07-10-09, 15:48   #23
sara
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 143
sara er på en erverdig vei

Sv: Tyrkisk yoghurt

Opprinnelig lagt inn av luringen, her.

ja det er jo poenget; spis deg passemett du. ser helt greit ut. jeg hadde nok spist enda litt mer youghurt

Takk for svar Har foreløpig ikke blitt sulten igjen heller gitt, drøy yoghurt!

sara er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 16:40   #24
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Tyrkisk yoghurt

Jeg fant den til slutt Drikker sånn avocado-lime smoothie nå, mm. Skal bruke litt av den til improvisert coleslaw etterpå!

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 22:11   #25
Ketotilhenger
Nytt Medlem
 
Ketotilhenger sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Drammen
Innlegg: 8
Ketotilhenger er på en erverdig vei
Question

Sv: Tyrkisk yoghurt

Noen som vet hvor man får tak i denne i Drammen? Elsker yoghurt, savner yoghurt!

__________________
. Kiloene måtte gi tapt!
Ketotilhenger er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Foseids ketogene diett Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Halloumi (stekt tyrkisk ost) aldrimerjollycola Lunsj 16 23-08-13 21:11
Tyrkisk yoghurt med en tvist Atkinsmadde Mellommåltider 19 21-06-12 13:14
Yoghurt? susip3ws Ketolysekuren 20 19-09-09 18:35
Tyrkisk youghurt i Tromsø? Michellina Spørsmål og svar 6 01-09-09 02:43
Tyrkisk yoghurt Camz Spørsmål og svar 26 28-05-09 00:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:20.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no