Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vanndrivende mat

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-09-12, 09:28   #1
Shamu
Medlem
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 159
Shamu er på en erverdig vei

Vanndrivende mat

HVa slags mat er vanndrivende?

Jeg har fått lymfeødem og ønsker jo selvsagt å få ut vannet fra kroppen også ved hjelp av mat.
HVa er lurt å spise og hva er ikke lurt å spise, sånn bortsett fra salt - så mye vet jeg liksom... hehe..

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 09:37   #2
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vanndrivende mat

Jeg synes det hjelper mye å spise helt ren mat, altså ikke noen lavkarbopølser. Kun rent kjøtt, grønnsaker og fett. Og jeg synes kamillete hjelper når fingrene hovner opp. Undres på om det hjelper å bytte til seltin fra vanlig salt, for noe salt MÅ kroppen ha.

Jeg får lett vann i kroppen, væromslag er nok. Akkurat nå kjenner jeg at jeg har begynt å samle vann pga sykling hver morgen, og mot det hjelper ikke kamillete eller noe annet, det er vann musklene har samlet. Uansett er nok drikke viktig, nok VANN, for meg, kroppen slipper i allefall ikke vann om den ikke får nok væske.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 09:42   #3
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Vanndrivende mat

Noen klassiske råd er te av brennesle eller løvetann, jordbær, og generelt ren mat, som Imse sier. Min egen erfaring er at å spise mye egg(!) er mer effektivt enn noe annet for å bli kvitt store vannsamlinger.

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 09:43   #4
Shamu
Medlem
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 159
Shamu er på en erverdig vei

Sv: Vanndrivende mat

Lurt å drikke masse vann ja. Det skal jeg prøve å være flink til.
JEg har lest meg frem til noen matvarer nå som slipper vann: kål, løk, agurk og vannmelon. Vannmelon er jo ikke så lavkarbovennlig da, men de andre er jo lette å få i seg.

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 09:58   #5
Shamu
Medlem
 
Shamu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Stavanger
Alder: 49
Innlegg: 159
Shamu er på en erverdig vei

Sv: Vanndrivende mat

Egg altså? Hmm... den hadde jeg ikke tenkt på.

Shamu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Peiler meg inn på ketolyse... Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 10:04   #6
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vanndrivende mat

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg synes det hjelper mye å spise helt ren mat, altså ikke noen lavkarbopølser. Kun rent kjøtt, grønnsaker og fett. Og jeg synes kamillete hjelper når fingrene hovner opp. Undres på om det hjelper å bytte til seltin fra vanlig salt, for noe salt MÅ kroppen ha.

Jeg får lett vann i kroppen, væromslag er nok. Akkurat nå kjenner jeg at jeg har begynt å samle vann pga sykling hver morgen, og mot det hjelper ikke kamillete eller noe annet, det er vann musklene har samlet. Uansett er nok drikke viktig, nok VANN, for meg, kroppen slipper i allefall ikke vann om den ikke får nok væske.

Har du noe dokumentasjon på dette at muskler samler vann? Du skjønner det at jeg samler vann veldig lett og jeg mener også at det er i musklene for det er ikke slike ødemer som hovne bein og fingre. Men jeg får liksom ikke gehør for dette hverken hos legen eller hos denne nye fysiopyttdama mi. Jeg skulle så gjerne vist dem at det går an...

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 10:20   #7
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Vanndrivende mat

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Har du noe dokumentasjon på dette at muskler samler vann? Du skjønner det at jeg samler vann veldig lett og jeg mener også at det er i musklene for det er ikke slike ødemer som hovne bein og fingre. Men jeg får liksom ikke gehør for dette hverken hos legen eller hos denne nye fysiopyttdama mi. Jeg skulle så gjerne vist dem at det går an...

Ikke noe annet enn at de fleste som trener sier det. Og at det er velkjent at man går opp litt når man trener. Jeg ser definitivt på vekta og jeg har sittet på rompa eller presset meg litt. Så fort jeg presser meg litt så jeg kjenner det i musklene, så går jeg opp litt vann( 1/2-2 kg), det skjer alltid. Men over tid så hjelper det på vekta da, siden vann er vann og det er fett vi vil ned. Hos meg er det nok både i muskler og fingre, men jeg ser det på vekta om fingrene er bare litt hovne og vekta gått opp 2kg, for det samsvarer ikke helt med mine erfaringer med min kropp.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 15:22   #8
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Vanndrivende mat

Stangselleri og vann med litt sitron i, skal hjelpe har jeg hørt.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 15:36   #9
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Vanndrivende mat

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Ikke noe annet enn at de fleste som trener sier det. Og at det er velkjent at man går opp litt når man trener. Jeg ser definitivt på vekta og jeg har sittet på rompa eller presset meg litt. Så fort jeg presser meg litt så jeg kjenner det i musklene, så går jeg opp litt vann( 1/2-2 kg), det skjer alltid. Men over tid så hjelper det på vekta da, siden vann er vann og det er fett vi vil ned. Hos meg er det nok både i muskler og fingre, men jeg ser det på vekta om fingrene er bare litt hovne og vekta gått opp 2kg, for det samsvarer ikke helt med mine erfaringer med min kropp.


Var hos en annen fysioputt i dag. "Seff kan man samle vann i muskler selv om man ikke trener! Det er nok at man stresser og spenner musklene!"

Endelig kanskje et svar på hvorfor vanndrivende virker så godt på spenningshodepinen min og presset jeg får i brystet etter stress!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-09-12, 17:10   #10
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Vanndrivende mat

eneste som har hjulpet på meg er skikkelige støttestrømper. men så har jeg det i beina da, ikke værste plassen å få det. også er det jo slikt at å få guffa opp fra beina ikke er det letteste når man står rett opp og ned. resten av meg er bare feit, ikke pløsete

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vanndrivende viet60 Spørsmål og svar 10 04-06-12 00:41
Vanndrivende Carisma Kosttilskudd 8 06-05-12 12:18
Vanndrivende Carisma Generell ernæringsdebatt 26 26-03-10 19:11
Vanndrivende nettan Ketolysekuren 13 29-08-07 11:56
Vanndrivende Traxior Spørsmål og svar 1 28-02-07 00:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no