Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt > Nyheter / media

Dagbladet i dag

Nyheter / media Her kan du dele og diskutere siste nytt fra media! :)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-10-11, 23:48   #26
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Dagbladet i dag

Sammenlignet med andre land, bruker vi en latterlig liten del av inntekten vår på mat. Alt handler om prioriteringer, og for min del prioriteres helsen

__________________
Blogg: www.friskogfunksjonell.no
Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 10:19   #27
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Dagbladet i dag

De har da helt rett i at lavkarbo kan bli dyrere. Mange høykvalitets matvarer som grønnsaker, fisk, kjøtt, smør, olivenolje etc er jo betydelig dyrere enn mye brødmat, ferdigprodukter av fisk og kjøtt, margarin, solsikkeolje osv. Det er ikke vanskelig å leve billig på lavkarbo om man er bevisst på det (går etter tilbud, handler koteletter istedet for filet, egg er rimelig, noe typer fisk er rimelig osv), men det er nok adskillig LETTERE å leve billig på høykarbo pga kneipbrød som mange bruker, sjokopålegg, rundstykker, pasta osv. Matbudsjettet hjemme hos oss er dyrere nå enn før når vi f.eks kjøper helmelk og fløte istedet for eksta lett melk, mer hvitost (som koster endel), mer grønnsaker og mindre ris og pasta. EV olivenolje istedet for billig raps og solsikkeolje som vi kjøpte før, bremykt og meierismør istedet for firstprice margarin til 8 krone pakka osv. Jeg synes det er vanskelig om ikke umulig å leve like billig som før, men ikke dermed sagt at det er veldig dyrt. Men desverre: Skikkelig bra mat koster ofte mer, drittmat\junkfood koster ikke så mye... Om man skal leve "sunt" på høykarbo vil jeg tro at det og kan bli ganske dyrt.

De fleste jeg kjenner som kjører lavkarbo bruker mye mer på mat, men det har nok med deres forestilling av hvordan lavkarbo er og ikke nødvendigvis sånn en som lever balansert\fornuftig på lavkarbo gjør.

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 10:36   #28
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dagbladet i dag

Så i morgen leser vi artikkelen: "Høykarbo KAN være dyrere enn lavkarbo"? Det er mye som kan skje her i verden.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 10:55   #29
gladhverdag
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: finnmark
Innlegg: 42
gladhverdag er på en erverdig vei

Sv: Dagbladet i dag

orker ikke kjøpe avisa når det står lavkarbo på fronten...det er nok nå...er så mye usaklig ute å går. Hva med uttalelsene til disse lutefiskkara på God kveld Norge...kjære vene....

gladhverdag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser et karboredusert kosthold...ketogent ble for ekstremt;) Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 11:02   #30
Makat
Medlem
 
Makat sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Nordtroms
Alder: 53
Innlegg: 146
Makat er på en erverdig vei

Sv: Dagbladet i dag

Og jeg er så enig; tror vi allerede etter en mnd har spart masse på dette. Før var jeg gjerne på butikken hver dag, for å kjøpe rask middag, godteri og slikt. Nå handler jeg mer stort, er skjelden på butikken for jeg har ikke behov for godter eller boller... Jo, jeg er overbevist om at å slutte å kjøpe godter gir kjempeutbytte i sparegrisen!!!! :-D

__________________


Delmål bmi 27
Makat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF / Dr.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 11:24   #31
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Dagbladet i dag

Opprinnelig lagt inn av Makat, her.

Og jeg er så enig; tror vi allerede etter en mnd har spart masse på dette. Før var jeg gjerne på butikken hver dag, for å kjøpe rask middag, godteri og slikt. Nå handler jeg mer stort, er skjelden på butikken for jeg har ikke behov for godter eller boller... Jo, jeg er overbevist om at å slutte å kjøpe godter gir kjempeutbytte i sparegrisen!!!! :-D

Og så kan man jo også spare på avisene... De er virkelig bare tomme karbohydrater for tiden.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 17-10-11, 13:55   #32
Siria
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 15
Siria er på en erverdig vei

Sv: Dagbladet i dag

Opprinnelig lagt inn av pleiadene, her.

JOJOLAVKARBO
Har vært helt lavkarbo, litt lavkarbo, av lavkarbo, på lavkarbo ....
Etter diskusjonsprogrammet på NRK undret jeg på om dere har noen erfaringer som det ble henvist til: Hvis man en gang har begynt på lavkarbo, og blitt som meg, av og på - er det helt håpløst å begynne helt scratch igjen? Og få resultater? Det ble påstått at hvis man "hoppet av" for så å begynne igjen, så uteble resultatene .... Noen som har prøvd?

Det er aldri håpløst eller for sent å begynne med en ny livsstil. Jeg er sånn at jeg skeier ut innimellom. I ferier spiser jeg mer karbohydrater,og jeg skeier ut i ferier og selskaper. Men i hverdagen er det tilbake til lavkarbo igjen. For meg går dette fint. Jeg har en stabil vekt (pluss/minus 1 - 2 kilo) og kommer raskt inn i ketose igjen når jeg legger om til lavkarbo igjen.

det blir sikkert vanskelig å gå ned i vekt om man skeier ut hver helg, men jeg aner ikke hvor mye du mener man skal være av og på.

Siria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-10-11, 05:29   #33
Biggie Small
Medlem
 
Biggie Small sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 55
Innlegg: 292
Biggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snillBiggie Small er virkelig snill

Sv: Dagbladet i dag

Jeg sparer vel ca. 50.000 i året på karbohydrat-helvete-turene til nærmeste bensinstasjon for å kjøpe sjokolade og anna rask en sen fredagskveld.. hvor samme tur blir gjentatt på onsdag natt.. etc.

2 deler trøst og 2 deler "dop" mens livet går forbi.

Har vært på "vannvogna" nå i 2 år med Lavkarbo.. kontroll for første gang i livet, følelsen av metthet for første gang i voksen alder..

Dagbladet kan ta seg en tur til pluto for min del..

Biggie Small er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 20-50 gr. karbohydrater + forsøk på avslappet kcal underskudd.. Svar med sitat
Gammel 27-10-11, 00:33   #34
plast
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 31
plast er på en erverdig vei

Sv: Dagbladet i dag

Min erfaring er at det er dyrere - for meg. Egg og bacon til frokost er dyrere enn tre skiver kneipp med leverpostei. Lavkarbobakst med johannesbrødkjernemel og glutenmel er dyrere enn bakst med hvetemel og gjær. Det er dyrere å lage en lasagne med fløte og squash enn å kjøpe en ferdigpakke fra Toro.

Men so what? Nordmenn er det folket i Europa, på tross av hva Dagbladet og VG skriver, som bruker minst andel av inntekten sin på mat. For min del er det i hvert fall ingen stor deal. Det er ingen deal i det hele tatt!

__________________


plast er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent - prøver igjen... Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Karbohydratreduksjon i Dagbladet Furine Nyheter / media 3 22-05-11 21:14
Dagbladet i dag! Linn H Ketolysekuren 60 04-09-07 18:10
Dagbladet i dag! Enid Lavkarbo generelt 4 22-08-07 16:08
Dagbladet i dag Sonny Lavkarbo generelt 0 01-02-07 15:59
Dagbladet I Dag! Tingeling Lavkarbo generelt 2 31-05-05 20:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:25.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no