Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Kake/dessert og snacks

After eight

Kake/dessert og snacks Her kan du poste dine lavkarbo-oppskrifter av desserter, snacks, lavkarbokaker og andre lavkarbovennlige godterier.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-12-11, 14:54   #76
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: After eight

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Dere veldig smarte mennesker; finnes det et alternativ til sukrin? Jeg får så vondt i hodet av det og dette så godt ut!

Tagatesse er vel foreslått litt lengre oppe

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 18:45   #77
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: After eight

Veldig, veldig VELDIG dumt og forveksle BAKEpapir med MATpapir når man skal lage after-eight... får ikke av papiret, skraper det jeg kan men blir bare seig masse - som smaker j... godt - men får ikke det AV jo!!!

Nerthus ganske pissed på seg selv akkurat nå! Må lage på NYTT!

(minner om den gangen jeg mistet fattigmannrøra med ti egg i opp ned på gulvet og måtte på butikken og kjøpe nye egg og begynne på nytt...)

PÅ'n igjen!! (Ps - ganske så god med tagatesse også, ble mye seigere, litt usikker på hvilken jeg likte best akkurat nå )

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 18:46   #78
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: After eight

Disse er lager nuh.. de ble sykt gode!! jeg lagde med tagatesse og de ble like seige som vanlig after eight

Brukte ca 1 dl Tagatesse. brukte tragant også selv om det stregt tatt ikke skal være nødvendig ettersom tagatesse karamelliserer seg.

Et lite tips er å lage et av sjokolade "lokkene" først, for så å ha på mint kremen oppå der igjen.. Mine gikk ikke å løsne ettersom det var for seigt.. Jeg smørte bare på det som satt igjen på bakepapiret da, så gikk jo greit.

nom nom nom, takker for denne oppskriften altså, ettersom dette er en av mine favoritt sjokolader i høykarbo versjon

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 18:57   #79
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: After eight

Opprinnelig lagt inn av lizliz, her.

Disse er lager nuh.. de ble sykt gode!! jeg lagde med tagatesse og de ble like seige som vanlig after eight

Brukte ca 1 dl Tagatesse. brukte tragant også selv om det stregt tatt ikke skal være nødvendig ettersom tagatesse karamelliserer seg.

Et lite tips er å lage et av sjokolade "lokkene" først, for så å ha på mint kremen oppå der igjen.. Mine gikk ikke å løsne ettersom det var for seigt.. Jeg smørte bare på det som satt igjen på bakepapiret da, så gikk jo greit.

nom nom nom, takker for denne oppskriften altså, ettersom dette er en av mine favoritt sjokolader i høykarbo versjon

Ah så ikke bare matpapiret som er problemet, men tagatessen som gir mye seigere masse... greit og vite

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 19:03   #80
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: After eight

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Ah så ikke bare matpapiret som er problemet, men tagatessen som gir mye seigere masse... greit og vite


Var det jeg kom fram til ettersom det virket som at dette ikke hadde vært et problem tidligere i denne tråden ( siden massen ikke ble like seig som i vanlig after eight ved bruk av sukrinmelis ) brukte bakepapir og, så regner det er det som er grunnen

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 19:48   #81
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: After eight

Opprinnelig lagt inn av lizliz, her.

Var det jeg kom fram til ettersom det virket som at dette ikke hadde vært et problem tidligere i denne tråden ( siden massen ikke ble like seig som i vanlig after eight ved bruk av sukrinmelis ) brukte bakepapir og, så regner det er det som er grunnen

Hm - silikonunderlag kan kanskje hjelpe om man ikke da velger og legge sjokoladetrekket først?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 20:50   #82
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: After eight

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Hm - silikonunderlag kan kanskje hjelpe om man ikke da velger og legge sjokoladetrekket først?

Mitt forsøk ble såpass seigt at jeg tviler på at det ville gått, ikke så mye hold massen at det ville løsnet samme hva for et underlag det var.. Synes jo egentlig det er ganske bra jeg da, ettersom det da blir en seeeeig masse i midten og å lage den ene sjokolade siden først er jo ikke noe problem. ( eller så kan man jo bare lage det som "smil" med mint fyll i silikonformer. men da mister det jo after eight utseendet da )

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-12-11, 20:56   #83
rut311
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Alder: 38
Innlegg: 567
rut311 har en fantastisk aura rundt segrut311 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: After eight

Jeg laga konfektbiter i sånn silikonform, og da tok jeg først sjokolade og satte kaldt til den stivnet, så en klatt med peppermyntemassen, og så sjokolade igjen. Funka veldig bra.

__________________
Min Journal


rut311 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 80/15/5 Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 10:55   #84
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: After eight

Får man kjøt tagatesse på helsekost?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 11:32   #85
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: After eight

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Får man kjøt tagatesse på helsekost?

får kjøpt det på sunnkost hvertfall. Er de eneste jeg vet om som fører produktene med tagatose

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 11:37   #86
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: After eight

Runde nr. 3 ble mye bedre. Den ble hvit i motsetning til runde 2, og ikke full av svarte prikker som runde nr. 1 Hadde i ørlitegranne mer tragant, mistenker at min teskje var av litt liten størrelse, og den ble ikke fullt så knasende som runde nr. 2. Dette lover bra!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 12:37   #87
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: After eight

Opprinnelig lagt inn av lizliz, her.

får kjøpt det på sunnkost hvertfall. Er de eneste jeg vet om som fører produktene med tagatose

Life på grønland i Oslo har tagatesse-sjokoladene, trolig også tagatose. Life på Nordstrand har også våknet opp for tagatose og bestilt tagatesse-sjokoladene.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 14:49   #88
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Re: Sv: After eight

Etter et tidligere misslykka forsøk med sukrinmelis der jeg nok kokte det for lenge, prøvde jeg nå med 1 dl Tagatesse.

Det ble fantastisk.

Jeg smelta et tynt lag med sjokolade i bunn av forma mi først, frøs det, før jeg helte på melismassen. I fryseren igjen, før siste sjokoladelag ble helt over.

Eneste ulempen var når jeg skulle rute oppsjokoladen, så var sjokkoladen vel stiv, ble en del sprekker i den, men fungerer jo greit.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 15:01   #89
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Re: Sv: After eight

Opprinnelig lagt inn av Tiki, her.


Eneste ulempen var når jeg skulle rute oppsjokoladen, så var sjokkoladen vel stiv, ble en del sprekker i den, men fungerer jo greit.

Opplevde samme greia selv og lot den stå litt inne før jeg rutet den opp, da gikk det helt glimrende! Så satte jeg den ut igjen. (har ikke plass i fryseren, og ute er det minusgrader.)

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 16:32   #90
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: After eight

Vil ikke litt kokosfett i sjokoladen hindre at den sprekker?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 17:27   #91
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: After eight

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Vil ikke litt kokosfett i sjokoladen hindre at den sprekker?

kan nok hende, men vil vel og gjøre at det smelter raskere i romtemperatur vil det ikke?

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-12-11, 23:18   #92
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: After eight

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Nå har jeg laget disse, men massen ble ikke seig, men smuldrete. Ville ry litt i stykker. Hva har jeg gjort feil? Gode på smak

Da ble de smuldrete after eightene smeltet om og ble nydelige peppermyntesjokoladehjerter

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 10:52   #93
Tiki
Seniormedlem
 
Tiki sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 642
Tiki er på en erverdig vei

Re: Sv: After eight

Opprinnelig lagt inn av Bik, her.

Da ble de smuldrete after eightene smeltet om og ble nydelige peppermyntesjokoladehjerter

Spørs om de kokte forlenge. Det var dette jeg opplevde når jeg brukte sukrin første forsøk.

__________________
Tiki
xxxxxxx
Tiki er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF, ca. 20 kh/dag Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 20:56   #94
_sweetie_
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Hvor: vestlande
Alder: 37
Innlegg: 18
_sweetie_ er på en erverdig vei

Sv: After eight

hei!
holder på å lage disse no..
hadde ikkje taragent så eg brukte 2 små finger klype johanneskjernemel i.. også lager eg dei lag på lag i noen fargerike røde muffinsforme. så slipper man evt klisset.. hehe.. men feil prioriterte med minten og sjokkoladen så minten va nesten blei stiv, så må smelte den på nytt igjen.. håper den blir litt seig av det..

_sweetie_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 22:02   #95
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: After eight

Da har jeg alt jeg trenger, men ikke tid. Får satse på å lage de i romjula.

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 22-12-11, 23:04   #96
_sweetie_
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2011
Hvor: vestlande
Alder: 37
Innlegg: 18
_sweetie_ er på en erverdig vei

Sv: After eight

såååååå namme namme namm.. denne kommer til å bli laget ofte.. hadde bare peppermynte armoa heime.. trenge ein god del for å få litt peppermynte smaken.. må kjøpe olje imåro..
anbefaler å bruke muffinsformer, blei veldig lite gris..
peppermynte kremen min såg veldig gul ut når eg laget den.. eg feil vuderte litt så eg smeltet den opp igjen 3 ganger.. blei gul i fargen, men når eg tok den ut av frysen for å smake ein va den like hvit som sukrin melis.. tusen takk for ei herlig oppskrift.. nam nam...

_sweetie_ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 11:00   #97
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: After eight

Eg prøvde desse i går. Og eg var så aldeles sikker på at eg hadde tragant i huset frå nokre år tilbake. Men ikkje om eg fann noko tragant i korgene mine med kake-ting-og-tang, nei! Det var flytande glukose, og kremotartari, og spiseleg lim, og det eine og det andre. Men ingen tragant. Så eg fant ein gammal (men uåpna) pose med gummi arabicum og tok i ei teskjei av det i staden, berre sånn for å sjå kva som skjedde.

Det blei altså ikkje seigt. Men smaker godt, gjer det jo. Lagde fylt sjokoladekonfekt av det. Grei nok, men det hadde vore perfekt om det vart seigtflytande. Her må eg prøve meir, med tagatesse og tragant, forstår eg.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve. Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 12:53   #98
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: After eight

Opprinnelig lagt inn av Zillah, her.

Eg prøvde desse i går. Og eg var så aldeles sikker på at eg hadde tragant i huset frå nokre år tilbake. Men ikkje om eg fann noko tragant i korgene mine med kake-ting-og-tang, nei! Det var flytande glukose, og kremotartari, og spiseleg lim, og det eine og det andre. Men ingen tragant. Så eg fant ein gammal (men uåpna) pose med gummi arabicum og tok i ei teskjei av det i staden, berre sånn for å sjå kva som skjedde.

Det blei altså ikkje seigt. Men smaker godt, gjer det jo. Lagde fylt sjokoladekonfekt av det. Grei nok, men det hadde vore perfekt om det vart seigtflytande. Her må eg prøve meir, med tagatesse og tragant, forstår eg.

Tagatessen gjør den genialt seig - akkurat som originalen Selv om den er knallgod med sukrin også, blir den helt topp med tagatesse Lager sjokoladetrekket først i former som var med sjokoladesmelteren min - deretter fyllet og deretter sjokolade, de ser jo ut som proffe jo!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-12-11, 13:33   #99
Mariann S
Seniormedlem
 
Mariann S sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Sunnmøre
Alder: 56
Innlegg: 1.353
Mariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt avMariann S har veldig mye å være stolt av

Sv: After eight

Mmmmmmmmm, eg har nettopp laga after eight 1/2 dl tagatesse og 1 dl sukrinmelis. Det smakte himmelsk akkurat som originalen.
Først ett lag sjokolade (86 % med søting), so minten og ett lag til med sjokolade.
Gikk veldig greit å knekke bitane uten at sjokoladen knakk sjøl om den var uten delfiafett.
Skar berre ett knekke'snitt' med en skarp kniv. No kan eg ha dei liggande i ei skål uten at dei blir mjuke

Mariann S er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo, BMI 21 ♥ Svar med sitat
Gammel 24-12-11, 01:13   #100
vimsen85
Seniormedlem
 
vimsen85 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bergen
Alder: 39
Innlegg: 1.441
vimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjentvimsen85 begynner å bli godt kjent

Sv: After eight

Dei her var nyyyyydelige! <3

__________________
Bloggen min: http://matvraksblogg.blogspot.com/


vimsen85 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar

Emneord
after eight, godteri, mintsjokolade, sjokolade


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no