Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hvor mye fett daglig?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 09-05-08, 13:50   #1
emma1
Medlem
 
emma1 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 88
emma1 er på en erverdig vei
Red face

Hvor mye fett daglig?

Hei!

Jeg fikk boken "slank med Ketolysekuren" i går og har lest og lest. Det jeg savner er en oversikt over hvor mye fett man skal spise daglig og om det er noen beregning av denne? Jeg spør sikkert dumt men men.
Det står jo i boken at det er viktig å spise fett når man går på kuren.

Jeg har gått på Grete Roede og har blitt vant til fett-fattige produkter, så må nesten få en pekepinn om at jeg får i meg nok fett...

emma1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysedietten Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 05:14   #2
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 54
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: Hvor mye fett daglig?

Hei.
La meg først si at jeg ikke har lest boken til Ketolysekuren, og at jeg sånn sett ikke er kvalifisert for å svare på vegne av den. Jeg har imidlertid vært regelmessig gjest på dette utmerkede forum i over ett år, og har selv gått ned over 20 kilo i perioden. Jeg tillater meg derfor å svare på generell basis. Svaret mitt er at så lenge du holder deg lavt mht. antall karbohydrater du spiser per dag, så spiller det absolutt ingen rolle hvor mange gram fett du propper i deg. Hvor mange karber du bør ligge på står sikkert i ketolyseboken, men på generell basis pleier det å være mellom 20 til 70 gram karber per dag. Jeg synes derfor du heller skal konsentrere deg om å få i deg fett i fra gode kilder, og også sørge for å få i deg nok av det. Noen viktige prinsipper er at man spiser når man er sulten, og at man får i seg tilstrekkelig fett fra gode kilder. Selv benytter jeg mye smør (ikke margarin), ost, fløte og svinefett. Det fungerer fint for meg, men det finnes naturligvis andre alternativer også.

Uten at dette på noen måte er særlig vitenskapelig, så vil jeg anta at du, siden du lurer, får i deg for lite fett. Nå kan du lage alle de fete sausene som ikke inngår i GR-kostholdet...


Lykke til videre!

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 10:44   #3
Tuppen
Seniormedlem
 
Tuppen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: ut i bygda utenfor ålesund
Alder: 40
Innlegg: 5.910
Tuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastiskTuppen er bare helt fantastisk

Sv: Hvor mye fett daglig?

jeg gjør det sånn jeg : når det ser ut som det er nok fett så tar jeg litt til for å være trygg

__________________
Tuppen er klar for 2008


- "målet er å være slank og fin til bryllupet sommeren 2009 "
Min Journal
Tuppen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo inntil videre Svar med sitat
Gammel 10-05-08, 13:24   #4
Joika
Medlem
 
Joika sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Oslo
Alder: 46
Innlegg: 217
Joika har en fantastisk aura rundt segJoika har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hvor mye fett daglig?

Kjenner meg igjen her.. sitter og svelger bacon med blandede følelser.

__________________
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=19357
Min gamle journal....
Joika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Joikaboller Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Å kombinere fett og karbohydrater Fettet Lavkarbo generelt 3 10-02-06 17:06
Hjelp. Mer fett og mindre protein.. Samt tall gymnastikk. andersdupp Spørsmål og svar 15 19-01-06 09:29
Har svart en journalist i VG idag jeg.... Nille Nyheter / media 9 20-09-04 17:02
På forsiden... André Buskevekster Lavkarbo generelt 1 19-09-04 13:37


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no