Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Livets lyse side

Fuck janteloven :)

Livets lyse side Har du en suksesshistorie, nådd et delmål, gått ned et kilo eller to? Føler du for å dele suksess og glede, så er dette stedet.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-10-10, 14:57   #1
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel
Thumbs up

Fuck janteloven :)

Det er så synd at janteloven står så sterkt i Norge. Hvorfor er det egentlig sånn? Når man får et komplement blir man ofte helt stum og prøver bare å bortforklare det. Hvorfor er det ofte så vanskelig å si for eksempel "Tusen takk, er ganske fornøyd selv".
Hvis man f.eks føler seg veldig bra en deg er det ikke mange som tørr å faktisk si det høyt. Heldigvis er vi ofte flinke til å komme med komplementer til andre (det finnes selvfølgelig unntak :P ), men synes vi burde kunne si positive ting om oss selv mye oftere uten å føle oss ovenpå (og nesten få litt dårlig samvittighet?), og uten at andre skal oppfatte oss som det.

Synes vi kan bruke denne tråden til å skryte hemningsløst av oss selv Uansett hvilken sammenheng det er (Jobb, kropp, trening... hva som helst man er stolt av og har lyst til å fortelle) og ikke nøl med å bruke sterke superlativer

Vi skal tro vi er noe!
Vi skal tro vi er minst like bra som noen andre!
Vi kan tro vi er klokere enn andre!
Vi skal tro vi vet mere enn andre!
Vi kan tro vi er mere enn andre!
Vi skal tro at vi duger til noe!
Vi kan godt le av andre!
Vi skal tro at noen bryr seg om oss!
Vi skal tro at vi kan lære andre noe!

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 23:40   #2
IdaKristine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fuck janteloven :)

Opprinnelig lagt inn av knh, her.

Det er så synd at janteloven står så sterkt i Norge. Hvorfor er det egentlig sånn? Når man får et komplement blir man ofte helt stum og prøver bare å bortforklare det. Hvorfor er det ofte så vanskelig å si for eksempel "Tusen takk, er ganske fornøyd selv".
Hvis man f.eks føler seg veldig bra en deg er det ikke mange som tørr å faktisk si det høyt. Heldigvis er vi ofte flinke til å komme med komplementer til andre (det finnes selvfølgelig unntak :P ), men synes vi burde kunne si positive ting om oss selv mye oftere uten å føle oss ovenpå (og nesten få litt dårlig samvittighet?), og uten at andre skal oppfatte oss som det.

Synes vi kan bruke denne tråden til å skryte hemningsløst av oss selv Uansett hvilken sammenheng det er (Jobb, kropp, trening... hva som helst man er stolt av og har lyst til å fortelle) og ikke nøl med å bruke sterke superlativer

Vi skal tro vi er noe!
Vi skal tro vi er minst like bra som noen andre!
Vi kan tro vi er klokere enn andre!
Vi skal tro vi vet mere enn andre!
Vi kan tro vi er mere enn andre!
Vi skal tro at vi duger til noe!
Vi kan godt le av andre!
Vi skal tro at noen bryr seg om oss!
Vi skal tro at vi kan lære andre noe!

Fin tråd, så får vi se om det blir litt skryting etterhvert

  Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 23:56   #3
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Fuck janteloven :)

Synes jeg er veldig flink til ikke å bli gal av å være medlem av en familie som består av fem brødre, en søster og to foreldre som begge burde vært til psykolog...

Og synes ellers at jeg er veldig voksen til å være 16, og at jeg - når tiden kommer - fortjener å få en kjempegod og snill kjæreste som er glad i meg akkurat slik jeg er.

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 13:13   #4
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Fuck janteloven :)

Janteloven står vel sterkt om du lar den få lov til å regjere

Her hos meg er det lenge siden den har fått lov til å påvirke meg

Wooohooooo fock janteloven ja.. La den ikke bli en del av deg...

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 13:21   #5
Moogie
Seniormedlem
 
Moogie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Finnmark
Alder: 45
Innlegg: 694
Moogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snillMoogie er virkelig snill

Sv: Fuck janteloven :)

Helt enig! Janteloven er noe dritt!!! hvorfor lar vi den regjere i våre liv?
Jeg er kjempe flink i matte og er kjempe flink i flere språk faktisk også kan 4 språk flytendes faktisk og er kjempe flink tolk selv om jeg ikke har noe utdanning. Så det så!

__________________
Dagboken min Ny start august 2012. -20,2 kg totalt
Moogie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketogen LCHF Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 13:28   #6
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Fuck janteloven :)

Jeg er stolt over at jeg i dag har tent igjen for første gang på lenge - har ikke hatt overskudd, men nå spiser jeg noe mer karber og overskuddet er her, samtidig som jeg spiser så lite karber at smertene (revmatiske) holder seg unna.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 15:33   #7
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Fuck janteloven :)

På tide å vekke litt liv i denne tråden igjen

Jeg fikk A på eksamen jeg hadde i går og dette var i ett doktorgradsfag!! Er så utrolig stolt, og må bare få det ut!

Vi var kun 3 stk som hadde faget, og de andre som hadde faget er doktorgradsstudenter og har læreren som veileder, og jeg er bare en masterstudent som tok faget på si, for moroskyld

Oppgaven gikk ut på å bruke et nylig publisert rekonstruert metabolsk nettverk for å finne ut noe om metabolismen til bakterien som ikke var blitt publisert tidligere. Eksamen var todelt, og først skulle vi presentere "forskningsresultatene" vi hadde kommet fram til, og etterpå var det muntlig eksamen for resten av pensum.

Var veldig fornøyd med presentasjonen, men under muntlig eksamen fikk jeg totalt jernteppe og følte det gikk til helvete... Men sensor må vel ha skjønt at jeg faktisk kunne stoffet selvom jeg følte meg utrolig klønete der jeg satt

ååå, jeg er så utrolig glad!! og ekstremt stolt av meg selv
Det er så deilig når man endelig får betalt for alt arbeidet man legger ned!

Fuck janteloven!! Jeg er best heheh....

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 17:53   #8
gilbertine
Medlem
 
gilbertine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Oslo
Alder: 55
Innlegg: 86
gilbertine er på en erverdig vei

Sv: Fuck janteloven :)

Det der var en kjempeprestasjon Jeg synes du bør være høyt oppe en GOD stund og ikke glemme det på lenge enda. Folk idag vil hele tiden videre og videre: høyere, sterkere, bedre. Man glemmer å feire skikkelig når noe blir oppnådd. Men det er nettopp det som er så viktig!!

__________________


gilbertine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mye fisk og skalldyr, ellers mat fra planteriket Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 22:23   #9
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Fuck janteloven :)

Så bra tråd! De nye lovene i første post burde man lese hver eneste dag. Basta.

Jeg er best! Har graden Cand. Alt. Bare så det er sagt... hehe.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-11-10, 23:28   #10
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fuck janteloven :)

Janteloven holdes i hevd av store egoer som ikke ønsker konkurranse

Hvorfor rakke ned på, og hvorfor være stolt? Kan vi ikke heller glede oss over selve livet fremfor det som følger med det- og dermed også bli triste pga halvparten av disse tingene som følger med? Livet er forunderlig uansett hvordan man ser det.Hvorfor kaste bort energi på å dømme og synse da? Det er morsommere å løse mysterier. Beskjedene vi kan få innsikt om bak enhver begivenhet og form.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no