Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kokebok?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-02-06, 10:33   #1
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Kokebok?

Vet ikke helt hvor jeg skal legge dette innlegget, men stoler på at moderator evt. flytter det til riktig sted.

Jeg har nemlig vært inne på oppskriftssidene og der bugner det av gode oppskrifter og råd. Kunne det ikke være en ide om nettsideeierne samler disse og utgir kokebok? På den måten kan man jo få inntekter til å drive stedet også. For ikke å glemme komme med et særdeles godt bidrag på et ellers så slunkent marked for lavkarbokokebøker.

Hva mener folk om dette? Kan det ha noe for seg? Vil dere bidra med deres beste oppskrifter?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 10:58   #2
guro
Sterk og fri!
 
guro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Alder: 58
Innlegg: 9.453
guro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastiskguro er bare helt fantastisk

Sv: Kokebok?

Ingen dum ide dette. Men det er kanskje en krevende jobb å strukturere det for bokutgivelse? Spent på hva 'eierne' sier jeg ...

__________________
-lig hilsen Guro
guro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Rent og naturlig, uten melk, hvete, sukker, gjær, svin og sånt Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 11:05   #3
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Kokebok?

Krevende jobb.. neppe. Er bare å skrive ut alle oppskriftene og få en eller annen i et forlag til å sette det sammen og så få det utgitt.
Eller kanskje kan en av medlemmene ta på seg oppgaven å redigere og tilrettelegge kokeboka?

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 11:10   #4
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kokebok?

Du må huske at det finnes mange, mange forskjellige lavkarbofilosofier der ute, og å gi ut en sånn bok som du beskriver vil bare forvirre stort. Den må kategoriseres, f.eks. oppskrifter <5 karber, mellom 5-10 karber osv., og det må stå klart og tydelig på hver enkelt oppskrift at denne passer på Atkins induksjon, Skaldeman og ketolyse, og andre kanskje passer på Atkins vedvarende, Lindberg og Montignac. Det er et stort arbeid, og man må også passe på at man ikke gir ut oppskrifter andre har laget, det er faktisk copyright på sånne ting også. Men man kan gjøre endringer og skrive med egne ord, og da går det greit. Dette tar TID, ikke minst med tanke på copyright osv.

  Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 11:17   #5
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Kokebok?

Jeg har faktisk tenkt endel på dette i det siste.

Og det jeg har kommet frem til er at jeg er jammen meg ikke sikker på hvordan en kan best lage en slik bok.

Opprinnelig lagt inn av Albertine

en må kategoriseres, f.eks. oppskrifter <5 karber, mellom 5-10 karber osv., og det må stå klart og tydelig på hver enkelt oppskrift at denne passer på Atkins induksjon, Skaldeman og ketolyse, og andre kanskje passer på Atkins vedvarende, Lindberg og Montignac. Det er et stort arbeid, og man må også passe på at man ikke gir ut oppskrifter andre har laget, det er faktisk copyright på sånne ting også.

Ja. Også har jeg tenkt litt på at dersom det skal være til noen hjelp for leseren, så bør det også kansje være utregnet hva hver porsjon inneholder av kalorier og karber og fett og proteiner...
Men atte... Jeg har på en måte begynt littegranne... (men ikke si det til noen da, for det kanhende det tar endel tid...)

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 11:22   #6
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Kokebok?

Det må definitivt være utregnet næringsinnhold, og gjerne også forholdstall. Da blir boka et mye bedre verktøy.

  Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 11:26   #7
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Kokebok?

Og jeg som hater utregninger...
Hva er det jeg vurderer å begi meg inn på?

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 11:34   #8
Fjonken
Seniormedlem
 
Fjonken sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Sola
Alder: 58
Innlegg: 4.132
Fjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressursFjonken er en virkelig god ressurs

Sv: Kokebok?

Joda, det er en del arbeid, men ingen umulig oppgave tror jeg. Det som trengs er en eller annen som vil og kan og har lyst til å gjøre dette arbeidet. Jeg skulle gjerne ha gjort det, men som nybegynner i feltet er jeg neppe kvalifisert. Det til tross for at jeg har vært kokk og diettkokk. Dessuten er jeg midt oppe i en ny utdannelse og har fra før ei tidsklemme som nesten tar livet av meg. Så meg blir det ikke.

Hva om alle medlemmene ,som har lagt inn oppskrifter, er med på redigeringsarbeidet. Den som har lagt ut oppskriften vet jo best hvilken kostdiett den hører til og om oppskriften er orginal eller ikke. Det medlemmet kan også best skrive om oppskriften så den blir godtkjent som ny. På den måten fordeles en god del av arbeidet. Men koordineringen må ha en sentral. En sentral av folk med gode kunnskaper om de ulike diettretningene. Det bør skrives forord også o.l.

Men ideen er vel ikke så halvgæærn? Tenk å kunne lage en kokebok som alle kan bruke uansett hvilken lavkarboretning man velger. Tror ikke noe sånt eksisterer fra før. Og tenk på salgspotensialet da!! Kommer til å selge som hakka møkk!!

__________________
Fjonken
Æresmedlem av morovirusforeningen
Medlem av fredagsklubben
Medlem av piskeklubben




Opp i vekt etter ferien.. 28.07.06 : 83,6 kg
Fjonkens vekt 04.08.06 : 83,4 kg
Fjonkens vekt 11.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 18.08.06 : 84,1 kg
Fjonkens vekt 25.08.06 : 83,2 kg
Fjonkens vekt 01.09.06 : 82,4 kg
Fjonkens vekt 21.09.06 : 80,5 kg
Fjonken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 17-02-06, 13:00   #9
Caxa
Medlem
 
Caxa sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Hadeland
Alder: 58
Innlegg: 392
Caxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjentCaxa begynner å bli godt kjent

Sv: Kokebok?

Tåååååålmodige Lise vil nok gå inn for dette med lyst og lykte fordi hun egentlig liker sånne utfordringer, og med Nille's utrolige kunnskap om utregninger og Albertine til å holde dem i ørene måtte ett sånt prosjekt bli helt utrolig bra.....

Sjekk med janmesi, han har da ihvertfall kunnskap om regelverket, og jeg kjøper garantert en sånn bok!!!!

__________________


Forhåpentligvis er vi med der noen kilo lettere,

Tone
Caxa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kokebok med tittel "Lavkarbo" ! Marianne Lavkarbobøker 30 21-06-10 17:31
Endelig, en ny lavkarbo- kokebok på norsk!!!! Malin Lavkarbobøker 7 03-02-06 20:30
Kokebok The Low - Carb Comfort Food Cookbook eikelund Lavkarbobøker 4 14-10-05 20:05
Lavkarbo kokebok på mammutsalg Lovinda Lavkarbo generelt 4 15-02-05 13:30
Kokebok for deg som trener.... Iset Atkins kosthold 0 12-03-04 15:03


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no