Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Avskjær av kotelett - 9,90 pr. kg på ICA!

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-01-06, 19:56   #1
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk
Exclamation

Avskjær av kotelett - 9,90 pr. kg på ICA!

Kjøpte dette på ICA istad - de har egen kjøttdisk, og lager koteletter og pakker dem selv.

Jeg kjøpte 850 gram for 8,50. Skar det opp, måtte kaste halvparten (ben). Det ble helt likt bacon når det lå der i terninger.

Samme pris for bacon er vel.. alt fra 60 (euroshopper eller hva det heter) til 120 kr. kiloen?

Tenkte bare jeg skulle nevne dette. Min pakke hadde utløp om 3 dager - men man kan jo bare hive i fryseren. Jeg skal hamstre neste gang

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 19:59   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Avskjær av kotelett - 9,90 pr. kg på ICA!

FLOTT!! Men malte du det sammen med kjøttet, altså kjørte det i maskin eller noe? For jeg takler ikke hvite klumper/biter i kjøttkakene. Må være helt malt sammen med kjøttdeigen så jeg ikke merker dem.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 20:02   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Avskjær av kotelett - 9,90 pr. kg på ICA!

Opprinnelig lagt inn av Iset

FLOTT!! Men malte du det sammen med kjøttet, altså kjørte det i maskin eller noe? For jeg takler ikke hvite klumper/biter i kjøttkakene. Må være helt malt sammen med kjøttdeigen så jeg ikke merker dem.

Nei - skar bare i terninger.. Får se hvordan det blir. Men har veeeldig lyst på kjøttkvern! Vet du om hvor jeg kan få så billig som mulig? Kan godt være manuell, altså

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 20:10   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Avskjær av kotelett - 9,90 pr. kg på ICA!

Hmm jeg vet bare de har en svær kjøkkenmaskin med kjøttkvern på Elkjøp, til 2500 kr ca. Ren kjøttkvern er jeg ikke sikker på hvor du får kjøpt... Men sjekk på QXL og Finn, på førstnevnte har de alt mulig rart.

Jeg fant ut jeg jo har et halvkilo med Tulip bacon i terninger i fryseren. Skal bruke det, lager kjøttkaker nå i kveld.

Altså, da bruker jeg feks 1 kg kjøttdeig og ca 300 gram bacon? Eller, hvis jeg har ost i så kan jeg jo feks bruke 200 gram bacon og 100 gram ost? :teskje:

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 20:14   #5
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Avskjær av kotelett - 9,90 pr. kg på ICA!

hm.. trot det ?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 20:28   #6
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Avskjær av kotelett - 9,90 pr. kg på ICA!

Hehe.
Jeg tror det blir bra uansett. Orker ikke den utregningen. Klarte såvidt å bestå (karakter 2) i matte på videregående, etter hard innsats (fikk 5 i nesten alle andre fag, så jeg er ikke dum som et brød sånn generelt altså hehe). :P

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 20:28   #7
Goggen
Seniormedlem
 
Goggen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 998
Goggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastiskGoggen er bare helt fantastisk

Sv: Avskjær av kotelett - 9,90 pr. kg på ICA!

Opprinnelig lagt inn av mofe

Men har veeeldig lyst på kjøttkvern! Vet du om hvor jeg kan få så billig som mulig? Kan godt være manuell, altså

Hei! Kjøttkvern kr 850.-
:http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=313290&cks=PRL

Kjøttkvern kr. 698.-
http://www.elkjop.no/is-bin/INTERSHO...OSCH%20MFW1501

__________________



Goggen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 20:38   #8
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Avskjær av kotelett - 9,90 pr. kg på ICA!

Man kan jo bare kjøre det i kjøkkenmaskinen også.
Det har jeg gjort når jeg har laget kjøttkaker av kjøtt.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 20:47   #9
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Avskjær av kotelett - 9,90 pr. kg på ICA!

Nærmeste ICA....skal vi se....det blir visst i Karesuando det.

*oppgitt over avstander til normale butikker*

  Svar med sitat
Gammel 30-01-06, 21:12   #10
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Avskjær av kotelett - 9,90 pr. kg på ICA!

Supert - tusen takk, Goggen! Dette kommer på må-ha-listen min

Lise: har ikke kjøkkenmaskin, og ser at de koster rundt 2000. Og siden jeg ikke baker brød, og har stavmixer jeg er veldig fornøyd med, så.. venter jeg til jeg får familie med å evt. skaffe meg noe sånt.

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no