Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter

Bacon Explotion

Oppskrifter Lurer du på hva du vil ha til middag idag?
Eller vet du om noe godt du vil dele med oss? Eller en oppskrift du trenger? Beskriv gjerne dine forsøk på å lage nye oppskrifter og forsøk på å konvertere vanlige oppskrifter til lavkarbo-oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-01-09, 16:37   #1
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av
Talking

Bacon Explotion

Fant link til denne fantastiske oppskriften hos Kostdoktorn i dag. Den ser jo helt fantasktisk ut!

Bacon Explotion

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 16:45   #2
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Bacon Explotion

Jeg er målløs!

Men korv? Er ikke det pølse? Ser ut som om de har brukt en slags krydret kjøttdeig...?

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 17:17   #3
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Bacon Explotion

Wow!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 17:23   #4
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Bacon Explotion

Italian sausage? Trodde det var kjøttdeig jeg..? Hmmm....


Men det ser digg ut

Synes bare det er litt rart... På det bildet hvor mans e at de begynner å rulle, så ser det ut som denne "kjøttdeigen" ligger underst (siden den kommer frem når de begynner å rulle, mener jeg) men på forklaringen trinn for trinn, er det jo dette rutete baconet som skal underst...

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 17:30   #5
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: Bacon Explotion

Her er en annen variant - en rull med bacon og ost. Ser veldig godt ut, men jeg har ikke prøvd ennå

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 17:41   #6
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Bacon Explotion

Opprinnelig lagt inn av Zincite, her.

Her er en annen variant - en rull med bacon og ost. Ser veldig godt ut, men jeg har ikke prøvd ennå


Jeg vet hva jeg skal ha til middag neste uke

__________________

elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 17:59   #7
Veggpryd
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Romerike
Alder: 57
Innlegg: 2.462
Veggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt avVeggpryd har veldig mye å være stolt av

Sv: Bacon Explotion

Det så jo veldig godt ut med ost, da! Jeg bare MÅ prøve dette. Mener jeg så "Sticky Fingers BBQ Sauce" på Rema 1000 for noen uker siden.

Veggpryd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 19:20   #8
Odde
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Molde
Alder: 62
Innlegg: 115
Odde er på en erverdig vei

Sv: Bacon Explotion

Opprinnelig lagt inn av elian, her.

Italian sausage? Trodde det var kjøttdeig jeg..? Hmmm....


Men det ser digg ut

Synes bare det er litt rart... På det bildet hvor mans e at de begynner å rulle, så ser det ut som denne "kjøttdeigen" ligger underst (siden den kommer frem når de begynner å rulle, mener jeg) men på forklaringen trinn for trinn, er det jo dette rutete baconet som skal underst...

Stemmer nok det, men det står at du skal skille kjøttdeigen fra det ytre flettelaget og rulle den en runde først, så skal flettelaget rulles over.

Odde

Så vanvittig godt ut da, men ikke bruk bbq saus eller rub som er ferdigkjøpt da - de inneholder nok altfor mye karber.

__________________




Odde er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman / Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 20:56   #9
danish
Seniormedlem
 
danish sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Innlegg: 535
danish er en juveldanish er en juveldanish er en juvel

Sv: Bacon Explotion

I slike øyeblikk er jeg glad jeg ikke er jøde eller muslim. Helt utrolig.

__________________
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again.
danish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 20:59   #10
elian
Stressa 4-barns mor
 
elian sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2004
Hvor: Sarpsborg
Alder: 45
Innlegg: 2.216
elian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastiskelian er bare helt fantastisk

Sv: Bacon Explotion

Opprinnelig lagt inn av Odde, her.

Stemmer nok det, men det står at du skal skille kjøttdeigen fra det ytre flettelaget og rulle den en runde først, så skal flettelaget rulles over.

Odde

Så vanvittig godt ut da, men ikke bruk bbq saus eller rub som er ferdigkjøpt da - de inneholder nok altfor mye karber.


Ahh... Så det var meningen man skulle LESE det som stod ved bildene, altså??


Nå har jeg laget den nederste. Den med ost! M M M M M



SUPERDIGG!!! Hvorfor har jeg ikke kommet på dette før???

Jeg la et lag bacon, strødde over grillkrydder, hvitløkspulver og oregano. Stekte denne i panna en stund, strødde over revet ost og rullet sammen. Lot den ligge til osten inni var smeltet. Jeg hadde mer ost enn bacon. NAM!! Spiste dette med stekt blomkål til




__________________


Sist redigert av elian : 31-01-09 kl 21:04.
elian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon (frem til p-hormonene har forlatt kroppen) Svar med sitat
Gammel 31-01-09, 23:20   #11
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Bacon Explotion

Wow! Den med ost så i alle fall god ut!

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 01-02-09, 01:14   #12
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: Bacon Explotion

Nammis!
Må prøves... som så mye annet her
Takk for tips og bilder

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bacon Jabba Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 08-05-09 19:12
Bacon Lillegutten Ketolysekuren 14 21-10-08 20:56
For mye bacon? janine75 Ketolysekuren 12 12-11-07 10:33
Bacon gilbertine Generell ernæringsdebatt 7 15-04-07 21:46
Bacon? Sprudle Spørsmål og svar 4 21-02-07 18:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no