Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjelp, trenger råd om vin!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 10-06-09, 19:43   #1
Miss B
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 42
Miss B er på en erverdig vei
Question

Hjelp, trenger råd om vin!

Jeg skal på avslutning imorgen og hadde da tenkt å kjøpe meg en flaske vin til anledningen...Spørsmålet er om noen vet om en god rødvin som har lite carbs?? Og hvor mye kan jeg drikke??

__________________


Miss B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 19:47   #2
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp-trenger rådom vin!

Ken creek,en enkel og grei vin!
Drikk hele flaska du
Hvis du søker på rødvin så finner du flere!!

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 19:49   #3
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp-trenger rådom vin!

Opprinnelig lagt inn av Miss B, her.

Jeg skal på avslutning imorgen og hadde da tenkt å kjøpe meg en flaske vin til anledningen...Spørsmålet er om noen vet om en god rødvin som har lite carbs?? Og hvor mye kan jeg drikke??

Ken Creek er en vin som er bra for folk som reagerer på vin, den har dessuten lite sukker... Drikk hvor mye du lyster, men husk at du setter forbrenningen av fett til side så lenge du har alkohol i blodet. Dessuten kan det hende at du reagerer snarere på alkohol ved lavkarbo/ketose enn ellers.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 19:53   #4
Miss B
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 42
Miss B er på en erverdig vei

Sv: Hjelp-trenger rådom vin!

takker for tips!Flaska går nok den .........

__________________


Miss B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-06-09, 20:13   #5
Jente 1980
Medlem
 
Jente 1980 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 190
Jente 1980 er på en erverdig vei

Sv: Hjelp-trenger rådom vin!

Hvordan søke opp rødvin feks?? Har ikke fått helt dreisen på dette enda jeg. Når jeg trykker søk og skriver inn feks. rødvin kommer det masse kommentarer som inneholder ordet rødvin. Er jo interessert i tråder OM rødvin. Hjelp!?

__________________



Carpe Diem
Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 14:17   #6
Miss B
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 42
Miss B er på en erverdig vei

Sv: Hjelp-trenger rådom vin!

Da folkens er kent creek kjøpt inn til i kveldGleder meg til litt rødvin i godt selskap! Håper den er go dahTakk for tips!

__________________


Miss B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 14:19   #7
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp-trenger rådom vin!

Opprinnelig lagt inn av Jente 1980, her.

Hvordan søke opp rødvin feks?? Har ikke fått helt dreisen på dette enda jeg. Når jeg trykker søk og skriver inn feks. rødvin kommer det masse kommentarer som inneholder ordet rødvin. Er jo interessert i tråder OM rødvin. Hjelp!?

Gå på søk...avansert. Der kan du også krysse av for at du bare vil ha opp tråder med "Rødvin"

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 14:27   #8
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp-trenger rådom vin!

Jeg skulle også forslå Ken Creek. Det er den eneste vinen jeg husker navnet på

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 14:30   #9
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, trenger råd om vin!

Det har vært så mye snakk om Ken Creek her på forumet at jeg måtte kjøpe den. Den var IKKE god (synes jeg da). Min evige favoriett er St Lucas. Den har 2,8 gr restsukker pr liter (noe mer enn Ken Creek som bare har ett gram), men på en flaske så gjør ikke det så mye forskjell. De ligger ca i samme prisklasse også.
Ken Creek syntes jeg rett og slett ble for sur på smak, St Lucas er fløyelsmyk, og en perfekt festvin

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 14:37   #10
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, trenger råd om vin!

Denne er og blir en favoritt

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 14:43   #11
Jente 1980
Medlem
 
Jente 1980 sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 190
Jente 1980 er på en erverdig vei

Sv: Hjelp-trenger rådom vin!

Opprinnelig lagt inn av Anne, her.

Gå på søk...avansert. Der kan du også krysse av for at du bare vil ha opp tråder med "Rødvin"

Tusen takk for hjelp Anne

__________________



Carpe Diem
Jente 1980 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 14:48   #12
Miss B
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 42
Miss B er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, trenger råd om vin!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det har vært så mye snakk om Ken Creek her på forumet at jeg måtte kjøpe den. Den var IKKE god (synes jeg da). Min evige favoriett er St Lucas. Den har 2,8 gr restsukker pr liter (noe mer enn Ken Creek som bare har ett gram), men på en flaske så gjør ikke det så mye forskjell. De ligger ca i samme prisklasse også.
Ken Creek syntes jeg rett og slett ble for sur på smak, St Lucas er fløyelsmyk, og en perfekt festvin

Er den ikke god?? skulle gitt meg ditt tips før jeg var på polet i dag... Får huske det til neste gang.... og håpe jeg liker kent creek bedre enn deg

__________________


Miss B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 14:52   #13
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, trenger råd om vin!

Som, sagt, det er min blotte mening Ser at det er mange som liker den, men jeg er altså ikke en fan
Den er GREI altså, men for mine smaksløker så er den ikke noe særlig over gjennomsnittet.
Men jeg håper seff at du liker den!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 20:44   #14
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, trenger råd om vin!

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det har vært så mye snakk om Ken Creek her på forumet at jeg måtte kjøpe den. Den var IKKE god (synes jeg da). Min evige favoriett er St Lucas. Den har 2,8 gr restsukker pr liter (noe mer enn Ken Creek som bare har ett gram), men på en flaske så gjør ikke det så mye forskjell. De ligger ca i samme prisklasse også.
Ken Creek syntes jeg rett og slett ble for sur på smak, St Lucas er fløyelsmyk, og en perfekt festvin

St Lucas???? Bare det?? Rett frem?? Skal kjøpe vin i morgen og elsker smake nye sorter.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 20:45   #15
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, trenger råd om vin!

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Denne er og blir en favoritt

Jaaa denne er jo bare nyyydelig!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 22:36   #16
karce
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 3
karce er på en erverdig vei
Unhappy

Sv: Hjelp, trenger råd om vin!

Murelle Montepuliciano d'Abruzzo 2006. Denne funker. Men pass på å drikk nok vann når du drikker denne. Gjorde ikke jeg og våkna opp med alle hodepiners mor

karce er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 22:44   #17
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, trenger råd om vin!

Opprinnelig lagt inn av karce, her.

Murelle Montepuliciano d'Abruzzo 2006. Denne funker. Men pass på å drikk nok vann når du drikker denne. Gjorde ikke jeg og våkna opp med alle hodepiners mor

Derfor Ken Creek skal være så bra!!! Du får ikke skallebank av å drikke Ken Creek, den er ment for dem som reagerer på rødvin.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 23:15   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, trenger råd om vin!

Jepp! St Lucas rett frem, det finnes ingen som heter noe lignende, og den er ganske vanlig, og lett å få tak i

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-06-09, 23:27   #19
xeena82
Medlem
 
xeena82 sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Alta
Alder: 41
Innlegg: 220
xeena82 har en fantastisk aura rundt segxeena82 har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp, trenger råd om vin!

http://skinnyshepherd.blogspot.com/2...o-rdviner.html

her er flere... Jeg liker ikke ken creek, synes den er for sur... Valpolicella er derimot nyyydelig, og amigo billigvinen er også kjempegod

xeena82 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-06-09, 00:38   #20
Jami
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 8
Jami er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, trenger råd om vin!

The slammer fra California kan jo være et alternativ, den har god fylde og bare 1g/l sukker




Jami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-09, 01:04   #21
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, trenger råd om vin!

Amigo? ! For det første så har den bare 10% alkohol, for det andre smaker den husholdningssaft som har stått for lenge i solen (Igjen, min mening )

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 12-06-09, 11:15   #22
Miss B
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 42
Miss B er på en erverdig vei

Sv: Hjelp, trenger råd om vin!

Jeg synes kent creek var en helt grei vinDet var en koselig kveld og det ble en liten utskjellelse med 2 vårruller, et par drammer og en sjokolade...men tar det igjen!

__________________


Miss B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-06-09, 17:14   #23
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp, trenger råd om vin!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

St Lucas???? Bare det?? Rett frem?? Skal kjøpe vin i morgen og elsker smake nye sorter.

KJØPT!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 12-06-09, 18:36   #24
Elinf
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 68
Elinf er ny på veien

Sv: Hjelp, trenger råd om vin!

Wæææ - har først nå sett hvor stor forskjell det er på sukkergehalten i vinene!
(Så tusen takk for denne tråden - hadde nok ikke sett det ellers).

Jeg har trodd at tørr hvitvin var det beste, men det viser seg jo å være stikk motsatt! Rødvin er et tryggere valg, fortalte de på polet, fordi rødvinen generelt gjærer helt til sukkeret er oppbrukt.

Jeg var nettopp på polet og spurte om karbohydrat-info, og fikk bruke en pc med scanner og læret å trykke på "vareinfo"-knapp og så scanne for å få opp informasjonen. Gikk greit å finne en rødvin med kun 1 g karbo - faktisk på 2. forsøket. Men rådgiveren min sa enkelte tørre hvitviner faktisk kan gå helt opp mot 10 g karbo.

Siden jeg liker italiensk rødvin blir det det i kveld :-)

Elinf er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, med takk til Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-06-09, 19:02   #25
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hjelp, trenger råd om vin!

Jeg har også bomma på hvitvin noe skikkelig. Jeg sjekka ikke en vin vi kjøpte på Arlanda, og etter vi hadde drukket av den viste den seg å inneholde over 20 g karbo/liter!
Sjokk, og nå står den i kjøleskapet og surner eller hva nå hvitvin på boks gjør.
Hvor lenge kan den stå? Noen som vet?
Jeg elsker australske rødviner og har laga meg ei liste over noen av dem jeg kan drikke!!!

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Svar

Emneord
vin


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jeg trenger hjelp! Chalenty Ketolysekuren 18 10-02-09 11:52
Trenger hjelp henna Spis deg ned i vekt med Skaldeman 1 27-10-07 12:49
Jeg er ny her og trenger hjelp:-) kajache South Beach 6 03-06-05 10:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no