Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Julekalender - alternativer til godiset?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-10-09, 13:55   #1
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Julekalender - alternativer til godiset?

Kanskje litt tidlig å gnåle om dette alt, men...

I alle år har den lille sjokoladen om morran vært dagens høydepunkt hele adventstiden (særlig det året med Mozartkule-kalender... oi oi!).

Nå er det jo lavkarbo for alle penga... Hva kan man gjøre isteden? Kjøpe masse små dilldallting? Pakke inn paranøtter? Nellikspiker i appelsinen?
*sukk*

Hva har dere veteraner gjort tidligere år?

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 14:05   #2
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Julekalender - alternativer til godiset?

Selv har jeg ikke julekalender, men lager du til deg selv da?
Eller er det andre i familien?

Tips til barn er iallefall:
- filmer (rundt julaften siden disse koster litt)
- blad
- hårstrikk og spenner
- flaxlodd
- extra tyggis
- Blyanter
- penner
- viskelær

Selv har jeg alltid fått vanlig sjokoladekalender av foreldrene mine helt til jeg sa neitakk i fjor (ja jeg er 29 år i år )
Tenker ikke på at jeg skal ha sjokolade på morrakvisten, saml heller opp til en liten sjokolade på lørdagskvelden

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 14:27   #3
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: Julekalender - alternativer til godiset?

Hehe. Har ordnet egen julekalender i noen år nå. Antagelig lager jeg en til mannen og han en til meg. Er voksen hele året ellers, syns jeg kan være litt barn i jula

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 14:36   #4
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Julekalender - alternativer til godiset?

Ja det kan du selvsagt, men husk at man ikke trenger å kose seg med mat, kjøp deg heller små ting som du ønsker deg selv og pakk det inn, er det større ting så la den gjelde for flere dager
Sjokoladen er ett minutts nytelse men tingen kan du ha så lenge du ønsker

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 14:57   #5
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Julekalender - alternativer til godiset?

Hva med dikt, sitater, eller affirmasjoner?

Affirmasjoner var egentlig en ganske bra ide om jeg må si det skjøl. Lage 24 lapper med affirmasjoner og trekke en hver dag.

Vet ikke helt hva mannen din ville synes da

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 15:07   #6
SusieBlues
Seniormedlem
 
SusieBlues sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Bislett
Alder: 46
Innlegg: 3.854
SusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressursSusieBlues er en virkelig god ressurs

Sv: Julekalender - alternativer til godiset?

Når det gjelder julekalender til barn, så vil mine stebarn gjerne ha samme type hvert år siden jeg begynte med det; på data.. Jeg sender de link hver morgen før jeg drar på jobb. Som regel link til en youtube-snutt. Noen ganger har jeg også lastet ned ting, filmer, episoder.
Tv-serier er ofte på 24 episoder, så det er noe man kan gi bort. F.eks en serie man kan se sammen.

Til voksne i familien har jeg printet ut bilder av barna på vanlig papir, så får de et bilde hver dag. Det har vært populært.

Til seg selv: da ville jeg kjøpt en tv-serie. Kos deg med en episode hver kveld.

__________________
________________


Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=15258
SusieBlues er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 15:18   #7
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Julekalender - alternativer til godiset?

Det finnes jo også sukkerfri sjokolade som kan brukes. Og hjemmelaget marsipan med ønsket søtstoff.

Jeg lurer litt på om jeg skal kjøpe en legokalender som jeg åpner opp og har i kalenderen, slik at ungene får hver sin lego-kalender på annenhver luke, og hver sin av noe godt på annenhver luke.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 15:26   #8
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: Julekalender - alternativer til godiset?

Playmokalender er ganske festlig. Vi har en vi har brukt i sikkert fem år nå, det blir en julepyntet stue med nissen og alt.

TV-serie var ikke så dumt! Det er fortsatt ikke sjokolade, men...

Egentlig merkelig, jeg har ikke hatt lyst på sjokolade ett sekund engang etter påbegynt ketolysekur, men den julekalenderen?
Sier jo litt om hvor innarbeidet enkelte ting er.

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 15:39   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Julekalender - alternativer til godiset?

Sjokoladekalender til meg selv har jeg ikke hatt på mange år, jeg er jo 28 år og 3 barnsmamma

Men jeg pleier å følge med på drops design sin på nettet og i fjor var det jo Asbjørns klimakalender. Begge deler gratis og miljøvennlig

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 16:39   #10
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Julekalender - alternativer til godiset?

Lag lavkarbomarsipankuler med cognac og dypp de i smeltet sjokolade (sukkerfri eller 70%++). Det kan du kanskje ha i en kalender til deg selv? Søk på marsipan eller cognac .

Når du snakker om ikke å ha sjokoladesug; Jeg blir småkvalm ved tanken på 90% av julegodteret i år.... . Men jeg gleder meg til å lage marsipanen og spise den, samt noen av de andre lavkarbokakene og snacksen som er her inne.
Livet er ikke like "lettvint" som før, nei

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 17:00   #11
Margrethe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Berkeley, USA
Innlegg: 436
Margrethe er ny på veien

Sv: Julekalender - alternativer til godiset?

Jeg får enda pakkekalender av mamma, jeg Hver tredje dag, søsknene mine på 18 og 26 får også. I fjor tror jeg mannen til søs også fikk noen pakker. Mine henger der til jeg kommer hjem til Bergen, så i år får jeg syv pakker når jeg kommer!

Genial måte å få nytt lager av ullsokker, hårstrikk og andre bruksting på.

Blir jo ikke jul uten adventskalenderen i trappen...

Margrethe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: South Beach Svar med sitat
Gammel 28-10-09, 17:02   #12
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Julekalender - alternativer til godiset?

Legger inn en link til en tidligere tråd om emnet jeg. Sikkert noen gode tips der enda....
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ntskalender%2A

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 04:13   #13
Babyblue
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 57
Babyblue er på en erverdig vei

Sv: Julekalender - alternativer til godiset?

Hvorfor blir det ikke lagd kalendere til voksne? Er da et enormt market. Kaffespesialister kunne lagd en, interiørbutikkene kunne hatt en med små pyntefigurer eller juletrepynt, gullsmedene kunne hatt charms, bokhandlerne kunne hatt en med oppskrifter, dikt, sanger og en novelle på julaften. Vet jeg kan lage selv, men det er ikke noe morro.

__________________


Babyblue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-10-09, 06:00   #14
Lillevoff
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 186
Lillevoff er ny på veien

Sv: Julekalender - alternativer til godiset?

Opprinnelig lagt inn av Babyblue, her.

Hvorfor blir det ikke lagd kalendere til voksne? Er da et enormt market. Kaffespesialister kunne lagd en, interiørbutikkene kunne hatt en med små pyntefigurer eller juletrepynt, gullsmedene kunne hatt charms, bokhandlerne kunne hatt en med oppskrifter, dikt, sanger og en novelle på julaften. Vet jeg kan lage selv, men det er ikke noe morro.

Ooo.. nespressokalender. Lurer på om jeg skal få mannen til å pakke inn pods ja

__________________
Start 01.09.2009
Delmål 1,2 & 3: -9kg oppnådd 02.11.2009, -9kg oppnådd 01.04.2010! -7kg oppnådd 07.10.2010!
Delmål 4:


Lillevoff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-10-09, 13:27   #15
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Julekalender - alternativer til godiset?

Opprinnelig lagt inn av Babyblue, her.

Hvorfor blir det ikke lagd kalendere til voksne? Er da et enormt market. Kaffespesialister kunne lagd en, interiørbutikkene kunne hatt en med små pyntefigurer eller juletrepynt, gullsmedene kunne hatt charms, bokhandlerne kunne hatt en med oppskrifter, dikt, sanger og en novelle på julaften. Vet jeg kan lage selv, men det er ikke noe morro.

Kaffebarer f.eks, man kjøper ett kort på 24 klipp, også går man innom og får stemepl + dagns kaffe hver dag...
Hmm, jobber du med markedsføring? Jeg syns sånne ting er kjempemorsomt, men jobber desverre ikke med sånt. (Og har en sjef som ser på deg som åndssvak om du kommer med den type ideer...)

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-11-09, 20:10   #16
Babyblue
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 57
Babyblue er på en erverdig vei

Sv: Julekalender - alternativer til godiset?

Ingen markedsføring her i gården nei. Jobber med tog nå, har jobba i butikk hvor jentene egentlig styrte det meste i butikken. Sjefen stod for budsjett o.l.

__________________


Babyblue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Alternativer til for mye kjøtt Mistral Ketolysekuren 15 15-05-09 14:22
TV3's julekalender - serien Tjuefjerde Iset Generell diskusjon 4 23-11-05 18:30
Julekalender til din mann/kjæreste Marianne Livets lyse side 5 15-11-04 20:58


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no