Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Proteinpulver - inneholder det noe snusk??

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-08-05, 17:09   #1
Chumpsy
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 146
Chumpsy er ny på veien

Proteinpulver - inneholder det noe snusk??

har hørt at det inneholder aspartam?

kan dette være hemmendes for slankinga??

Chumpsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-08-05, 17:25   #2
Chumpsy
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 146
Chumpsy er ny på veien

kan det være derfor jeg ikke har gått ned i vekt... ??

har tatt det en del de siste ukene....

skulle tro det var bra da?

Chumpsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-08-05, 17:28   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Det ser du jo bakpå pakningen.
Dersom det er rent proteinpulver, så ksla det jo ikke inneholde noe annet enn proteiner,- men dersom du har med smak, så er det fare for at der er endel aspartam i det ja...

Sjekk på innholdsfortegnelsen du1 :

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 04-08-05, 17:30   #4
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Chumpsy

har hørt at det inneholder aspartam?

kan dette være hemmendes for slankinga??

Aspartam er et helt helt ok søtningsstoff mens du går på ketolysekuren, men hva annet inneholder pulveret? Hvis det ikke står noe på pakningen, ville jeg ikke ha brukt det i det hele tatt! Husk også at ketolysekuren er basert på mat!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 04-08-05, 17:31   #5
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Jo de pleier ofte å inneholde aspartam, du får lese på innholdsfortegnelse og skulle det være noe du ikke forstår så ta det med hit, for her er det sikkert noen som kan fortelle hva det betyr.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 04-08-05, 17:36   #6
Chumpsy
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 146
Chumpsy er ny på veien

inneholder aroma, apartam, rødbetepulver.

pr 100 gram:

protein: 85 gram

karbs: 1 gram

fett: 1.5 gram

Chumpsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-08-05, 17:37   #7
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av komkari

Aspartam er et helt helt ok søtningsstoff mens du går på ketolysekuren,

Ketolysekuren er en lavkarbo filosofi den også, og selv om forfatteren av den boken sier det er ok, så kan det jo likevel hende at vedkommende ikke har godt av aspartam.
Det stoffet er omstridt, og en får vel bare prøve seg frem og se hva som passer for en og ikke stole blindt på hva som står i en bok. Gjerne surfe litt rundt og se hva annet som er skrevet om stoffet.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 04-08-05, 17:48   #8
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av Chumpsy

inneholder aroma, apartam, rødbetepulver.

pr 100 gram:

protein: 85 gram

karbs: 1 gram

fett: 1.5 gram

Bortsett fra aspartamen er dette ett særdeles bra pulver med bare 1% karbohydrater.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 04-08-05, 17:56   #9
Chumpsy
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 146
Chumpsy er ny på veien

var veldig overrasket over det lave karbs innholdet...

Chumpsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-08-05, 17:58   #10
hede
Seniormedlem
 
hede sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Stavanger
Alder: 51
Innlegg: 682
hede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt avhede har veldig mye å være stolt av

nettopp vært en diskusjon om proteinpulver og aspartam på ett treningsforum

proteinpulver og kunstig søtningsstoff

du får proteinpulver usøtet, dette kan være et alternativ dersom du finner ut at vektnedgang skyldes aspartam.

hede

hede er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo for vektnedgang Svar med sitat
Gammel 04-08-05, 18:20   #11
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Jeg kjenner vanvittig mange som ikke går ned i vekt når de spiser ting tilsatt kunstig søtstoff. SPESIELT Aspartame !

På de fleste lavkarbo forum i utlandet advares det mot stoffet nettopp på grunn av at det er en "partystopper" for så mange.

Men mitt råd er at du tester det ut. Prøv en periode uten. 2-3 uker. Så begynner tilfører du det igjen. Tar du av uten og ikke med, - da er jo svaret gitt ! Det er veldig individuelt hva kroppene våre reagerer på

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-08-05, 18:23   #12
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

At det har vært mye uenighet og diskusjon om aspartam , er jeg jo kjendt med. Likevel har jeg valgt å bruke det, men selvsagt i begrensede mengder. Hvis noen har problemer i forhold til aspartam må de selvsagt redusere eller holde seg unna det!
En annen ting, som jeg har nevnt tidligere, er at ketolysekuren er basert på mat og ikke på pulver! Kjøtt, fisk og egg inneholder mer enn nok proteiner til kuren!
Synes denne artikkelen var verd å lese;


Aspartam
Stoff: aspartam (E951).


Aspartam fremstilles syntetisk av to naturlige forekommende aminosyrer, asparginsyre og fenylalanin. Aspartam søter cirka 200 ganger mer enn sukker og gir derfor i praksis ikke energi ved bruk. Stoffet brytes ned ved oppvarming og kan ikke brukes til mat som skal bakes, kokes eller på annen måte utsettes for høye temperaturer.

Aspartam har flere ganger vært i søkelyset som mistenkt for en rekke uheldige effekter i mennesker. Flere undersøkelser som konkluderer med dette er blitt publisert, men disse har blitt avvist av myndighetenes eksperter da de ikke har vært tilstrekkelig seriøse.

Det ble gjort en hovedfagsoppgave i Norge i 2001 som ga mye medieoppmerksomhet siden den konkluderte med at aspartam kunne skade hjernen og burde forbys etter "føre var prinsippet". Statens næringsmiddeltilsyn sendte denne oppgaven til vurdering hos våre nasjonale eksperter da det er ønskelig å ta alle nye opplysninger om stoffer som brukes i mat alvorlig. Resultatene fra rapporten ble ikke fulgt opp ut over dette, da ekspertene konkluderte med at hovedkonklusjonen i oppgaven var basert på ufullstendige nye data på cellekulturer og til dels misforstått gjennomgang av tidligere litteratur. Våre nasjonale eksperter kunne derfor ikke finne grunnlag for konklusjonen i oppgaven og fant ikke behov for å revurdere bruken av aspartam.

En nordisk prosjektgruppe har nylig gjennomgått tilgjengelige publiserte artikler om aspartam og har konkludert med at aspartam er blitt nøye vurdert og dokumentert i studier som er vurdert av EUs vitenskapelige komité for næringsmidler og Verdens helseorganisasjons ekspertkomité for tilsetningsstoffer og kontaminanter

http://snt.mattilsynet.no/nytt/tema/tilsetningsstoffer/helsefare.html

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 04-08-05, 18:56   #13
Chumpsy
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 146
Chumpsy er ny på veien

da har jeg kanskje gått på en skikkelig smell da.... f...

skal droppe den med det samme... noen som vet hvor man får tak i protein uten tilsetningstoffer. ?????

Chumpsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Jippi! Jeg Klarte det. På sykkel til Hallingdal Kristian Livets lyse side 15 06-10-08 00:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no