Søk i lavkarbosidene: |
Tilpasset søk
|
|
Smoothies / drikke Her kan du dele dine opprkrifter på drikker som er gode å drikke på et lavkarbokosthold. Har du funnet den optimale smoothie? |
Del denne siden: |
|
Trådverktøy |
28-02-09, 19:59 | #1 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2008
|
Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Lag først eggemelk. Smelt 35-50 gram smør og kok opp 2-3 dl vann. Bland og kjør med stavmikser. Tilsett 1-2 eggeplommer, evt. 1 egg. mens du bruker stavmikseren. Det vil skumme masse. En bør muligens blande i litt søtningsmiddel, da "melken" er mindre søt enn vanlig melk.
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again. |
Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) |
28-02-09, 20:04 | #2 |
Medlem
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
|
Sv: melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Jeg har sett denne på svenske sider, i kveld skal jeg jammen prøve den.
28-02-09, 20:06 | #3 |
Seniormedlem
Medlem siden: May 2008
|
Sv: melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)
Takk. Den er nøyaktig som cafè au lait. Du tenker at smør blir jævlig og salt, men det skummer som bare det, og smaker deilig. Post gjerne her når du har prøvd oppskriften.
In the act of breathing there are two gifts of grace: taking in the air and being relieved of it. The former oppresses, the latter refreshes; life is so wonderfully mixed. Thank God when he burdens you, and thank him when he sets you free again. |
Min kostholdsfilosofi: Kwasniewskis bulldog (mettet fett/kolesterol + litt stivelse/alkohol + høyverdig protein) |
28-02-09, 20:18 | #4 |
Seniormedlem
Hvor: Bergen
|
Sv: melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)
"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams "Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria |
Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet |
28-02-09, 20:28 | #5 |
Medlem
|
Sv: melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Jeg kastet meg sporenstreks over kokkeleringen.
28-02-09, 20:46 | #6 |
Seniormedlem
|
Hi hi, jeg glorde nesten likedan, men min kakaotilsetning var revet sjokolade. God og mektig. Ble kveldsmaten dette....
"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams "Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria |
28-02-09, 21:00 | #7 |
Medlem
|
Sv: melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Ja porsjonen var stor nok for to, klarte ikke drikke hele, og veltet stinn overende på sofaen...
28-02-09, 21:09 | #8 |
Seniormedlem
|
Sv: melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Samme her... sitter og glipper med øynene.....
28-02-09, 22:39 | #9 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
|
Sv: melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Funker dette med Ghee?
28-02-09, 23:35 | #10 |
Seniormedlem
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sandnes (Stavanger)
Alder: 38
|
Sv: melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Jeg har ikke kaffetraker, er det mulig å kjøpe "pulverkaffi" eller noe slikt? Sånn typisk rett i koppen kaffi? Hehe. Jeg drikker ikke kaffi, men liker kaffe latte! Men gidder liksom ikke kjøpe meg en kaffetraker (selv om jeg får det for en 100-lapp) bare for latte.. Liten studentleilighet, har ikke plass til så masse apparater |
Min kostholdsfilosofi: Bedre uten brød - Lutz |
01-03-09, 00:44 | #11 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 53
|
Sv: melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)jepp det funker med både klarnet smør og kokosolje. Har prøvd. |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat |
01-03-09, 00:46 | #12 |
Seniormedlem
Medlem siden: Aug 2007
|
Sv: melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Den var knallgod! Men jeg klarte ikke å drikke opp hele, det var i meste laget. Grei frokost! |
Min kostholdsfilosofi: Grete Roede/Fedonish |
01-03-09, 20:28 | #13 |
Seniormedlem
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 51
|
Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)
Sweet!
01-03-09, 20:45 | #14 |
Seniormedlem
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 53
|
Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)hehe ble det smoothie-kveldsmat på hele gjengen. Lagde en god ladning og så litt stevia og frosne skogsbær som jeg bare kjørte med stavmikse. Det var bra det :-) |
Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat |
02-03-09, 14:53 | #15 |
Seniormedlem
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 48
|
Du får ikke sterk nok kaffe på vanlig trakter. Du får derimot kjøpt espresso-porsjonsposer (og pulver på glass) på velassorterte dagligvareforretninger. Brukte de mye før jeg fikk espresso-maskin.
16-04-09, 21:58 | #16 |
Seniormedlem
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
|
Sv: melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Å, dette må jeg prøve! Det høres kjempegodt ut! Fabelaktig måte å få seg fett på da! |
Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 |
16-04-09, 22:41 | #17 |
Seniormedlem
|
Sv: melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Å, mama mia, dette var knallgodt! Etter å ha lest på det svenske forumet kolhydrater i fokus, så viser det seg at man også bare kan blande ingrediensene uten å vispe opp skum, også kjøle ned dette og oppbevare i kjøleskap og bruke en skvett i kaffen. Jeg laget en svær porsjon med 2 eggeplommer, 50g smør, 2 dl vann og kruttsterk esperesso, og drakk alt sammen... Jeg har forspist meg nesten.... Godt tips til den som ikke er så glad i frokost.. |
16-04-09, 22:52 | #18 |
Medlem
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Skien
|
Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Denne ble ganske god ja...hadde oppi bake-kakao og sukrin/stevia og min datter på 4 synes også den ble god. Jeg tok ca 50 g smør i, det ble litt for mye smørsmak så jeg holder det til rundt 20-30 g nå.. |
Min kostholdsfilosofi: kjernesunn/lav GI/raw |
17-04-09, 17:55 | #19 |
Seniormedlem
|
Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)
Har du litt mindre vann i da for å få den tykkere? Bruker du to eggeplommer da? |
17-04-09, 19:40 | #20 |
Jeg kan og jeg vil!
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
|
Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Denne var god |
Min kostholdsfilosofi: 1 |
17-04-09, 20:41 | #21 |
Seniormedlem
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sørlandet
|
Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Rett ut på kjøkkenet..... |
Min kostholdsfilosofi: LCHF/Skaldemanaktig |
18-04-09, 17:01 | #22 |
Seniormedlem
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
|
Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)MMMMMMMMmmmmmmmmmmmmm!!!!
20-04-09, 21:12 | #23 |
Supermoderator
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 45
|
Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Oi! Spennende! Med mitt høyfettkoshold og melkeintoleranse så må dette være midt i blinken. Men jeg er mett for i dag, så tester til frokost i morgen |
Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ |
21-04-09, 00:35 | #24 |
Supermoderator
|
Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Ja, nå sitter jeg med en sånn en, da! Spennende! Og her i huset laget espresso på espressokanne |
21-04-09, 00:36 | #25 |
Supermoderator
|
Sv: Melkefri/nesten karbofri cafè au lait m/ eggemelk (lavkarbo melkeerstatning)Ikke verst! Men, hehe, usalta smør neste gang |
Emneord |
caffè latte, eggemelk, kaffe, melkefritt |
Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester) | |
Trådverktøy | |
|
|
Lignende tråder | ||||
Tråd | Trådstarter | Forum | Svar | Siste innlegg |
Glutenfri og melkefri lavkarbo-kost | moma | Lavkarbo generelt | 1 | 19-11-08 18:56 |
Melkefri lavkarbo | Enid | Lavkarbo generelt | 20 | 18-08-08 20:20 |
Lavkarbo café-produkter | Bergen27 | Spørsmål og svar | 6 | 12-07-08 15:04 |
oppdatert liste og melkeerstatning | kate | Blodtypedietten | 2 | 01-06-06 13:51 |
Barn på Melkefri diett & Lavkarbo | Summer | Barns kosthold | 12 | 10-11-04 14:45 |