Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Kosttilskudd

Tips mot hard mage.....

Kosttilskudd Spørsmål, tips og anbefalinger av vitaminer, mineraler og andre kosttilskudd.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-01-05, 13:04   #1
Jeannie
Juniormedlem
 
Jeannie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Buskerud
Alder: 46
Innlegg: 45
Jeannie er på en erverdig vei

Tips mot hard mage.....

Heisann,

jeg er nå i uke 4 på Atkins. Fordøyelsen min har slått seg helt vrang
Det har ikke kommet noe "ordentlig" ut på en uke...........!!!!!!!!

Jeg begynte allerede i forrige uke med Loppefrø, tar det 2 ganger daglig. Drikker haugevis av vann, spiser masse grønnsaker og prøver å bevege meg riklig hver dag. Men alikevel er det stopp

Er det noen av dere som har noen gode tips til meg??

__________________







20.12 er delmålet 85 kg...... Skal klare.......
Jeannie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Eat - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-05, 13:12   #2
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Ta flere gram c-vitamin! det pleier å ha en lakserende effekt

litt tulle-forslag da.. men det hjelper faktisk, selv om det nok ikke er den optimlae løsningen.

Har du prøvd psylliumfrø?

Vet du hvorfor du har forstoppelse?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 24-01-05, 13:46   #3
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Psyliumfrø, også å spise nok grønnsaker

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 24-01-05, 13:58   #4
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

Sliter med det samme selv jeg.
Min vidundermedisin er Psyliumfrø og vann... massevis av vann!

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-05, 14:25   #5
Jeannie
Juniormedlem
 
Jeannie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Buskerud
Alder: 46
Innlegg: 45
Jeannie er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av mofedilla

Har du prøvd psylliumfrø?

Vet du hvorfor du har forstoppelse?

Hei,
jeg tror psylliumfrø er det samme som loppefrø (står på ihvertfall det på boksen... )

Jeg antar at forstoppelsen kommer av kostholdet, for før mine Atkins dager fungerte alt veldig bra.......

Er en ganske fortvilende situasjon, blir jo ganske vondt etterhvert...

__________________







20.12 er delmålet 85 kg...... Skal klare.......
Jeannie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Eat - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-05, 14:26   #6
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hvor mye vann drikker du om dagen? Drikker du i små porsjoner, eller mye noen ganger om dagen?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 24-01-05, 14:38   #7
Musti
Seniormedlem
 
Musti sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2004
Hvor: Østfold
Innlegg: 1.003
Musti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressursMusti er en virkelig god ressurs

I ketolyseboka står det at du kan bruke Magnesium ved forstoppelse ... i ytterste nødsfall!!
Vet ikke om det er så lurt, sunt er det i alle fall ikke,- men er det krise så er det krise

__________________
Klem fra Musti


"Snille" jenter får ingenting....



Musti er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-05, 15:16   #8
Jeannie
Juniormedlem
 
Jeannie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Buskerud
Alder: 46
Innlegg: 45
Jeannie er på en erverdig vei

Opprinnelig lagt inn av mofedilla

Hvor mye vann drikker du om dagen? Drikker du i små porsjoner, eller mye noen ganger om dagen?

Jeg ligger vel mellom 2- 3 liter vann om dagen. Jeg har vannflasken stående forran meg hele tiden å drikker med jevne mellomrom. Tror du det er for lite??

__________________







20.12 er delmålet 85 kg...... Skal klare.......
Jeannie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Eat - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-05, 16:48   #9
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Jeannie

Jeg ligger vel mellom 2- 3 liter vann om dagen. Jeg har vannflasken stående forran meg hele tiden å drikker med jevne mellomrom. Tror du det er for lite??

Tja.. burde vel kanskje holde for "normale folk".. men husk på at du følger induksjon, ergo mye vanntap.. OG du har forstoppelse..

Jeg ser ikke noe i veien for at du kan øke til fire liter, f.eks?

Tenkte også på.. få i deg olje? Da smører du tarmene..

Ellers så kan få kjøpt noe på apoteket.. husker ikke i farten hva det heter, men det er en tube med noe greier som man sprøyter inn bak.. høres innmari ekkelt ut, men det kan jo bli farlig å ha forstoppelse så lenge som du har hatt det!! Vi brukte det på de gamle da jeg jobbet på sykehjem/sykehus, og det er veldig effektivt - selv om akkurat det produktet kun tar det som er ytterst i tarmen..

Syns kanskje du skal ringe til legen din jeg, for dette høres ikkenoe gøy ut

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 24-01-05, 16:48   #10
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Hm.. lurer på om det heter Dulcolax.. eller iallfall noe med "lax" på slutten

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 24-01-05, 17:15   #11
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk

Dulcolax ja!

Også er det noe som heter Klyx (men det er kanskje klyster?)

(smosje har også jobbet på sykehjem...)

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 24-01-05, 17:35   #12
Jeannie
Juniormedlem
 
Jeannie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Buskerud
Alder: 46
Innlegg: 45
Jeannie er på en erverdig vei

Takk for tipsene...

Jeg prøver noen dager med enda mere vann og Loppefrø(psyllium husk) jeg.....
Kanskje det løsner. Hvis ikke må jeg nok gå på med hardere midler..

Klem fra Jeannie

__________________







20.12 er delmålet 85 kg...... Skal klare.......
Jeannie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Eat - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 24-01-05, 17:40   #13
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Fant bl.a dette på denne siden; http://www.klikk.no/Article.asp?ArticleID=4663

Hva hjelper?

(1) Bruk mye kli!
Grovstoffer, naturens magiske medisin, er det fint å spise mye av. Det betyr først og fremst mer grovbrød og kornprodukter som frokostgryn - det mest effektive avføringsmiddelet som finnes. Forskning har vist at de grove klipartiklene stimulerer nervene i tarmveggen mekanisk, slik at de setter i gang tarmbevegelsene. Disse partiklene har dobbel virkning som avføringsmiddel: De øker tarminnholdets volum, samtidig som de stimulerer tarmveggen. Du kan også prøve riskli, som har vist seg å være enda mer effektivt enn hvetekli.

Dosering: Start med en toppet spiseskje kli per dag. Hell det f.eks. over frokostgryn eller annen mat til hvert måltid.

P.S. Hvis du begynner å spise mer fiberrike matvarer, kan du oppleve et visst ubehag den første tiden, som f.eks. oppblåsthet og luft i magen. Plagene forvinner vanligvis etter to-tre uker. Gå forsiktig frem og øk fibermengden gradvis. Reduser mengden hvis du opplever ubehag.

Kli og riskli finner du i helsekostforretning, og i helsekosthyllene til de største daglivarebutikkene.

(2) Få i deg nok væske!
For mye fiber på en gang kan føre til problemer, særlig hvis du ikke drikker nok væske slik at fiberet blir oppbløtt og lett for tarmen å arbeide med. Å drikke for lite er en klassisk årsak til hard avføring, og det gjelder i enda høyere grad hvis du spiser fiberrik kost. Man må drikke mellom 1,5 og 2 liter vann hver dag for å tilfredsstille kroppens minimalbehov, og om man mosjonerer bør inntaket fordobles.

(3) Kaffe - virker med en gang
Som et rasktvirkende og mildt avføringsmiddel kan du prøve en kopp kaffe. Både vanlig og koffeinfri kaffe virker avførende på ca. en tredjedel av en frisk befolkning. Det viser seg også at kaffe virker mer avførende på kvinner enn på menn og at den virker best om morgenen (kanskje ikke i det hele tatt senere på dagen).

(4) Svisker virker
Det er uvisst hvorfor svisker virker avførende, noe vi vet at de gjør, men en teori er at det er fiberet som virker avførende. En annen forklaring kan være at svisker inneholder usedvanlig mye sorbitol, en naturlig sukkerart som virker avførende på mange mennesker.



Husker vi ga de gamle 2 ss svisker hver dag Kanskje ikke helt lavkarbo, men det virker veldig bra!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 25-01-05, 00:42   #14
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Se denne linken om psylliumfrø;

http://www.dinkost.no/wsp/dinkost/we...plate=tema_mat

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 25-01-05, 01:21   #15
Alkazelters
Seniormedlem
 
Alkazelters sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 504
Alkazelters er en juvelAlkazelters er en juvelAlkazelters er en juvel

Hva med å spise noe sukkerfritt godteri søtet med maltitol (får på mix), eller en cavalier sjokolade med samme søtstoff i kombinasjon med store mengder vann? Det pleier å få fart på sakene, men er selvsagt ubehagelig i tolv timers tid .

Alkazelters er avlogget   Min kostholdsfilosofi: OE Svar med sitat
Gammel 25-01-05, 10:30   #16
Jeannie
Juniormedlem
 
Jeannie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Buskerud
Alder: 46
Innlegg: 45
Jeannie er på en erverdig vei

Hei Mofe,
takk for mange nyttige linker og tips!!
Jeg har akkurat vært å hentet meg en stooor kopp svart kaffe. Kanskje jeg får igang noe..... Jeg drikker egentlig aldri kaffe, liker det heller ikke.
Så det burde være god mulighet for en reaksjon

Jeannie

__________________







20.12 er delmålet 85 kg...... Skal klare.......
Jeannie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Eat - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-05, 12:29   #17
pandalakris
Juniormedlem
 
pandalakris sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Buskerud
Alder: 53
Innlegg: 37
pandalakris er ny på veien

En halv kiwi på fastende mage er suverent mot forstoppelse. Har akkurat videreformidlet det rådet til ei som er på induksjonen,og det virket med en gang.

__________________
pandalakris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 26-01-05, 15:20   #18
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Nå er jeg spent på hvordan det går med deg!

  Svar med sitat
Gammel 26-01-05, 16:24   #19
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Albertine

Nå er jeg spent på hvordan det går med deg!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 26-01-05, 17:13   #20
snoopygirl
Seniormedlem
 
snoopygirl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: oppland
Alder: 56
Innlegg: 1.821
snoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt avsnoopygirl har veldig mye å være stolt av

å drikke en kopp peppermynte-te etter måltidene hjelper godt

__________________
snoopygirl

snoopygirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-05, 17:35   #21
Jeannie
Juniormedlem
 
Jeannie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Buskerud
Alder: 46
Innlegg: 45
Jeannie er på en erverdig vei

Hei på dere......

Igår hadde jeg altså så vondt at jeg ikke visste hva jeg skulle gjøre av meg
Hadde prøvd pyllium husk, kaffe, svisker, masse vann, masse trening - alt bare hopet seg opp.
Så jeg tok en tur innom apoteket og kjøpte rett og slett en pakning med Klyster og noen påfølgende tabletter som skulle rense tarmen (Det var de du Mofe anbefalte... Husker ikke navnet på dem...)
Jeg fikk ihverfall fart på ting jeg. Har flydd uavbrutt på do i hele natt

Nå gjelder det jo bare å få ting på gli da.... Begynte dagen i dag med et Fiberrik kekkebrød og en runde med pyllium husk. Håper ting ordner seg, det er vel ikke veeldig sunt i lengden å løse problemene med Klyster .....?!?!?!

Takk for omtanken

Klem fra Jeannie

__________________







20.12 er delmålet 85 kg...... Skal klare.......
Jeannie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - Eat - Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-05, 17:43   #22
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Så bra at du fikk fart på sakene, Jeannie!!

Og nei - det er så absolutt IKKE sunt med klyster i lengden.. tarmene dine blir ekstremt sinte på deg, og kan slutte å funke (altså om man bruker det over laaang tid).. Bruk det KUN i nødstilfeller.. og ty alltid til naturlige.. hm.. "glidemidler" (!) først..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 26-01-05, 17:48   #23
smosje
Seniormedlem
 
smosje sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Oslo
Alder: 43
Innlegg: 1.334
smosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisksmosje er bare helt fantastisk



Dette er jo blitt en skikkelig morsom tråd!
Glidemiddel a du! Du er god du Mofe!

Bra du føler deg bedre, Jeannie!
Dulco er ikke så bra i lengden nei! Nå gjelder det å finne ut hvorfor du ble så obstipert i utgangspunktet! Er det ikke noen sykepleiere her da tro?

__________________
- - The most important thing to bear in mind is not to become obsessed with weight or body shape - -
smosje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Økologisk, naturlig, supermat Svar med sitat
Gammel 26-01-05, 17:54   #24
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Jo, det er det..!

*rope på sykepleieren*

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hard mage og kramper, samt stillestående vekt. apple Lavkarbo generelt 13 12-04-07 09:01
Mitt beste tips mot godtesyke. :) Iset Lavkarbo generelt 12 19-09-04 02:01
tips til mat ute? Amygdala Induksjonen 0 28-07-04 20:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no