Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Unngå å bli lurt av søtstoffer

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-01-10, 00:46   #76
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Hei,
I utgangspunktet er xylitol ikke lovlig på ketolyse, men det var en diskusjon på det i 2008 og her er svaret fra Torkil:

[quote][quote=EostQ;807532]Ser ingen har nevnt xylitol![quote]

Sitat:

11/5-08
Xylitol opptas i tynntarmen, mellom 25-50% opptas avhengig av mengden man har spist og hvilken annen mat man spiser samtidig. Flere faktorer spiller inn. Fra tynntarmen føres xylitol til leveren med blodet.
I leveren omdannes xylitol til karbohydrat og inngår derfor i glukoseomsetningen. Altså er Xylitol forbudt på ketolysekuren i utgangspunktet. Men så er det jo slik at bare man regner med mengden av xylitol i de daglig karbohydrater, så KAN man jo spise litt av det. I praksis synes jeg man skal unngå det.
Den del av xylitol som ikke tas opp går videre i tarmen og benyttes av tarmfloraen i en gjæringsprosess.
Vennlig Hilsen
Torkil
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=18619&page=2

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-01-10, 01:56   #77
Indiekid
Medlem
 
Indiekid sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 39
Innlegg: 96
Indiekid er på en erverdig vei

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Hehe, 3-4 kopper i timen er kanskje litt mye ja..jeg tror det ligger mer på 3-4 kopper om dagen, men jeg kan jo alltids holde det til 2 kopper dagen eller noe..

Indiekid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 10-01-10, 12:38   #78
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Vær forsiktig med aspartam. Jeg drakk mye Pepsi Max/Cola Zero før, og nå tåler jeg det ikke lenger. Får jeg i meg aspartam, får jeg enorm kvalme. Endte sist på legevakta, heh..
Det er ikke naturlig for kroppen!
Men av og til går vel greit

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 10:01   #79
Mentha
Juniormedlem
 
Mentha sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Rognes
Innlegg: 24
Mentha er på en erverdig vei

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Hei! Jeg har sittet og lest gjennom hele tråden nå, og lært masse interessant Trodde all søtning var "fy" for vektredusering.. Men siden jeg er ny på dette har jeg enda et spørsmål. Noen som vet GI på Stevia? Og selv om noe har et høyt innhold av karbs, er det greit hvis det har lav GI? Jeg forsto ikke helt... *dumme meg*

__________________
Tomorrow is another another chance to do it right


Mentha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 15:27   #80
solamito
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 22
solamito er på en erverdig vei

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

er det noen som har forska på Extra tyggegummi som anbefales av noen tannleger? Er det også dårlig føde for en på lavkarbo???

solamito er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 16:28   #81
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av solamito, her.

er det noen som har forska på Extra tyggegummi som anbefales av noen tannleger? Er det også dårlig føde for en på lavkarbo???

Extra inneholder Xylitol, gjør det ikke?

Les post nr 76 i denne tråden.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 25-01-10, 18:05   #82
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Mentha, her.

Hei! Jeg har sittet og lest gjennom hele tråden nå, og lært masse interessant Trodde all søtning var "fy" for vektredusering.. Men siden jeg er ny på dette har jeg enda et spørsmål. Noen som vet GI på Stevia? Og selv om noe har et høyt innhold av karbs, er det greit hvis det har lav GI? Jeg forsto ikke helt... *dumme meg*

Det er ikke karbohydrater i stevia.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 10-02-10, 11:19   #83
Mentha
Juniormedlem
 
Mentha sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Rognes
Innlegg: 24
Mentha er på en erverdig vei

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Er det noen som har erfaring med Yaconsirup? I følge det jeg har lest består den av rundt 50% FOS, null glukose og har en GI på 3. Det må da gå an?

__________________
Tomorrow is another another chance to do it right


Mentha er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-04-10, 15:04   #84
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Flott tråd som jeg trang og lese

Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 15:03   #85
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Synes det er rart at det her på side 1 av mistermuscle står at maltitol taes op i kroppen og må regnes med, når Atkins sier at det ikke skal regnes med.

En atkinsbar inneholder 2,1 g per serving(60 g), står det,men har 27 g polyoler hvorav 19 er glyserol, pr 100 gram. I innholdsfortegnelsen står det at det inneholder maltitol, men hvor mye kommer ikke frem. Men det står ikke oppført blandt de siste ingredisensene så det er nok en stor mengde. Poenget er:
skal vi tro denne lista du kommer med eller Atkins?

Jeg har lest om dette før og det står da at NOEN tar opp maltitol. Og hvor mye som taes opp varierer vel da fra person til person. men det var dette med størrelsen på disse som førte til at det ikke ble tatt opp. Jeg er ikke glad i motstridende beskjeder!!

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 15:59   #86
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Ellers kan det hende man har oppdaget noe nytt siden Atkins ga ut siste boka si for nesten ti år siden også .

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 16:12   #87
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Lever fyren ennå? Han oppdaterer seg vel da? Det selges atkinsbarer med slik info på den dag i dag, så. jeg har lest litt med på nette og og det er ikke enighet om dette. På en iform nettside sto det at 50 % av sukkeralkoholene ble tatt opp. Hvor er logikken i det? Og et annet sted sto det at sukkeraloholene ble ufullstendig fordøyd. Hm. Jeg stoler på Atkins foreløpig. Han har et rykte å bevare.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 16:16   #88
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Robert Atkins døde i 2003.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 16:42   #89
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Det er bare å skaffe seg et blodsukkerapparat og litt maltitolsirup. Mål blodsukkeret før og etter at du har fortært denne sirupen. Da ser du at blodsukkeret stiger ganske kraftig. Hva skjer så med insulinnivået i blodet? Jo det stiger, for å få ned blodsukkeret igjen.
Hele prinsippet til Atkins er å spise mat som ikke påvirker blodsukkeret og insulinutskillelsen.
Hvorfor inneholder Atkins bar da maltitol(sirup)? Jo for å gi en god søt smak. De som har rettighetene til Atkins navnet nå tror jeg nok gir en blanke i helsa til folk, men de er selvsagt interessert i å tjene penger på merkevaren. Det gjør de med å selge noe som smaker OK, som folk tror er sunt.

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 16:58   #90
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Maltitol og maltitolsirup er ikke det samme. Maltitol påvirker blodsukkeret det også, men ikke like mye som maltitolsirup.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 17:00   #91
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Maltitol og maltitolsirup er ikke det samme. Maltitol påvirker blodsukkeret det også, men ikke like mye som maltitolsirup.

I know. Det var jo tross alt jeg som er trådstarter og la ut den GI lista, så akkurat det vet jeg. Det jeg ville frem til var at både maltitolsirup og maltitol gir blodsukkerstigning. Derav maltitol(sirup)

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 19:05   #92
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Er det bare å gjøre det? Hvor mye koster det da? skulle være unødvendig at alle skaffer det vel? Har du testa det selv? maltitol,ikke maltitolsirup? Du er jo svært påståelig her, som sier atkins nærmest er en svindler.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 19:44   #93
Mr. Muscle
Medlem
 
Mr. Muscle sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Randaberg
Innlegg: 234
Mr. Muscle er ny på veien

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Er det bare å gjøre det? Hvor mye koster det da? skulle være unødvendig at alle skaffer det vel? Har du testa det selv? maltitol,ikke maltitolsirup? Du er jo svært påståelig her, som sier atkins nærmest er en svindler.

Dersom du ikke tror at maltitol fører til blodsukkerstigning så er det bare å kjøpe et apparat og teste selv. Koster ca. 100 lappen med 5 teststrips. Videre koster det 3-400 spenn for 50 strips. Alt etter merke på apparatet selvsagt.
Sier ikke Atkins er en svindler, men at de som nå eier varemerket kun er ute etter å tjene penger på Atkins navnet.
Personen Atkins er død og jeg beskylder ikke han for å være svindler.
Men Atkinskostholdet går jo ut på å ha null insulin i blodet for effektivt å forbrenne fett. Det har man kun dersom man ikke har varierende blodsukker. Dersom du spiser en Atkins bar skal jeg garantere at blodsukkeret ditt går opp. Nok opp til at du produserer insulin.

Les: http://lowcarbdiets.about.com/od/nut...a/maltitol.htm

__________________


Mr. Muscle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Absolutt NULL karbohydrater Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 20:51   #94
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Trodde ikke det var et apparat, men sticks bare. Jeg leste din artikkel o er ikke klokere enn fra det je har lest før. Setter pris på at de har en skeptikers synsvinkel uten å ta side i noen sak, men så du denne:http://lowcarbdiets.about.com/od/pro...a/netcarbs.htm

her står det nemlig at glyserin, som det er mest av av de 27 gram sukkeralkoholene i atkins, har svært lav påvirkning på blodsukkeret. Det er som skrevet tidligere 19 av de 27 som er glyserol. Jeg håper at det ikke er jug på atkinspakkene. Det sto også noe om at de som har diabetes kan reagerer annerledes på sukkeralkoholene. Hvordan vet jeg ikke, det sto ikke utfra hva jeg så. Det hadde vært interessant å visst siden det sikkert er noen av dem her inne. Skal se om jeg finner mer på nettet op glyserol(glyserin ble det kalt før).

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-04-10, 23:49   #95
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Målere fra abbot er gratis og fraktfri. Google det. Du får en måler, ti teststrips og stikker med ti engangsnåler. Nye strips får du kjøpt på apoteket. Husker ikke prisen på stående fot.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 10:30   #96
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Hva med sukrin?
Jeg har funnet ut at jeg tåler det godt, og synes smaken er ok.
Men at det er :
"Null kalorier
Skader ikke tennene
Smaker og ser ut som sukker
100% naturlig - finnes i bl.a. frukt
Gir ingen blodsukkerstigning (null GI)
Virker som antioksidant i kroppen"

Virker nesten for godt til at det kan være sant?
Fant i en tråd her at det skal regnes 5 karber pr dl, stemmer det?
Noen som har testet om blodsukkeret reagerer etter inntak av sukrin?


Sist redigert av Timona : 06-04-10 kl 10:31. Årsak: skrivefeil
Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 11:56   #97
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Tusen takk, Photo.. Det skal jeg gjøre .
Sukrin ja, det skal jeg kjøpe nå. Det er dyrt men best. På kontoret deres i kabelgata i Oslo får man det billigere ved kjøp av fem til prisen av fire. Til 260 kr. Jeg skal dit snart.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 11:58   #98
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Det kan ikke stemme fordi det skal være 0,2 kcal pr teskje. Det regnes som null. Ingen blodsukkerstigning. Fin erstatning for natreen, sukker osv.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 12:07   #99
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 56
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Som alltid finner man ulik info, også om næringsinnholdet i sukrin...

Søkeresultat nr 1
Søkeresultat nr 2

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 06-04-10, 12:16   #100
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Unngå å bli lurt av søtstoffer

Matvareguiden hadde bare glemt legge til kaloriinnhold.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Svar

Emneord
isomalt, maltitol, sukker, søtstoff, xylitol


Aktive brukere som ser på denne tråden: 3 (0 medlemmer 3 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Søtstoffer, hvilke er greie? Maimor Lavkarbo generelt 1 13-03-09 02:46
Søtstoffer/urinstix ketanore Ketolysekuren 4 19-03-08 00:10
Søtstoffer og sånn Photobscura Kake/dessert og snacks 13 30-07-07 14:20
Ang. søtstoffer miss_celica_83 Lavkarbo generelt 13 29-12-06 20:37
Ketolyse og søtstoffer BigDaddy Ketolysekuren 19 01-08-06 14:45


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no