Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Matbudsjett for en familie?

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-08-10, 14:33   #1
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Matbudsjett for en familie?

Jeg skal (forsøke å) hjelpe en familie i min omgangskrets med å rydde opp i et økonomisk uføre. Boutgifter, strøm, telefon etc er jo enkelt å skaffe seg en oversikt over, men jeg aner ikke hva som er en fornuftig sum for mat.

Hva kan en familie med to voksne og to barn (15 og 11 år) klare seg med i matbudsjett per måned hvis man virkelig legger seg i selene for å spare penger? Vi snakker ikke lavkarbo-kosthold her - kun rimeligst mulig. Familien har ikke anledning til å dra på Harry-handel til Sverige.

På forhånd takk, hvis du tar deg tid til å komme med innspill!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 14:43   #2
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Matbudsjett for en familie?

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Jeg skal (forsøke å) hjelpe en familie i min omgangskrets med å rydde opp i et økonomisk uføre. Boutgifter, strøm, telefon etc er jo enkelt å skaffe seg en oversikt over, men jeg aner ikke hva som er en fornuftig sum for mat.

Hva kan en familie med to voksne og to barn (15 og 11 år) klare seg med i matbudsjett per måned hvis man virkelig legger seg i selene for å spare penger? Vi snakker ikke lavkarbo-kosthold her - kun rimeligst mulig. Familien har ikke anledning til å dra på Harry-handel til Sverige.

På forhånd takk, hvis du tar deg tid til å komme med innspill!


-

http://www.sifo.no/page/Lenker/Meny_...en/10242/10278

kanskje du finner noe her under standardbudsjetter?

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 15:00   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Matbudsjett for en familie?

Vi bruker ca 6000,- og jeg trodde det var mye inntil jeg fant ut at det beregnes mer enn det til en familie som oss. 2 voksne, en jente på 11 og en gutt på 17!
Jeg handler mye på tilbud/mat som går ut på dato etc, vi spiser aldri ute og har ikke dyre vaner. Har anledning til litt svenske- handel, da.

Men om man er konsekvent og feks besøker Kiwi litt aktivt (mye å spare på mat som går ut på dato der), holder seg til handlelisten og planlegger godt, bør 6000,- holde i massevis! Inkl dopapir, vaskepulver, tannkrem etc.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 17-08-10, 15:02   #4
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Matbudsjett for en familie?

Sifobudsjettet er ikke akkurat sparebudsjett da. Vi har aldri klart å nå opp i deres satser på annet enn strømforburk( pga kjempedårlig isolert hus).

Vi er 2store og 3 små og jeg spiser lavkarbo og de andre spiser rene grønnsaker og mat fra bunn av også, ikke posesupper/gryter. Vi bruker en hel forumue på kesam til misntejenta( bedre med kesam med sukker enn sondemat ).. Men totalt ligger det på ca 6000kr og jeg kunne fint klart oss med 4000kr om vi åt billig mat, men det kommer an på hver familie, hva de liker osv. Havregrøt er billig mat og jeg synes havregrøt av store gryn metter mere enn billig brød. Det er billigere å bake brød selv og man kan ha i mere helt korn og fullkorn og det metter mere enn siktet hvetemel.
Man kan kjøpe 1/2kg pasta til 4kr på rema osv. Lever man kun på det billigste går det helt fint, hva helsa angår blir jo det en annen sak.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-08-10, 09:14   #5
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Matbudsjett for en familie?

Takk for svar alle sammen!


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp med matbudsjett | Et sunt kosthold Ensom Generell diskusjon 4 06-01-10 01:58
Kjernesunn Familie Summer Bøker om ernæring og helse 1 08-09-09 23:29
Lavkarbo matbudsjett Calvin Lavkarbo generelt 20 14-04-08 22:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no