Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Atkins og undervektig

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-07-06, 00:41   #1
Tidligere bruker
Gjest
 
Innlegg: n/a

Atkins og undervektig

...............................


Sist redigert av Tidligere bruker : 01-11-07 kl 17:50.
  Svar med sitat
Gammel 03-07-06, 01:18   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Atkins og undervektig

Lavkarbo generelt hjelper både til å gå ned og opp i vekt ja. Rett og slett fordi det balanserer kroppen, hormonene og alt. Man kommer i balanse.

I "Bedre uten brød" er det et eget kapittel om undervekt og lavkarbo. En mann som var svært undervektig (så ut som om han kom fra en konsentrasjonsleir!) gikk opp ganske mange kg og ble normalvektig med lavkarbo.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-07-06, 09:22   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Atkins og undervektig

Men jeg vil ikke si at Atkins induksjon er noe videre lurt for en undervektig.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 03-07-06, 09:44   #4
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Atkins og undervektig

Jeg spiste mye den samme maten som HP en lang periode når han gikk på atkins, men jeg ble dårlig når jeg kom i ketose. Kroppen min trivdes godt i grenseland til ketose en lang stund, fordi jeg hadde spist så dårlig før den tid (perioder på vegansk mat og nesten bare frukt osv... mye/mest/bare karber...), så det tok litt tid før kroppen begynte å takle mer karber. Nå kan jeg spise en god del mer karber. Men så lenge en ikke kjenner ubehag ved inntak av karber, så vil jeg ikke anbefale akkurat det. Vedlikeholdsfasen er absolutt det beste valget. Det viktigste er å få i seg nok olje og proteiner og langsomme karber.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 03-07-06, 12:31   #5
Torkil
Seniormedlem
 
Torkil sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Arendal
Alder: 65
Innlegg: 1.714
Torkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastiskTorkil er bare helt fantastisk

Sv: Atkins og undervektig

Opprinnelig lagt inn av Nicella

Det går ann å gå på vedlikehodsfasen?

Har du gått på Atkins Lise?

Vedlikeholdsfasen er vel egentlig Fedon / Generell lavkarbo og kan trolig hjelpe noe, men neppe alene.

Ketose har god effekt ved overvekt og bulimi, men er meg bekjent ikke prøvd ved anorexi hos undervektige. Det hadde vært veldig interessant å forsøke, ikke minst for å påvirke tankeforstyrrelsene som anorexien medfører.
Men jeg har ikke tenkt meg å " starte ballet". Hvis noen har sett artikler om dette hadde jeg vært interresert i referansen.

Undervekt er egentlig ganske vanskelig å behandle, det er en vanskelig balanse der min begrensede erfaring tilsir Lavkarbo med betydelig vektlegging av vitaminer og mineraler evt med relevante tilskudd. Det er egentlig ikke mulig å gi generelle råd på dette område. Her trenger man sin personlige kostrådgiver - hvis man da ikke er så flink (som Lise) at man kan være sin egen.

Vennlig Hilsen
Torkil

Torkil er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-07-06, 14:26   #6
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Atkins og undervektig

Opprinnelig lagt inn av Iset

Lavkarbo generelt hjelper både til å gå ned og opp i vekt ja. Rett og slett fordi det balanserer kroppen, hormonene og alt. Man kommer i balanse.

I "Bedre uten brød" er det et eget kapittel om undervekt og lavkarbo. En mann som var svært undervektig (så ut som om han kom fra en konsentrasjonsleir!) gikk opp ganske mange kg og ble normalvektig med lavkarbo.

Side 159 i boken. På side 160 er det bilde av en mann som var 1.77 høy og veide 40 kg. Han la på seg 20 kg på 3 mnd.

Interessant tema, synd det er så lite info.

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-09-11, 21:27   #7
Gaupe
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 73
Gaupe er på en erverdig vei

Sv: Atkins og undervektig

Jeg er undervektig: Lavkarbo har redet livet mitt! Endelig tar kroppen til seg næring, vekten går oppover, og jeg er så SULTEN!
Sofie Hexeberg rådet meg til å ligge rett under 100 g. kh. om dagen.

Gaupe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minimalt med karbohydrater Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fakta og feiloppfatinger om Atkins Ernæringsmessige Tilnærming HP Atkins kosthold 22 24-06-08 16:56
Atkins' diett - farlig eller genial? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 27 22-05-08 08:08
Lavkarbo resurser HP Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger 32 01-08-05 11:13


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no