Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Jeg skal avslutte ketolyse. Men hvordan skal jeg gjøre videre ifht mat?

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-05-09, 21:37   #1
*pippi m gutt og jente*
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
*pippi m gutt og jente* er på en erverdig vei

Jeg skal avslutte ketolyse. Men hvordan skal jeg gjøre videre ifht mat?

Hva har dere andre gjort?

*pippi m gutt og jente* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-05-09, 22:26   #2
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jeg skal avslutte ketolyse..Men hvordan skal jeg gjøre videre ifht mat?

Det du IKKE skal gjøre er å gå tilbake til et karborikt kosthold, men det er jo en selvfølge. Du kan innføre litt flere karber om du vil, men du trenger ikke om du trives med å ligge på få karber. Noen ligger på et lavt inntak hele livet og trives med det både fysisk og psykisk, mens andre føler de trenger litt mer, Bare spis litt mer grønnsaker, bær, kanskje bittelitt frukt og grovt knekkebrød og nøtter, så er jo den saken grei?

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 30-05-09, 22:32   #3
*pippi m gutt og jente*
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
*pippi m gutt og jente* er på en erverdig vei

Sv: Jeg skal avslutte ketolyse..Men hvordan skal jeg gjøre videre ifht mat?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det du IKKE skal gjøre er å gå tilbake til et karborikt kosthold, men det er jo en selvfølge. Du kan innføre litt flere karber om du vil, men du trenger ikke om du trives med å ligge på få karber. Noen ligger på et lavt inntak hele livet og trives med det både fysisk og psykisk, mens andre føler de trenger litt mer, Bare spis litt mer grønnsaker, bær, kanskje bittelitt frukt og grovt knekkebrød og nøtter, så er jo den saken grei?

Ok, men hvordan gjør jeg med fettet fremover? Går jeg over på mer oljer feks? Og hvor mange sånn ca karber pr dag?

*pippi m gutt og jente* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-05-09, 22:35   #4
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jeg skal avslutte ketolyse..Men hvordan skal jeg gjøre videre ifht mat?

Det er så invididuelt at det er vanskelig å si. Jeg tror jeg ville valgt en veeeldig gradvis tilvenning, så du kan merke om du begynner å gå opp i vekt, blir dårlig og lignende. Og innfør helst ting som mer grønnsaker, bær og nøtter før du innfører korn og slikt. Når det gjelder fettet så er jeg litt usikker, for noen sier man må kutte veldig ned på det når man øker karbene, mens feks. legen Wolfgang Lutz sier at så lenge man holder seg under 72 gram karber daglig, kan man spise fett og proteiner uten restriksjoner. Jeg holder en knapp på sistnevnte.
Mer oljer ville jeg ikke gått over til, jeg mener smør er ypperlig og bør brukes daglig.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 11:34   #5
*pippi m gutt og jente*
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
*pippi m gutt og jente* er på en erverdig vei

Sv: Jeg skal avslutte ketolyse..Men hvordan skal jeg gjøre videre ifht mat?

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Det er så invididuelt at det er vanskelig å si. Jeg tror jeg ville valgt en veeeldig gradvis tilvenning, så du kan merke om du begynner å gå opp i vekt, blir dårlig og lignende. Og innfør helst ting som mer grønnsaker, bær og nøtter før du innfører korn og slikt. Når det gjelder fettet så er jeg litt usikker, for noen sier man må kutte veldig ned på det når man øker karbene, mens feks. legen Wolfgang Lutz sier at så lenge man holder seg under 72 gram karber daglig, kan man spise fett og proteiner uten restriksjoner. Jeg holder en knapp på sistnevnte.
Mer oljer ville jeg ikke gått over til, jeg mener smør er ypperlig og bør brukes daglig.

Tusen takk for svar=) Er så redd for å gjøre feil..hehe=) Men hvis jeg holder meg under 70 karber om dagen så heter det lavkarbo..har jeg forstått riktig? Jeg kan vel spise litt frukt og gulrøtter nå da? Fantastisk nedgang du har hatt foressten=))

*pippi m gutt og jente* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 11:51   #6
*pippi m gutt og jente*
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
*pippi m gutt og jente* er på en erverdig vei

Sv: Jeg skal avslutte ketolyse. Men hvordan skal jeg gjøre videre ifht mat?

En ting til jeg lurer på..Er det bare karber vi ser på eller er det kcal?

*pippi m gutt og jente* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 12:24   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jeg skal avslutte ketolyse. Men hvordan skal jeg gjøre videre ifht mat?

De fleste ser bare på karber. Jeg kommer ikke til å telle en kalori i hele mitt liv, tenker jeg.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 31-05-09, 12:26   #8
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Jeg skal avslutte ketolyse..Men hvordan skal jeg gjøre videre ifht mat?

Opprinnelig lagt inn av *pippi m gutt og jente*, her.

Tusen takk for svar=) Er så redd for å gjøre feil..hehe=) Men hvis jeg holder meg under 70 karber om dagen så heter det lavkarbo..har jeg forstått riktig? Jeg kan vel spise litt frukt og gulrøtter nå da? Fantastisk nedgang du har hatt foressten=))

Skjlnner godt du er redd for å gjøre feil, dette er jo en ganske ny og annerledes verden for mange. Jeg tror lavkarbo = alt under 120 (150?) gram karber daglig, men at noen leger/"guruer" anbefaler mindre enn det. Jeg ville helst holdt meg under 100, hvertfall, og aller helst under 70. Trener du mye kan du vel gå opp mot 100, men sånt må man finne utav selv. Lykke til, hvertfall.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan skal dere gjøre det i jula? Går det an å vedlikeholde? MoaMoa Ketolysekuren 24 16-12-08 02:00
Hva skal jeg gjøre??? Klarer ikke ketolyse lenger Monen Lavkarbo generelt 12 04-07-07 22:41
Hjelp! jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Amagetha Atkins kosthold 19 28-04-06 16:14
hva skal jeg gjøre for å komme igang? Lissa Lavkarbo generelt 7 24-05-04 16:52


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no