Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Trenger så sårt litt starthjelp!

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-01-13, 23:49   #1
Smalasussie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 11
Smalasussie er på en erverdig vei

Trenger så sårt litt starthjelp!

Jeg begynte på lavkarbo nå første Januar 2013, og har klart meg bra de første fem dagene. Veier ikke maten, men har kuttet helt ut brød, pasta, poteter, frukt, sukker osv. Men nå i kveld (lørdag) kom utfordringene på rekke og rad. Samboeren min kom hjem med en pose bamsemums, også måtte jeg bare smake på en. Også ble det fort fem. Også smakte jeg litt brus. Også spiste jeg hele 70% sjokoladen min, og drakk tre glass med fun light..

Jeg har 15 kg jeg vil kvitte meg med, og det kommer ikke til å gå hvis jeg skal gjøre dette halvveis. Kan noen hjelpe meg? Hvordan får dere det til? Jeg vil så inderlig klare å holde meg under 20 karb om dagen, og se resultater etterhvert! Har dere noen tips? Hvordan unngår jeg fristelsene? Jeg vil jo ikke nekte mannen min å spise det han vil. Han vil definitivt ikke på lavkarbo, og er ikke klar for å kutte ut snacks og brus.

Håper på svar!

Smalasussie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo av noe slag, fortsatt i startfasen! Svar med sitat
Gammel 05-01-13, 23:56   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Trenger så sårt litt starthjelp!!

Du kan jo spise litt 70% sjokolade feks, og bacongull(pass på at det er ekte) på lørdagene.
Brus går fint så lenge den er sukkerfri og det ikke blir mengder! Fun light er det mange som drikker store mengder av hver dag!

Det beste er å klare seg helt uten sånne ting som sjokolade, men det finnes vanlig med lite sukker og sukkerfri sjokolade som jo er litt bedre å sprekke på!

Den aller beste måten å unngå fristelsene på, er uansett å være forberedt. Tenk over situasjoner du kan bli tilbudt mat på forhånd, spis deg mett på lovlig mat før du går i selskap eller bestem deg for å bare ta en liten bit osv.

Lykke til!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 00:10   #3
Smalasussie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 11
Smalasussie er på en erverdig vei

Sv: Trenger så sårt litt starthjelp!!

Takk! Så litt sukkerfri brus er ok på lørdager f.eks? Og fun light er helt ok? Blir såå lei av å bare drikke vann! (Enda dette bare har vart noen dager).

Smalasussie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo av noe slag, fortsatt i startfasen! Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 00:13   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Trenger så sårt litt starthjelp!!

Jeg har drukket cola zero i årevis og likevel gått ned på lavkarbo, men vet også at jeg er av de som ikke reagerer på aspartam med blodsukkerstigning!
Noen mener det er såpass giftig at de ikke vil drikke det.
Det kommer jo også litt an på mengdene, da!
Det samme gjelder fun saft. Drikk mest vann, men bytt gjerne på litt med fun og sukkerfri brus innimellom om du syns det fungerer for deg!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 06-01-13, 20:16   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Trenger så sårt litt starthjelp!!

Og ta en prat med samboeren din ang om han vil være en støtte eller en utfordring i denne prosessen!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 21:01   #6
knuttien
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: Nesodden
Innlegg: 36
knuttien er på en erverdig vei

Sv: Trenger så sårt litt starthjelp!

Tenk ikke at det er verdens undergang om du sprekker en kveld. Du ødelegger ikke alt av den grunn. Men prøv selvsagt å unngå sprekker da.

Men jeg hadde nok ikke klart meg bra uten pepsi max. Ja jeg vet at aspartam kanskje ikke er det beste, men i forhold til vektnedgang har det ikke vært noe problem for meg. Jeg drikker masse pepsi max. Og i helgene masse Bacongull. Så liker du bacongull (jeg digger maarud sin sorte pose) så er det veldig bra tips. Eneste ulempen jeg ser av å drikke pepsi max er at jeg får mer lyst på søtsaker... og det er jo ikke så bra..

Farris bris naturell som jeg blander med fun light gir også en bra brusfølelse. Bare sunnere og gir mindre søtsug for min del.

Ellers er jeg en rev etter krem. Så koser meg ofte med pisket krem og bær, eller revet sukkerfri sjokolade. Cottage cheese, krem og sukkerfritt jordbærsyltetøy fra Lerum er en god søt riskrem f.eks.

Nå har jeg vært i en karbo-opptrappingsfase de siste ukene så nå koser jeg med mer med "krem på boks" fra Tine siden det er mer lettvint enn å piske hele tiden. (4,7 karber per 100 gram) og sammen med Freia lett kakao (som er sykt god) på a 5 karber per kopp - så har jeg en utrolig god kveldsdrikk, men dog med ca 6-7 karber per kopp.

KOS ferdig mørk sjokolademousse med krem på toppen er også min favoritt-dessert for tiden. Moussen er på ca 7 karber, og med krem fort 8-9 karber - men veldig god!

Viktig å kose seg iblant - eller for min del stort sett ganske ofte. Men jeg er heldigvis en som ikke tar skade av det. Har oppnådd min ønskede vekt - og det er lettere med vektkontroll enn med vektnedgang for min del.

knuttien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-01-13, 21:26   #7
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Trenger så sårt litt starthjelp!

Et alternativ til bacongull er ostechips. Vannvittig godt og enkelt å lage : http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=25629

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-01-13, 20:37   #8
Smalasussie
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 11
Smalasussie er på en erverdig vei

Sv: Trenger så sårt litt starthjelp!

Takk! Det hjalp virkelig med litt oppmuntring Har nå prata litt med gubben, og han sa at om han skulle spise sjokolade, så skulle det foregå på jobb! Han er i utgangspunktet ikke noe glad i godteri, så de få gangene han spiser det, trenger han jo ikke å mumse det i seg foran meg, hehe. Tusen takk for gode ord!

Smalasussie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo av noe slag, fortsatt i startfasen! Svar med sitat
Svar

Emneord
fristelser, hjelp til oppstart, lavkarbo, nybegynner, trengertips


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Trenger litt starthjelp Anos Spørsmål og svar 3 09-03-11 09:26
Trenger litt sårt motivasjon ... smiley75 Ketolysekuren 3 15-11-09 20:53
Trenger litt starthjelp olepetrus Lavkarbo generelt 3 30-04-09 02:35
Jeg trenger sårt litt hjelp her smil! Ketolysekuren 14 10-03-09 12:20


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no