Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Osteoporose/knogleskørhed

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-01-11, 19:46   #1
Efterår
Medlem
 
Efterår sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Innlegg: 97
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg
Unhappy

Osteoporose/knogleskørhed

Hej
Jeg spiser efter Skaldeman 50+ og elsker det. MEN jeg har lige fået konstateret osteoporose og jeg bliver derfor meget i tvivl om jeg kan blive ved med at spise efter Skaldeman principperne. Alle de steder hvor jeg har læst (i Danmark) anefaler de minimum indtag af kød og massere af bælgfrugter, grøntsager, frugt , bær og korn for ikke at blodet skal blive for syreholdigt og derved tage af knoglemassen. Er der nogen af jer der ved hvor jeg kan finde informationer - er der nogen steder hvor det dokumenteret det modsatte. Jeg har virkelig brug for hjælp for den her kost føles helt rigtig - ingen blodsukkerudsving, ingen humørsvingninger og ingen/næsten ingen trang til søde sager.
Jeg håber at høre fra jer
Kærlig hilsen
Efterår

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat
Gammel 28-01-11, 21:56   #2
trollmamma
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 160
trollmamma er på en erverdig vei

Sv: Osteoporose/knogleskørhed

Ta kontakt med legen din og hør hva de anbefaler ved sykehuset.
Jeg er selv revmatiker og har svært god effekt av lavkarbokost, men jeg passer på å spise grønnsaker da.

Jeg reagerer på sukker og hvitt mel, men tåler kjøtt fint.

__________________


trollmamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 07:39   #3
Efterår
Medlem
 
Efterår sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Innlegg: 97
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Osteoporose/knogleskørhed

Tak for dit svar Jeg vil spørge på sygehuset men Danmark er lysår bagud i forhold til Norge mht til kost - og det eneste vi skal tale om er hvilken medicin jeg skal have, så jeg er nød til selv at søge informationer. Men det glæder mig at høre at du har fået god hjælp
Kærlig hilsen
Efterår

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 09:42   #4
trollmamma
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 160
trollmamma er på en erverdig vei

Sv: Osteoporose/knogleskørhed

Hvilke medisiner har du fått anbefalt da?

Det er nok ikke dumt å ta noen medisiner også, om det kan hjelpe deg til å være mer fysisk aktiv.

__________________


trollmamma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 10:08   #5
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Osteoporose/knogleskørhed

Opprinnelig lagt inn av Efterår, her.

Hej
Jeg spiser efter Skaldeman 50+ og elsker det. MEN jeg har lige fået konstateret osteoporose og jeg bliver derfor meget i tvivl om jeg kan blive ved med at spise efter Skaldeman principperne. Alle de steder hvor jeg har læst (i Danmark) anefaler de minimum indtag af kød og massere af bælgfrugter, grøntsager, frugt , bær og korn for ikke at blodet skal blive for syreholdigt og derved tage af knoglemassen. Er der nogen af jer der ved hvor jeg kan finde informationer - er der nogen steder hvor det dokumenteret det modsatte. Jeg har virkelig brug for hjælp for den her kost føles helt rigtig - ingen blodsukkerudsving, ingen humørsvingninger og ingen/næsten ingen trang til søde sager.
Jeg håber at høre fra jer
Kærlig hilsen
Efterår

Hei!
Jeg fikk konstatert benskjørhet for 5 år siden, gikk da på vanlig kosthold.
Begynte da på Fosamax og calcigran forte.Brukte fosamax i to år, kunne da avslutte det og bruke bare calcigran.
Begynte på lavkarbo og trene for 2 år siden, har kjempefine benmålinger siden da.
Spiser ikke kjøtt,bare kylling.Spiser mye grønnsaker.

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Gammel 29-01-11, 17:20   #6
Efterår
Medlem
 
Efterår sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Danmark
Innlegg: 97
Efterår har en fantastisk aura rundt segEfterår har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Osteoporose/knogleskørhed

TAK for jeres svar
Trollmamma - jeg har ikke fået at vide hvilken medicin han kan tilbyde mig, men har fået en indkaldelse i marts - så ventetiden vil jeg bruge på at samle så mange informationer som muligt så jeg ved hvad der er af muligheder og alternativer.
Fysisk aktiv er jeg heldigvis allerede

aslaug - tankevækkende at du fik det konstateret på vanligt kosthold.
Det jeg er bange for ved medicinen er bivirkningerne som ikke altid er til at forudse. Men hvor er det dejligt at læse at du har fået det stoppet på så kort tid - jeg vil læse dit svar når jeg bliver usikker.

Efterår er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Primal Blueprint / Paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no