Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

LCHF-brød

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-02-11, 09:55   #1
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

LCHF-brød

Hei! Jeg har lest litt rundt på oppskrifter nå og på LCHF-bloggen etc. og ser mange oppskrifter på brød-varianter. Spiser dere dem? Eller er det mer noe man kan begynne med når man en dag er over på vedlikeholdsfasen? Jeg skal ned MYE så vil ikke spise noe som kan stoppe nedgangen, men kunne vært artig å hatt en gang i blandt om det er ok mat også for Skaldemann`ere? Jeg prøver holde meg så tett opptil hans råd som mulig da jeg føler det med naturlig mat etc. som viktig, men kunne vært godt som en avveksling? Takker for gåde råd og inspirasjon!

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 10:14   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: LCHF-brød

Brød er vel ikke helt Skaldeman, men om du vil bruke litt er det helt opp til deg

Noen av oss kan spise brøderstatninger og fortsatt kan gå ned, men for andre igjen er brøderstatninger en vektstopper.

Så, som med det meste annet må du bare prøve og se hvordan du og din kropp reagerer

Jeg spiser brød en sjelden gang og har null problemer med det. Skjærer opp og legger i fryseren, kan være praktisk å ha tilgjengelig

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 16:34   #3
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: LCHF-brød

Ok, hvaslags brød bruker du? Jeg tenker på en av disse egg/ostebrødene ev. Og så har jeg en farmor som bør holde blodsukkeret stabilt men hun orker ikke endre hele dietten sin, så jeg tenkte jeg kunne prøve bake noen til henne, om de er såppas gode at de kan være et ok alternativ for henne.

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 16:48   #4
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: LCHF-brød

Det jeg har funnet som jeg føler blir mest likt brød, er de grove tekakene fra bloggen til Lena Beatrice: http://lenabeatrice.net/lavkarbomat/...grove-tekaker/

Noe karbo blir det jo, og brøderstatninger er ikke helt ihht Skaldeman, såvidt jeg har forstått. Selv synes jeg det er godt og lettvint, og baker disse kanskje hver 14. dag. Da har jeg "brød" etpar-tre dager og får "dosa" mi Blir fort ensformig med bare kjøtt hele tiden - og noen ganger er det godt å legge pålegget på noe. Grov tekake med tykt lag grov leverpostei, eller meierismør og myyye jarsbergost - veldig godt!

NB. De får ikke sprø skorpe, slik melbakst gjør. Men bortsett fra det er både smak og konsistens veldig likt brød.

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 27-02-11, 18:10   #5
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: LCHF-brød

Tusen takk for tips begge to! Har ikke tenkt å spise det så mye for syns det er deilig å leve på skadelmanns kost. Føler meg i mye bedre form! Men en gang i blandt hadde det vært ok å ha med en skive jarlsberg som du skriver med smør og en skive tomat til lunsj. Gleder meg til å prøve!

Kanskje den føles sprø med litt frø og ost på utsiden? Og at man kan ta dem i brødristeren? Må testes

Har slitt litt denne helga, ble for lite fett og for mye proteiner i går, og for mye salt så gruer for vekta i morgen.. Vet det er da mest vann men hadde gledet meg til noe minus da, men er beredt på alt! Får satse på super nedgang neste mandag i så fall!

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
LCHF og CLA StegforSteg Generell diskusjon 2 27-04-10 09:49
Ny på LCHF Virgo2 Generell diskusjon 6 26-01-10 21:32
Lollypop-brød med 2.24 g karbo per 100 gram. Helt VANLIG brød! Lollypop! Bakst 1 01-08-08 17:33
Brød, brød og atter brød! Valeriana Lavkarbo generelt 23 27-08-07 10:21
Hvilket brød er sunnest av "Dansk brød eller Lavkarbo? Aadna Lavkarbo generelt 14 28-09-06 21:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no