Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Da er det bestemt

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-05-10, 22:58   #1
Belin
Medlem
 
Belin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Østfold
Alder: 45
Innlegg: 95
Belin er på en erverdig vei

Da er det bestemt

Jeg har lest og lest. Og valget faller på Skaldemans opplegg.
Jeg liker måten han tenker på. Holder på å lese både GI-Null og Spis deg slank, og maten ser god ut og ikke minst gjennomførbart for min del.
Jeg elsker kjøtt og ost. Og tenker umiddelbart at fondue må jo være drømmemåltid her.
Må lese enda litt til på forholdstallene hans, og mengder i forhold til hverandre. For det har jeg ikke helt forstått enda... Jeg skjønner ikke helt hvor mye kjøtt jeg må ha i forhold til fettet. Jeg syns det er greit å måle jeg da. Men, får vel lese enda litt til.

Har nå holdt meg unna karbo og sukker i to dager. Og foreløpig går det veldig fint. Savner ikke noe spesielt riktig enda. Aldri vært noen godtemoms, så det problemet slipper jeg heldigvis. I morgen skal jeg ut med jobben, og vet ikke hva slags mat det blir servert enda. Men mistenker tapas, og da er det jo veldig greit!
Målet er å ta av 15 kilo, og ikke se på dette som en diett men en måte å leve på. Er veldig motivert for det hvertfall!

Syns det virker som det er få som velger Skaldeman her. Men veldig mange på ketolyse kuren. Hvorfor det egentlig? Har ikke lest ketolyse boken, så jeg aner ikke forskjellen. Men har forstått at det er temmelig likt, men mer fett hos Skaldeman?

Belin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 06-05-10, 10:37   #2
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Da er det bestemt

Jeg oppdaget lavkarbo gjennom Skaldeman, og ved hjelp av filosofien hans gikk jeg ned 35 kg i løpet av 8-9 måneder.

Jeg har veldig sansen for hans måte å tenke på. Han bruker forholdsvis store ord, men noen ganger er det helt ok å være tabloid for å understreke poengene.

Ketolyse er veldig populært blant kvinner. Jeg antar at det er fordi det er et mer "ferdig" opplegg med svært faste rammer for hva man kan spise. Skaldeman har en mer omtrentlig tilnærming som ikke krever utstrakt bruk av kjøkkenvekt og ketostix.

Kostholdet kan i praksis være dønn likt.

Lykke til!



_

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 11:19   #3
Gwen
Medlem
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 397
Gwen er på en erverdig vei

Sv: Da er det bestemt

Jeg spiser også hovedsaklig etter Skaldeman sin filosofi.
Litt mer grønt til tider kanskje....

Men du Kula: gikk du ned fra første stund, eller tok det litt tid før fettforbrendingen startet for fullt?
Skaldeman skriver at det kan ta 3- 4 uker - er på 3. uka nå og håper ting og saker vil skje

__________________


Gwen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Ketolyse - usikker Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 12:07   #4
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Da er det bestemt

Mener å huske at jeg gikk ned 6 kilo i løpet av de første to ukene. Det var en pangstart. Mye av denne vektreduksjonen skyldtes jo naturligvis forskyvning i væskebalansen.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 12:40   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Da er det bestemt

Jeg spiser etter Skaldeman sine prinsipper, men jeg skyr ikke grønnsakene... Jeg spiser mellom 12 og 20g om dagen, varierer litt, men karbene kommer fra grønnsaker og jeg prøver å ikke å få så mange fra fløte mm. Fløte påvirker blodsukkeret hefitgere enn feks paprika, selv om paprikaen inneholder nesten dobbelt så mye karber. Jeg har satt en grense på 1dl fløte pr dag for min del, fettet kan komme fra smør og ikke masse fløte

Jeg gikk ned 3kg første uka, sto så stille i 5 uker, men følte meg bra, jevnt blodsukker, ikke ulvehunger og søthunger, så jeg fortsatte( fordi jeg visste at dette er eneste fornuftige kosthold for en som startet med bmi på over 50), og så gikk jeg ned 4kg på 3 uker og fortsatte med drøye halvkiloen i uka noen uker, så en halvkilo. Siden jul har det stått stille, men jeg har hatt noen sprekker,pådratt med noen gjenstridige kilo mm.
Men cm krymper sånn dann og vann og jeg slipper å gå rundt å vær sulten og ha lyst på noe hele tiden, jeg bare satser på at vekten går nedover igjen snart.

Synes forøvrig ikke det er så mye mere faste rammer og ferdig opplegg på ketolyse fremfor Skaldeman.. Tror heller det er slik at folk velger det de fleste velger.

Jeg liker godt bøkene til Skaldeman, og synes de gjør seg best på orginalspråket, men så har jeg ikke noe i mot å lese svensk, norsk og svensk går for det samme for oss grenseboere

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 13:46   #6
crystall
Seniormedlem
 
crystall sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansand
Alder: 35
Innlegg: 672
crystall er ny på veien

Sv: Da er det bestemt

Jeg har ketolyse som kostholdsfilosofi, men det kunne like godt stått ketolyse/skaldeman. Jeg mixer de to helt greit, og ser ikke noe problem med det så lenge jeg holder meg i ketose

__________________
Delmål 1: 90 kg - Delmål 2: 85 kg- Delmål 3: 80 kg - Delmål 4: 75 kg - Det ultimate målet: 70 kg


Min Journal
crystall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 10-05-10, 15:12   #7
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Da er det bestemt

Grunnen til at flere følger ketolyse er at den tillater litt mer karbohydrater, tror jeg. De som er glad i litt karbohydrater velger da den fordi de tenker at de skal spise lavkarbo resten av livet og vil forhindre at de sprekker pga for stort savn.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 14:25   #8
Gwen
Medlem
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 397
Gwen er på en erverdig vei

Sv: Da er det bestemt

Opprinnelig lagt inn av Kula, her.

Mener å huske at jeg gikk ned 6 kilo i løpet av de første to ukene. Det var en pangstart. Mye av denne vektreduksjonen skyldtes jo naturligvis forskyvning i væskebalansen.
-

Wow - det var en pangstart ja! Jeg blir litt småmisunnelig, men alle er jo forskjellige - så jeg får ta det som det kommer.

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg gikk ned 3kg første uka, sto så stille i 5 uker, men følte meg bra, jevnt blodsukker, ikke ulvehunger og søthunger, så jeg fortsatte( fordi jeg visste at dette er eneste fornuftige kosthold for en som startet med bmi på over 50), og så gikk jeg ned 4kg på 3 uker og fortsatte med drøye halvkiloen i uka noen uker, så en halvkilo. Siden jul har det stått stille, men jeg har hatt noen sprekker,pådratt med noen gjenstridige kilo mm.
Men cm krymper sånn dann og vann og jeg slipper å gå rundt å vær sulten og ha lyst på noe hele tiden, jeg bare satser på at vekten går nedover igjen snart.

Jeg hadde en BMI på 39 da jeg begynte, jeg gikk ned 2,3 kg uke 1 og 0,5 uke 2 - regner med at det blir 0,5 i uka fremover. Jeg må bare være veldig bevisst på det, slik at jeg ikke blir skuffet. Har også krympet noen cm, syns det er så rart å gå ned flere cm, men nåla nesten ikke beveger seg nedover på vekta...

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Synes forøvrig ikke det er så mye mere faste rammer og ferdig opplegg på ketolyse fremfor Skaldeman.. Tror heller det er slik at folk velger det de fleste velger.

Jeg valgte Skaldeman fordi jeg syntes det virket enklere...
Men jeg har ikke lest Ketolyseboka - så kan ikke uttale meg egentlig

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg liker godt bøkene til Skaldeman, og synes de gjør seg best på orginalspråket, men så har jeg ikke noe i mot å lese svensk, norsk og svensk går for det samme for oss grenseboere

Samme her, jeg jobbet på IKEA i nesten 10 år - så svensk eller norsk tekst er det samme
Liker at han er så rett fram - skal bestille kokeboka hans også!!

Lykke til Belin. Jeg syns også vi er få her, håper det kommer til fler etterhvert

__________________


Gwen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/Ketolyse - usikker Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Nå er det bestemt ... Her kommer jeg Lisekir Ketolysekuren 5 01-04-08 14:30
Julebord! Får ikke bestemt meg! Monen Lavkarbo generelt 21 03-12-06 00:23
Jeg har bestemt meg!! Dumsi Lavkarbo generelt 10 19-10-04 10:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no