Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Blodtypedietten

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-04-07, 03:50   #1
dolphy
Medlem
 
dolphy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 39
Innlegg: 284
dolphy har en fantastisk aura rundt segdolphy har en fantastisk aura rundt seg

Blodtypedietten

Dette er kanskje ikke rette plassen å poste denne tråden men jeg vet liksom ikke helt hvor jeg skulle gjøre av den

Jeg vil bare finne noen andre som holder seg til blodtypedietten, kanskje da helst type 0!
Hadde vært nyttig å fulgt hverandre...

Let me know if you're out there

__________________
Alt som ikke dreper gjør deg sterkere!
dolphy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtypedietten/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-04-07, 08:39   #2
Trolljenta
Seniormedlem
 
Trolljenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2005
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 2.146
Trolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt avTrolljenta har veldig mye å være stolt av

Sv: Blodtypedietten

Det er eget forum for blodtypedietten under "kostholdsfilosofier", men dessverre ikke så mye aktivitet der

__________________
Min lavkarbo blogg
Trolljenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 15:39   #3
dolphy
Medlem
 
dolphy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 39
Innlegg: 284
dolphy har en fantastisk aura rundt segdolphy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blodtypedietten

mhm, tenkte kanskje den var litt mer synlig her! Men kanskje det ikke er så mange blodtype tilhengere her?

__________________
Alt som ikke dreper gjør deg sterkere!
dolphy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtypedietten/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 15:51   #4
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Blodtypedietten

Hei, jeg leste boka for et par år siden, og tenkte at det kunne ha noe for seg, men da jeg begynte på lavkarbo, så ville jeg heller konsentrere meg om det.
Jeg har blodtype B, og det jeg husker nå, er at jeg ikke skulle spise svin, mais, granateple, pinjekjerner, gresskarfrø og stjernefrukt...

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 15:52   #5
dolphy
Medlem
 
dolphy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 39
Innlegg: 284
dolphy har en fantastisk aura rundt segdolphy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blodtypedietten

Blodtype null er født for lavkarbo kosthold, det er så gøy

__________________
Alt som ikke dreper gjør deg sterkere!
dolphy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtypedietten/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 17:40   #6
Gladimat
Medlem
 
Gladimat sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Trondheim
Innlegg: 148
Gladimat er på en erverdig vei

Sv: Blodtypedietten

Jeg har blodtype O og brukte denne for maaange år siden. Gikk ned en kilo i uka den gangen. Veldig lavkarbo da! Masse kjøtt, fisk og grønnsaker Men da spiste jeg litt ris, og spiste litt sjokolade og Men nå ville jeg prøve Skaldemans. Går du på blodtypediett, så er vel blodtype O den aller beste. Lykke til!!!

__________________


Gladimat er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 18:34   #7
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Blodtypedietten

Javel, ja... Hurra for dere!

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 21:11   #8
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: Blodtypedietten

Jeg har blodtype 0, men følger den ikke slavisk. Prøvde for en stund siden, men er for glad i melkeprodukter. Jeg er stadig innom forumet for å lese litt - og prøver å få i meg mest mulig av det som er "medisinsk" og minst mulig av det man skal unngå.

Enkelte ting merker jeg at kroppen min ikke har godt av, bl.a. appelsiner og kål!

Er planen din å følge blodtypedietten??

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 21-04-07, 22:00   #9
mcfrogner
Ubekreftet Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 277
mcfrogner er ny på veien

Sv: Blodtypedietten

Jeg er blodtype A, men den kosten kunne jeg aldri overlevd på Det eneste kjøttet som anbefales er kylling og fisk... Men noen ting passer, f.eks. at jeg ikke tåler appelsinjuice (men jeg kan drikke ananasjuice) - litt uvesentlig egentlig, siden det bare er sukker...

__________________
Startvekt: 130 kg
Vekt nå: 105 kg
mcfrogner er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/Atkins/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 05:28   #10
dolphy
Medlem
 
dolphy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 39
Innlegg: 284
dolphy har en fantastisk aura rundt segdolphy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blodtypedietten

Opprinnelig lagt inn av Nett, her.

Jeg har blodtype 0, men følger den ikke slavisk. Prøvde for en stund siden, men er for glad i melkeprodukter.

Hehe, ja melkeproduktene synes jeg er de vanskeligste å unngå!

Opprinnelig lagt inn av Nett, her.

Er planen din å følge blodtypedietten??

Jeg har den hele tiden i bakhodet, og spiser aldri brød og poteter til hverdags. Brød merker jeg hvertfall at kroppen min ikke er så glad i Det som er litt synd er at kroppen min reagerer kraftig på kunstig søtsoffer Det står i Blodtypedietten at type 0 tåler sukker bedre enn kunstig søtstoff!! Kjipt!

Så blodtypedietten er hovedfiliosofien min, men man skal ikke se bort i fra at jeg allikevel gomler litt Cottage Cheese og slik innimellom! Hehe..
Skal prøve å kjøre litt nazi nå i begynnelsen hvertfall, sist fulgte jeg retningslinjene for Atkins induskjon for å komme i ketose, det går ganske hånd i hånd med blodtypedietten anyway

Glad jeg er blodtype 0

__________________
Alt som ikke dreper gjør deg sterkere!
dolphy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtypedietten/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 13:45   #11
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Blodtypedietten

Man kan ikke gjøre noe med blodtypen sin.
Det er fordeler og ulemper med alle, så å komme med slike utbrudd som "Blodtype er best for lavkarbo!" og "Jeg er glad jeg er 0", kan man vel styre unna her? Hva blir det neste? Ikke stifte familie med noen andre enn dem med blodtype 0? Det er tross alt ulemper med 0 også... Og så? Vi er alle forskjellige. La oss være det!

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 13:55   #12
dolphy
Medlem
 
dolphy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 39
Innlegg: 284
dolphy har en fantastisk aura rundt segdolphy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blodtypedietten


Jeg mente ikke dette på en stygg måte da Beklager hvis det kom feil ut!

Alle må jo få følge sin egen filosofi, og for meg blir det blodtypedietten, som for min type går overens med bl.a. både Skaldemann og Atkins.
Jeg sier ikke at hvis du er type A så har du ikke noe her å gjøre... Man må jo alle teste ut kroppen sin å finne ut hva som fungerer.

Beklager så mye

__________________
Alt som ikke dreper gjør deg sterkere!
dolphy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtypedietten/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 14:29   #13
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Blodtypedietten

Jeg skjønte det!

Men det er jo bedre å diskutere ting i forhold til hva slags blodtype en har, og ikke framheve den ene blodtypen framfor de andre...


Jeg følger jo boka Bedre uten brød/optimal ernæring som hovedfilosofi, men jeg har likevel en mistanke om at blodtypedietten har noe for seg. Det som er synd, er at jeg i tillegg til ikke å skulle ha brød, (som jeg har kuttet ut med godt resultat, og ikke savner!) heller ikke skal ha johannesbrødkjernemel, eller bokhvetemel. Dermed blir det ikke lett å erstatte hvetemel i f.eks. leverpostei, som jeg har lyst til å lage...

Har ellers funnet ut at jeg ikke kan legge altfor stor vekt på blodtypedietten, men ta det ut fra hva jeg kjenner på meg selv.
Og dersom hvetemel står på lista over hva som skal unngås for blodtype B, vil det ha en mye større positiv effekt å unngå dette på grunn av mengden brukt i daglig brødspising, enn en og annen sjelden grønnsak.

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 14:43   #14
dolphy
Medlem
 
dolphy sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 39
Innlegg: 284
dolphy har en fantastisk aura rundt segdolphy har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Blodtypedietten

okeeey, men da er vi på samme side i boka! Var redd jeg tråkka på noen tær der, for det var jo virkelig ikke meninga!
Men jeg må si jeg er glad jeg er blodtype 0 som "skal ha" masse kjøtt og sånn, hadde jeg måtte vært veggis hadde jeg synes det vært trist og veldig vanskelig. Men da hadde jeg kanskje ikke trodd på blodtypedietten Neida... Men...
Jeg har tro på lavkarbo kost, og masse proteiner, og da er det jo hendig å være type 0 og kombinere filiosofiene, om du skjønner.
Det er jo som Skaldemann sier; gå tilbake til røttene. Derfor tror jeg også alle blodtyper kan ha godt av lavkarbo kost, for vi kommer jo alle fra samme utgangspunkt!
Jeg så også en diskusjon i en annen tråd -husker ikke hvilken om å spise etter opphavet. At asiatere har en annen forutsetning, for dem har spist ris fra tidenes morgen, så dem tåler det godt og holder seg slanke, mens vi her oppe i nord ikke hadde tilgang på kornprodukter og masse frukt så da passer ikke det så godt for oss. Mens afrikanere igjen har en annen forutsetning. Mye interessant.

Lurer på hvorfor jeg ikke studerer ernæring Tok feil sving i studielivets veikryss! Så får studere her inne i stedet

__________________
Alt som ikke dreper gjør deg sterkere!
dolphy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blodtypedietten/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-04-07, 22:23   #15
Manina
Utforsker
 
Manina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 4.561
Manina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastiskManina er bare helt fantastisk

Sv: Blodtypedietten

Akkurat det lurer jeg også på! Jeg var faktisk inne på tanken en periode, men, jeg hadde ikke riktig fag fra videregående, og det strandet med en kjemieksamen, før jeg fortsatte med noe annet...

Dette er jammen sammensatte ting. I tillegg til geografiske opprinnelser, har jeg også sansen for årstidsvariasjon. At en spiser lokale varer etter sesongen. Ikke så lett å gjennomføre i dag, så mye annet som frister! Men lavkarbo er jo inne på mye av det.

Det er forresten en liten ting jeg så på blodtypesidene til d'Adamo. Kokosfett og -melk er forbudt for alle blodtypene, unntatt ikke-utskillende A! Og jeg lurer jo litt på om dette kan stemme. Er det kanskje noen hull i systemet hans? De har jo vist at Stillehavs-folk hadde utmerket helse med masse kokosnøtt og fisk, før USA og Vesten kom og påvirket kostholdet deres. Og nå er helsen deres svært dårlig!

Skulle ønske at noen kunne etterteste resultatene til d'Adamo. For det er mye interessant, det er helt klart.

Manina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo med naturlig mat Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Blodtypedietten - bare humbug? mofe Blodtypedietten 14 24-09-10 02:11
Blodtypedietten mot candida? Lotusia Blodtypedietten 0 14-07-06 11:53
Blodtypedietten - litt for "ung" vitenskap? Ingebjørg Blodtypedietten 8 27-05-06 14:04
Atkins + blodtypedietten? Marianne Generell ernæringsdebatt 8 10-05-05 10:07
Blodtypedietten – spis riktig for din blodtype Summer Blodtypedietten 0 28-02-04 21:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no