Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Flere nye på Skaldemann?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-08-09, 14:17   #51
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Jeg vil anbefale "GI-null". Det står omtrent det samme der som i den første, bare mer systematisk og ryddig. I den første boken er det veldig mange gjentagelser

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-08-09, 09:21   #52
totteline
Juniormedlem
 
totteline sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: STAVANGER
Innlegg: 34
totteline er på en erverdig vei

Sv: Flere nye på Skaldemann?

jeg er ny her inne
Har prøvd litt ketolyse tidligere, men synes Skadman er mye bedre
gikk ned 13 kg her tidligere i år, men etter ett opphold og ferie og masse feilspising så er jeg nesten tilbake på det sammen som jeg startet på igjen.
Men så starter jeg med friskt mot og regner med at kg forsvinner sakte men sikkert av

Maten er jo bare helt nydelig, men har funnet ut at det er viktig med variasjoner for ikke å bli lei. Men kokeboken er jo bare helt topp

__________________


totteline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 07-08-09, 10:10   #53
LaVidaE
Medlem
 
LaVidaE sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 79
LaVidaE er på en erverdig vei

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Opprinnelig lagt inn av Homer Simpson, her.

Jeg vil anbefale "GI-null". Det står omtrent det samme der som i den første, bare mer systematisk og ryddig. I den første boken er det veldig mange gjentagelser

Og ikke minst at det faktisk er oppskrifter i boken!!!!
Jeg synes boken er råbra, ettersom du kan velge hvor fort du vil ned i vekt etter antall gram karbo du spiser pr måltid og pr dag.

Anbefales av meg også!!!!

LaVidaE er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GI-Noll 50+ Svar med sitat
Gammel 23-09-09, 18:47   #54
lavt stoffskifte
Nytt Medlem
 
lavt stoffskifte sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Telemark
Alder: 42
Innlegg: 2
lavt stoffskifte er på en erverdig vei

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Hei jeg er også ny på skaldeman og er veldig spent på hva dette kan føre til av vektnedgang. men jeg lurer litt på mengden mat?? spis til du er mett står det.. men det er vel noe med at man må føle seg litt frem kanskje.. I går spiste jeg til jeg var mett rundt lunsjtider og ble ikke sulten igjen.. Tenkte at jeg må vel få i meg noe, men resultatet ble jo at jeg følte meg stappmett etterpå. Spiser dere ikke mer den dagen dersom dere ikke er sultne, selv om dere bare har fått 1 måltid? Har aldri vært så mett i mitt liv...
Å være "fysen" er jo noe annet enn sult....

lavt stoffskifte er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 24-09-09, 09:14   #55
Rottis
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Oslo
Alder: 35
Innlegg: 170
Rottis er ny på veien

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Jeg startet på dette for litt over en uke siden. Har ikke sett den store førstegangsnedgangen helt enda.. Men jeg har ikke gått opp heller!

Er straks ferdig med "hovedboka" til Skaldeman, syns igrunn den er litt lite oversiktlig, og jeg sitter mer igjen med "eh.. hva?" enn "aha!". Har bestilt boken GI-NULL og håper den skal klare litt mer opp. Inntil videre teller jeg karbs, spiser fett og sjeldent. Jeg liker det, samboern liker det. Håper jeg ser resultater snart.

Føler meg ikke særlig oppblåst (gjorde ofte det da jeg kombinerte karbs og fett tidligere) og har heller ikke merket det store suget etter karbs. Hadde en dag i forrige uke, men jeg har ikke følt meg "borte" slik som Skaldeman beskriver.

__________________

Rottis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 09:29   #56
kiwo
Medlem
 
kiwo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 50
kiwo er på en erverdig vei

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Jeg har kun lest boka "spis deg slank", bør jeg lese den GI null boka også?

__________________


kiwo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 12:22   #57
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Opprinnelig lagt inn av kiwo, her.

Jeg har kun lest boka "spis deg slank", bør jeg lese den GI null boka også?

Hvis du skjønte prinsippet etter å ha lest den første boka så behøver du ikke lese "GI null". Men den er ryddigere og kanskje litt mer forklarende enn "Spis deg slank", så den kan trygt anbefales. Mener å huske at det var noen oppskrifter der også, men i så måte er vel oppskriftboka hans bedre (har ikke lest den selv).

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 14:57   #58
Råååsa
Medlem
 
Råååsa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 61
Råååsa er på en erverdig vei

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Jeg er ny her, var hos legen i går og han anbefalte boken "GI-null", så nå er boken bestilt og jeg skal da prøve dette!
Skal tilbake til legen før jul og skal veie meg der...spennende!

Råååsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 15:25   #59
kiwo
Medlem
 
kiwo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 50
kiwo er på en erverdig vei

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Opprinnelig lagt inn av Råååsa, her.

Jeg er ny her, var hos legen i går og han anbefalte boken "GI-null", så nå er boken bestilt og jeg skal da prøve dette!
Skal tilbake til legen før jul og skal veie meg der...spennende!

velkommen og lykke til.
Det er overraskende lett å følge dette opplegget. Og her inne har jeg fått masse tips, så det anbefaler jeg å bruke flittig.

__________________


kiwo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 15:27   #60
kiwo
Medlem
 
kiwo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 50
kiwo er på en erverdig vei

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Opprinnelig lagt inn av Homer Simpson, her.

Hvis du skjønte prinsippet etter å ha lest den første boka så behøver du ikke lese "GI null". Men den er ryddigere og kanskje litt mer forklarende enn "Spis deg slank", så den kan trygt anbefales. Mener å huske at det var noen oppskrifter der også, men i så måte er vel oppskriftboka hans bedre (har ikke lest den selv).

Har oppskriftboka, men har ikke brukt den så mye. Lagde gode karbonadebiffer med ost inni i går. Veldig godt. Får prøve å bruke den litt flittigere.

__________________


kiwo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 16:25   #61
Råååsa
Medlem
 
Råååsa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 61
Råååsa er på en erverdig vei

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Føler jeg henger litt i intet her nå, da jeg ikke vet noe om hva jeg skal spise eller ei....kan jo ikke sulte før boka kommer heller....

Forslag?

Råååsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-12-09, 23:30   #62
kiwo
Medlem
 
kiwo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 50
kiwo er på en erverdig vei

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Opprinnelig lagt inn av Råååsa, her.

Føler jeg henger litt i intet her nå, da jeg ikke vet noe om hva jeg skal spise eller ei....kan jo ikke sulte før boka kommer heller....

Forslag?

Det viktigst er å kutte ut karbohydratene. Dvs å kutte ut brød, mel, sukker, potet, pasta, ris etc.
Så er det bare å kose seg med de feite varene.
Jeg spiser eggeomelett nesten hver dag. Lager av 4 egg og 4 ss. fløte, litt bacon og ost som jeg legger inni omeletten.
Dette holder til både frokost og lunsj.
Middag er f.eks et par koteletter som jeg kutter i biter og steker i olje og meiersmør (det stekes omeletten i også og har i litt fløte og creme fraishe. Steker gjerne litt sopp som jeg har i denne gryta, og smaker til med krydder og hvitløk etc. Smaker veldig godt.
Det er rett og slett bare fantasien som setter grenser for hva du kan spise.
Lykke til

__________________


kiwo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 11:56   #63
Råååsa
Medlem
 
Råååsa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 61
Råååsa er på en erverdig vei

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Da får jeg gå til innkjøp da...og dette skal man gå ned av...guri er jeg kommet til himmelen tro?!!!!

Råååsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 12:14   #64
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Opprinnelig lagt inn av Råååsa, her.

Føler jeg henger litt i intet her nå, da jeg ikke vet noe om hva jeg skal spise eller ei....kan jo ikke sulte før boka kommer heller....

Forslag?

Begynn med å spiser 100-200g kjøtt med en del fett i til alle måltider og ca 3 g kabrer fra grønnsaker som vokser over jorda..
Jeg tar feks en biff( den er det lite fett i) eller kyllingfileet og da spiser jeg med fløtesaus: Ta opp kjøttet fra panna, slå i litt vann så alle godsakene løsner, evt ha i mere smør om du ikke har stekt i nok( obs SMØR, ikke margarin el.l, det skal stå SMØR på pakka) og ha i et par ss rømme( rørosrømme inneholder 1.5g karber mot 2.9 på tine sin seterrømme), kok inn sausen. Dersom den skiller seg er det pga for mye smør, ha i mere rømme eller fløte så blir den fin. Ellers kan du lage bearnaisesaus, det finner du oppskrift et sted på forumet her, søk

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 12:59   #65
Råååsa
Medlem
 
Råååsa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 61
Råååsa er på en erverdig vei

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Det var knall med omelett med meieriSMØR! Kjøpte rett da skjønner jeg!
Mannen dåna nesten da jeg fortalte ham hva jeg skulle spise i sta...hehe og det går dem ned på liksom.....vanskelig å tro, men hvis man gjør det, så skal jeg ikke klage nei!

Vi skal ha biff i kveld med bærne, så det skal bli godt med vanlig bærne og ikke lett!

Kan man drikke cola zero, eller er det bænna?? Drikker ellers 2-3 liter vann pr dag!

Råååsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 13:05   #66
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Opprinnelig lagt inn av Råååsa, her.

Det var knall med omelett med meieriSMØR! Kjøpte rett da skjønner jeg!
Mannen dåna nesten da jeg fortalte ham hva jeg skulle spise i sta...hehe og det går dem ned på liksom.....vanskelig å tro, men hvis man gjør det, så skal jeg ikke klage nei!

Vi skal ha biff i kveld med bærne, så det skal bli godt med vanlig bærne og ikke lett!

Kan man drikke cola zero, eller er det bænna?? Drikker ellers 2-3 liter vann pr dag!

Skaldeman sier null søtning, men jeg spiser nå litt søtning nå og da og et glass brus eller to et par ganger i måneden.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 13:07   #67
Råååsa
Medlem
 
Råååsa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 61
Råååsa er på en erverdig vei

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Skaldeman sier null søtning, men jeg spiser nå litt søtning nå og da og et glass brus eller to et par ganger i måneden.

Får holde meg til vann da sjø! Takk for hjelpen!

Råååsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 21:35   #68
beate
Medlem
 
beate sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 50
Innlegg: 364
beate er ny på veien

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Begynn med å spiser 100-200g kjøtt med en del fett i til alle måltider og ca 3 g kabrer fra grønnsaker som vokser over jorda..
Jeg tar feks en biff( den er det lite fett i) eller kyllingfileet og da spiser jeg med fløtesaus: Ta opp kjøttet fra panna, slå i litt vann så alle godsakene løsner, evt ha i mere smør om du ikke har stekt i nok( obs SMØR, ikke margarin el.l, det skal stå SMØR på pakka) og ha i et par ss rømme( rørosrømme inneholder 1.5g karber mot 2.9 på tine sin seterrømme), kok inn sausen. Dersom den skiller seg er det pga for mye smør, ha i mere rømme eller fløte så blir den fin. Ellers kan du lage bearnaisesaus, det finner du oppskrift et sted på forumet her, søk


Du Imse, hvor får man kjøpt Rørosrømme da??

__________________

Da prøve æ på igjen etter en sommer full av dritt!! En erfaring rikar, æ veit kor mang kilo æ må ha å gå på når æ ska vedlikehold!!
Oppstart 09.09.11!!! Mål?? 7.8 kilo i første omgang. Totalt: - 5.2 kg før jul + - 0.6 kg første uka etter oppstart igjen fra 13.01.12. 2 kilo igjen til 1 delmål. 08/02: Sliter med røykeslutt og et enormt mat/godtesug så jeg og vekta er IKKE venner
beate er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert kosthold Svar med sitat
Gammel 05-12-09, 22:50   #69
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Opprinnelig lagt inn av beate, her.

Du Imse, hvor får man kjøpt Rørosrømme da??

Jeg kjøper på MEGA og meny. Jeg aner ikke om de har den over hele landet, men hedmark og oppland har den.. Du får se etter i alle butikker

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 11:26   #70
Råååsa
Medlem
 
Råååsa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 61
Råååsa er på en erverdig vei

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Kan jeg feks bytte ut bacon med salami engang i blant i omeletten?? Slik at man ikke blir drittlei liksom!

Råååsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 12:31   #71
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Jeg gjør det, men se på karboinnholdet, så det ikke blir for mye karber fra glykose Så lenge det er et gram eller mindre er jeg fornøyd, men ikke alle godtar det grammet.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 13:08   #72
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Opprinnelig lagt inn av Råååsa, her.

Kan jeg feks bytte ut bacon med salami engang i blant i omeletten?? Slik at man ikke blir drittlei liksom!

Pepperoni er også godt...

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 13:24   #73
Råååsa
Medlem
 
Råååsa sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Innlegg: 61
Råååsa er på en erverdig vei

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg gjør det, men se på karboinnholdet, så det ikke blir for mye karber fra glykose Så lenge det er et gram eller mindre er jeg fornøyd, men ikke alle godtar det grammet.

0 g karbo i salami fra norfjordeid!

Hvilken fløte er det dere bruker, kremfløte eller matfløte???

Råååsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-12-09, 14:01   #74
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Opprinnelig lagt inn av Råååsa, her.

0 g karbo i salami fra norfjordeid!

Hvilken fløte er det dere bruker, kremfløte eller matfløte???

Bruker ekte vare såklart. Kremfløte er den feteste og den med minst karber. Lær deg til å lese på alle matvarer FØR du kjøper.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 08-12-09, 10:06   #75
kiwo
Medlem
 
kiwo sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 50
kiwo er på en erverdig vei

Sv: Flere nye på Skaldemann?

Jeg ble også lei av å spises bacon i omeletten, og bytta til salami. Det gjorde suses Jeg er nok litt dårlig til å variere, og da kan man bli litt lei.

__________________


kiwo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ikke få i deg flere enn 12 biter Natreen om dagen! mofe Generell ernæringsdebatt 4 03-06-06 10:27
Tarmbesvær, ernæring og de nye kostfibre JEDI Lavkarbo generelt 0 02-06-06 11:50
Nye moderatorer! HP Informasjon 4 14-12-04 11:25


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no