Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Hva slags krydder til kyllingvinger?

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-10-11, 23:03   #1
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Hva slags krydder til kyllingvinger?

Jeg tok feil i dag, skulle ha kyllingfilèer, men noen hadde slengt en pose med kyllingvinger i samme hull i frysedisken og posene er like. SÅ her står jeg med 2kg ukrydrede kyllingvinger... Kyllingvinger er noe jeg aldri kjøper rått, fordi det for meg kun er hurtigmat type, varm opp i ovnen når unga holder på å sulte i hjel..

Hva slags krydder bruker dere på de? Kunne tenke meg noe ala de ferdige som er oransje. Paprika? Chili? Salt, pepper? Noe mere? Blande i olje og marinere over natta eller noe sånt?

Altså jeg kan jo å marinere, jeg lurer mest på hvilke kryddre. Jeg aner ikke hva ferdig grillkrydder inneholder.. Vi har aldri pleid å bruke ferdig blandet krydder( utenom karri da), for ferdigblandet inneholder så mye sukker og salt og andre konserveringsmidler.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 23:23   #2
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags krydder til kyllingvinger?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Jeg tok feil i dag, skulle ha kyllingfilèer, men noen hadde slengt en pose med kyllingvinger i samme hull i frysedisken og posene er like. SÅ her står jeg med 2kg ukrydrede kyllingvinger... Kyllingvinger er noe jeg aldri kjøper rått, fordi det for meg kun er hurtigmat type, varm opp i ovnen når unga holder på å sulte i hjel..

Hva slags krydder bruker dere på de? Kunne tenke meg noe ala de ferdige som er oransje. Paprika? Chili? Salt, pepper? Noe mere? Blande i olje og marinere over natta eller noe sånt?

Altså jeg kan jo å marinere, jeg lurer mest på hvilke kryddre. Jeg aner ikke hva ferdig grillkrydder inneholder.. Vi har aldri pleid å bruke ferdig blandet krydder( utenom karri da), for ferdigblandet inneholder så mye sukker og salt og andre konserveringsmidler.

Ingefær og chilimarinade:
1/2 dl olje
2 båter finhakket hvitløk
1-2 ss finhakket, frisk ingefær
1 finhakket, rød chilipepper
1 stk. finskåret sitrongress
eller 1 ss sitronsaft

Denne er veldig god synes jeg

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-10-11, 23:42   #3
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags krydder til kyllingvinger?

Her, Imse

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 07:39   #4
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Hva slags krydder til kyllingvinger?

Min favoritt:

4-5 fedd hvitløk, knuste
1 ss finhakket timian (fersk)
juice av 2 lime
+ evt litt flytende olje (vist ikke limen er nok)

La kylling vingene marineres i 2-4 timer. Saltes rett før de stekes på 200grader i 30 minutter

Bruker denne marinaden til 15 store vinger.

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 09:47   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags krydder til kyllingvinger?

Takk, her var det mange gode forslag.

Men jeg er altså på jakt etter krydder som gir slik oransje farge( og smak) som de ferdige som bl.a. prior og first price har.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 10:00   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags krydder til kyllingvinger?

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Takk, her var det mange gode forslag.

Men jeg er altså på jakt etter krydder som gir slik oransje farge( og smak) som de ferdige som bl.a. prior og first price har.

Paprikapulver, ev. litt cumin... salt, pepper....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 10:02   #7
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags krydder til kyllingvinger?

Lag tacokrydderet du finner her inne? Husker ikke linken i farta...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 10:04   #8
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags krydder til kyllingvinger?

Men er det ingen som vet hva slags krydder de bruker feks på prior sine, eller står det kun grillkrydder på pakka? Paprika er selvfølgelig,men hva mere? Jeg synes det ferdige krydderet er så godt!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 12-10-11, 11:18   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Hva slags krydder til kyllingvinger?

Send en mail til Prior kanskje?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kyllingvinger..? Fofa Spørsmål om matvarer og oppskrifter 12 17-11-10 16:34
Kyllingvinger smilefjes Lavkarbo generelt 1 10-05-08 14:18
Kyllingvinger Sheena Lavkarbo generelt 4 13-01-08 19:13
Er det lov med kyllingvinger? nystolen Ketolysekuren 9 09-09-07 00:43
Kyllingvinger Energica Ketolysekuren 3 09-06-05 21:10


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no