Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Januarstartere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-01-13, 11:57   #401
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Jeg begynner å bli litt matlei og lurer litt på hva dere andre har til frokost/lunch?? Evnt hva bruker dere som snacks??
Jeg har lavkarbobrød(hjemmelaget) med ost til frokost og jeg lager omelett på jobben til lunch med 2 egg, litt fløte, ost, paprika og tomater.
Til snakcs har jeg svor.

SOm sagt så begynner jeg å bli litt matlei og tenkte å høre hva dere andre har for å få litt variasjon i kosten. Vet det er ett eget forum her, men det står så mye der

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-13, 21:22   #402
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av MaritR, her.

Jeg begynner å bli litt matlei og lurer litt på hva dere andre har til frokost/lunch?? Evnt hva bruker dere som snacks??
Jeg har lavkarbobrød(hjemmelaget) med ost til frokost og jeg lager omelett på jobben til lunch med 2 egg, litt fløte, ost, paprika og tomater.
Til snakcs har jeg svor.

SOm sagt så begynner jeg å bli litt matlei og tenkte å høre hva dere andre har for å få litt variasjon i kosten. Vet det er ett eget forum her, men det står så mye der

Jeg ble veldig lei egg første gangen jeg gikk på ketolyse, før jul, men nå spiser jeg egg og bacon hver dag til frokost, å storkoser meg! Veldig spesielt. Det er vel den eggsmaken som man får på bakevarer og sånt jeg gikk lei.
Hver dag har jeg salat, å etter jeg begynte med det til lunsj så har jeg begynt å gått ned igjen!
Jeg veksler mest mellom Ost og skinke eller tunfisk salat. Som skinke bruker jeg picnic skinke, kanskje ikke optimalt, men er tross alt student! I tunfisk salaten har jeg majones.
Ellers har jeg salat, agurk og kanskje litt squash.
I morgen skal jeg prøve noe nytt, serrano og parmesan salat!
Lykke til!

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 07:41   #403
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Startvekt: 98,8
8 januar : 96,4 -2,4
15 januar: 93,9 -2,5 (influensa)
22 januar: 93,6 -0,3
29 januar: 93,1 -0,5

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 09:43   #404
Gerrard
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 53
Innlegg: 68
Gerrard er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Dette går smått nå gitt. Har lest at det er vanskeligere å gå ned 2. og 3. gangs lavkarbo og det kan jeg skrive under på! Men kroppen har mer energi og formen er bedre så jeg tar med meg de positive "bivirkningene". Skal være veldig nøye nå og prøve å finne om det er noen stoppere i kosten min. Karboene har jeg kontroll på men det er lett å ta inn for mye protein. Tror jeg får nok fett også, så jeg er litt usikker nå. Har brukt tynne skiver lavkarbobrød, men kutter ut dette nå.

Start 02.01.2013 100 kg
08.01.2013 98,1 kg (-1,9)
16.01.2013 98,1 kg (0)
23.01.2013 97,9 kg (-0,2)
29.01.2013 97,8 kg (-0,1)

__________________
03.09.2012




Gerrard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 10:04   #405
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Gerrard, her.

Dette går smått nå gitt. Har lest at det er vanskeligere å gå ned 2. og 3. gangs lavkarbo og det kan jeg skrive under på! Men kroppen har mer energi og formen er bedre så jeg tar med meg de positive "bivirkningene". Skal være veldig nøye nå og prøve å finne om det er noen stoppere i kosten min. Karboene har jeg kontroll på men det er lett å ta inn for mye protein. Tror jeg får nok fett også, så jeg er litt usikker nå. Har brukt tynne skiver lavkarbobrød, men kutter ut dette nå.

Start 02.01.2013 100 kg
08.01.2013 98,1 kg (-1,9)
16.01.2013 98,1 kg (0)
23.01.2013 97,9 kg (-0,2)
29.01.2013 97,8 kg (-0,1)

Har du målt cm??? Selvom du ikke går ned kg så er det stor mulighet for at du går ned cm

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 13:59   #406
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Det gikk nettopp opp for meg i dag at jeg gjør det som man IKKE skal gjøre på lavkarbo! Kutte kalorier for å prøve å gå ned mer! Å dermed går å er småsulten! Å jeg som trener så hardt. Får ikke i meg nok fett i løp av dagen, i alle fall!
Hvor mye gram fett mener dere man skal ligge på? Å hvor mye kcal sånn ca? Er det noe ca tall i alle fall? Karber greier jeg å holde rundt 20g, men jeg trener jo en del.
I dag hadde jeg veiedag, å har gått opp igjen! Så jeg skal begynne å trene mer, å da blir det jo mer mat! Håper på svar!

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 14:29   #407
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Jeg fant denne fra Lenabetrice sin side og jeg syntes den er oppklarende

Fett er en form for energi som kroppen kan bruke, akkurat som energi fra karbohydrater og proteiner, og alkohol om man vil.
Fettet setter seg ikke fast i fettcellene sånn uten videre, bare fordi det er fett.
Hvis det hadde vært sånn, så kunne man jo også hevde at man blir grønn av grønnsaker.
Det er så mange som begynner med lavkarbo, men er redde for “alt dette fettet” man bør spise.
Man ser på mengden fett man spiser, i forhold til før, og skjønner ikke helt hvordan dette henger sammen, og man er redd for å gå opp i vekt, eller ikke ned i vekt.
De aller fleste er veldig flinke til å redusere inntaket av karbohydrater, men det sitter ofte langt inne å øke fettmengden.
Jeg skal nå prøve å vise dere hvorfor man må spise mere fett da man spiser lavkarbokost, og hvorfor man kan legge fettfrykten på hylla hvis man spiser lavkarbo.
Jeg oppfordrer på ingen måte til å telle kalorier, men kanskje kan det for flere være greit å gjøre det i starten, for å få ro i sjelen med hensyn til fettmengden på lavkarbo?
Mange er “ødelagt” i kropp og sjel av fettfrykt og det jeg vil kalle kalorifobi. Mange tror de går opp i vekt av å bare snuse på smørpakka, fordi det er fett.
Men, det man ikke tenker på, det er at det er mye kalorier i karbohydrater også…..
Jeg skal ta dette steg for steg, så det blir lett å henge med (håper jeg), og jeg tar utgangspunkt i at en person skal ha i seg 2000 kalorier daglig.
Ernæringsrådet anbefaler at kosten skal bestå av:

  • 30 % fett (= 600 kcal)
  • 15 % proteiner (= 300 kcal)
  • 55 % karbohydrater ( = 1100 kcal)
Så velger man å bytte livsstil til lavkarbo, og regnestykket blir litt annerledes med hensyn til fordelingen av næringsstoffene. Det er vanlig å spise (ha 2000 kcal/dag i tankene):
  • 75 % fett ( = 1500 kcal)
  • 20 % proteiner ( = 400 kcal)
  • 5 % karbohydrater ( = 100 kcal)
Ser dere hvor mange kalorier som forsvinner fra karbohydratene når man skifter til lavkarbo?
Hele 1000 kcal blir “borte”.
Hvis man ikke erstatter dett tapet med annen energi, så ender man opp med å spise 1000 kcal/dag, og det er veldig mye for lite energi for å drive en kropp.
Man må erstatte den tapte energimengden fra karbohydrater med fett, og kalorimengden i fettet øker da drastisk fra 600 kcal til 1500 kcal. Karbohydratmengden blir tilsvarende mindre. Altså en omfordeling av energi.
Men man spiser fortsatt 2.000 kcal/dag!!
Jeg skal nå prøve å vise dere med noen eksempler hvordan alt dette ser ut i praksis, og jeg har komponert en helt vanlig lavkarbo dagsmeny:
  • Frokost: 2 stekte egg og 50 gram bacon
  • Lunsj: salat av en kyllingfilet, 1 tomat, 30 gram agurk, 30 gram paprika, 30 gram issalat
  • Middag: en normalstor kotelett (med fettrand), og 150 gram brokkoli (rå vekt)
  • Kvelds: 1 st tekake, med 1 st kokt egg som pålegg.
Dette er en typisk dagsmeny som mange setter sammen. Ikke nøyaktig slik som dette, men mye likt hvis dere skjønner?
Det er lite karbohydrater her, en god lavkarbomeny.
Men hva inneholder egentlig denne menyen??
Jo, 1033 kalorier!!

Det mangler veldig mye energi i den gode lavkarbomenyen, og siden man skal holde karboinntaket lavt, proteininntaket normalt, så må man hente energi fra fett, man må altså legge til fett på denne dagsmenyen.
Hvordan kan man gjøre det?
Mine forslag:
  • Frokosten er bra som den er
  • Lunsj: lag en dressing av 50 gram setterrømme/creme fraiche
  • Middagen: lag en fløtesaus av 3/4 dl fløte
  • Kvelds: bruk 10 gram smør på tekaken, og ha 20 gram majones på det kokte egget som er pålegget.
10 gram smør og 20 gram majones er en ganske så passe stor mengde, vei så får der se.
Men hvordan blir da regnetsykket for dagsmnyen med “alt dette fettet” inkludert?:
  • Fett 73 % ( = 1219 kcal)
  • Proteiner 23 % ( = 398 kcal)
  • Karbohydrater 3,5 % ( = 55 kcal)
  • Samlet kaloriinntak for hele dagen (alle måltider samlet) 1672 kcal
Med et daglig inntak på 2000 kcal, så blir dette faktisk et kaloriunderskudd, på tross av “alt fettet”, det er altså plass til enda mere fett, om man ønsker og orker.
Kutter man i karboinntaket, så MÅ man spise mere fett, enkelt og greit.
Fall ikke for fristelsen til å tenke at det må være smart å spise lite karbohydrater og lite fett.
Det er ikke bra for kroppen!! Den må ha nok energi for å fungere godt. Den har ikke evnen til å hente all energi den trenger fra lagert kroppsfett alene, uten at kroppen tar skade av det.
PS: det er selvfølgelig ikke sånn at fettet MÅ hentes fra smør, rømme, majones og fløte. Jeg brukte dette for å illustrere.

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-13, 14:45   #408
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Tusen takk, MaritR! Det var utrolig oppklarende! Nå planlegger jeg ny meny, med ordentlig mat i lunsjen! Ikke bare en liten fillesalat! Liker ikke å få røde tall på mfp, så skal dytte den grensa litt opp. Dere som bruker sånne kosthold apper, hvor mye legger dere inn som kcal?

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 09:33   #409
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Wonder woman, her.

Karbbis bra insats og flott resultat ihvertfall med tanke på dametiden.

Lady jojo: Kjedelig, betennelser i kroppen gjør at man ikke går ned i vekt har jeg lest her inne. Nå skal jo lavkarbo dempe betennelser så ikke gi opp.

Ja det er det som er så rart, for betennelsen ble skyhøy etter at jeg begynte på lav-karbo.
Så høy at jeg måtte begynne på medesiner,,,,som gjør at jeg legger på meg
,,,men men....må man så må man...gir ikke opp av den grunn. Får håpe det ikke tar så lang tid før verdiene er litt lavere, så jeg kan fungere litt igjen.

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 09:52   #410
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

MaritR; Det innlegget skulle ligget øvest i tråden vår,,,så den var lett tilgjengelig.

Veldig deilig å lese,,,må si jeg har begynt å tenke det samme selv,,,at jeg kanskje får i meg for mye fett, jeg ligger ofte over 75%.

Tusen tusen takk for flott innlegg!!!

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 10:03   #411
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av MaritR, her.

Jeg begynner å bli litt matlei og lurer litt på hva dere andre har til frokost/lunch?? Evnt hva bruker dere som snacks??
Jeg har lavkarbobrød(hjemmelaget) med ost til frokost og jeg lager omelett på jobben til lunch med 2 egg, litt fløte, ost, paprika og tomater.
Til snakcs har jeg svor.

SOm sagt så begynner jeg å bli litt matlei og tenkte å høre hva dere andre har for å få litt variasjon i kosten. Vet det er ett eget forum her, men det står så mye der

Frokost: Cottages Cheese med mandler, bringebær og litt søtningsstoff (nam nam). Inne på diett.no får jeg en perfekt fordeling av fett protein og karber.
I tillegg drikker jeg en kopp kaffe med sukett og fløte på vei til jobb.

Lunsj: Salat med kylling og stekt champignon. Rømme som dressing, noen ganger blander jeg inn dip-pulver.
Kaffekopp til med sukett og fløte

Middag: varierer mellom fisk, kjøtt og kylling, har kokte grønnsaker til, som regel brokkoli eller blomkål, eller begge deler.
Lager fløtesaus til, blander i vann så det ikke blir kvalmende fett.

Taco er også en middags-favoritt hos oss.

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 10:14   #412
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av L@dy jojo, her.

Frokost: Cottages Cheese med mandler, bringebær og litt søtningsstoff (nam nam). Inne på diett.no får jeg en perfekt fordeling av fett protein og karber.
I tillegg drikker jeg en kopp kaffe med sukett og fløte på vei til jobb.

Lunsj: Salat med kylling og stekt champignon. Rømme som dressing, noen ganger blander jeg inn dip-pulver.
Kaffekopp til med sukett og fløte

Middag: varierer mellom fisk, kjøtt og kylling, har kokte grønnsaker til, som regel brokkoli eller blomkål, eller begge deler.
Lager fløtesaus til, blander i vann så det ikke blir kvalmende fett.

Taco er også en middags-favoritt hos oss.

Cottage cheese var ett bra tips! Spiste det mye før jeg begynte med ketolyse. Savner egentlig litt søtt i hverdagen. Men det er vel sånn, noen liker søtt, andre liker salt. Tanta mi f.eks stortrives på lavkarbo, missliker alt søtt! Men jeg merker att selv om suget er borte, er fortsatt lysten på noe søtt der!

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 13:14   #413
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Skjønner ikke hvordan dere klarer å spise cottage cheese...smaker helt forferdelig hehe.....men det er kanskje noe man kan lære seg å spise :S

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 13:23   #414
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av MaritR, her.

Skjønner ikke hvordan dere klarer å spise cottage cheese...smaker helt forferdelig hehe.....men det er kanskje noe man kan lære seg å spise :S

Må ha bær og litt søtningsstoff,,,ellers smaker det ikke særlig nei

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 13:25   #415
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Et annet frokost/lunsj tips:

Avocado, med reker, majones og løk. Evt en salat ved siden av...nam nam :-)

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 13:42   #416
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Etter mye om og men trur jeg kanskje jeg ikke får noe mer ut av å være i ketose, ønsker å trene styrke 3 ganger i uka, og dagelig cardio. Altså mer mosjon, å da ønsker jeg litt mer karbs. Har lest litt rundt, å det er jo ikke noe spesielt nyttig å være i ketose og trene hardt. Men nå vet jeg ikke hvordan man kommer seg ut av ketose! Tenkte mer grønnsaker til jeg tipper ut..

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 14:16   #417
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Er ikke noe problem å komme seg ut av ketose En sjokolade eller litt for mye produkter med mel...

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 14:51   #418
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Sjøstjerne, her.

Etter mye om og men trur jeg kanskje jeg ikke får noe mer ut av å være i ketose, ønsker å trene styrke 3 ganger i uka, og dagelig cardio. Altså mer mosjon, å da ønsker jeg litt mer karbs. Har lest litt rundt, å det er jo ikke noe spesielt nyttig å være i ketose og trene hardt. Men nå vet jeg ikke hvordan man kommer seg ut av ketose! Tenkte mer grønnsaker til jeg tipper ut..

Grønnsaker, et par Rug-sprø under pålegget, gulrøtter og andre grønnsaker som vokser under bakken får meg ut av ketose med en gang. Mais er det mye karber i.

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 22:06   #419
Gressenka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 131
Gressenka er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Veiedag i dag. Her er det ikke mye positivt å si om den saken. OPP 2 kg, og jeg er driiiiiit forbanna og skuffa! I den rekkefølgen. Jeg er griseflink og streng med meg selv. Jeg er i konstant ketose.

Så nå er det bare å prøve å finne ut hva som er grunnen. Jeg kjøpte meg en cola zero som jeg hadde på lørdag. Er det den? Pizzabunn av typen lavkarbo som jeg kjøpte på obs. Er det den som er partystopper? Kan det være fiberhusk? Lagde meg hamburgerbrød av egg, tyrkisk yoghurt pg fiberhusk. Lakerol? Extra tyggis?

Jeg jobber på nille og jeg står oppi snop hele jævla dagen føles det som så lakerol og extra tyggis har vært reddningen. Jeg føler at jeg må ha noe å tygge på både for ånden sin del og for suget sin del.

Jeg trener 3-4 dager i uken. Alt fra spinning til bodybalance. Er det for mye? Er det musklene jeg bygger som veier?

__________________
Første delmål.
Gressenka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 23:20   #420
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Januarstartere

Gressenka Hva er det du spiser egentlig? Hvor mye? Kan det være mensen el eggløsning som gjør det? Spiser du mye salt? Lakerol er ikke det salt i den?

Jeg har gått på en smell for å si det mild. Har hatt noen trasige dager og trøstet meg med karbohydrater. Dumt og irriterende, I know!

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 23:39   #421
Gressenka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 131
Gressenka er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Ja, hva spiser jeg egentlig. I dag har det vært veldig lite, men det er ikke vandlig da

Frokost er som regel egg og bacon, eller om jeg har dårlig tid: kaffi, med fløte og cocosa.

Lunch. Salat med kylling, egg, litt løk og skinke strimler og fetaost.

Middag. Dette varierer veldig selfølgelig. Men ca. 50/50 med kjøtt og fisk. Av og til kylling. Spiser mye fisk for sambo er styrmann på en fabrikktråler så vi får jo slikt gratis

Kvelds: som oftest ingenting, men av og til en omelett. Blir ofte sugen på å bare ha noe å spise så det er det jeg finner i kjøleskapet som kan spises Tomater, brokkoli, Te med fløte, middagsrester. KOmmer an på igrunn

Ja, så en ting til. Jeg har blitt superduper hekta på noe som heter FRES. Fra technutrition. Den skal være lavkarbo vennlig men det kan hende jeg tar feil Det drikker jeg før hver trening og av og til til frokost om jeg ikke orker kaffi. Her er linken til den: https://www.tn.no/butikk/produkt/fres-guarana

__________________
Første delmål.
Gressenka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 02:07   #422
Bittemoren
Seniormedlem
 
Bittemoren sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Austevoll
Innlegg: 534
Bittemoren er ny på veien

Sv: Januarstartere

jeg bruker alltid å gå opp 1-2 kg den uka jeg venter og har mensen men det er borte når den er borte tror kansje kroppen samler vann akkurat da. Er i allefall det jeg innbiller meg Jeg har vært på vekta i dag og slik som den viste så har jeg gått ned 2 kg siden jeg begynte igjen, men jeg tenkte ikke at jeg skulle ha offisiell veiing før på lørdagen så da blir det spennende å se om det fortsatt er slik

__________________
Bittemoren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo heller mot ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 09:32   #423
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Gressenka, her.

Ja, hva spiser jeg egentlig. I dag har det vært veldig lite, men det er ikke vandlig da

Frokost er som regel egg og bacon, eller om jeg har dårlig tid: kaffi, med fløte og cocosa.

Lunch. Salat med kylling, egg, litt løk og skinke strimler og fetaost.

Middag. Dette varierer veldig selfølgelig. Men ca. 50/50 med kjøtt og fisk. Av og til kylling. Spiser mye fisk for sambo er styrmann på en fabrikktråler så vi får jo slikt gratis

Kvelds: som oftest ingenting, men av og til en omelett. Blir ofte sugen på å bare ha noe å spise så det er det jeg finner i kjøleskapet som kan spises Tomater, brokkoli, Te med fløte, middagsrester. KOmmer an på igrunn

Ja, så en ting til. Jeg har blitt superduper hekta på noe som heter FRES. Fra technutrition. Den skal være lavkarbo vennlig men det kan hende jeg tar feil Det drikker jeg før hver trening og av og til til frokost om jeg ikke orker kaffi. Her er linken til den: https://www.tn.no/butikk/produkt/fres-guarana

Syntes det ser ut som om du spiser lite grønnsaker? Legger du inn maten du spiser på diett.no eller lign program?
Det kan hjelpe deg til å se om du får i deg for lite eller for mye av noe.

Jeg har lest et par steder inne på forumet her at søtningsstoffer (tyggis, pastiller, suketter) kan være bremsere,
jeg ville forsøkt å kutte dette og FRES en periode,,, da merker du raskt om det er dette som stopper/øker vekta.
Evt legge til en og en ting for å se hva som bremser vekta di.

Måler du deg?

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 10:04   #424
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Man blir jo alltid litt oppblåst før mensen, men du kan prøve å kutte fres, jeg har hatt nedgangsstopp med kosttilskudd som det før.

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 20:46   #425
Tristhin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 39
Tristhin er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Har også hatt veiedag i dag, og vekta er helt lik som for en uke siden.. men med tanke på at det ble en stor utskeielse i helga, så er det helt greit. Hadde forventet å gå opp, så ble veldig overasket!

Tror jeg må bli flinkere til å spise mer grønnsaker og mer fett jeg også.

Forsøker å legge inn på diett ol for å se hva jeg får i meg hver dag, men syntes det er så vanskelig å huske på alt. På jobb har jeg stort sett salat hver dag, men veier ikke på jobb, så vet jo ikke helt hvor mye det blir av hver.. Og til middag pleier vi ofte å ha sauser, krydder ol, så hvordan legger dere inn dette? Som feks taco krydder ol.. Når jeg spiser "rene" ting er det mye lettere å legge det inn! Trenger litt tips i forhold til å logge dette tror jeg.

__________________


Tristhin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketosekuren Svar med sitat
Svar

Emneord
januar, ketolyse, kilo, kosthold, trening


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Veietråd, januarstartere 2012 swirre Ketolysekuren 25 07-02-12 11:28
Januarstartere Slegg Dr Lindbergs 109 21-02-11 19:12
Januarstartere - veiedag mandag? m.f Ketolysekuren 179 03-07-10 07:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:12.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no