Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Januarstartere

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-01-13, 22:44   #426
Gressenka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 131
Gressenka er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Nå la jeg inn alt jeg har spist i dag på diett.no og jeg ser med en gang hva som må bort i første omgang. Det er lakris pastillene. En eske er nesten 10 g karber og det går ikke!!! Ikke vits i å ta bort flere ting på en gang for da får jeg ikke oversikt Det rare er at jeg likevel har vært i ketose men det spørs om det skal mye til før begeret renner over da:-)

__________________
Første delmål.
Gressenka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 31-01-13, 22:47   #427
Gressenka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 131
Gressenka er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

FRES for ryke neste uke Det er jo så godt !!! Noen som har erfaring med chlorella her? Er det noe jeg bør kutte ut? Hva med omega3? Jeg tar også magnesium hver dag fordi jeg er så plaget med gangstere etter trening. Er det også noe som kan være en stopper?

__________________
Første delmål.
Gressenka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 08:01   #428
turkisa
Juniormedlem
 
turkisa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Alder: 34
Innlegg: 37
turkisa er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Gressenka, jeg er ganske sikker på at du kan ta den magnesiumen, den er også anbefalt av Torkil og med i "ketolysepillene".. Selv tar jeg alle de + omega3 (naturlig fra polarol og anbefaler den til ALLE) + b12 +jern +tranebær.. Blir noen piller i.l.a. dagen men da får jeg i meg det jeg trenger..

Og jeg har fått en opptur igjen og mer overskudd etter at jeg startet på jern igjen, som jeg ble tipset om. Herlig å kunne slenge ut litt frustrasjoner og få så mange gode tilbakemeldinger! Har også fått i meg mer fett, da i form av oljer i salat osv, og spiser mer salat til lunsj. Sliter fortsatt litt med proteiner, men føler den værste sulten som jeg klaget over har bedret seg..

Så.. Nå har jeg vært fire uker på lavkarbo og tenkte å oppsummere litt for meg selv her..
Vekt: 69kg ned 6kg
Mål:
hals: 32cm ned 0cm
arm: 28cm ned 0,5cm
bryst: 73cm ned 6cm
midje: 70cm ned 17cm
hofter: 92cm ned 7cm
rumpe: 98cm ned 6cm
lår: 55cm ned 5cm
totalt ned 41,5 cm på kroppen!!
BMI har gått fra 24.78 til 22.80!

Jeg må bare si at jeg er så fornøyd og ikke minst superstolt over meg selv. Merker det aller mest på magen, og jeg kan ikke tro de forandringene kroppen har gått igjennom på bare en måned med ketolyse. Hadde en skikkelig nedtur for en uke siden, men ble plukket opp igjen takket være DERE!
Er litt fysen på noe å putte i munnen og siden jeg skal bake til bursdag i helgen tror jeg fristelsen bare blir litt for stor. Har planlagt en sprekk på én kanelbolle.. Hehe..
Tok noen før-bilder for en måned siden og tenkte kanskje ta nye bilder i.l.a helgen??

Nå tenker jeg at tiden er inne for å legge på bittelitt mer kh, da i form av en bær-smoothie med egg og litt fløte. Har alltid spist dette til frokost tidligere og begynner å bli mektig lei av egg.. Tenker også at dersom jeg legger på bittelitt mer kh i løpet av en dag får jeg det overskuddet jeg trenger til å komme meg på trening. Håper å fortsatt holde meg i ketolyse en liten stund, men det tar jeg litt på sparket. Har uansett planer om å bli her inne en stund til.

Stå på videre alle sammen! Husk at en sprekk er en sprekk, og det er ikke den sprekken som er avgjørende, det er det du spiser alle andre dager. Synes alle er så superflinke her inne!

__________________


turkisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 08:07   #429
Bittemoren
Seniormedlem
 
Bittemoren sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Austevoll
Innlegg: 534
Bittemoren er ny på veien

Sv: Januarstartere

Så flink du har vært Turkisa

__________________
Bittemoren er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert lavkarbo heller mot ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 08:12   #430
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Januarstartere

Så utrolig bra Turkisa! Bra jobbet og bra resultat

Gressenka: Jeg tror du er på rett spor! Kutte søtningstoffer har jeg tro på at kan hjelpe!

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 11:03   #431
Gressenka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 131
Gressenka er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Fyyyyysøren Turkisa så utrolig flink du er!!!! Du har all grunn til å være kjempe stolt!!! Tusen takk for tips, gode råd og oppmuntring folkens! Jeg lurer på om jeg skal prøve frisk eller noe slikt mot dårlig ånde. Hva bruker dere? Har en sambo som klager nå og jeg tør ikke tenke på hva kundene mine tenker :P

__________________
Første delmål.
Gressenka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 11:04   #432
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Flink du er Turkisa!

Jeg har å lagt opp mer Kh i kosten for å kunne ha krefter til trening, økta etter skolen i går var eksplosiv! Lvl 3 på 30DS gikk unna som en lek!
Ellers har jeg gått ned 200g siden Tirsdag! Ja, det går sakte nå, ja, jeg skal helst gå ned 500g i uka, MEN! Jeg feirer all nedgang, å føler meg ellers fantastisk.

Dog, jeg er ute av ketose, noe jeg ville være for å få mer KH og fordi jeg vil prøve å gå ned uten ketose nå, siden jeg har såpass lite igjen. Føler meg bra!
Men nå er jeg litt sånn... Hva nå? Jeg følger jo ikke lengere ketolyse, føler meg litt.. Driftende.. Haha.

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 11:16   #433
Tristhin
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Innlegg: 39
Tristhin er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Dere er så utrolig flinke alle sammen! Det er så morsomt å lese om fremgang og gode resultater! Det vil komme litt motgang, og man må alle prøve og feile litt for å finne ut av hvordan ting fungerer og hva som fungerer for deg og meg!

Mitt mål er å få lagt inn alt på diett eller mfp, for å få ordentlig oversikt! Og må bli mye flinkere til å veie ting. Tar det meste på slump, og om det veier 50 eller 100 gram er stort sett vanskelig å se, så dette må jeg bli flinkere på!

__________________


Tristhin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketosekuren Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 11:18   #434
turkisa
Juniormedlem
 
turkisa sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Alder: 34
Innlegg: 37
turkisa er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Gressenka, fribol fra apoteket skal være trygt. Jeg synes de funker bra..

Sjøstjerne, det er det jeg tenker litt også, at ketose kanskje ille funker så bra når det er lite igjen og at resten ordner seg med trening og moderat lavkarbo. Torkil anbefaler å gå opp 5kh i uken ca.. Du kan jo gå over til lavkarbo og lese litt bøker om det hvis du synes kosthold er litt vanskelig når du ikke skal gå på ketolyse. Jeg er i hvertfall overbevist om at lchf er den perfekte livsstilen for meg!

__________________


turkisa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 12:04   #435
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Turkisa, jeg er å overbevist om at lavkarbo er riktig, men nå er det litt sånn.. Hva spiser jeg? Noen som kan anbefale noen bøker? Jeg har lagt meg på 15% kh, 25% protein og 60% fett, vet ikke helt om det er en bra fordeling, men ligger da litt under 50kh om dagen.
Kanskje Atkins er noe?

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 01-02-13, 20:18   #436
Lullapie
Medlem
 
Lullapie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 62
Lullapie er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Helt fantastisk å se resultatene her inne!

Jeg har vært vekkreist en periode og måtte klare meg uten matvekten. Det gikk heldigvis fint og jeg var i ketose hele veien. Måtte gjerne forklare litt da jeg hele tiden lesset på med kjøtt, flesk og grønnsaker (og plukket vekk enkelte grønnsaker), men alt i alt gikk det fint.
Den lenge etterlengtede mensen begynte og magen er fremdeles oppblåst, men takket være gode tips her har jeg gått litt på do. Mistenker at mengder med brokkoli og linfrø funker noenlunde for meg.

Jeg går ganske sakte ned, men det er vel meningen? 900gram siden sist uke.
mistet 2cm på midjen, resten var stillestående.

Det eneste jeg funderer på er at på disse ukene med ketose, så har jeg mistet en del cm rundt om på kroppen, men magen NEKTER å bli mindre!
Det er jo der jeg er rundest! Jeg håper inderlig at når mensen er ferdig så blir det litt mindre rundt magen. Den må jo matche litt med resten av kroppen.

__________________
Ønsker å miste 30kg, men setter delmål underveis.
Oppdatering: Delmålet gikk som en drøm. Nå har jeg bare 2 kg igjen!
Lykke til alle sammen!
Lullapie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-13, 10:24   #437
Karrbis
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Langt unna
Innlegg: 168
Karrbis er ny på veien

Sv: Januarstartere

Veiedag:

07.01: 0 kg 0
12.01; -3,1 kg (-3,1)
18.01; -4,5 kg (-1,4)
25.01; -5,2 kg (-0,7)
02.02; -6,3 kg (-1,1)


Ja, det ble ikke så verst resultat .
Jeg har nærmest sluttet med cola zero...og er ute på trimturer annenhver dag (ikke harde sakene altså - men blir svett
.
Itillegg har jeg startet med d-vitamin dråper.

Uka har gått bra!

Ellers ser jeg at det er mange flinke her på januarstarterne - ser også at de fleste av dere har litt andre utfordringer enn jeg, da dere har relativt lav bmi.
Så jeg tror jeg drar mine 30 overvektige kilo med meg til gruppa hvor de fleste har/har vært i samme båt.

Men, jeg følger med på det meste som skjer Lykke, lykke til

Karrbis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 02-02-13, 11:28   #438
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Karrbis, her.

Veiedag:

07.01: 0 kg 0
12.01; -3,1 kg (-3,1)
18.01; -4,5 kg (-1,4)
25.01; -5,2 kg (-0,7)
02.02; -6,3 kg (-1,1)


Ja, det ble ikke så verst resultat .
Jeg har nærmest sluttet med cola zero...og er ute på trimturer annenhver dag (ikke harde sakene altså - men blir svett
.
Itillegg har jeg startet med d-vitamin dråper.

Uka har gått bra!

Ellers ser jeg at det er mange flinke her på januarstarterne - ser også at de fleste av dere har litt andre utfordringer enn jeg, da dere har relativt lav bmi.
Så jeg tror jeg drar mine 30 overvektige kilo med meg til gruppa hvor de fleste har/har vært i samme båt.

Men, jeg følger med på det meste som skjer Lykke, lykke til


Du er langt ifra alene om å skal ned rundt 30 kg...eller høy bmi...er der jeg også, men ha satt meg delmål hele veien. 5 kg av gangen og har sagt i første omgang at jeg skal ned 20 kg, men i realiteten så skal jeg ned 30 kg. Men siden det er så mange år siden jeg veide 75 kg så vil jeg prøve det først og se hvordan det er.

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 02-02-13, 15:33   #439
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Januarstartere

Karrbis: Kjempebra! Håper du fortsette å henge her jeg da!

Jeg har fått influensa, det er ikke noe gøy idet hele tatt. Sitter på sofaen til det er over...

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 02-02-13, 18:12   #440
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Har vært MYE trening i det siste, så i morgen blir det treningsfri, men jeg ser det nytter! Går ned jevnt og trutt! Har nå ett nytt treningsmål, å greie kravene til opptaket for befalskolen i marinen. Det er greit å ha valget, liksom
Ellers går det bra med lavkarbo uten ketose, har mye mer futt på treninga. I dag lagde jeg en kjempegod og enkel frokost, pannekaker av 2 egg og 0,5 dl kremfløte, litt salt og pepper, stekte dem i smør og hadde nora bringebær syltetøy uten sukker, skal lage eget syltetøy snart da. Men det var utrolig godt!

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 23:06   #441
Lullapie
Medlem
 
Lullapie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 62
Lullapie er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av turkisa, her.



Så.. Nå har jeg vært fire uker på lavkarbo og tenkte å oppsummere litt for meg selv her..
Vekt: 69kg ned 6kg
totalt ned 41,5 cm på kroppen!!
BMI har gått fra 24.78 til 22.80!

Jeg må bare si at jeg er så fornøyd og ikke minst superstolt over meg selv.


Du har absolutt all grunn til å være stolt av deg selv. Knallbra resultater på én måned da!

Opprinnelig lagt inn av Karrbis, her.

Veiedag:

07.01: 0 kg 0
12.01; -3,1 kg (-3,1)
18.01; -4,5 kg (-1,4)
25.01; -5,2 kg (-0,7)
02.02; -6,3 kg (-1,1)


Ja, det ble ikke så verst resultat .


Ellers ser jeg at det er mange flinke her på januarstarterne - ser også at de fleste av dere har litt andre utfordringer enn jeg, da dere har relativt lav bmi.
Så jeg tror jeg drar mine 30 overvektige kilo med meg til gruppa hvor de fleste har/har vært i samme båt.

Utrolig bra resultat!

Du er ikke den eneste som har 30kg som mål. Jeg har også det. Nøyaktig 30kg for å bli "normalvektig" og passende i forhold til min høyde og benbygning. Tenkte å dele det opp i noen delmål underveis. Blant annet å komme inn i en penkjole til konfirmasjon i mai. Tenker 30kg vil ta sin tid, spesielt siden jeg går så tregt nedover i forhold til dere andre, men jeg satser på at det er mulig.

__________________
Ønsker å miste 30kg, men setter delmål underveis.
Oppdatering: Delmålet gikk som en drøm. Nå har jeg bare 2 kg igjen!
Lykke til alle sammen!
Lullapie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 23:18   #442
Lullapie
Medlem
 
Lullapie sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2013
Innlegg: 62
Lullapie er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Jeg må innrømme at jeg begynner å bekymre meg litt. Jeg ser det går nedover for hver uke, men det går utrolig sakte i forhold til dere andre. Det høres kanskje teit ut, men det virker kanskje som om jeg gjør noe galt?

Jeg tror muligens at jeg bruker for mye melkeprodukter i forhold til dere andre? Vet ikke helt om jeg kan endre så mye på det, siden magen min reagerer sånn på tablettene jeg tar hver dag. (Tar tilsammen 7 tabletter om dagen og det er hardt for magen). Tidligere var jeg avhengig av å enten drikke melk eller biola for å "kjøle" ned mageknipen/magesyren, men nå holder jeg meg til en porsjon med tyrkisk yoghurt istedet og evt. litt melk i kaffen (Prøvde cocosa, men likte det dessverre ikke). Det er vel dette jeg sliter mest med i forhold til dietten.

Jeg har altså 30kg å ta av kroppen, så jeg hadde gjerne trodd det skulle være litt større resultater enn noen gram for hver uke. Har dette med PCOS'en å gjøre tro? - Eller kan det ta litt tid for enkelte kropper å omjustere seg på denne dietten - og deretter gå lettere nedover i vekt?

__________________
Ønsker å miste 30kg, men setter delmål underveis.
Oppdatering: Delmålet gikk som en drøm. Nå har jeg bare 2 kg igjen!
Lykke til alle sammen!
Lullapie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 08:32   #443
Pinng
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Hvor: Sør Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 27
Pinng er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

03.01.13: 123kg
13.01.13: 118kg
23.01.13: 119kg
03.02.13: 115kg

Føler ikke at jeg har vært så flink selv, men har likevel hatt fremgang. I dag skal jeg ta meg en tur til de lokale treningsfasiliteter, og spørre om man kan betale for 2-3 måneder i gangen, uten bindingstid.

Pinng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferske råvarer Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 13:19   #444
Wonder woman
Medlem
 
Wonder woman sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Uti havgapet
Alder: 49
Innlegg: 447
Wonder woman er ny på veien

Sv: Januarstartere

Wow 8 kg på en måned er utrolig bra pinng

Jeg er syk med feber og halsbetennelse. Det tar nok noen dager til før jeg er på beina igjen.

__________________
Wonder woman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 20:52   #445
Sjøstjerne
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 164
Sjøstjerne er ny på veien

Sv: Januarstartere

Helga har vært ett spise gilde, må virkelig få orden på ting nå, jeg spiser fint og bra hele uka, men nok og sulter meg ikke, å i helgene spiser jeg mye og litt for godt, lite godteri, men fortsatt. Nå er tante rød på besøk også!
Fikk trent med pulsklokka i dag da!

__________________

Created by MyFitnessPal.com - Free Calorie Counter
Sjøstjerne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-02-13, 22:13   #446
Gressenka
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Sunnmøre
Innlegg: 131
Gressenka er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Jeg har en BMI på 35,7 så du er ikke alene om å ha over 30 kg å miste Det kommer til å ta tid og sånn er det med den saken I dag gjorde jeg en kjempe brøler uten å tenke meg om. Storebror feira bursdag i dag og helt uten hode smakte jeg på frostingen til cupcakesene Jeg gjør det så automatisk. Så jaja, da ble det litt kaker og pizza i dag. Ny giv i mårra. Men siden jeg har trent hardt både lørdag og søndag så tror jeg ikke det blir så aller verst i sin helhet likevel Ikke bra for kostholdet men jeg tror forbrenningsanlegg mi jubler for jeg har svetta som en gris i hele dag Håper alle har det bra

__________________
Første delmål.
Gressenka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 06:15   #447
Pinng
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2012
Hvor: Sør Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 27
Pinng er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Det var egentlig liten vits å sjekke priser på treningssenter for meg. Av prinsipp nekter jeg å punge ut med nesten tusen kroner for en måned, eller 1500 for 12 "klipp".
Nei, jeg drar heller på meg ullundertøyet og løper ut i kulda før jobb.

Pinng er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferske råvarer Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 09:05   #448
MaritR
Medlem
 
MaritR sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Buskerud
Alder: 50
Innlegg: 256
MaritR er på en erverdig vei

Sv: Januarstartere

Startvekt: 98,8
8 januar : 96,4 -2,4
15 januar: 93,9 -2,5 (influensa)
22 januar: 93,6 -0,3
29 januar: 93,1 -0,5
5 februar: 93,1 0 (tror det ble for mye nøtter i forrige uke)

__________________



http://bema.bloggr.no/
MaritR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 10:03   #449
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Sjøstjerne, her.

Turkisa, jeg er å overbevist om at lavkarbo er riktig, men nå er det litt sånn.. Hva spiser jeg? Noen som kan anbefale noen bøker? Jeg har lagt meg på 15% kh, 25% protein og 60% fett, vet ikke helt om det er en bra fordeling, men ligger da litt under 50kh om dagen.
Kanskje Atkins er noe?

Mener å ha lest at fordelingen skal være 75% fett 20% protein og 5% karber. Helt du er i matchvekt,,,så kan man gå over til andre lavkarbo-dietter. Høres ut som om du ligger litt høyt på karbo og litt lavt på fett.

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Gammel 05-02-13, 10:30   #450
L@dy jojo
Medlem
 
L@dy jojo sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Ørje
Alder: 51
Innlegg: 233
L@dy jojo er ny på veien

Sv: Januarstartere

Opprinnelig lagt inn av Lullapie, her.

Jeg må innrømme at jeg begynner å bekymre meg litt. Jeg ser det går nedover for hver uke, men det går utrolig sakte i forhold til dere andre. Det høres kanskje teit ut, men det virker kanskje som om jeg gjør noe galt?

Jeg tror muligens at jeg bruker for mye melkeprodukter i forhold til dere andre? Vet ikke helt om jeg kan endre så mye på det, siden magen min reagerer sånn på tablettene jeg tar hver dag. (Tar tilsammen 7 tabletter om dagen og det er hardt for magen). Tidligere var jeg avhengig av å enten drikke melk eller biola for å "kjøle" ned mageknipen/magesyren, men nå holder jeg meg til en porsjon med tyrkisk yoghurt istedet og evt. litt melk i kaffen (Prøvde cocosa, men likte det dessverre ikke). Det er vel dette jeg sliter mest med i forhold til dietten.

Jeg har altså 30kg å ta av kroppen, så jeg hadde gjerne trodd det skulle være litt større resultater enn noen gram for hver uke. Har dette med PCOS'en å gjøre tro? - Eller kan det ta litt tid for enkelte kropper å omjustere seg på denne dietten - og deretter gå lettere nedover i vekt?

Hei Lullapie, vet at flere av oss som har PCOS`s tåler ikke mye karber, og veldig lite av bla kunstig søtningsstoffer,,,,
Vi må ligge veldig lavt på karber i forhold til mange andre som fint er i ketose selv om de får i seg mer enn anbefalt mengde karber.
Kroppen jobber først og fremst med å komme i hormonell balanse,,,,så kommer vekten etterpå, men..... vi må nok alltid ligge lavt på karber desverre.

Om du i tillegg tar tabletter,,,så kan dette forstyrre den hormonelle balansen.

Jeg har PCOS og også en kronisk betennelse i kroppen, denne blusset opp for et par uker siden, noe som gjorde at jeg måtte krype til korset og begynne på medesiner.
Dette gjorde at jeg stagnerte i vekt med en gang. Så kanskje det gjelder deg også?

Surhetsgraden i kroppen er også viktig, og siden du sliter litt med magesyre kan det høres ut som om du er litt sur i kroppen?

Mitt tips er å kjøpe ph-sticks på apoteket,,,da får du en indikasjon på hvor sur du er i kroppen.

Jeg ville også forsøkt å kutte melke-produkter og byttet med grønne salatblader hver gang du får sure oppstøt, dette er veldig basisk og vil nøytralisere magen din fort :-)
Jeg ville forsøkt at de fleste karbene du får i deg, skal komme fra grønnsaker. Samt spise de rå så ofte du orker, dette er veldig basisk og er med på å dra med seg masse avfallsstoffer ut av kroppen.
Pleier å drikke olivenolje på morgenen, holder meg for nesa og drikker noen sluker,,,og skylder ned med sanasol (en liten munnfull).

Håper noe av dette kan hjelpe deg :-)

Fortvil ikke, har lest om flere med PCOS som sakte men sikkert har kommet ned i matchvekt, og fått et nytt liv på lav-karbo .

__________________


L@dy jojo er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - 15-20 gr karbo pr dag. Svar med sitat
Svar

Emneord
januar, ketolyse, kilo, kosthold, trening


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Veietråd, januarstartere 2012 swirre Ketolysekuren 25 07-02-12 11:28
Januarstartere Slegg Dr Lindbergs 109 21-02-11 19:12
Januarstartere - veiedag mandag? m.f Ketolysekuren 179 03-07-10 07:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no