Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

GI-forelesning med Fredrik Paulun

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-04-08, 16:29   #1
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

GI-forelesning med Fredrik Paulun

Akkurat nå pågår en forelesning med Fredrik Paulun på svensk tv2 (SR2 - 24 direkt). Han har holdt på i ca. 20 minutter nå, og vil holde på ganske lenge (foredraget ble sendt onsdag i påskeuka også).
Han blir kalt for "Sveriges GI-guru" og var med i diskusjonen på Kvällsöppet på svensk tv4 i går kveld også.

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 20:53   #2
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: GI-forelesning med Fredrik Paulun

Fillern at jeg ikke fikk med meg det. Jeg, som lissom har Pauluns samlede verker i bokhylla...

__________________
Ingenting er umulig for en som er umulig fra før
Prins Umulius
martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 03-04-08, 22:53   #3
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: GI-forelesning med Fredrik Paulun

Fredrik Paulun kan med rette kalles Sveriges "GI-guru", han snakket om GI lenge før alle andre (årevis før noen hadde hørt om Fedon). Han er vanvittig kunnskapsrik, synd at jeg ikke fikk det med meg.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 00:04   #4
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: GI-forelesning med Fredrik Paulun

Jeg husker Paulun snakket om GI i 1996. Det er lenge siden det!

__________________
Ingenting er umulig for en som er umulig fra før
Prins Umulius
martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 00:47   #5
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: GI-forelesning med Fredrik Paulun

Paulun og hans samarbeidspartnere har i tillegg mye kunnskaper om trening, som Fedon mangler. Bøkene hans anbefales virkelig! På www.yess.se får man mange av dem til en billig penge.

Deilig med utdannede ernæringsfysiologer som er oppdatert på ny (eller, GI er jo ikke så nytt lenger) forskning, og ikke bare holder seg til de tradisjonelle teoriene.

Paulun arrangerer kurs som gir tittelen kostrådgiver eller noe sånt, det kunne jeg tenke meg å ta. Men er litt skeptisk siden kurset går over bare 10 dager, jeg kunne heller tenkt meg et mer dyptgående kurs som gikk over for eksempel tre måneder.

Pauluns hjemmeside

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 10:15   #6
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: GI-forelesning med Fredrik Paulun

Jeg så foredraget hans på svensk tv2 (24 direkt) onsdagen i påskeuka - det gikk sånn ved 11.00-tida på dagen. Han holdt i hvert fall på i 2 timer, og jeg fikk ikke sett slutten (med valp i huset kan man ikke alltid planlegge alt )

Jeg synes han startet litt dårlig, for han fortalte veldig kort om ketose og at det var en nødløsning og ikke noe man ønsket å oppnå, samt at det var samme tilstand som anorektikere er i. Siden jeg startet opp 2 dager før og satt der - i ketose - så reagerte jeg litt på det

Men foredraget hans tok seg opp noe veldig etter det og var både interessant og bra. Han har en grei måte å uttrykke seg på, og det var lett forståelig.

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 21:50   #7
monkey
Medlem
 
monkey sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2006
Innlegg: 145
monkey har en fantastisk aura rundt segmonkey har en fantastisk aura rundt seg

Sv: GI-forelesning med Fredrik Paulun

Ni kan se Fredriks föredrag direkt från www.svt.se. Sök efter 24 direkt och arkiv. Det är uppdelat på 3 program. Jag tycker Fredrik är lite fettsnål, men Dr Annika Dahlqvist har varit en flitig gäst i TV dem sista tiden, senast imorse i Godmorron Sverige. Ska vara med i Agenda i SVT1 på Söndag. Tyvärr får vi i Norge inte se Kvällsöppet på TV4 från i onsdags - det är spärrat...

monkey er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 04-04-08, 22:41   #8
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: GI-forelesning med Fredrik Paulun

Takk for link. Det var jeg ikke klar over - veldig kjekt.

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 18:00   #9
Zincite
Seniormedlem
 
Zincite sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 1.098
Zincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastiskZincite er bare helt fantastisk

Sv: GI-forelesning med Fredrik Paulun

Er vel samme foredragene dette?
http://www.iform.no/pub/art.php?id=1120

Zincite er avlogget   Min kostholdsfilosofi: litt egenkomponert Svar med sitat
Gammel 06-04-08, 22:05   #10
Charmtassen
Seniormedlem
 
Charmtassen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 7.717
Charmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastiskCharmtassen er bare helt fantastisk

Sv: GI-forelesning med Fredrik Paulun

Jepp, det stemmer.

__________________
Sneglen kommer også frem!


Charmtassen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PCO noen med erfaring eller kunnskap? Maz PCOS og karbohydratkontroll 10 08-04-08 12:34
Årstidsbunden viktminskning ssskaldeman Lavkarbo generelt 11 04-12-06 20:30
Hva syns dere om dette? CKD-diet Iset Lavkarbo generelt 15 15-07-05 15:20
noen som vet noe.. sommerfugl Fysisk og mental helse 31 02-07-05 18:01
En liten själ talar med Gud Fedonisten Livets lyse side 1 05-05-04 20:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:30.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no