Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Atopisk barneeksem & lavkarbo vs egg

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-08-09, 12:38   #1
Valpen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 13
Valpen er på en erverdig vei
Exclamation

Atopisk barneeksem & lavkarbo vs egg

Hei,

Jeg har nydelig registrert meg på denne siden, men jeg har vert å lest på lavkarbo.no i noen uker, etterom jeg ønsker på forbedre kostholdet mitt til en lavkarbo diett.

Jeg har imidlertid mangen ting å tenke på, ettersom jeg har atopisk barne eksem, dette har jeg hatt siden jeg var født i 1977, og har det enda. Med denne sykdommen følger masse matalergi osv. deriblant er Egg, rød fisk, nøtter og masse annen mat som er med i de fleste oppskrifter.

Det har alikevell vert små problemer for meg å kunne endre på middag, lunsj og kvels maten min, men jeg sliter mere med frokosten. Jeg pleide altid å spise brød skiver.

Jeg har nå prøvd noen av forkost opskriftene her inne og de inneholder mye egg. Jeg har prøvd de med mindre egg, men jeg begynner allerede å se forverring av min eksem.

Jeg har prøvd å søke på dette forumet for å finne gode fakta om det rundt egg og hvordan vi med egg alergi kan lage mat. For jeg vil gjærne spise pannekaker, og andre godsaker også om morningen.

Men hva kan vi bruke isteden for egg, eller for å redusere egg mengden?

Derfor har jeg gjort litt undersøkelse på nette om egg og eggerstatning. Jeg vil her bringe inn 3 forskjellige skriv om egg og eggerstatning fra Alergikokken.no, Prior og NAAF.

Jeg håper dette vil gi oss en bedre forståelse av egg. Så jeg ønsker da å få tilbakemelding fra dere erfarne lavkarboere, om hvilke av disse erstaningsmiddelen som kan brukes, og jeg ønsker å utfordre dere til å være med oss som ikke tåler egg ved å prøve dere frem til oppskrivfter vi kan bruke, spesielt til frokosten.

Blir dere med på denen utfordingen? Jeg håper virkelig dere blir det.

Jeg vil her takke ThereseA for at hun viste meg Larvkarbo.no, og jeg håper jeg over tid at jeg vil bli en god resurs for denne siden.

Her er informasjonen:
---------------------------------------------------------

Alergikokken.no:

Matlaging uten egg

Å bake uten egg
Egg har egenskaper som er viktige for gode bakverk. Det har god bindeevne og bidrar til heving. En eggerstatning kan kjøpes i helsekost, men mange ganger kan økt mengde bakepulver være en god erstatning. Dersom du skal prøve deg fram med baking uten egg, kan det være nyttig å kjenne til en tommelfingerregel.

* Når du heller røren i formen skal den flyte sakte utover. Røren skal ikke være så tynn at den renner , eller så tykk at den må skyves utover i formen. Tilsett væske eller mel etter behov.
* Spray med vann eller formfett på bakverk. Det erstatter pensling med egg
* Bruk frukt eller grønnsaker i kakebakst for å få en saftig og smakfull deig.
* Del kakebunnen i to og dynk med litt søtet væske, evnt fyll, for å få et saftigere resultat

Maizenna
God bideevne, kan erstatte egg i pannekaker, vafler eller lignende

Maismel
Gir fin farge i f.eks pannekakerøra eller gratengen

Potetmel
God bindeevne, kan erstatte egg i pannekaker, vafler og lignende

Eggerstatningspulver
1 ts erstatter 1 egg. Piskes ut i litt vann før bruk. Inneholde mais og potet-kan kjøpes i helsekostforretninger

Bakepulver
1 ss erstatter 1 egg

Soyamel
1 ss erstatter 1 egg

Agar Agar
Vegetabilsk stivelsesmiddel

Hornsalt/hjortetakksalt
Hevingsmiddel som gir sprøtt bakverk

Natron
Hevingsmiddel, krever syrnede melkeprodukter som yoghurt / kultur- og kefirmelk.

Formfett
Sprayes på bakverk i stedet for pensling med egg

Farris
Kan brukes i vafler og pannekaker. Kullsyren gjør produktet luftigere. Kan også tilsettes farseprodukter som karbonader og kjøttpudding

Eggfri majones
Bland med rømme / melkefri rømme og du får en god dressing

------------------------------------------------------------

Prior:

Erstatning for egg

Eggeerstatning har samme binde-og bakeegenskaper som egg.

Mange ganger kan økt mengde bakepulver eller natron være en bra og billigere erstatning. Man kan erstatte 1 egg med 1 spiseskje bakepulver. 1 spiseskje soya skal erstatte et egg.

• Kaker og bakverk kan erstattes med butterdeig eller paideig.
• Boller og brød kan pensles med vann, melk eller smeltet smør
• Ulike typer kjeks kan være populære alternativer til kaker. For eksempel er både Kornmo, Marie, Mumi, Tom og Jerry og Ritz uten melk og egg. En del ferdige kakemikser er uten egg.
• Bær og frukt er gode alternativer til desserter. De fleste typer sjokoladesaus og gele er uten egg. Saftis og sorbet er også lettvinte desserter, men vær oppmerksom på at sorbet kan inneholde egg.
• Iskrem er stort sett fri for egg, men les innholdsdeklarasjonen nøye på forhånd for sikkerhets skyld.
• Spagetti og makaroni inneholder vanligvis egg, men det finnes også eggfrie varianter på markedet. Sjekk for sikkerhets skyld innholdsdeklarasjonen!

Merking av matvarer:
En del matvarer er merket med ”kan inneholde spor av egg”. Dette betyr ikke at egg er tilsatt matvaren men at det under produksjon kan ha kommet rester av egg i produktet. De fleste med eggallergi tåler en spormengde egg og kan spise produkter merket med ”kan inneholde spor”. Den enkelte må i samråd med sin lege finne ut om allergiene er så alvorlig at de skal unngå spormengder.

NAAF mener:
Les varedeklarasjonen.

(Kilder NAAF og Helsenytt)

-----------------------------------------------------------

NAAF:


Eggallergi

Nyttig å vite om Eggallergi - NAAFs faktaark
Hva er eggallergi?


Allergiske reaksjoner på matvarer kommer av at kroppen reagerer på enkelte av proteinene i maten. Eggallergi er en av de vanligste matallergiene hos små barn. Noen får svært kraftige reaksjoner selv av ørsmå mengder av egg, andre får lettere ubehag som går over uten å gi dramatiske konsekvenser. Matvareallergi, og også eggallergi, er vanligere hos barn enn hos voksne. De fleste vokser av seg eggallergien som småbarn, men noen forblir allergiske mot egg også i voksen alder. Mange barn med matvareallergi, reagerer på flere matvarer, men eggallergi kan opptre alene. Dersom mat som er viktige kilder til næringsstoffer må utelates, er det nødvendig å finne gode alternativer og erstatninger slik at kostholdet blir sunt og godt sammensatt.
Hvilke reaksjoner gir egg hos en eggallergiker?


Hva slags reaksjoner som oppstår hvis en med eggallergi spiser egg eller mat som inneholder egg, varierer fra person til person. Eksempler på reaksjoner er diaré, magesmerter, elveblest, forverring av eksem, pusteproblemer/astma og allergisk sjokk.
Hva er det man reagerer på?


Det er eggeproteinene som fører til reaksjon. Disse finnes både i eggehviten og eggeplommen. Enkelte eggallergikere kan også få symptomer av os fra steking og damp fra eggekoking og kan da reagere med astma og/eller allergisk snue. Av og til kan bare lukten fra stekte vafler (egg- og melkeallergen-damp) være nok til å utløse en allergisk reaksjon.
Hvordan behandles eggallergi?


Matvareallergi behandles ved å utelate matvarer som ikke tåles fra kostholdet.
Hvor finnes egg?


Egg i maten kan være merket som eggehvite, eggeplomme, eggepulver, majones og ovalbumin.


Matvarer som ofte inneholder egg er kaker, kjeks, dressinger, remulade, majones, majonessalater, sennep, spaghetti, makaroni, vafler, pannekaker, fylt sjokolade kokosboller, konfekt, enkelte typer pasta, panerte retter og gratenger. Dette fordrer at man leser innholdsdeklerasjonen veldig nøye før man spiser matvaren. Ifølge merkeforskriften skal alle produkter tilsatt egg merkes med dette i varedeklarasjonen.

Noen vaksiner som MMR er dyrket på hønseembryo, men vaksinen gir normalt ikke reaksjoner hos eggeallergikere. Andre vaksiner som influensavaksine kan være kontaminert med hønseegg slik at eggallergikere ikke bør få disse vaksinene uten at det er vist at de tåler den.

Eksperter på området mener at barn med eggallergi trygt kan vaksineres på helsestasjonen, men at det anbefales at lege er tilstede når allergikere vaksineres.
Hva kan en eggallergiker spise?


Egg er en næringsrik matvare, men det finnes ernæringsmessige gode alternativer. Eggallergi er først og fremst en praktisk utfordring fordi det begrenser utvalget av kaker, kjeks, ferdigmat osv. Egg har egenskaper som er viktige for gode bakverk. Det har god bindeevne, og bidrar til heving.

Det finnes eggerstatninger i handelen, No Egg og Egg Replacer Disse har samme binde- og bakeegenskaper som egg, men har ikke det samme næringsinnholdet. Eggeerstatningen skal tilsettes vann og piskes før den brukes. Mange ganger kan økt mengde bakepulver eller natron være en bra og billigere erstatning. Man kan erstatte 1 egg med 1 spiseskje bakepulver.


Ulike typer kjeks kan være populære alternativer til kaker. For eksempel er både Kornmo, Marie, Mummi, Tom og Jerry og Ritz uten melk og egg. En del ferdige kakemikser er uten egg.

Bær og frukt er gode alternativer til desserter. De fleste typer sjokoladesaus og gele er uten egg. Saftis og sorbet er også lettvinte desserter, men vær oppmerksom på at sorbet kan inneholde egg.
Hvem får eggallergi?


Matallergi mot egg er vanligvis hos småbarn fra 2 mnd. og forsvinner vanligvis i 4 - 5 års alderen. Hos noen varer den til 6 - 7 års alderen. Det er sjelden at eggallergier forekommer hos eldre barn eller hos voksne.
Merking av matvarer:

En del matvarer er merket med ”kan inneholde spor av egg”. Dette betyr ikke at egg er tilsatt matvaren men at det under produksjon kan ha kommet rester av egg i produktet. De fleste med eggallergi tåler en spormengde egg og kan spise produkter merket med ”kan inneholde spor”. Den enkelte må i samråd med sin lege finne ut om allergiene er så alvorlig at de skal unngå spormengder.

NAAF mener:
Les varedeklarasjonen.

Sist revidert september 2006
-----------------------------------------------------------

Jeg fikk i dag også høre om ett erstatingsmiddel som het: Johannesbrødkjærnemel.

Takk.

Valpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 21:42   #2
Valpen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 13
Valpen er på en erverdig vei

Sv: Atopisk barneeksem & lavkarbo vs egg

Hadde satt pris på om noen kunne hjelpe meg.

Valpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 21:52   #3
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Atopisk barneeksem & lavkarbo vs egg

det er trist du ikke tåler egg og det som indeholder så mange gode stoffer ! ( vitaminer, antioksidanter, kalsium, m.m..)

men er det plomma, eller hvitta du ikke tåler? hvis du har det sånn, da.. ?

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 23:26   #4
Valpen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 13
Valpen er på en erverdig vei

Sv: Atopisk barneeksem & lavkarbo vs egg

Det er både plommen og hviten som inneholder de stoffene vi ikke tåler desverre. Så det er veldig vanskelig for meg å finne gode oppskrifter på frokoster.

Valpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 00:07   #5
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Atopisk barneeksem & lavkarbo vs egg

Mange av oss her som spiser lite egg.
Til frokost spiser jeg middagsrester, stekt kjøtt(deig), grønnsaker, ost, skinke, flesk, sopp i fløtesaus, avokado, reker, pølser med rekesalat, ostchips med pålegg som et slags knekkebrød........

Ellers så kan du ta en titt i denne tråden!
Mange gode forslag der!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 10:13   #6
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Atopisk barneeksem & lavkarbo vs egg

Opprinnelig lagt inn av Rufus, her.

Var helt avhenig i smoothie

Smoothie kan lages uten egg, bruk en halv måleskje whey-protein i stedet. Den kjennes litt mer i smaken, men kompenser med bær eller annet

Ellers er cottage cheese med bær og nøtter både mettende og godt, og helt eggefritt

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 12:17   #7
Missy-
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 3
Missy- er på en erverdig vei

Sv: Atopisk barneeksem & lavkarbo vs egg

Hvordan har eksemen din utvilket seg, når du holder deg borte fra maten du ikke tåler? Jeg sliter selv med atopisk eksem, og det er noe dritt!

Missy- er avlogget   Min kostholdsfilosofi: The See Food Diet. Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 17:37   #8
Valpen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 13
Valpen er på en erverdig vei

Sv: Atopisk barneeksem & lavkarbo vs egg

Opprinnelig lagt inn av Missy-, her.

Hvordan har eksemen din utvilket seg, når du holder deg borte fra maten du ikke tåler? Jeg sliter selv med atopisk eksem, og det er noe dritt!

Eksem er styrt av så mangen faktorer:
1. Mat
2. Humør
3. årstid
4. Luftfuktighet
5. Varme
6. Reinslighet
osv....

Altså så er det veldig viktig for oss å finne den rette maten vi kan trives med og som vi samtidig tåler.

Om du har noen spørsmål til meg så bare send melding til meg, så skal jeg svare så godt jeg kan.

Valpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 17:39   #9
Valpen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 13
Valpen er på en erverdig vei

Sv: Atopisk barneeksem & lavkarbo vs egg

Opprinnelig lagt inn av Rufus, her.

Sliter også med atopisk eksem, det er sikkelig dritt må jeg innrømme.
Merker hvis jeg spiser mye fett enten i maten eller som kosttilskudd blir eksemen min svakere. ( som kostilskudd tar jeg udo choiche 2-4ss hver dag, den hjelper utrolig mye for meg. I maten *kremt* de gangene jeg spiser bruker jeg avokadoolje i salaten eller så spiser jeg 1/2 avokodo også. Eller så bruker jeg også linfrøolje og valnøttoje også.)
Spiser jeg lite fett er de der og jeg klør til blods døgnet rundt.

Veldig interresant poeng, uten fett tørker huden ut, og du har et meget godt poeng der. :-)

Valpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 17:42   #10
Valpen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 13
Valpen er på en erverdig vei

Sv: Atopisk barneeksem & lavkarbo vs egg

Opprinnelig lagt inn av Rufus, her.

Det jeg mente at jeg var avhenig å lage smoothie med egg, var liksom så enkelt og greit å putte egg,bær og olje blande det sammen.
Men du har helt rett i at det går ann å lage smoothie uten egg også

Hovedinnleggeren tåler ikke nøtter, men hun kan selvsagt bare spise cottage cheese med bær.

Hei,

Hun er en han. :-) Jeg er en mann på 31 år, og jeg er fryktelig glad i smothie, men drikker jeg det for mye blir man løs i magen. Jeg pleide før å lage smothie på juice, bær og jogurt. Men det kan jeg ikke gjøre no lengre.

Jeg lurer litt på om det går ann å lage smothie avd, frosne bær, farris, og jogurt/fløte? Er det noen som har prøvd det? Og er det bærtyper jeg bør ha mere en andre?. Jeg vet at blåbær er veldig bra, men er de bra for denne type mat?

Ja, jeg tåler ikke alle type nøtter, men noen tåler jeg. Vallnøtt er en adv de verste for meg, mens peanøtten går an.

Valpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 17:46   #11
Valpen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 13
Valpen er på en erverdig vei

Sv: Atopisk barneeksem & lavkarbo vs egg

Opprinnelig lagt inn av Rufus, her.

Middagsrester er flotte som frokoster syns jeg
Innrømmer at jeg er ikke så veldig flink selv til å gjør det av mange årsaker.

Tror det er rett og slett bare ide'n som teller, og den linken er bare flott syns jeg.

Når det gjelder det å ha middag til frokost, kunne jeg tenkt meg å ikke ha det. Jeg er mere på jakt etter frokosretter som jeg kan lage raskt om morningen før jeg skal på jobben.

Jeg har faktisk begynt å sykle til jobben hver dag no de siste mnd. og jeg har begynt å trene fotball igjen, og formen begynner å bli ganske bra. Men jeg sliter enda med å finne gode frokoster for min helse.

Jeg setter veldig pris på alle svarene jeg får, jeg lærer av alt dere skriver og jeg håper dere vil hjelpe meg videre til vi finner frokoster som vi med eksem og eggalergi kan spise og nyte.

Valpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 18:42   #12
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Atopisk barneeksem & lavkarbo vs egg

Da kan jeg anbefale såkalte osteknekkis, jeg bruker de rett og slett som knekkebrød:

Trykk på bildet og du kommer til oppskrifta

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 19:37   #13
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Atopisk barneeksem & lavkarbo vs egg

Opprinnelig lagt inn av Valpen, her.


Jeg lurer litt på om det går ann å lage smothie avd, frosne bær, farris, og jogurt/fløte? Er det noen som har prøvd det? Og er det bærtyper jeg bør ha mere en andre?. Jeg vet at blåbær er veldig bra, men er de bra for denne type mat?

Bringebær inneholder minst karber.
Ellers har tyrkisk yoghurt lite karber.

Lager du med fløte og frosne bær, får du is!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 20:26   #14
Valpen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 13
Valpen er på en erverdig vei

Sv: Atopisk barneeksem & lavkarbo vs egg

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Da kan jeg anbefale såkalte osteknekkis, jeg bruker de rett og slett som knekkebrød:

Trykk på bildet og du kommer til oppskrifta

Kjempe interresant, dette skal jeg prøve. :-)

Valpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 20:27   #15
Valpen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 13
Valpen er på en erverdig vei

Sv: Atopisk barneeksem & lavkarbo vs egg

Opprinnelig lagt inn av Rufus, her.

Sorry at jeg tok deg som hun.
Håper du kan tilgi meg.

Så bra at du har begynt å sykle på jobb hver dag og spille fotball igjen.
I det hele tatt er det bra at formin din begynner å bli ganske bra

Var nesten komplemement å bli tatt for å være en jente da. ;-)

Valpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no Svar med sitat
Gammel 21-08-09, 20:29   #16
Valpen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 13
Valpen er på en erverdig vei

Sv: Atopisk barneeksem & lavkarbo vs egg

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Bringebær inneholder minst karber.
Ellers har tyrkisk yoghurt lite karber.

Lager du med fløte og frosne bær, får du is!

Oi, det hadde jo vert morsomt å prøve da, men det kommer vel ann på hvor lenge jeg mixer det da?

Valpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 06:13   #17
Valpen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 13
Valpen er på en erverdig vei

Sv: Atopisk barneeksem & lavkarbo vs egg

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Da kan jeg anbefale såkalte osteknekkis, jeg bruker de rett og slett som knekkebrød:

Trykk på bildet og du kommer til oppskrifta

Har vert ute å kjøpt inn ost og Micro nå, og disse var faktisk ikek dumme. Noen oster blir helt uten smak og passer utmerket som knekkebrød, mens andre får god smak og kan være litt snaks. :-)

Jeg har også laget en del pannekaker med eggerstatningspulver, og min kone har bakt brød til meg med soya mel i.

Så det begynner å komme seg med frokosten, men jeg ser gjærne at dere kommer med enda flere gode tips til meg. :-)

Siden sist har jeg fått mere utslett, men tror dette kommer av endringen i kostholdet mitt. Så jeg får holde ut en stund til og se om jeg blir bedre igjen, og det har jeg sterk tro på. Jeg tror bonusen jeg vil få i helsegevinst er større en de smertene jeg må gjennom. :-) Dette ser posetivt ut.

Valpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo.no Svar med sitat
Gammel 27-08-09, 09:07   #18
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: Atopisk barneeksem & lavkarbo vs egg

Cottage cheese med noe søtstoff og kanel. Godt og raskt å "lage". (for det må jo ikke lages engang. Kan du røre, kan du spise cc!)

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Svar

Emneord
alergi eksem egg frokost


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:53.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no