Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Frokost og kveldsmat

Hva har du spist til frokost i dag?

Frokost og kveldsmat Forum for å dele gode tips og oppskrifter til frokost og kveldsmat på de ulike lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 19-10-10, 04:23   #1726
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Hva har du spist til frokost i dag?

Kanskje litt tidleg for frukost, men...
Eg åt middagsrestar frå i går, dvs nokre bitar gratinert svinekotelett fylt m blåmuggost. Erter, broccoli og aspargesbønner. Litt smør på toppen, og så vatn å drikke til.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 19-10-10, 08:41   #1727
frode73
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Råde
Alder: 50
Innlegg: 28
frode73 er på en erverdig vei

Sv: Hva har du spist til frokost i dag?

2 fiberrik knekkebrød (fordi jeg synes det er godt) med masse meierismør og 2 egg. Drakk ett stort glass vann. 1 stor kopp kaffe med en god dose kremfløte. Nå er jeg mett og det holder kjempefint til lunsj.

frode73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 19-10-10, 21:25   #1728
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva har du spist til frokost i dag?

Kjøttdeig-omelett

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 19-10-10, 21:32   #1729
Nita75
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 16
Nita75 er på en erverdig vei

Sv: Hva har du spist til frokost i dag?

Er skikkelig ny her, og like skikkelig ny på dette med lavkarbokur. Jeg vil gjerne bruke det som en booster til å gå ned i vekt. Kan noen engler her inne dele med seg f.eks. en ukesmeny på lavkarbo? Jeg aner nemlig ikke hva jeg går til...

Nita75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo uten fanatisme. :o)
Gammel 20-10-10, 08:21   #1730
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Hva har du spist til frokost i dag?

To fiberrik med mye Jarlsbergost

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP
Gammel 20-10-10, 08:38   #1731
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Hva har du spist til frokost i dag?

Mens eg gjorde i stand matboksar til ungane, snaska eg i meg to osteskiver med smør, ein munnfull kylling frå i går, ei halv valnøtt, ei teskjei heimelaga yoghurt og to bitar raud paprika. Trur det blir med det i dag, er eigentleg langt frå svolten.

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 20-10-10, 08:48   #1732
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Hva har du spist til frokost i dag?

2 knekkis lagd i mikroen med edamer ost og agurk.Kaffe med fløte ved siden avenkelt og greit.

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 21-10-10, 09:44   #1733
Petin
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 4
Petin er på en erverdig vei
Smile

Sv: Hva har du spist til frokost i dag?

Ostekjeks av kavli skivet ost, tar bare en liten stund i mikroen så blir de spø deilige ostekjeks som passer til det meste av pålegg

Petin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse
Gammel 21-10-10, 09:56   #1734
frode73
Juniormedlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Råde
Alder: 50
Innlegg: 28
frode73 er på en erverdig vei

Sv: Hva har du spist til frokost i dag?

3 fiberrik
1 - Mye smør, makrell i tomat, mye majones
2 - Mye smør, røkt ørret, 2 skiver
3 - Mye smør, skjærgårdsalat, kjøpt i sverige
Vann til drikke

Kaffe med en god del kremfløte når jeg kom på jobb :-)

frode73 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 22-10-10, 19:21   #1735
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei

Sv: Hva har du spist til frokost i dag?

2 pannekaker laget kun av fløte og egg.

Hadde en med fårepølse i midten, og en med natreen nammmm

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 25-10-10, 17:57   #1736
lady jaja
Juniormedlem
 
lady jaja sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 26
lady jaja er på en erverdig vei

Sv: Hva har du spist til frokost i dag?

Laga gerd si ostekake i går, så det blei eit stykke av den og 0 karbo pølse

__________________



lady jaja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo my way
Gammel 25-10-10, 23:18   #1737
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hva har du spist til frokost i dag?

Jeg hadde rester av taco som jeg lagde i går.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 26-10-10, 00:17   #1738
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hva har du spist til frokost i dag?

2 sånne Kavli pepperoni-osteskiver i mikroen (osteknekkis?) med smør og blåmuggost.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer
Gammel 27-10-10, 12:36   #1739
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva har du spist til frokost i dag?

To tynne skiver med nystekt lavkarbo brød, med masse smør, et halvt hardkokt egg på hver og masse majones. Namme! (kan jo ikke bli lei av egg og bacon)

ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Gammel 27-10-10, 13:27   #1740
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva har du spist til frokost i dag?

ca. 100 g falukorv, stekt + 2 stekte egg, kyllingkrydder og sukkerfri ketchup på.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 27-10-10, 13:35   #1741
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hva har du spist til frokost i dag?

Fire kokte egg med masse smør

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 27-10-10, 13:39   #1742
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva har du spist til frokost i dag?

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Fire kokte egg med masse smør

Godt å høre at det er flere som spiser både 3 og 4 egg i slengen! Jeg begynner jo nesten å lure på om jeg er normal når jeg leser her inne om flere som spiser "1-2 kokte egg + 3 strimler bacon til frokost og da er jeg mett helt til middag!" Det hadde vært å bare tirre opp magen min... Jeg hadde i alle fall ikke holdt i 6-7-8 timer pådet!

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 27-10-10, 20:59   #1743
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hva har du spist til frokost i dag?

Opprinnelig lagt inn av TrillTrall, her.

Godt å høre at det er flere som spiser både 3 og 4 egg i slengen! Jeg begynner jo nesten å lure på om jeg er normal når jeg leser her inne om flere som spiser "1-2 kokte egg + 3 strimler bacon til frokost og da er jeg mett helt til middag!" Det hadde vært å bare tirre opp magen min... Jeg hadde i alle fall ikke holdt i 6-7-8 timer pådet!

Vel, kroppen min trenger ca 2500 kcal bare for å leve og jeg liker å spise få store måltider i stedet for mange små. Men de fire eggene holdt i fire timer. 11:30 var jeg ganske sulten igjen. En vanlig frokost er type 150g bacon og 3 egg. Jeg reagerer også litt på folk som spiser så lite, men tenker at de spiser oftere enn jeg gjør og at de er mindre enn meg. Jeg spiser to eller tre måltider til dagen.

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 27-10-10, 21:19   #1744
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Hva har du spist til frokost i dag?

Opprinnelig lagt inn av Aeryth, her.

Vel, kroppen min trenger ca 2500 kcal bare for å leve og jeg liker å spise få store måltider i stedet for mange små. Men de fire eggene holdt i fire timer. 11:30 var jeg ganske sulten igjen. En vanlig frokost er type 150g bacon og 3 egg. Jeg reagerer også litt på folk som spiser så lite, men tenker at de spiser oftere enn jeg gjør og at de er mindre enn meg. Jeg spiser to eller tre måltider til dagen.

Jeg spiser 3-4 ganger om dagen. I dag var det frokost kl. 7, 100 g falukorv stekt og 2 stekte egg, kl. 11:30 spiste jeg ca. 5 valnøtter / 8 mandler / 30 g jarlsbergost og kl. 14:30 lunsj bestående av 3 kokte egg med smør, pepper og kaviar og salat (en finsnittet skalk hodekål + agurk + paprika), men jeg var ikke akkurat utsultet da heller til tross for mange timer siden frokost. Middag i 17:30-tiden, en liten porsjon svin og linser i rømmesaus med agurk og fetaost. Mmmm...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 29-10-10, 09:55   #1745
Supera
Seniormedlem
 
Supera sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Moi
Alder: 39
Innlegg: 4.053
Supera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastiskSupera er bare helt fantastisk

Sv: Hva har du spist til frokost i dag?

En nakkekotelett med garam masala-saus (garam masala + CF).

__________________
-smileyen er snill, ikke sarkastisk! Nemlig!

Delmål 1: -10 kg. Delmål 2: BMI 40:
Supera er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tester ut ZC
Gammel 29-10-10, 11:01   #1746
Licota
Seniormedlem
 
Licota sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.521
Licota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snillLicota er virkelig snill

Sv: Hva har du spist til frokost i dag?

To fiber balance knekkebrød med bremykt, masse kalkunfalukorv og majones.

Licota er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spise rent og fint, da blir kroppen glad!
Gammel 30-10-10, 05:54   #1747
Zillah
Seniormedlem
 
Zillah sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: sånn omtrent 62°47'7.85"N 7°31'26.92"Ø
Innlegg: 1.365
Zillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt liktZillah er veldig godt likt

Sv: Hva har du spist til frokost i dag?

  • 1 liten avocado
  • 3 (skulle-ikkje-bli-men-blei-hard-)kokte egg med meierismør (normalsalt)
  • 1 stort glas Grønn te m mint (Lipton)
  • 1 stort glas vatn

__________________

Zillah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mitt ideal: jeger- og sankerlivsstil. I praksis: det eg har råd til på butikken for å overleve.
Gammel 30-10-10, 10:49   #1748
BlirFjong
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Sandnes
Alder: 41
Innlegg: 595
BlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvelBlirFjong er en juvel

Sv: Hva har du spist til frokost i dag?

Rester fra gårsdagens lavkarbo-lasagne. Blir aldri lei av den altså

__________________
30/30 i Jillian Michaels 30 day shred!!


BlirFjong er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyseinspirert livsstilsendring :-)
Gammel 30-10-10, 11:16   #1749
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hva har du spist til frokost i dag?

Skyr med fløte, masse fløte!

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen
Gammel 30-10-10, 13:21   #1750
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hva har du spist til frokost i dag?

Microknekkis med camembert.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF
Lukket tråd

Emneord
frokost


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hva har du spist til kveldsmat i dag? mofe Frokost og kveldsmat 724 07-08-14 01:59
Hva har dere spist i dag? karoks Ketolysekuren 55 01-07-09 23:59
Nå har jeg spist frokost Bianca Spis deg ned i vekt med Skaldeman 6 01-02-06 17:18
dette har jeg spist i dag elinej Induksjonen 2 20-12-04 03:36
Har jeg spist for mye i dag? Janis Induksjonen 5 02-12-04 10:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no